Phatbulls Stereo anlegg og hjemmekino. Spøkelser uteblir... :) - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 31 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 614
    Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm. fortsatt usikker (og nysgjerrig) Lenge siden jeg har bygget noe, så det klør litt...

I følge Flageborg kan de fleste bass element benyttes. Det viktigste er å ha mye membran flate til å flytte mest mulig luft. Han har vel 15" og 18" CV.

MGR F-2015W virker interessant. 15" til 495,- Spesifikasjonene er:
    Følsomhet. 94 dB. Qts 0,52. Vas 236,16 Liter Fs 29,03 Hz. Dybde 150 mm. Vekt 4,1 kg.

Om de er egnet til OpenAir montering vet jeg ikke.. :-D Noen??

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gudbrandsdølen Dagningen Lørdag 18.10.2008

He er reportasjen fra GD. Har fått masse tilbakemelding fra intetanende naboer og venner i dag!

Legger også opp den fra Hjemmekino nr:7 2008.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stakars reportere... :-D he he he

Morsomt og sett hakene falle i golvet når de først så inn i romet :-)

Så kjørte du ikke Open Range demoen ?
    Den har evnen til og virkelig vekke folk :-D

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig flott artikkel Skulle gjerne vært innom en tur selv jeg

Mange som bruker de MGR elementene der til rumperister/bodyshaker. Det er slike Frode/teddytusen bruker, og en haug andre her på forumet.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    He er reportasjen fra GD. Har fått masse tilbakemelding fra intetanende naboer og venner i dag!
    Veldig fin reportasje Geir! Som eg trur eg nevnte til deg i gamma så håper eg virkelig eg får muligheita til å oppleve kinoen din ein gong, i mine auger ser det ut som eit av dei råaste av-romma her i landet!

Edit: Spørs om Jan, Frode og eg ikkje må ta oss ein tur nedover til deg

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. fortsatt usikker (og nysgjerrig) Lenge siden jeg har bygget noe, så det klør litt...

I følge Flageborg kan de fleste bass element benyttes. Det viktigste er å ha mye membran flate til å flytte mest mulig luft. Han har vel 15" og 18" CV.

MGR F-2015W virker interessant. 15" til 495,- Spesifikasjonene er:
    Følsomhet. 94 dB. Qts 0,52. Vas 236,16 Liter Fs 29,03 Hz. Dybde 150 mm. Vekt 4,1 kg.

Om de er egnet til OpenAir montering vet jeg ikke.. :-D Noen??
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/37743

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rått element, men blir vel litt overkill å putte i ein sofa Bedre med fire 15" til 495,- stk då

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med artikkel Geir :-D og takk for sist. Det var et kjempebra treff i Gausdal. Vi kommer neste år også :-D Skjønner godt at sofaen på treffet ga mersmak. Det gir jo unektelig en ekstra effekt med noen elementer til.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Rått element, men blir vel litt overkill å putte i ein sofa Bedre med fire 15" til 495,- stk då
    Fortod det slik at den skull sitte i DVD hylla? Her tror jeg ikke noen høvdinger stopper prosjektet....

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elementet må vel monterast i sofaen for å få den ønska effekta vel? Eg forstod det iallfall slik at det var 16 centimeter å gå på fra sofa til hylla, men godt mulig eg tek feil

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste er nok å ha elementene i soffa ryggen, men jeg har ikke mulighet. Jeg har sovesoffa :-D
    Derfor har jeg egentlig skrinlagt hele prosjektet. men snakket som nevnt med Flageborg om dette og han mente det ikke hadde særlig mye å si. Dette virker ikke på samme måte som romperister som setter soffaen i bevegelse, men her skal det være mye luft/lyd sa han.

Jeg har kun 16cm dybde til å montere elementene i DVD hyllen... Så 21" blir vel litt overkill for benken min Konrad.. ;-)
    Hyllen er like høy som soffaen min, så jeg får plassert disse tett inntil hverandre. Derfor ønsker jeg primært ikke å benytte elementer som er dypere enn 16cm.

Ja, dere må komme en tur hele gjengen Tandstad ! Så smådrikker vi litt øl, og er max påstålige på hva som er best !
    Vi snakkes vel neste helg?? Jeg og Tor (striky) kommer fredag.

-subside-jpg

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok mer og mer tilhenger av å kun ha sub forran. Der har jeg to ultra13. I tillegg har sub bak.

Målet med BodyShaker er at det skal gi like bra resultat som en ultra13 og en 20-39+ som jeg har bak... !

Har fått en del tilbakemelding på at rommet er for lyst... strølys til veggene og taket og blablabla..

Har tenkt tanken om å montere sort molton på skinne i taket. Slik at jeg kan dra dette bakover i rommet etter gardin prinsippet. Men like ofte spiller jeg musikk, ser musikk video/fotball kamp/WRC/annen sport med lyset på!! Hva ville dere ha gjort??

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med artikkel i GD, Geir. Nå blir du en kjendis med to artikler på et par ukers mellomrom

Det står i GD at du har mulighet å ta bort de akustikk plattene som du har foran. Hvordan fungerer det? Hva slags lur løsning har du funnet? :wink:
    Jeg spør fordi jeg har endelig begynt å kle front veggen min med slike plater men har egentlig tenkt å ha stender mellom dem og kle hele greia med svart filt eller noe lignende. Ikke vanskelig men det blir ikke pent fint jeg trenger å fjerne disse platene en dag....

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig enkelt Jerome: akustikk platene fra Rockwool er 5cm tykke, og relativt sive. Enkelt å stable de oppe på hverandre. Jeg har festet de ved å skyte spiker fra spikerpistol gjennom og inn i huntonitt platene bak et par plasser pr. plate. Det blir helt usynlig, men like viktig. platene kan tas av uten stor skade bak.

Les mer her: Rockwool - Akustikkplate - Datablad :: Produktguide :: A/S Rockwool

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott artikkel!

Gøy og se der er flere vernepleiere her inne på forumet!

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror dere er best:

2 stk:
    MGR F-2015W 15"
    94 dB. Qts 0,52. Vas 236,16. Fs 29,03 Hz. Vekt 4,1 kg.

Eller 3stk:
    dynaBel -DB 12. 12"
    Fs 28,8 Hz. Qts 0,60. Vas 104,1. slaglengde 12mm. magnet 1,3Kg (45Oz).

Eller 3stk:
    Peerless SLS315SWR
    91,6 dB. Fs 25,7 Hz. Qts 0,43. Vas 205.

Ikke tenk på ohm, Jeg tenker nå plassering og effekt av 2x15" mot 3x12" OpenAir montering.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig enkelt Jerome: akustikk platene fra Rockwool er 5cm tykke, og relativt sive. Enkelt å stable de oppe på hverandre. Jeg har festet de ved å skyte spiker fra spikerpistol gjennom og inn i huntonitt platene bak et par plasser pr. plate. Det blir helt usynlig, men like viktig. platene kan tas av uten stor skade bak.

Les mer her: Rockwool - Akustikkplate - Datablad :: Produktguide :: A/S Rockwool
    Jeg har allerede kjøpt svarte akustikkplater så det er ikke noe problem. Men fint at du legger det her, det kan hjelpe andre ;-)

Å bruke spiker hadde jeg aldri tenkt å bruke. Jeg var overbevist at det skulle aldri holde dem godt nok. Min plan var/er å bruke tynne men lange skruer med passe store skiver. I tillegg måte jeg ha filt for å dekke det hele. Det blir en del ekstra jobb ift din løsning.

Takk for tipset !!!

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk pahf. Vi møtes vel neste helg i Trondheim?? Vi burde fått til noe sosialt der med andre AVF medlemmer.

@Jerome: Når jeg festet platene satte jeg spikerpistolen litt på skrå og de sitter mer en bra nok. Usynlig og superraskt.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller 3stk:
    Peerless SLS315SWR
    91,6 dB. Fs 25,7 Hz. Qts 0,43. Vas 205.

Ikke tenk på ohm, Jeg tenker nå plassering og effekt av 2x15" mot 3x12" OpenAir montering.
    Jeg har mest tro på disse

Overflaten på 3 12" er ganske lik overflaten på 2 15", så om de har samme slaglengde flytter de omtrent like mye luft. Det som jeg ser på som positivt med Peerless er at de går litt lavere i frekvens enn de andre. MGR har litt bedre følsomhet da...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk pahf. Vi møtes vel neste helg i Trondheim?? Vi burde fått til noe sosialt der med andre AVF medlemmer.

@Jerome: Når jeg festet platene satte jeg spikerpistolen litt på skrå og de sitter mer en bra nok. Usynlig og superraskt.
    Det vil jeg tro, regner med jeg kjører fra levanger rundt kl 15, så jeg bør være der en plass rundt 16.30. Hvis noen er interessert i en utsøkt kopp kaffe hos kringlyd gutta rundt da er det bare trivelig! Se etter en lett distre herremann uten hår og med skjegg

Side 10 av 31 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •