gompans hjemmekino - Bygger HTPC med bilder :) - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 18 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 347
    Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvis du ser forskjellene på bitstrømmen på dolby digital (første), kontra DTS MASTER AUDIO, så kan du tenke deg hvor mye informasjon som blir unnlatt. For meg så er det viktig og det er derfor jeg utelukker Cambridge. Hadde jeg ikke brydd meg om dette, så hadde jeg gått til innkjøp av en brukt C1 / C2. Akkurat nå ville jeg ha en inngangsbillett til HD-mysteriet, og det var derfor jeg valgte H/K. Husk også at jeg prioriterer mye mer film enn musikk, og da vil en receiver være det mest riktige for meg..

Jeg er veldig fornøyd med receivern, men den kom ikke ferdigstøpt med min signatur rett i fra esken. Grunnen til at jeg uttrykker om litt misnøye på enkelte deler, er for å finne svar på hvordan jeg kan få det bedre. Det er for å få tips og råd om eventuelle innstillinger o.l. Jeg er ingen ekspert, det er derfor jeg lufter litt. Dessuten har jeg vel rettet meg opp litt underveis med at ting har blitt bedre..?

--

Jeg har i hvert fall sett to bluray-filmer nå; Secret Window og Underworld: Evolution..

Sistnevnte er helt klart den som inviterer mest på bluray-flørten i både lyd og bilde, men ut i fra begge kilder, så er det tydelig hva som blir fremtiden. Den er BLÅ.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda... Men alikevel. Låter den bedre enn Cambridgen?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På film generelt så gjør den det.. Dynamikken og bassgjengivelsen i de tre kanalene er blitt bedre. Jeg føler det er større skille mellom rolige og bråkete partier. Den har også langt flere finesser og mye enklere å bruke. Det ble nevnt på forumet at den for ble varm, men syns ikke den er så ille som henholdvis parasounden og pio-tven (og 540R v2). Jeg kan nok spille en smule høyere og med enda bedre kontroll nå - men jeg har ikke satt som mål å lette på taket enda. Men det som gjør dette et godt kjøp, er prisen. 6500,- for en siste generasjons receiver med støtte for HD, er en del lavere en de øvrige konkurrentenes priser. En bonus med andre ord. Jeg gidder nok ikke skifte med det første her nå, men skal ikke se bort i fra at når de nye modellene til yamaha og denon kommer, så vil det brenne et hardt ønske om å høre på en av de.

Forøvrig, så skulle jeg absolutt ha spandert på meg en teknikker, som kunne tatt seg en titt over hele mtp forbedringer. Da tenker jeg på kabler, innstillinger, kalibrering, høyttalerplassering og akustikktiltak. Det er utrolig mange områder jeg ikke har peiling på, som sikkert ikke koster mye å få gjort noe med, som vil gi meg mye igjen for pengene.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo f.eks kl bildene dine med akustikk material. Altså baksiden. Skal gjøre det selv nå i mitt lytterom.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, tror det kommer opp et akustikkpanel ved venstre fronthøyttaler. I tilegg har jeg tenkt å kle skyvedøra med tapet, så jeg slipper refleksjon derfra.. Det er ikke stort mer jeg får gjort tror jeg, men det skal hjelpe på litt..

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger HTM61 mer effekt enn hva H/K klarer å gi?

Sliter litt med innestengt lyd i HTM61 i forhold til de svært åpne 683. Du hører faktisk stor forskjell på sinustoner også, og det blir det ikke særlig god lyd av. Problemet er størst ved dialoger, der lyden blir grautete og vanskeligere å oppfatte. Det jeg lurer på er om HTM61 trenger mer effekt enn hva H/K klarer å gi? Vil vel egentlig tro at den ikke skal ha behov for det, og at det heller vil være lurere å se etter en annen center. Så da spør jeg: Er det noen som har forslag?

Jeg vurderer også om jeg skal kaste meg på 7.1-bølgen ettersom blurayene strømmer inn i huset. Tenker da på dipolehøyttalere i Mirage Omni 150. Jeg er litt usikker på hvor mye de vil ha å si, når både bakhøyttalere og da eventuelt bak-surroundhøyttalere vil stå på samme sidevegg med under 1 meter avstand i fra hverandre. Innspill?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse: Mirage omnisat v2?

eller: B&W DS3?

Tenkte jeg skulle henge den helt inntil garderoben i passende høyde. Bakhøyttalerne jeg har i dag kommer jeg til å trekke lenger ut.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å ikke "ødelegge" lyden du allerede har, vil det kanskje lønne seg å ha B&W all the way??..

Ellers så skal jeg bestille meg Omnisat V2 om noen måneder, har bare hørt bra ting om de. Veldig diskre, og lager en større sweetspot.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å være frekk gorg, men nå hjalp du meg ille lite

Har det så mye å si at det er samme merke på bakkanalene da? Mye tyder på at det blir omnisat. Jeg er hodestups nysgjerrig på de. Etter alle de gode ordene fra Andre Werdenskrieg, om hvor gode de er for folk som sitter inntil bakvegg osv.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe

Enkelt og greit, hva har du plass til? Omnisat tar lite plass og kan festes høyt på veggen :P

Kanskje litt mere hjelp nå

Edit:

Samme merke på bak også er kanskje ikke like viktig som å ha matchende front og center, men det er jo ikke alle som har :P

Gå for Omnisat du! Koster ikke skjorta heller

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe,

Ja, som du ser så har jeg ikke allverdens plass akkurat. Ser litt mindre ut på bildet i den vinkelen der, men.. Tror jeg går for et par omnisat v2 - men jeg har problemer med å finne forhandler.

Vet du?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stereofil.no

EDIT: mente mono.no

etter ett søk på google

Mirage Omnisat V2 - Bass Brothers AS

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    evt Mirage OMNISAT V2 SS (Black) Mirage OMNISAT v2 Satellite Speakers OMNIPOLAR Technology at Vanns.com | Features

F***, bare amerikanere som får bestille der..

Koster bare 200$ i usa, så man hadde spart på å bestille der

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stereofil viste jeg om. De andre fant ikke jeg "etter et søk på google" :-P Men takk allikevel, da blir det nok slike over helga!

Funnet forsterker enda du eller?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVR 255 har jeg i henda innen jeg flytter til Bodø, men hvilken forsterker er jeg plutselig blitt usikker på.

Men den kommer nok etter første eller andre lønning, så det er jo bare spørsmål om tid

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. 255 er en søtsak det. Regner med at det kommer oppdateringer i posten din, så skal følge med. Regner med at det blir en perle ettersom du har hatt primare fra før.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe det!

Oppdateringer kommer fortløpende, skal gjøre ferdig noen av akustikkplatene idag, så jeg legger kanskje ut noen nye bilder av de.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig! Har tenkt å sette opp et par jeg også.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg hente B&W DS3 på torsdag og se om det blir et større løft på surrounden i rommet. Gleder meg

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du slo til ja! Nice.