Vincent Vega's gamerhjørne med head-fi - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 163
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lekkert! Tenker det er nok av trøkk i dette oppsettet Må si jeg sikler på klipsch selv(blir isåfall Rf-82 da) og ser jo ut som du er veldig fornøyd med dine?

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja trøkk er det nok av!

Men det morsomme er at det er mer å hente den dagen jeg får mer effekt! 8-)

Ser for meg en Parasound new classic 5250 eller 5 x 2125, en til hver fronter og en til senter, og en til hvert par bakhøytalere. Valgets kval er hardt! :roll:

Er spesielt fornøyd med Svs pb13-ultra'en! Her om dagen når jeg så "the dark knight" kjentes det ut som sofaen og stuebordet lettet sånn smått ifra gulvet når den verste dypbassen kom!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått til excel og kan vise en noe rettere kurve å sammenligne med! :grin:

Som dere ser så skjer det en del ting i de dypeste frekvensene men jo høyere opp i frekvens man kommer jo mer trøbbel blir det. :???:

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg målt og fått ordnet ny kurve etter at svs'en har fått noen ukers innspilling (tortur :roll

Her er kurve fra den var helt ny:

Og her er nyeste kurven etter litt innspilling:

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er delefrekvensen din? Kan se ut som det er noen alvorlige fase utligninger når man ser hvor alvorlige dipper du har i toppen. Har du testet forskjellige delefrekvenser og også forskjellige faser? Som regel holder det ikke bare å sette sub'en til fase 0 og kjøre auto oppsett på forsterkeren ( sier ikke at det kun er dette du har gjort altså ) dippene du har ved 40 og 70 hz er ihvertfall veldig brutale, og anbefaler på det sterkeste å prøve å få jevnet de litt ut.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fullt klar over at de dippene ikke er helt ubetydelige Kane

Kameraten min som bor rett over gangen i samme blokka har likedan stue, bare speilvendt. Og han sliter også ved de samme frekvensene som meg, men har dog ikke like store dipper (med sin cls-15s) som jeg har i min svs... Så jeg er redd for at det kan være pga rommet at jeg sliter! :neutral:

Jeg har bare plassert subben rett ved siden av høyre fronthøyttalere med fase 0 og ingen romkorrigering, synes det bare ble tammere bass med EQ på subben men jeg kan gi det et nytt forsøk og måle frekvensresponsen med EQ? Delefrekvensen er 100hz på musikk og 80hz på film.

Trodde btw at siden subben hadde lik avstand til sweetspot som frontene så skulle fasen stå på 0, men er det feil? :roll:

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis av meg har hatt mye feil med sin Harman Kardon avr745, så da han for n'te gang leverte inn forsterkeren til service fikk han en Onkyo TX-SR606 som låneforsterker mens han venter.

Denne Onkyo forsterkeren låt så bra på hans B&W THX oppsett at vi bestemte oss for også å teste den på Klipsch oppsettet mitt.

Så han kom innom idag og vi koblet opp forsterkeren og satt oss ned for å lytte på noe musikk, det gikk ikke lang tid før jeg tenkte stille i mitt sinn: HVORFOR HAR JEG IKKE TESTET ONKYO PÅ KLIPSCHENE MINE FØR!?!?!?!?!?!?

Dette er jo akkurat den lyden jeg hele tiden har savnet med min Yamaha receiver! Lyden av Onkyoen heller mer mot det varme, med mer fokus i mellomtone området og en stram og utrolig punchy bass :grin:

Yamahaen føles derimot mer nøytral og detaljert i forhold, men jeg har aldri fått bassen til på Yamaha som med Onkyo'en, og det med en receiver til halve prisen! :shock:

For å si det slik, det var så vilt at bilder og noe te-lys greier løsnet fra veggen og ramlet i gulvet! Potteplanten i vinduskarmen sto å hoppet slik at jeg måtte springe for å redde den også fra å falle i gulvet! Helt sykt altså...

Min neste receiver blir garantert en Onkyo!

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott oppsett dette her.
    Ta gjerne en titt innom mim stuekino tråd.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer defektor sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    En kompis av meg har hatt mye feil med sin Harman Kardon avr745, så da han for n'te gang leverte inn forsterkeren til service fikk han en Onkyo TX-SR606 som låneforsterker mens han venter.

Denne Onkyo forsterkeren låt så bra på hans B&W THX oppsett at vi bestemte oss for også å teste den på Klipsch oppsettet mitt.

Så han kom innom idag og vi koblet opp forsterkeren og satt oss ned for å lytte på noe musikk, det gikk ikke lang tid før jeg tenkte stille i mitt sinn: HVORFOR HAR JEG IKKE TESTET ONKYO PÅ KLIPSCHENE MINE FØR!?!?!?!?!?!?

Dette er jo akkurat den lyden jeg hele tiden har savnet med min Yamaha receiver! Lyden av Onkyoen heller mer mot det varme, med mer fokus i mellomtone området og en stram og utrolig punchy bass :grin:

Yamahaen føles derimot mer nøytral og detaljert i forhold, men jeg har aldri fått bassen til på Yamaha som med Onkyo'en, og det med en receiver til halve prisen! :shock:

For å si det slik, det var så vilt at bilder og noe te-lys greier løsnet fra veggen og ramlet i gulvet! Potteplanten i vinduskarmen sto å hoppet slik at jeg måtte springe for å redde den også fra å falle i gulvet! Helt sykt altså...

Blir nok Onkyo på meg og en dag ^^

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo er VELDIG bra . Testet NAD da ? er vel nye på vei der og . Tror det også kan være klipsch mat .

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Onkyo er VELDIG bra . Testet NAD da ? er vel nye på vei der og . Tror det også kan være klipsch mat .
    Ja jeg drev Klipschene brokoblet på Nad c372 og c272 da jeg kjøpte de. Grei lyd med så mye power ihvertfall

Men lydsignaturen til Nad er noe helt annet enn Onkyo f.eks, kunne bli litt intens i toppen og lite mellomtone. Bassen var ihvertfall stram nok, kanskje litt i det strammeste laget...

Men for å si det slik, jeg investerer heller i Parasound Halo effekt og Onkyo receiver enn Nad igjen, er en sucker for varm lyd med mye bass

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du liker onkyo til klipsch bør du teste parasound ja. Har selv NC-2250 på mine fronter, og det var et realt steg opp fra onkyo...som jeg egentlig var ganske fornøyd med:roll:
    Til og med samboeren min syntes det var bedre

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg har sagt mange ganger testet jeg yamaha og onkyo når jeg skulle handle - og testet RXV 1800 /3800 mot onkyo 805 /875 og ente etter en del test opp med onkyo - jeg synes denne passet best med klipsch -

Utrolig mange anbefaler Yamaha, men må si at onkyo tiltalte meg enda mer - hvertfall til Klipsch!
    Flott å høre at andre også har begynt å høre dette :-)

Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega

Newcomer CV-Erik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja Andreas!
    Dette har blitt rått må jeg si

Klipsch er sinnsykt rått.
    Jeg har bestilt en Rotel RB-1080, den blir sendt nå straks
    Og jeg har fått holdt av et par RF-82 av en på forumet, så jeg skal prøve og få solgt en forsterker så jeg får penger til de

Da blir det Klipsch på meg også

Gleder meg sykt.

Liker oppsettet ditt SVSen er rå! Har hørt 2 av de i kino oppsett

Erik

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Erik
    Se her ja Andreas!
    Dette har blitt rått må jeg si

Klipsch er sinnsykt rått.
    Jeg har bestilt en Rotel RB-1080, den blir sendt nå straks
    Og jeg har fått holdt av et par RF-82 av en på forumet, så jeg skal prøve og få solgt en forsterker så jeg får penger til de

Da blir det Klipsch på meg også

Gleder meg sykt.

Liker oppsettet ditt SVSen er rå! Har hørt 2 av de i kino oppsett

Erik
    Tøft, Klipsch er kongebra høyttalere ja. Godt at du velger riktig! Hehe :-D

Hvilke Svs subber har du hørt?

Blir nok en til Svs PB13 ultra og AS-EQ1 på meg i år kanskje, men først tror jeg at jeg skal kjøpe en Emotiva 5 kanaler. Er jo så billig at de bare må testes!

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg håper da det kommer til å låte bra

Har hørt 2 PB13 ultra på Hifimessa i Horten, har også hørt 2 PC13 Ultra på samme stedet

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Erik
    Ja, jeg håper da det kommer til å låte bra

Har hørt 2 PB13 ultra på Hifimessa i Horten, har også hørt 2 PC13 Ultra på samme stedet
    Det låter veldig bra allerede! Men det kan alltids låte litt bedre

Pluss at jeg får vel litt jevnere spredning av bass med to subber, pluss litt ekstra db også selvfølgelig :roll:

Men som sagt så er jeg veldig fornøyd allerede nå så jeg stresser ikke så forferdelig med sub nr.2

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe
    Tror 2 subber blir rått !

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på bassrespons ser jeg du har masse å gjøre. Det første du bør gjøre er å skrinlegge excel-målinger for det tar nemlig altfor lang tid. Last ned nyeste versjon av Room EQ Wizard 4.11 som jeg har uploadet til deg, MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service og kjør sweep isteden.
    Det kan være litt vanskelig å sette seg inn i programmet, men det er verdt det når det sitter. Du får kurver on the go, og velger selv hvilke frekvenser du vil sweppe fra/til, som f.eks 10-100hz.

Jeg vet den nye 13 fra SVS er et monster, men mulig det blir bedre i ditt rom hvis den tunes til 20Hz (null plugger hvis det er samme greia som PB12plus?) og ikke 15Hz som jeg nå tror den er på.

Som sagt, prøv med forskjellige plugger, crossover (viktigste er vel at kurven blir fin, og ikke nødvendigvis samsvarer med det du har på receiver'n) og fase. Ta noen grove målinger med sub plassert flere steder enn der du har den akkurat nå. Det gjorde et stort utsalg for min del å flytte den fra bak sofaen til venstre fronthtt (se signatur for bilder om ønskelig). Om du tar deg råd kan jeg også anbefale en FBQ fra f.eks Behringer, jeg bruker 2496 og den fungerer fint.

Så må du også bare belage deg på at du visse frekvenser ikke blir så bra som andre grunnet rommet =)

Etter jeg jobbet en del med min sub kom jeg frem til dette resultatet. Som du ser er bassresponsen mye høyere til høyre for sweetspot fra 55Hz og utover. Den går heller ikke rådypt, men den spiller fantastisk litt oppover i frekvensene.
    Jesus. Attachment fungere hverken i Opera eller IE Om du fortsatt ønsker bilde kan jeg sende på mail. Var mest for å vise igrunn.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... virker som nordlendingen er blitt skremt av hundehuset sitt :-P

Syns det sto at det skulle bli 2* pb13 + eq1 jeg...

Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •