Phatbulls Stereo anlegg og hjemmekino. Spøkelser uteblir... :) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 31 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 614
    Newcomer illusion sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sykt bra, hva jobber du med forresten? regner med dette ikke var billig.

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Velkommen til en

skikkelig entusiast!!!!

Knall kino, mange gode og gjennomtenkte løsninger, at de koster skjorta understreker bare ytterligere gleden av velgjort arbeide

Er du heldig, har du også vaksinert deg for snarlig angrep av den dyreste syken og vanskeligst å kurere, nemlig oppgraderingssyken :-)

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adyton
    skikkelig entusiast!!!!

Er du heldig, har du også vaksinert deg for snarlig angrep av den dyreste syken og vanskeligst å kurere, nemlig oppgraderingssyken :-)
    Den var knallbra!

Takk for tilbakemelding.

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pent.

Har to spørsmål. Hvorfor har du de to høyttalerne oppe ved taket? (spør av uvitenhet....) Bilde

Og høyttaleren på dette bildet, er det Polk? Tolker det dithen at det er en del av et 5.1 sett, men er det mulig å kjøpe de i "løs vekt"? Hva er prisen? Er nemlig ute etter et par bakhøyttalere som ikke er så store, disse så fine ut. Hvor er de kjøpt? Har nemlig Polk som fronthøyttalere.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wessey
    Pent.

Har to spørsmål. Hvorfor har du de to høyttalerne oppe ved taket? (spør av uvitenhet....) Bilde
    De to bipolare høyttalerne er et del av 11.1 system.
    Reciveren Yamaha RX-Z11 gjenngir lyd i inntill 11.2 kanaler. Disse er med på å løfte lyden opp. Les testen i Hjemmekino.

Yamaha RX-Z11 test i Hjemmekino

Sitat Opprinnelig postet av Wessey
    Og høyttaleren på dette bildet, er det Polk? Tolker det dithen at det er en del av et 5.1 sett, men er det mulig å kjøpe de i "løs vekt"? Hva er prisen? Er nemlig ute etter et par bakhøyttalere som ikke er så store, disse så fine ut. Hvor er de kjøpt? Har nemlig Polk som fronthøyttalere
    Riktig, dette er 5.1 Polk Audio RM6900. Tror ikke disse selges separat.
    Test av Polk Audio RM6900 - finn tester och sammenlign produkter och priser hos alaTest - alatest.no
    Jeg kjøpte mine på Elkjøp.

Takk for tilbakemelding.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vanvittig lekkert! Ekstreme fronter

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Microsoft Home Server.

Har installert Home Server nå på en gammel PC og sett denne i nettverk. Alt i alt et fint produkt. Blir spennende å se hvor stabil denne er.

MEN, harddiskene står å jobber nærmest hele tiden? :roll: Det kan da ikke være meningen! Noen som har erfaring?

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var bra!

Har Home Server jeg også, og harddiskene surrer stort sett hele tida. Går jeg inn på serveren står det "Balancing storage".

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thunderstorm77
    Dette var bra!

Har Home Server jeg også, og harddiskene surrer stort sett hele tida. Går jeg inn på serveren står det "Balancing storage".
    Jeg benytter en "slimline" hp kabinett. Dette har plass til kun en disk og denne blir skrekkelig varm... -Jeg benytter en WD500GB disk, strømforskyningen er også liten. Må prøve å koble på en vifte ekstra. Hmm. merkelig. :roll:

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...nå med drahjelp fra Parasound HCA1205A

Dette mener jeg seriøst er et forbasket tull. Først kjøpe en forsterker til nesten 50k, etter en snau måned erfarer jeg at siden Z11 skal dra 11 kanaler er forsterkerdelen nærmest underdimensjonert!! Klin tullete!

Merk, jeg refererer til egne erfaring og referanse.

For en kort tid siden hadde jeg Rotel 1098 med nevnte effektforsterker. Etter det har jeg prøvd ut en denon, onkyo 875 og nå Z11. Selv om Z11 topper når det gjelder film opplevelser, klarer den ikke å leve opp til dynamikken/effekten av Parasound. (naturlig nok)

Parasound:
    Continuous Power Output - Each Channel:
    140 watts RMS x 5, 20 Hz - 20 kHz, 8 Ω;
    200 watts RMS x 5, 20 Hz - 20 kHz, 4 Ω
    Current Capacity:
    45 amperes peak per channel

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig flott gjennomført. Utstyret er ikke mindre imponerende.

Jeg ble veldig nyskjerrig på hvordan du hadde satt sammen plaktene med akustisk demping? Det var en veldig flott og dekorativ måte å dempe rommet på uten at det er store "sjenerende" dempematerialer i synlig. Jeg vurderer selv ulike løsninger for å dempe rommet, men jeg har enda ikke funnet en tilfredstillende løsningen. Din løsning er kanksje den som har tiltalt meg mest i og med at jeg ønsker at mitt rom også skal kunne fungere med lyset påslått.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Utrolig flott gjennomført. Utstyret er ikke mindre imponerende..
    Takk for tilbakemelding.

Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Jeg ble veldig nyskjerrig på hvordan du hadde satt sammen plaktene med akustisk demping? Det var en veldig flott og dekorativ måte å dempe rommet på uten at det er store "sjenerende" dempematerialer i synlig. Jeg vurderer selv ulike løsninger for å dempe rommet, men jeg har enda ikke funnet en tilfredstillende løsningen. Din løsning er kanksje den som har tiltalt meg mest i og med at jeg ønsker at mitt rom også skal kunne fungere med lyset påslått.
    Posterne er kjøpt på Allposters.com Velg eks. -door posters-

Disse er varmelaminert på en plate, (dette for å unngå bølger) og innrammet hos Sagbakken rammeverksted Lillehammer Jeg tror de sender også, men rammeverksted finnes vel rundt om.
    Rammen bygger ca 3cm fra veggen. På baksiden blir det da et hulrom, som "fylles" med eks. rockwool akustisk dempeplate. Disse kan kjøpes/bestilles hos lokal byggvarekjede.

Tror ikke dette er like bra som om du fyller rommet med kun akustiske plater. men jeg ønsket en litt penere demping...
    Merk, å varme laminere på plate koster ekstra, du kan også kun lime/feste på en plate før innramming.
    Det nye nå hos Allposters er at du kan kjøpe plakater ferdig laminerte, dvs. uten plate, kun plastikk på begge sider.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Har installert Home Server nå på en gammel PC og sett denne i nettverk. Alt i alt et fint produkt. Blir spennende å se hvor stabil denne er.

MEN, harddiskene står å jobber nærmest hele tiden? :roll: Det kan da ikke være meningen! Noen som har erfaring?
    Vannvittig tøft prosjekt! Lett å drømme seg bort når man ser bygget ditt. :-D

Mener jeg leste at Home Server slår sammen diskene til et svært 'pool', for at hjemmebrukere skulle slippe å bry hodet sitt med å sette opp raid. Mulig det er derfor diskene går i ett. Man har vel heller ingen eller liten kontroll med hvor Home Server lagrer ting..(?)

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torby
    Vannvittig tøft prosjekt! Lett å drømme seg bort når man ser bygget ditt. :-D
    Takk for tilbakemelding

Sitat Opprinnelig postet av Torby
    Mener jeg leste at Home Server slår sammen diskene til et svært 'pool', for at hjemmebrukere skulle slippe å bry hodet sitt med å sette opp raid. Mulig det er derfor diskene går i ett. Man har vel heller ingen eller liten kontroll med hvor Home Server lagrer ting..(?)
    Ja, tror faktisk det hele startet etter at jeg tilkoblet en disk til. Har satt på en vifte til uten at det hjalp særlig. Kabinettet jeg bruker er nok ikke særlig egnet, for lite og dårlig luft gjennomstrømning.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har koblet kun 3 kanaler. (Front og senter.)

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har jeg et DIY 16/9 lerret kurvet med limt Euroscreen duk, resultatet ble en kuuult lerret med litt bølger/bobler.... MEN til helga har jeg lånt et 210cm Grandview og et Adeo Piano (eller heter det Plano?) Adeo er kun ca180. men interessant blir det uansett. Særlig siden Adeo er langt dyrere enn de andre.

Resultat: går for et 100" 1.0gain Grandview. Har testet det på noen filmer og er kjempefornøyd.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HomeServer på plass!

Nytt kabinett er montert, og denne gangen kun med 1stk disk! (1TB) og to 120mm vifter.
    Fant ut at ved å benytte to disker, startet OS`et å "Balancing storage" hele tiden, noe den ikke gjør ved bruk av kun en.

HomeServer er et knallprodukt!

Neste blir å prøve ut: mControl for Windows Home Server - Automate Your Home :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Nytt kabinett er montert, og denne gangen kun med 1stk disk! (1TB) og to 120mm vifter.
    Fant ut at ved å benytte to disker, startet OS`et å "Balancing storage" hele tiden, noe den ikke gjør ved bruk av kun en.

HomeServer er et knallprodukt!

Neste blir å prøve ut: mControl for Windows Home Server - Automate Your Home :-D
    Kan man ikke skru av 'balancing storage'? Hva om man har flere partisjoner på én disk, vil den behandle det på samme måte? Er det mange fordeler ved å kjøre Home Server kontra en vanlig XP Pro installasjon?

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knalltøff KINO !
    Er veldig synd att Yamahaen ikke har bedre forsterkerdel selv om effektforsterker er å foretrekke da
    Du har vel biampet frontene med den Parasounden ?
    Og hvorfor har du ikke kjørt 11.2 system i den LANGE kinoen. Burde jo vere perfekt da du kan ha sofa/stol i mitten og får bakhøytalerene bak deg faktisk og ikke 1 meter over hode ditt som alle andre har i sine trange kinorom (gjelder også meg)

Kan du fortelle meg litt om den Parasounden med tanke på hvor kraftig føler du den er og får den fram en god mellomtone og diskant på høytalrene.

Igjen veldig stilig kino og gjennomført hus da

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heftig opplegg kan man trygt si. Du aspirerer til "hjemme hos" reportasje i Hjemmekino!

Har du gjort alt selv også?

btw, har du vurdert LinuxMCE? Opplegget rundt LinuxMCE støtter mye av det samme som kombinasjonene du utforsker nå.
    - windows MCE
    - windows Home Server
    - mControl/mServer/mHome fra embedded automation

LinuxMCE støtter også (som mHome) veldig mye automasjons-hardware og ser utrolig bra ut. Brukergrensesnittet er superenkelt (med f.eks en gyration gyro-mus, tablet-pc, stand-alone touch-skjermer etc)

Sjekk filmen.

Side 2 av 31 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •