Phatbulls Stereo anlegg og hjemmekino. Spøkelser uteblir... :) - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 31 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 614
    Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyttetest hos Oslo Hi-Fi Center.

Har i dag fått en svært eksklusiv demo av Geir Tømmervik hos Oslo HiFi Center. I to timer fikk jeg testet de nye komponentene fra Burmester, samt spurt alle de mest tenklige (dumme) spørsmål jeg kom på

I morgen 1.8 er det Burmester-dag hos OHC! Anbefales!!

Jeg ønsker ikke å bruke forforsterker i mitt stereo oppsett, kun nettverkspiller og evt. cdspiller direkte på effektforsterker.
    CD spillerne 001 og 089 er super interessante siden de har forforsterker funksjon, samt digitale innganger. 089 har også analog inngang.

Hørte også på B20 høytallerne. En utrolig engasjerende "liten" høyttaler! Helt klart min nye referanse! Imponerende lydbilde og bass den klarte å produsere. :-D Den har et sidemontert 6x9" basselement. (tror dette er utvikliet for bilstereo!) Disse må jeg få testet opp mot mine Pioneer S-3EX. 8)

Bilde av iphone :???:
    -burmester-jpg

-burmester089-jpg

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt det er flere som hører at Burmester gjør ting riktig. Tysk ingeniørkunst skal ikke kimses av. Var like før jeg stakk av med et par B100 "under armen", men forsterkerene hadde tatt knekken på budsjettet. Vurderte også B80 en stund - de er griselekre i hvitt. Flotte produkter, med oppløst og engasjerende lyd. Jeg er en fan.

Fikk en tekstmelding av Geir ang. morgendagen. Dieter Burmester kommer også. Mulig jeg tar meg en tur bare for å høre litt om tiden strekker til.

Og Geir sikkert like entusiastisk som alltid.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Har i dag fått en svært eksklusiv demo av Geir Tømmervik hos Oslo HiFi Center. I to timer fikk jeg testet de nye komponentene fra Burmester, samt spurt alle de mest tenklige (dumme) spørsmål jeg kom på

I morgen 1.8 er det Burmester-dag hos OHC! Anbefales!!

Jeg ønsker ikke å bruke forforsterker i mitt stereo oppsett, kun nettverkspiller og evt. cdspiller direkte på effektforsterker.
    CD spillerne 001 og 089 er super interessante siden de har forforsterker funksjon, samt digitale innganger. 089 har også analog inngang.

Hørte også på B20 høytallerne. En utrolig engasjerende "liten" høyttaler! Helt klart min nye referanse! Imponerende lydbilde og bass den klarte å produsere. :-D Den har et sidemontert 6x9" basselement. (tror dette er utvikliet for bilstereo!) Disse må jeg få testet opp mot mine Pioneer S-3EX. 8)
    Jeg har selv hørt på samme oppsett der inne og lyden på de høytalerne er grisebra, de brukte adyton effekter samt burmester pre og cdspiller. Nøyaktig det samme som du har i front der, sykt demorom det der altså bare synd at økonomien ikke tillater slikt. De har vel komplett Burmester samling til 3,5mill så det er bare å spare.

Burmester leverer lyden i Porsche Panamera - Lyd og Bilde

De har også laget til Bugatti Veyron, fikk en god del informasjon underveis under en demo der. Veldig hyggelig kar som holdt denne demoen, virket som en entusiast og dem er det ikke for mange av desverre. Når et element går i stykker, så har dem kalkyle på hvor mye det har spilt så du får nøyaktig samme element tilbake. Dvs det du får er et element som de spiller inn for deg og da er alt som det gamle, høytalerne deres er innspilt på forhånd. Det hadde vært et psykologpar der inne, de hadde kjøpt Høytalerkabler for 450000 for ikke noe annet var bra nok. Da måtte jeg le gitt.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Det samme måtte jeg da jeg fikk høre om meget bra høyttalerkabel du bare måtte ha...... pris: 50.000,- !!! pr. meter!! Nesten ikke til å tro.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det samme måtte jeg da jeg fikk høre om meget bra høyttalerkabel du bare måtte ha...... pris: 50.000,- !!! pr. meter!! Nesten ikke til å tro.
    Kjøper man en kabel til den prisen burde man sjekke hodet sitt for feil, det er noen som er villere enn andre og da er det like dumt å si jesus lever.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Kjøper man en kabel til den prisen burde man sjekke hodet sitt for feil, det er noen som er villere enn andre og da er det like dumt å si jesus lever.
    Og selv har du en kabel i signaturen din som sikkert koster 50 ganger mer enn nødvendig.....

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Og selv har du en kabel i signaturen din som sikkert koster 50 ganger mer enn nødvendig.....
    Jeg mener at jeg har kabler som er mere enn gode nok, kjøpte de for jeg liker dem og hvilke kabel sikter du til ?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at jeg har kabler som er mere enn gode nok, kjøpte de for jeg liker dem
    Tror nok de som kjøper kabler til 100k føler akkurat det samme. Likeså de som kjøper skolisser på Biltema.

Poenget er at det er helt unødvendig å kommentere folks psyke for å få frem ditt budskap.

og hvilke kabel sikter du til ?
    QED

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok de som kjøper kabler til 100k føler akkurat det samme. Likeså de som kjøper skolisser på Biltema.

Poenget er at det er helt unødvendig å kommentere folks psyke for å få frem ditt budskap.

QED
    Haha, virker som en kverrulant du gitt ? Glem ikke at jeg har fått kablene mine til veldig gode priser da mann.

Du synes at en kabel til 50k metern er bra pris ?

Jeg kommenterte det NB1 sa og jeg snakka med han på Oslo Hifisenter om denne Nordost Odin til over 300k, hva var forskjellen spurte jeg og da fikk jeg beskjed. Mere sølv men ikke no forbedring i lydbildet etter det han sa.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du synes at en kabel til 50k metern er bra pris ?
    Jeg syntes 1500kr meteren (dine QED) er en scam, og enhver som kjøper slikt i den tro at de får bedre lyd blir lurt. Så da kan du sikkert gjette deg til svaret på det spørsmålet....

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes 1500kr meteren (dine QED) er en scam, og enhver som kjøper slikt i den tro at de får bedre lyd blir lurt. Så da kan du sikkert gjette deg til svaret på det spørsmålet....

Jeg er kabelskeptiker men fikk dem så billig så jeg bare slo til, klager ikke og den gang kosta dem 1200spenn på Klubben. Mine er kjøpt brukt så det er ikke noe fare så jeg fikk en dyr kabel for god pris. Hva den gjør med lyden blåser jeg i egentlig, vet med meg selv at jeg har god kvalitet tvers igjennom.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor byttet du egentlig fra 2 x RF-63 + 1 x RC-64 i front til 3 x KL-650-THX? Hadde ikke de opprinnelige frontene fungert bra bak lerretet?

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så derfor kjøpte du HTkabler til bare 10 K i villledende pris pr meter ?? Ha ha ha ha

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Hvorfor byttet du egentlig fra 2 x RF-63 + 1 x RC-64 i front til 3 x KL-650-THX? Hadde ikke de opprinnelige frontene fungert bra bak lerretet?
    Har ikke plass.. Jeg ønsket ikke å trekke veggen lengre ut enn jeg måtte. FR63 treng god plass bak for å spille optimalt. KL650 har bassport i front, og er laget for å stå/henge inntill veggen.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

-phatbull er i stereo modus :-D

Går en del i musikk fortiden. Fikk masse nyttige tips på musikk da jeg var på Burmester demo (-takk iphone og Shazam )
    Har satt opp TAD/Pioneer høyttalerne for anledningen i hjemmekinoen, sammen med Transporter, platespiller og Hegel. Som Loffen nevner er nye kabler på vei inn... :-D

Slik de står nå er de litt for nære veggene på siden.
    Tok et par kjappe bilder, men de ble litt mørke.. (sort hvit modus på kamera)

-stereoitvstua-jpg

-piomottaket-jpg

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble det til at du brukte begge sub utgangene på Z11 i kombinasjon med as-eq1 ?

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Ble det til at du brukte begge sub utgangene på Z11 i kombinasjon med as-eq1 ?
    Nei, da ble det tull (igjen!) Bla. målte Z11 i sub stereo seg frem til 7,5m fra sweetspot til subbene, det samme gjorde EQ1. Det er ca 4m. EQ1 dempet en enorm peek jeg hadde på 25hz, og mest sannsynlig bidro til en bedring av utfasingsproblemet mitt på 22-16hz.
    Men det siste der har jeg ikke bekreftet med målinger enda. Jeg måler alt manuelt med Radioshack.. -så det er ikke hver dag jeg gidder å sjekke.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, da ble det tull (igjen!) Bla. målte Z11 i sub stereo seg frem til 7,5m fra sweetspot til subbene, det samme gjorde EQ1. Det er ca 4m. EQ1 dempet en enorm peek jeg hadde på 25hz, og mest sannsynlig bidro til en bedring av utfasingsproblemet mitt på 22-16hz.
    Men det siste der har jeg ikke bekreftet med målinger enda. Jeg måler alt manuelt med Radioshack.. -så det er ikke hver dag jeg gidder å sjekke.

Du kan jo velge og stille avstand selv på z11... om det hjelper deg eller justere yapo manuelt til stereo.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke plass.. Jeg ønsket ikke å trekke veggen lengre ut enn jeg måtte. FR63 treng god plass bak for å spille optimalt. KL650 har bassport i front, og er laget for å stå/henge inntill veggen.
    OK, da skjønner jeg! Hvordan vil du si at RF-63 / RC-64 spilte sammenlignet med den THX frontrekka du har nå?

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    OK, da skjønner jeg! Hvordan vil du si at RF-63 / RC-64 spilte sammenlignet med den THX frontrekka du har nå?
    Skal utrolig mye til for å spille råere/ mer dynamisk enn RF63 og RC64! Klipsch THX2 er mer rendyrket kino høyttalere, mens RF er mer alround.

Side 26 av 31 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •