Vincent Vega's gamerhjørne med head-fi - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 163
    Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Hmm... virker som nordlendingen er blitt skremt av hundehuset sitt :-P

Syns det sto at det skulle bli 2* pb13 + eq1 jeg...
    Ja, etter å ha sett, følt og hørt på en PC13-ultra tube som en kompis nettopp har kjøpt må jeg si at jeg angrer som en hund på at jeg ikke kjøpte tube til og begynne med!

Bor jo foreløpig i en liten leilighet og det har hele tiden vært problemer med å plassere "hundehuset"! Hehe

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Ja, etter å ha sett, følt og hørt på en PC13-ultra tube som en kompis nettopp har kjøpt må jeg si at jeg angrer som en hund på at jeg ikke kjøpte tube til og begynne med!

Bor jo foreløpig i en liten leilighet og det har hele tiden vært problemer med å plassere "hundehuset"! Hehe

Det er bra driv i tubene også ja :-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Det er bra driv i tubene også ja :-D
    Det er vel ikke mye forskjell mellom tube og kasse, men jeg hadde allerede bestemt meg før jeg begynte å lytte på PC13-ultra'en

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke mye forskjell mellom tube og kasse, men jeg hadde allerede bestemt meg før jeg begynte å lytte på PC13-ultra'en
    Mister bare 1-2 dB peek og litt fylde under 20hz fra boxen til tuben

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke mye forskjell mellom tube og kasse
    Har kjørt blindetest mellom de, og jeg klarte ikke å høre hvilken som spilte og hvilken som var av hverken på film eller på musikk.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Har kjørt blindetest mellom de, og jeg klarte ikke å høre hvilken som spilte og hvilken som var av hverken på film eller på musikk.
    Det sa de hos Lsound også så jeg stoler på det 8)

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaså,Pb13 på vei ut altså?
    Skjønner godt hva du mener.
    En kompis på forum her,Jorntoffe har også lagt ut sin for salg.
    Den tar rett å slett for mye plass i ei vanlig stue.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God dagen unge herremann!
    Jeg har titta gjennom tråden din nå, og nå lurer jeg på en ting.. Hvor kjøpte du veggfestet til tv'n din, og hva kosta det?

Har aldri hørt slike klipsch-høyttalere jeg, men tror jeg har veldig lyst på sånne.. De er vertfall sykt pene å se på, og folk skryter jo sånn av de..

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sickpuppy
    God dagen unge herremann!
    Jeg har titta gjennom tråden din nå, og nå lurer jeg på en ting.. Hvor kjøpte du veggfestet til tv'n din, og hva kosta det?

Har aldri hørt slike klipsch-høyttalere jeg, men tror jeg har veldig lyst på sånne.. De er vertfall sykt pene å se på, og folk skryter jo sånn av de..
    Jeg kjøpte det hos en lokal hifi pusher kalt Go'lyden En kompis av meg som driver den butikken.

Veggfestet er av merket "vantage point" og skal vistnok tåle opp til 70 kg eller mer. Koster ca 1500,- det jeg har...

Ja Klipsch er geniale høyttalere hvis du liker sinnsyk dynamikk og evne til å spille like pent på referanse-volum som lavt volum :-D

En ting er ihvertfall sikkert, Klipschene skal jeg aldri kvitte meg med, om jeg kjøper nye hjemmekinohøyttalere (f.eks Klipsch THX ultra 2) så blir jeg ihvertfall å beholde RF-63'ene til musikk 8)

Men det jeg føler mest for å bytte ut er den litt for enkle Yamaha receiveren min, planen er å skaffe Emotiva effekt og muligens senere kjøpe Onkyo pr-sc5507 prosessoren eller noe sånt, time will show. Har også meget lyst til å bygge to DIY tuber med 15" eller 18" soundsplinter elementer i....så jeg har nok å henge fingrene i for å si det slik

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg nå har innsett at min vanligvis så tolerante samboer og resten av husstanden har gått lei av at jeg spiller COD MW2 online med volum på referansenivå (med Klipsch og svs!) til alle døgnets tider, så har jeg bestemt meg for å lage meg et spillehjørne i stua med egen tv, PS3 og et head-fi oppsett.

Har god rabatt på Beyerdynamic via jobben så jeg regner med at et DT-770 80 pro headset vil gjøre jobben:

Men så sliter jeg med å finne en dugende DAC/hodetelefon forsterker med optisk inngang som kan drive de, jeg er som sagt helt grønn i head-fi verdenen så jeg trenger litt hjelp her folkens.... Noen forslag?

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iBasso

Emmeline "The Predator" Portable USB DAC/Amp - Ray Samuels Audio

For eksempel

Har ikke hørt de, så kan uttale meg noe om de. Men skjekk Head-fi for andre alternativer og mer informasjon

Edit: Ups, den siste jeg linket til hadde bare USB...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du om noen som selges i norge og helst ikke koster mer enn 2-3 tusen? Trenger hodetelefonforsterker litt kjapt serru

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreløpig ser det ut til at skjerm blir en Philips 42" 7674H:

At den er så liten gjør egentlig ikke noe da jeg kommer til å sitte ca 1.5 meter unna skjermen i en stressless stol. En annen tanke jeg også har er rett og slett å teste ut hvor bra tv'ens hodetelefon utgang klarer å drive et steelseries 5H V2 headset, funker det bra bestiller jeg bare et Beyerdynamic DT-770 i 32 ohms utgave og sløyfer ekstern hodetelefon forsterker....

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal spille mye med headsett ville jeg sett litt på headsett med Dolby Digital 5.1 og BÅDE chat og lyd i headsettet.
    For all del, disse vil låte crap i forhold til Beyerdynamic og egen forsterker, men det er veldig greit å ha både chat'en og lyden i samme headsett.

Kunne jo vært en ide å hatt begge deler, du får et slikt headsett fra Norsk nettbutikk til en tusenlapp...

Sharkoon X-Tatic Digital headset 5.1 / MULTICOM

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra KIMZISE! Skal absolutt vurdere og teste de der siden prisen ikke var så ille :-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle si fra siden jeg har hatt nøyaktig samme problem selv (høy lyd til alle døgnets tider).
    Og etter myyye leting og googling fant jeg ut at det var ekstremt få headsett der ute som støtter både in-game lyd og chat samtidig. Og dette er ihvertfall ganske viktig for min del etter mange diverse dårlig løsninger (som å bruke bluetooth headsett under vanlig headsett o.l.).

Etter all letingen min har jeg faktisk kun funnet 4 headsett som gjør dette skikkelig:

Nevnte Sharkoon

TRITTON Technologies Inc. :: AX Pro

Audio Systems - A40 Audio System | Astro Gaming

Turtle Beach - PS3 Headset - Ear Force P21

Sistenevnte er kun stereo.

Likheten med de alle er at de er vanskelig å få tak i her til lands, har trålet alskens nettbutikker og ebay og med en utpris på under tusenlappen i Norsk butikk så er Sharkoon-settet mest tilgjengelig.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for all hjelp KIMSIZE, jeg går her og vurderer å bestille det Astro A40 MLG edition headsettet nå. Har lest noen reviews på det og det skulle være meget bra

Skal vi sjå: 249$ = 1464,- NOK + frakt. Da snakker vi om rundt 2000,- spenn kanskje? Er jo likevel mye billigere enn Beyerdynamic headsett med amp, pluss at Astro settet tross alt har surround

Grunnen til at jeg vurdere et dyrere Astro A40 sett over Sharkoon settet er pga byggekvaliteten på Astro settet virker mye bedre, og Sharkoon settet skulle vistnok være trangt og ukomfortabelt over lengre tid, og jeg har STORT hode! :razz: :roll:

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har tid til å vente så har jeg tilgang på begge settene snart. Har Sharkoon settet selv, og en kollega venter på Astro settet.

Jeg fikk settet mitt på lørdag så har bare testet det i helgen, men det ble nok noen gode timer likevel. Komforten er ganske god,det sitter godt på hodet og de store myke putetene dekker hele øret. Dette gjør jo selvfølgelig at det blir ganske varmt på ørene hvis man spiller en stund. Men slik er det vel med alle store headsett.

Oppkoblingen er enkel, optisk + usb inn i PS3'en + strøm (og det følger med norsk adapter) så er du good to go.

Når når det gjelder lyden så er ikke dette noe man bruker til musikk, det låter som et billig headsett og sliter spesielt på høyt volum. MEN til spilling er det ganske genialt. Det er mye enklere å plukke opp "smålyder" og ikke minst lokalisere de. Jeg hører med en gang om noen løper bak meg, lader eller kaster en kniv eller lignende. Disse tingene forsvinner litt i det stor når jeg spiller med anlegg. Og spesielt chatten er mye bedre, bare det at du kan skru chat-volumet opp/ned uten å røre spill-volumet er genialt. Eneste som mangler nå er dedikert server på PS3-chat men det har jo Sony lovet skal komme på en av de neste oppdateringene. Da vil man forhåpentligvis slippe disse problemene som er nå med kutting midt i samtaler o.l.

Alt i alt er jeg ganske fornøyd med settet men jeg skal gi en lyd hvis jeg får testet Astro'en også snart.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg nå har innsett at min vanligvis så tolerante samboer og resten av husstanden har gått lei av at jeg spiller COD MW2 online med volum på referansenivå (med Klipsch og svs!) til alle døgnets tider,
    Mine største kondolanser går herved til din samboer

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, etter å ha blitt tryglet av en selger på jobben så har jeg gått med på å teste et Beyerdynamic DT-770 pro (with a option to buy). Fikk en knallpris uansett så det er jo bare digg

Eneste er jo at det blir verre med chat, men jeg føler meg uansett litt smårar når det virker som at jeg sitter og prater med meg selv (har aldri likt bluetooth telefon-headset heller) så det gjør kanskje ikke så mye likevel...

En positiv ting med Beyerdynamic er vistnok at de basser endel, og det er jo ikke å forakte heller, leste i en test at det var som å stroppe to subwoofer på hodet! Hehe

Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Mine største kondolanser går herved til din samboer
    Trond din rakker, skjønner ikke helt hva du har imot Klipsch? :roll:

Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •