Phatbulls Stereo anlegg og hjemmekino. Spøkelser uteblir... :) - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 31 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 614
    Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Jeg vet i alle fall hva jeg hadde gjort hvis jeg hadde hatt en så rå front - og mulighet til å skjule krem-elektronikken:

Jeg hadde kjøpt meg et 1995,- krones Elkjip 5.1 anlegg og satt i front (og rundtomkring), invitert inn noen uinvidde, gitt gass og latt dem tro det var Elkjip-anlegget som stod for underholdningen.

"Utrolig hva man får for pengene for tiden - hvilken rivende utvikling!!!"
    Genial ide!!

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Genial ide!!

Bare si i fra så skal du få låne det nye surremegrundt anlegget mitt :-D

Newcomer Hansen7.1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åherre..8)
    Vanvittig sinssyk heftig KINO:twisted:
    Gratulere!

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk og takk. Jeg håper på at striky skal komme innom en tur til helga og bistå med litt finjustering av anlegget. Blir alltid litt bedre etter at han er her. :-D

Har nå erfart at presence kanalene har mistet litt av sin effekt etter montering av nye høyttalere i front. Klipsch KL-650-THX står ikke montert vesentlig høyere enn RF-63 jeg hadde før (ca 5cm), men nok til at front presence effekten minker litt. Bak merkes dette enda bedre. Her er surround back hevet med ca20cm (diskant)

Nå ha jeg også ordnet med mulighet for karaktersetting av minHjemmekino. Se minHjemmekino.phatbull

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble meget bra. Nå ser det ut som at du har verdens største plasma skjerm.8) Striky kan du sende videre opp til meg når du er ferdig med han.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som kommentert, helt rått - er utrolig inspirerende å se hvordan du og andre her har fått det til - godt å vite hvor en kan mase og spørre den dagen en selv skal rigge et rom

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si at jeg får mange gode ideer og inntrykk av tråder og hjemmekinopresentasjoner her på forumet men den front løsningen din gruser alt annet. Dette er rått, stilig, ryddig og veldig fint

jeg er litt nysjerrig på høytaler oppsettet ditt. Regner med at dette er overlegent til filmbruk, men hvordan fungerer det på musikk.

Gratulerer med ett fantastisk resultat :-D

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men Geir, du merker ikke noe vondt/stivhet i nakken over å ha lerretet så høyt oppe på veggen?

Har en kamerat med lerretet ganske høyt på veggen, men ikke like høyt som deg engang... og da MÅ man ligge i sofaen for å ikke få vondt i nakken over å se opp på bildet...

Newcomer Score sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rack

Senka lerretet litt ja, og kanskje plasseret hele anlegget bak frontveggen med dør til? Da slipper du alle lys osv som kommer fra racket.

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir helt misunnelig på den frontveggen din Geir, men jeg har desverre ikke muligheten til noe liknende.

Har du fått den nye lerretsduken?...trodde ikke den var kommet enda.

Ser at det er flere som er "bekymret" over plasseringshøyden på lerretet, noe jeg ikke skjønner hvis en liker en noe tilbakelent sittestilling.

Jeg har i dag 80cm fra gulv til nedre bildekant, men kommer til å øke dette med 10-15cm når jeg får det nye lerretet.

Hvor høyt henger ditt lerret og hvilken sitteavstand har du?

Lykke til videre med prosjektet:-D

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, Merker egentlig ikke så av høyden Andreas og Score. Det er ikke så stor forskjell fra det jeg hadde før. I tillegg har jeg skumle planer med ny soffa til sommeren som skal stå en forhøyning. (-en forhøyning med innhold selvfølgelig... )

Størst forskjell er det på bredden. Det har ført til at jeg har flyttet soffaen litt lenger bak i rommet. Noe som går utover stereo perspektivet. -sistnevnte gjør meg ingenting, da jeg sjeldent hører på stereo her i kinoen. Kino opplevelsen er uansett mye høyere nå med høyttalerne bak lydtransparent 2.35:1 lerret og ikke minst med alle subbene i front.

ktm525:
    Fronthøyttalerne KL-650-THX er veldig lik RF63 jeg hadde før. Men RF63 er nok en bedre allround høyttaler enn KL-650-THX Ultra 2. Merker at de hadde først og fremst mer fylde i mellomtoneområdet og nedover i frekvens. (RF63 3x 6,5" mot 650-THX sine 2x 6,5") På den andre siden er KL-650-THX en vesentlig mindre høyttaler med mulig hakket mer dynamikk enn RF63.

Uansett liker jeg meget godt lyden av Klipsch. Les testen av RF83 i Lyd og Bilde, de blir skamrost i skyene på musikk. :-D

Jeg har testet Klipsch RF63 mot mine Pioneer S-3ex I starten syntes jeg S-3ex låt svært detaljrikt, men tamt og utrolig lite engasjerende!

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    Blir helt misunnelig på den frontveggen din Geir, men jeg har desverre ikke muligheten til noe liknende.

Har du fått den nye lerretsduken?...trodde ikke den var kommet enda.

Ser at det er flere som er "bekymret" over plasseringshøyden på lerretet, noe jeg ikke skjønner hvis en liker en noe tilbakelent sittestilling.

Jeg har i dag 80cm fra gulv til nedre bildekant, men kommer til å øke dette med 10-15cm når jeg får det nye lerretet.

Hvor høyt henger ditt lerret og hvilken sitteavstand har du?

Lykke til videre med prosjektet:-D
    Takk for det Hoffa. Lerretet mitt starter 90cm over gulvet. En helt grei høyde. Første rad er på 320cm andre rad blir på ca. 450-470cm fra lerretet.

Jeg har siste prototype av Acoustic HD duken fra AVShop. Den ble vist frem på Landstreffet til AVforum i februar. Jeg kjøpte lerretet og rammen etter treffet. Denne duken fra AVShop er ekstremt bra. Moire forekommer ikke!

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Latterlig flott kinoløsning du har fått nå phatbull!
    Det forrige oppsettet var jo ikke akkurat småsaker det heller, men dette tar kaka

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, det høres jo bra ut Geir! Da er det ihvertfall en plan over det! Estetisk sett er det jo kjempeflott slik det er nå

Men jeg kom plutselig på noe som jeg har lurt på en stund, hvordan funker den midterste KL-650-THX som senterhøyttaler vs RC-64?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rålekkert!!!

Dette var virkelig snasne greier Phatbull. Gratulerer så mye med kjempegodt arbeid og lekker fremføring!!

Blir jo smårar av å se på sånne bilder:-D

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter noen timer med lufting av HT... Sitter lyden godt Geir ?

Mulig bilden dine lyver litt, men så ut som det er litt smalt (bredde) på lyden i front ?

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden ble mye bedre nå etter at striky var på besøk og hjalp til med innstillinger. Tusen takk igjen Tor! :-D

Bilde lyver litt H/K, men ja, frontene står ikke særlig langt fra hverandre. (ca 2,5m) Som nevnt går dette litt utover stereo perspektivet.

Her er kurver av SVS x2, Klipsch x2 og SVS + Klipsch. -ikke tenk så mye på at subbene er gainet litt høyt. Nivået ble justert ned av Z11 ved romkorreksjon. (-7,5db)

Har igjen å justere manuelt parametric EQ. Nå bruker jeg forvalgt "Flat", dermed ble kurve litt flatere enn det vises her. Tror Z11 har 9bånd som kan justeres i bassområdet pr. sub utgang.

Resultatet ble meget bra. Det trøkker nå hardere enn det gjorde med SVS boksene. Testa klipp fra DieHard4 ved -20. Skuddsalvene låg på 109-113db.

-kurver-jpg

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Takk for det Hoffa. Lerretet mitt starter 90cm over gulvet. En helt grei høyde. Første rad er på 320cm andre rad blir på ca. 450-470cm fra lerretet.

Jeg har siste prototype av Acoustic HD duken fra AVShop. Den ble vist frem på Landstreffet til AVforum i februar. Jeg kjøpte lerretet og rammen etter treffet. Denne duken fra AVShop er ekstremt bra. Moire forekommer ikke!
    Hei!
    Ser ut som vi får samme avstand (320 cm) og monteringshøyde på lerretet.
    Går det fint med størrelsen på den relativt korte titteavstanden? Jeg venter fortsatt på lerretet.
    Har du fått justert inn linsa skikkelig?...positive og/eller negative opplevelser så langt?
    Har en bekjent som har samme linse som vi, og han hadde endel problemer med innjustering. Han klaget på mangelfull "brukermanual" for de som ikke har noe erfaring med anamorfisk linse.
    Når det er sakt, synes jeg sluttresultatet ble flott og det var på bakgrunn av hans kino jeg ble med på PB'et.

mvh

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir gjerne med på besøk til denne kompisen din Hans Otto.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Blir gjerne med på besøk til denne kompisen din Hans Otto.
    Hehe..kompis og kompis, det er en kompis av en kompis av meg og han bor i Oslo...vanskelig?....har sett på oppsettet hans en gang for ca 1 år siden og ble imponert. Får håpe det ikke bare var inntrykket av 2.35:1 buet lerret som gjorde intrykket.

Side 24 av 31 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •