Vincent Vega's gamerhjørne med head-fi - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 163
    Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kommet noe lenger med kjøp av effekt?

Har litt trua på 2250 på Reference serien...

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Kommet noe lenger med kjøp av effekt?

Har litt trua på 2250 på Reference serien...
    Har faktisk testet 2250 for litt siden! :-D

Tja, hva skal man si? En kompis av meg kom innom med sin 2250, han hadde dårlig tid og jeg hadde flere andre på besøk så det var ikke optimale lytteforhold for å si det slik... Dessuten glemte vi å ta ny romkorrigering på Yamahaen siden det ble en del stress, så det kan også ha påvirket i negativ retning.

Til og begynne med så merket vi alle at det ble mindre bass med 2250'en vs Yamaha rx-v1800 receiveren min(!) lyden ble endel lysere og toppen låt noe skarpere, men lydbildet vokste mye både i bredde og dybde! Hvis man lukket øynene så hadde man rett og slett store problemer med å peke ut hvor høyttalerne sto, og det var ihvertfall råtøft da vi testet noen klipp fra AVP2 på blå-disk

Men vi har avtalt og teste mer en annen gang når det passer, og jeg har fått de nye høyttalerkablene...

Jeg skal også jobbe noe mer med plasseringen da jeg synes bassen kan bli noe buldrete av og til. Nå har jeg 55cm mellom høyttaler og bakvegg, noe som jeg har stor mistanke om er for lite. Jeg skal prøve meg frem til max 1 meter ut, noe mere vil nok ikke "design-sjefen" gå med på i vår lille stue :lol:

Jeg har også planer om å bygge noen bassfeller å plassere i 3 av hjørnene i stua da det hjalp å plassere noen svære sofaputer der!

BTW: Hva drev du dine RF-83 med G|z0?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Har faktisk testet 2250 for litt siden! :-D

Tja, hva skal man si? En kompis av meg kom innom med sin 2250, han hadde dårlig tid og jeg hadde flere andre på besøk så det var ikke optimale lytteforhold for å si det slik... Dessuten glemte vi å ta ny romkorrigering på Yamahaen siden det ble en del stress, så det kan også ha påvirket i negativ retning.

Til og begynne med så merket vi alle at det ble mindre bass med 2250'en vs Yamaha rx-v1800 receiveren min(!) lyden ble endel lysere og toppen låt noe skarpere, men lydbildet vokste mye både i bredde og dybde! Hvis man lukket øynene så hadde man rett og slett store problemer med å peke ut hvor høyttalerne sto, og det var ihvertfall råtøft da vi testet noen klipp fra AVP2 på blå-disk

Men vi har avtalt og teste mer en annen gang når det passer, og jeg har fått de nye høyttalerkablene...

Jeg skal også jobbe noe mer med plasseringen da jeg synes bassen kan bli noe buldrete av og til. Nå har jeg 55cm mellom høyttaler og bakvegg, noe som jeg har stor mistanke om er for lite. Jeg skal prøve meg frem til max 1 meter ut, noe mere vil nok ikke "design-sjefen" gå med på i vår lille stue :lol:

Jeg har også planer om å bygge noen bassfeller å plassere i 3 av hjørnene i stua da det hjalp å plassere noen svære sofaputer der!

BTW: Hva drev du dine RF-83 med G|z0?
    Har du vurdert noe annet en Parasound? Eventuelt gammel Parasound ala HCA2200 ? Jeg hadde tidligere en A21, og opplevde denne som en kjedelig og bassfattig sak.

Når jeg hadde Klipsch RF-83 prøvde jeg endel forskjellig forsterkere. Det var i grunn ingenting som funka godt, men det har nok mere med at høytalerne på ingen måte passe inn i rommet og gjøre.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, har tenkt litt på HCA serien også, de har fått mye skryt ihvertfall

Eneste aberet er at da må man kjøpe brukt :roll:

Har nå flyttet litt rundt på ht'ene i alle retninger, men eneste konklusjonen jeg kom frem til var at de spillte best der de sto! Hehe... Det virker mer som om det er rommet jeg må gjøre noe med angående bassproblemene...

Har forresten fått "go-signal" fra fruen om å bygge noen hjørnebassfeller, så det skal også prøves. Med sofaputene stablet like høyt som ht'ene i hjørnene virker det som om bassen blir mer konsentret i sweetspot enn resten av rommet, uten sofaputene der er det totalt motsatt!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da begynner det og skje noe her!

Idag kom feriepengene inn på konto og Klipsch RC-64 ble hentet! Fytti rakkern for et beist av en senterhøyttaler!

Jeg har dessverre ikke noen reserve kabler liggende så jeg koblet ut den ene RF-63'en og kjører sentern som høyre front! :lol:

Skal bestille meg noen kabler før neste lønning kommer, tenkte jeg skulle prøve Supra denne gangen, da blir det Supra Rondo 4x4.0mm til front og senter, og Supra Classic 4.0mm til bakhøyttalere.

Men historien ender ikke der, jeg har også rukket å bestillt en stk SVS PB13-Ultra!! Gjett om jeg gleder meg!!!!

Endelig får jeg høre hvor bra Svs og Klipsch er på hjemmekino! Det her blir bare kongelig!

Bilde av RC-64 sentern:
    -dsc0058422-jpg

Jeg har dessverre ikke giddet å skru opp det nye veggfestet til lcd'en så derfor står sentern på gulvet.

*Klipsch RC-64 vs. Philips 47pfl9603, this rack ain't big enough for the both of them!*

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer....

Film hos deg må jo være litt av en dynamisk opplevelse med det nye utstyret i hus!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kloke valg :-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gratulasjoner :-D

Gleder meg som en unge til folk i huset har stått opp så jeg får testet litt høyere enn "hviske-volum" på sentern. Jeg synes allerede at den låter bedre uinnspillt enn hva mine RF-63 gjorde for et år siden da jeg kjøpte de... Men dette kan også ha noe med at jeg har annen forsterker nå.

Må også bestille Supra kabler hos eltek siden det er får hifisjapper her i området som har Rondo og 4.0mm kvadrat av classic kabelen på lager.

Noen som vet om eltek krever forhåndsbetaling eller sender i oppkrav? Er ikke akkurat rik etter å ha betalt Svs'en! Hehe :roll:

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nytt flott utstyr8) Alltid gøy med oppgraderinger:-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det nb1

Det er noe magisk med å åpne en ny eske med en høyttaler i som man har drømt om såpass lenge! :-D

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg er bare noen år unna å runde 30:???: Og jeg blir som en 5åring kvelden før julaften når uåpnet embalasje kommer inn i stua

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er sant nb1, er bare 5 år fra å runde 30 selv men føler meg også som en 5 åring igjen når det kommer noe nytt og spennende inn i stua som skal åpnes! Det er så herlig!

Idag fikk jeg ånden over meg å fikk montert Vantage Point veggfestet for lcd'en slik at jeg fikk frigjort plass til sentern oppå tvbordet. Det ble med en gang mye ryddigere og symmetrisk i stua!

Fikk også tid til en liten fotosession, resultatet av det ser dere under...

Frontrekka påkledd sett ifra sweetspot:

Frontrekka avkledd sett ifra sweetspot:

Senter og venstre front:

Look at that beast! It's huge!

Yamahaen:

Kilden:

Vantage point veggfeste:

Veggfestet var ganske solid å bra, det tåler ca 65 kg og kan låses (!) slik at innbruddstyver ikke kan stjele tv'en uten videre! 8)

Pluss at det var rimelig enkelt å montere å det fulgte med alle mulige slags skruer man kunne trenge for å montere festet bakpå tv'en... Anbefales sterkt!

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ryddig og lekkert oppsett!
    Det låter vel gromt regner jeg med? 8)
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig lekkert oppsett, sikler etter noe det samme opplegget til min kino.(Yamaha+ Klipsch)

Men jeg stussa litt på når du nevnte av du savna bassn ved bruk av effektforsterkeren. Kan det ikke bare være at bassen ble mere presis og med bedre kontroll? Mange som mener det samme med effektforsterker tilkoplet, men forandrer mening etter litt langtisdslytting.

Correct me if I`am wrong.

Kudos for sweet oppsett

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det låter fantastisk bra! Men akkurat nå mangler jeg kabler for å kunne kjøre surround så senter er koblet som høyre front for å spilles litt inn med musikk. Men jeg regner med at kabler er på plass om ikke alt for lenge...

Det er også ganske tøft å tenke på at jeg enda ikke har effekt til å kjøre dette fullt ut! Dvs at det er mer å gå på i ytelse

Akkurat nå ser det ganske ryddig å symmetrisk ut, men jeg har akkurat plass til å skvise inn PB-ultra mellom rack og høyre front, skulle gjerne hatt en til på venstre side også men pga finanskrisa og at jeg snart er arbeidsledig er det ikke økonomisk mulig på dette tidspunktet :roll:

Zion: Nei det var merkbart mindre bass, men så er jeg mye plaget med stående bølger i denne stua så det kan også være behov for annen plassering av frontene med effektforsterker påkoblet kanskje?

Med sub savner jeg definitivt ingenting, og rumperistere er unødvendig! Derfor har jeg blant annet bestilt svs sub fremfor å kjøpe effekt til frontene først.

Men takk for komplimenter, er ganske fornøyd med oppsettet selv. Og det er 100 ganger råere enn man klarer å få frem på bilder!

Newcomer defektor sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må du får fikset deg en hjemmekino profil snart
    Alt mitt skal bli oppdatert når jeg får vegg festene til kef iq10 og iq30

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den senteren er STOOOR Flotte bilder 8)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg må nok snart få ordnet den hjemmekinoprofilen som har ligget brakk i noen år nå... Er spent på å høre hvordan det blir når du får hengt bakht'ene opp i rett høyde defektor

Takk for det nb1!

Er ikke noen proff med kamera men med speilrefleks blir bildene som regel bra uansett!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fyyy flate sier jeg bare!

Denne subben er bare helt syk! Kom hjem til en svær eske som sto ute i gangen, svs'en var ankommet! Ikke noe overraskelse egentlig for fraktfirmaet har ringt og skrevet tekstmeldinger i hytt å pine om hvor den befant seg i landet de siste dagene så det viste jeg på forhånd da. Men det føltes likevel som julaften når jeg pakket den opp!

Har på dette tidspunkt ikke gjort annet enn å koblet den til for å teste og myke elementet litt før vi skal se film i kveld. Ble overrasket over hvor mye den tåler egentlig! Målte 110db på radioshacken i sweetspot på -20 med musikk, og HELE ROMMET ble satt i bevegelse!! :twisted:

Var så vilt at hårene på flossmatten midt på stuegulvet la seg flate! Spent på hvor mye jeg kan/tør gi på etter kalibrering. Er ikke proff på kalibrering men siden jeg har fått radioshack også skal jeg komme tilbake til romrespons senere når jeg har fått tid og pulsen har roet seg :roll:

Må også rette en stor takk til naboen (som kaller seg defektor her på forumet) for hjelp til å bære opp dette beistet, hadde aldri klart det alene! Sjekk også ut stuekinoen hans som er i en likedan men speilvendt stue

Newcomer defektor sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det dær ble rått, bare helt rått
    har bare lyst å sette fyr på den stygge cls subben min!

Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •