Vincent Vega's gamerhjørne med head-fi - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 163
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Fyyy flate sier jeg bare!

Denne subben er bare helt syk! Kom hjem til en svær eske som sto ute i gangen, svs'en var ankommet! Ikke noe overraskelse egentlig for fraktfirmaet har ringt og skrevet tekstmeldinger i hytt å pine om hvor den befant seg i landet de siste dagene så det viste jeg på forhånd da. Men det føltes likevel som julaften når jeg pakket den opp!

Har på dette tidspunkt ikke gjort annet enn å koblet den til for å teste og myke elementet litt før vi skal se film i kveld. Ble overrasket over hvor mye den tåler egentlig! Målte 110db på radioshacken i sweetspot på -20 med musikk, og HELE ROMMET ble satt i bevegelse!! :twisted:

Var så vilt at hårene på flossmatten midt på stuegulvet la seg flate! Spent på hvor mye jeg kan/tør gi på etter kalibrering. Er ikke proff på kalibrering men siden jeg har fått radioshack også skal jeg komme tilbake til romrespons senere når jeg har fått tid og pulsen har roet seg :roll:

Må også rette en stor takk til naboen (som kaller seg defektor her på forumet) for hjelp til å bære opp dette beistet, hadde aldri klart det alene! Sjekk også ut stuekinoen hans som er i en likedan men speilvendt stue

grattis med fantastisk sub!! den tåler masse juling, og når du ligger på 120db uten forvrenging, med skikkelig dyp kvalitetsbass, da smiler man enten man vil eller ikke

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grattis med ny sub!! Dette er et syn for guder! Tror jeg kan ane hvordan dette spiller.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det gutter!

Ja phatbull, du av alle vet nok veldig godt hva en slik sub klarer å reprodusere av rabalder!

Idag har jeg forsket litt på kalibrering og fått best resultat ved å slå av subben å la YPAO gjøre sitt med front, senter og bakhøyttalere, og heller aktivert subben manuelt i menyen.

YPAO gjør noe rart med subben for med YPAO's eq så spiller den bare dypt, og VELDIG HØYT på kun de dypeste tonene! Så for mitt vedkommende spiller den best uten eq hos meg!

Kalibrerte også et eget oppsett for musikk, og da står sub-level endel mye høyere enn på film. Og crossover på 100hz funket best for musikk, på film lar jeg den stå på 80hz...

Må nok få opp REW snart så jeg kan se nøyaktig hva som foregår.

Men alt i alt, det er en syyyk sub! :twisted:

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med min musikksmak løsner det nok fort vil jeg tro!

Hva mener du? Glemte å forske på portplugging idag, og nå er det litt sent for det... (Den står i 15hz modus nå)

Fant ut at 100hz på musikk funket veldig bra, men på film lar jeg den spille opp til 80hz.

Faktisk så spiller den bedre uten YPAO's EQ! Så jeg slo den bare av og kalibrerte resten, og gikk inn i menyen å aktiverte subben manuelt etterpå. YPAO's EQ får den bare til å spille høyt på de aller dypeste tonene, men punch og slagbass forsvant med bruk av YPAO på subben
    --------------------------------------------------------------------

Ingen rom er like så ting må prøves ut hva som låter best.
    Syns selv at til musikk er det greit og sette x-over så laft som mulig (der frontene begynner og falle av).

Har du en god plassering på fronter til stereo uten de store berg og dalbaner i frekvensresponsen er det best og kjøre stereo med så liten påvirkning som mulig, det går ikke hos meg da diskanten blir alt for hard og fremtredene.

Etter siste kalibrering byttet jeg fra Flat til Natural og etter en uke nå så syns jeg Natural passer meg best både på film og musikk.

Har du ikke skaffet deg dB måler så gjør det for og kalibrere
    Samt etterkontroll på nivå på kanalene.
    Finner da alt en trenger, sinustoner og exel notatark på hjemmesiden til Lsound eller Kringlyd.

Skal selv slå av korrigeringen yapo gjorde på subw og justere frekvensrespons med SMS-1 og finne riktig avstand med lytting etterpå.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo jeg har db måler, og idag har jeg målt frekvensrespons i sweetspot med sub og frontene ilag (satt som large) Synes ikke det ble så verst, litt høyt i 15hz og 25hz området (korrigert) men ellers ikke så verst i forhold til mange andre resultat jeg har sett på forumet.

Db målt uten korrigering:

14 hz - 76 db
    16 hz - 82 db
    18 hz - 80 db
    20 hz - 77 db
    22 hz - 85 db
    25 hz - 87 db
    28 hz - 89 db
    36 hz - 85 db
    40 hz - 74 db
    45 hz - 77 db
    50 hz - 86 db
    56 hz - 88 db
    63 hz - 76 db
    71 hz - 71 db
    80 hz - 80 db
    89 hz - 88 db
    100 hz - 84 db
    111 hz - 88 db
    125 hz - 73 db

Her er korrigerte verdier:

16 hz - 93,5 db
    20 hz - 84,5 db
    25 hz - 92 db
    40 hz - 76,5 db
    50 hz - 87,5 db
    63 hz - 77.5 db
    80 hz - 81,5 db
    100 hz - 86 db
    125 hz - 73,5 db

Noen som er god på excel? Får liksom ikke til å plotte inn verdiene i skjemaet jeg lastet ned...

Flyttet sofaen 25 cm lengre bak idag også, å da satt bassen som et skudd! Ble sittende å se nesten halve transformers på BD med et stort smil! Deilig massasje!

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flyttet sofaen 25 cm lengre bak idag også, å da satt bassen som et skudd! Ble sittende å se nesten halve transformers på BD med et stort smil! Deilig massasje!
    Har du prøvd DieHard4? RF63+Ultra13. Det spiller sinnsykt bra sammen. Transformers her i dag også :-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Har du prøvd DieHard4? RF63+Ultra13. Det spiller sinnsykt bra sammen. Transformers her i dag også :-D
    Nei har ikke kommet så langt ennå, men det skal testes! Hva synes du om målingene mine Geir?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Hei

Jeg lurer litt på hvilken TV-benk det er du har Vincent_vega. Jeg har RC-64 selv, og den krever jo sin plass på benken, men den du har på de siste bildene der ser jo akkurat passe ut.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flawed
    Jeg lurer litt på hvilken TV-benk det er du har Vincent_vega. Jeg har RC-64 selv, og den krever jo sin plass på benken, men den du har på de siste bildene der ser jo akkurat passe ut.
    Tv-benken heter "gepard" og fås kjøpt hos fagmøbler til 1700,-

Den er 1,5 meter bred så fruen i huset får akkurat plass til noe nips naps på sidene...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger ut noen korte snutter fra igår hvor vi prøvde å løfte gulvmatta med Svs'en!

[YOUTUBE]19HOpdlB6Lc[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]bJoERtLWdHU[/YOUTUBE]

Scenen er ifra filmen "AVP2 requiem" i blu-ray når predatoren tar av med romskipet for å dra til jorda å ta knekken på alien'ene 8)

Og nei, jeg spillte ikke på max volum av hva subben tåler. Hadde bare -15 i mastervolum på receiveren og 110-115db....

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fyyy flate sier jeg bare!

Denne subben er bare helt syk! Kom hjem til en svær eske som sto ute i gangen, svs'en var ankommet! Ikke noe overraskelse egentlig for fraktfirmaet har ringt og skrevet tekstmeldinger i hytt å pine om hvor den befant seg i landet de siste dagene så det viste jeg på forhånd da. Men det føltes likevel som julaften når jeg pakket den opp!

Har på dette tidspunkt ikke gjort annet enn å koblet den til for å teste og myke elementet litt før vi skal se film i kveld. Ble overrasket over hvor mye den tåler egentlig! Målte 110db på radioshacken i sweetspot på -20 med musikk, og HELE ROMMET ble satt i bevegelse!! :twisted:

Var så vilt at hårene på flossmatten midt på stuegulvet la seg flate! Spent på hvor mye jeg kan/tør gi på etter kalibrering. Er ikke proff på kalibrering men siden jeg har fått radioshack også skal jeg komme tilbake til romrespons senere når jeg har fått tid og pulsen har roet seg :roll:

Må også rette en stor takk til naboen (som kaller seg defektor her på forumet) for hjelp til å bære opp dette beistet, hadde aldri klart det alene! Sjekk også ut stuekinoen hans som er i en likedan men speilvendt stue
    Gratulerer med monster sub8) Klipsch`en ser jo nesten nusselig ut i forhold

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Gratulerer med monster sub8) Klipsch`en ser jo nesten nusselig ut i forhold
    Takk for det! :-D

Men skjønner ikke at folk sier den er så svær? Må bare være jeg som er vant med store CV høyttalere fra før av? :lol:

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er noe i det derre der:-D Jeg hadde CV CLSC215 for noen år siden og så var jeg på Hifiklubben her om dagen,og da jeg så di beista At jeg har hat to slike svarte kjøleskap i stua er helt utrolig:-D

Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva betalte du for RF-63? Var det ikke hos Elkjøp du kjøpte dem? =)

Uansett; veldig, veldig fin hjemmekino du har fått deg. Høyttalerene er bare helt råe. Liker veldig godt kombinasjonen Klipsch/SVS selv, men har ikke fått noen kjangs til å høre det enda.

Gratulerer så meget med et fantastisk hjem!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for komplimentene! :-D

Jeg betalte 12700,- for litt over et år siden, elkjøp har jo prisgaranti!

Men akkurat nå virker det som om det er vanskeligere å få like bra pris ifra den norske importøren pga finanskrisa...

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med kongesub! Selv så er jeg også strålende fornøyd med PB Ultra.
    Ser ut til at du får en fin frekvenskurve i rommet ditt uten for mye mikk makk.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Grattis med kongesub! Selv så er jeg også strålende fornøyd med PB Ultra.
    Ser ut til at du får en fin frekvenskurve i rommet ditt uten for mye mikk makk.
    Takk for det! PB'en er en kongesub men den spiller langt ifra optimalt hos meg, likevel spiller den overbevisende bra selv om det er en 15.5db dipp på 63hz vs 16hz...

Og btw, jeg får best resultat uten EQ! Er helt vilt!

Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for komplimentene! :-D

Jeg betalte 12700,- for litt over et år siden, elkjøp har jo prisgaranti!

Men akkurat nå virker det som om det er vanskeligere å få like bra pris ifra den norske importøren pga finanskrisa...
    12700, det var jo ikke værst i det hele tatt. I alle fall ikke til Elkjøp å være. =)

Tenker på samme høyttalere selv (Skal kjøpe til sommeren dersom jeg får spart opp nok penger).

Har noen spm. til deg jeg, dersom det går greit:

1: Hvordan låter det? Vet det låter helt rått, med masser av bass, trøkk og dynamikk, men hvordan er de musikalske egenskapene til Klipschene? Sammenlign gjerne med Ikon 8 dersom du har hørt disse ( )

2: Hvordan ville det fungere å bi-ampe frontene tror du, med en RX-V1900 fra Yamaha? =)

Forlangte mye av deg nå. Beklager at jeg er innpåsliten.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sir.KnowsAlot
    12700, det var jo ikke værst i det hele tatt. I alle fall ikke til Elkjøp å være. =)

Tenker på samme høyttalere selv (Skal kjøpe til sommeren dersom jeg får spart opp nok penger).

Har noen spm. til deg jeg, dersom det går greit:

1: Hvordan låter det? Vet det låter helt rått, med masser av bass, trøkk og dynamikk, men hvordan er de musikalske egenskapene til Klipschene? Sammenlign gjerne med Ikon 8 dersom du har hørt disse ( )

2: Hvordan ville det fungere å bi-ampe frontene tror du, med en RX-V1900 fra Yamaha? =)

Forlangte mye av deg nå. Beklager at jeg er innpåsliten.
    Hehe... neida 8)

Masser av bass har de ikke. Dvs de låter ikke som Cerwin Vega altså! :roll:

Men de har mye bass til å være 6,5" og mange har blitt imponert over trykket av de. Jeg personlig synes de låter veldig musikalske av seg, men man bør ha en kraftig og god forsterker. Jeg har testet med Parasound NC 2250 og den virket meget grei da jeg fikk større lydbilde og kunne spille endel høyere (og renere) enn med min rx-v1800 bi-ampet.

Men det går helt fint å drive RF-63'ene bi-ampet med receiveren du sikter til, eneste er at du har litt mer å hente med skikkelig effekt

Jeg har dessverre ikke hørt Dali ikon 8, men er du typen som liker engasjerende høyttalere med god trykk i alle frekvenser, så er klipsch noe for deg! Jeg har hørt på mange dyrere høyttalere etter jeg fikk klipschene men INGEN har imponert meg såpass at jeg kunne tenkt meg å solgt klipschene! Det sier bare litt...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger ved en kurve av måleresultatene fra da subben var helt ny. Har flyttet sofaen og spillt den litt mer inn siden den ble sist målt så jeg er spent på ny måling! Skal se hva jeg får til tid i helgen...

Hvis det er noen excel eksperter der ut så vil jeg gjerne ha tips om hvordan jeg får linja til å gå rett mellom antall DB, ikke som masse nåler som på bildet over... :roll:

Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •