Vincent Vega's gamerhjørne med head-fi - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 163
    Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Aha, så det er det du mener? Nei det kan jeg si at både jeg og tidligere eier på Nad'ene er fanatisk når det gjelder lufting av forsterkere! Nå har jeg vel 12-13 cm over begge og 30cm bak de, dessuten er det ikke sunt å spille høyt over lang tid med CV, da får man fort hodepine eller pusteproblemer! Hehe... Og med klipschene har jeg vært særskilt forsiktig pga advarsler med å spille for høyt med brokoblede Nad'er...

Så der fikk du svar på spm du lurte på tidligere om jeg hadde rævkjørt 272'en Vegamannen... :-D

(Dessuten har jeg aldri fest hjemme, får fort noia når fulle folk sjangler rundt anlegget! Sparer heller pengene til nye lyd og bilde komponenter enn å kaste de bort på fylla som sikkert ikke husker uansett!)

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LOL! Haha :lol:

Jeg har opplevd d samme her hjemme, men monsen vi har reagerer veldig på dyp bass. Når jeg spiller sanger med veldig dyp bass (ganske høyt) så ser monsen mest ut som en døddrukken forvirret alkis og sjangler bortover gulvet, og gjerne sidelengs! Hehe...

----
    Tenkte jeg bare skulle tipse deg ang. Parasoundene som er på avtorget nå om dagen... HCA2200, HCA1205, og HCA2205. -2200 var tidligere nevnt som den beste Para`n ever! -1205 har jeg og det spiller på RF63 :shock: -2205 er jo blandt det råeste av det råe! Selv om HCA serien er noen år tror jeg innmaten nærmest er identisk med den nye NewClassic.

Uansett jeg har testet nad på mine RF63, og det slår hardt! :-D Grattis!

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Tenkte jeg bare skulle tipse deg ang. Parasoundene som er på avtorget nå om dagen...

Uansett jeg har testet nad på mine RF63, og det slår hardt! :-D Grattis!
    Takk for tipset phatbull, økonomien er litt skrantete nå om dagen men jeg skal se litt nærmere på de HCA forsterkerne! :-D

Ja Nad slår hardt på Klipsch! Foreløpig har jeg bare testet HK og Nad på klipsch og det er ingen tvil om at Nad er ti hakk bedre!

Jeg vet ikke hvor HK har jeg gjemt "punch-bassen" i sine forsterkere, men til gjengjeld kunne jeg spille litt høyere med HK pga at lydbildet var mer "soft". Hvis du skjønner? :roll:

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er fornøyd med Nadene altså?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Du er fornøyd med Nadene altså?
    Nad er helt greie forsterkere, mye bedre enn HK for å si det slik! :roll:

Men jeg har lyst til og teste noe nytt (Parasound f.eks), og spesielt satse på surround (igjen)!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale deg i å legge ned play stationen, den lager fort riper i cden du har i når den står på høy kant..

det skjer spesielt viss du har cd i og noen går forbi og de blir litt bevegelse i gulvet å den får små bevegelser som gjør at de kommer riper i cden..

snakker om erfaring, hehe ødela 2 spill på den måten og trodde det var noe gale med den, men fant det ut til slutt.. jeg fikk nye spill og da, snakket med elkjøp og de var behjelplige

bare et tips

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var begge Nad'ene solgt. Når står de nedpakket og klar for sending...

Jeg må si det var en vemodig oppgave å pakke ned de gode (men ikke gamle Nad ) forsterkerne! :cry:

Rart med det, men man blir jo glad i disse anleggene når man har hatt de i hus en god stund, og har opplevd mange timer med god lyd og glede fra de...

Men men, jeg får trøste meg med at snart får jeg i hus noe som driver klipschene mine enda bedre. Og det i form av......(trommevirvel!) *Yamaha rx-v1800*

Gjett tre ganger om jeg er spent? Hehe...

Dette blir min første forsterker med romkorrigering! Hmmm... skummelt? :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig, hehe. Det blir bra!

(Regner ikke med at du er spent :-P) hehe

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DTS Audio
    Endelig, hehe. Det blir bra!

(Regner ikke med at du er spent :-P) hehe
    Om jeg ikke er spent? Jo det er jeg! Er kjempespent på hva romkorrigeringen i rx-v1800 klarer og få til i min ikke helt uproblematiske stue...

Det kan bli kjempebra men det kan også hende det verken blir fugl eller fisk...

Hva mener du med endelig? Synes du jeg er treg med oppgraderinger? Hehe... :lol:

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må jo ikke gå i fra stereo

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heheh, drittreig! Neida, bare vet du har hatt lyst til å selge dem til fordel for Yamaha'en.

Jeg vet også at du er spent, det er jo tross alt spennende!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Du må jo ikke gå i fra stereo
    Nei bare foreløpig, jeg vil alltid synes dedikert stereo er best til musikk, derfor er Parasound NC 2100 med prosessor-inngang lagt med i planene etter jeg har fått NC 2250 i hus...

Sitat Opprinnelig postet av DTS Audio
    Heheh, drittreig! Neida, bare vet du har hatt lyst til å selge dem til fordel for Yamaha'en.

Jeg vet også at du er spent, det er jo tross alt spennende!
    Jeg vet, overskriften på hjemmekinotråden min bør kanskje være: "Vincent_vega, norges tregeste kinobygger"? Hehe :lol:

Ja man kan si at jeg har leeeenge savnet å være en av "kringlyd" gutta! Spesielt nå som PS3'en min har mulighet for å dekode DTS HD Master!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da var det vel på tide å blåse støv av denne tråden igjen!

Etter måneder på randen av personlig konkurs smiler økonomien til meg igjen og receiver kan endelig kjøpes inn!

Jeg har bestemt meg for å kjøpe Yamaha, men jeg har vanskelig for å bestemme meg om jeg skal gidde å kjøpe rx-v3800, eller spare mellomlegget og heller gå for rx-v1800? Jeg skal jo kjøre ekstern effekt senere uansett...

Hvis jeg går for rx-v1800 vil jeg jo spare noen tusenlapper som jeg heller kan spytte inn i sparing til senter (Klipsch RC-64).

Hva tror folket? Er rx-v3800 virkelig verd nesten 5000,- mer enn rx-v1800?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde gått for en RX-V1800 å heller kjørt effekt utenom til frontene. Har en kompis med en RX-V3800 som han kjører på sine RF-82, å det ble ett STORT løft i lyden når vi koblet til min Rotel RB-1092. I film merket man det nesten ikke, men ved lytting på musikk merket man at lyden ble løftet endel hakk kvalitetmessig, å når man snakket trykk var det en helt annen verden.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset Kane! :-D

Det eneste ankepunktet for å kjøpe rx-v3800 jeg kan tenke meg måtte vel være pga muligheten til å korrigere EQ etter kalibrering...

Har forstått det slik at med rx-v1800 har man ikke mulighet til det?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det Yamaha rx-v1800 på meg idag!

Jeg har til dags dato ikke hatt receiver med auto-setup, og gud bedre hvor lett det nå er å stille inn alt! Lyden ble merkbart bedre fra standard setup til kalibreringen var ferdig! :-D

Men nå oppdaget jeg at jeg sliter med mye ekko i den nye stuen!

Vi har flyttet nemlig rett etter at jeg solgte Nad'ene så jeg har ikke hatt lyd i stue-anlegget...

Jeg skal laste opp noen bilder imorgen når jeg har kamera, så kanskje noen har tips for å dempe ekko/refleksjoner?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når kommer effektforsterkeren da?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking hihi

Jeg er spent på å høre om det er forskjell fra hvordan de spiller nå til de har spillt 1000 timer, og til den tid har jeg nok andre forsterkere...

Kansje vi sku prøvd Vega forsterkern?
    1,5kw? xD

skal sende den på rep før vi prøve
    den koble enda ut på høyre kanal, virke som den ikke klare å kjøre stabilt på 4ohm
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje på tide å børste støv av denne tråden igjen? (eehm :roll

Da har jeg endelig fått ny-tv'en i hus etter at min 32" cineos fikk en form for pixelfeil, den nye utvalgte ble Philips Cineos 47pfl9603.

Og for en tv!!!! Det er det råeste bildet jeg noensinne har sett i prisklassen under 20000,-! Og ja, jeg har sett Kuro men jeg skjønner ærlig talt ikke hva folk hyper den så opp for ;-)

Hvis noen tviler er de hjertelig velkommen for en titt! Nå ser jeg endelig alle mulige slags detaljer på blu-ray filmer som jeg aldri har sett før! Filmen AVP2 er f.eks en film med utrolig mye detaljer i de mørke scenene, men med denne tv'en oppnår jeg perfekt bekmørkt sortnivå uten at det går på bekostning på detaljene!

Kort sagt: jeg er kjempefornøyd!!!

I det siste har jeg også testet ut Parasound NC 2250 på klipschene, og gudbedre meg hvor mye lydbildet vokste! Ikke nødvendigvis i bassen men generelt i bredden, høyden og dybden av lydbildet. Man kan trygt si at med min plassering av høyttalerne forsvant de og lukket man øynene kunne man ikke peke på hvor de sto

Men nå om dagen går jeg bare rundt og vurderer hva jeg har lyst på først, SVS sub eller Parasound effekt?

Time vil sjåw! 8)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det (endelig) noen utskiftninger på kabelfronten denne måneden 8)

Tara Labs Omni III ht-kablene skal byttes ut mot Bettercables Premium III, og jeg har bestilt 2 stk Bettercables Reference HDMI + en HQ hdmi 1>2 splitter.

Hdmi splitteren må jeg ha pga at Yamaha receiveren kutter btb og wtw på videosignalet, så jeg kjører heller en hdmi med bilde fra splitteren til tv'en, og en hdmi med lyd til receiveren :-D

Så om noen er interessert i Tara Labs kablene er det bare å sende en PM

Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •