Vincent Vega's gamerhjørne med head-fi - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 163
    Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dempeplater er mest egnet for å ta bort uønsket refleksjon av diskant og mellomtone.
    Det finnes bassfeller for å sette i hjørner og bak ht. Det vil avhjelpe endel sies det. jeg har ikke erfaring med disse.
    Jeg liker derimot å plassere ht der de låter best, men så har jeg plass til det, og slipper å tenke WAF

I mitt forrige hus hadde jeg 1,1m fra bakvegg til bakkant ht, men de ht er ikke så dype som dine... Da spillte de helt uten hjelp fra bakvegg.

Ellers så må jeg si at du har et bra sett med ht der. Der er jo derfor jeg prøver å gi deg et tips eller to, for å få det beste ut av dem!

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg er meget fornøyd med ht'ene! De spiller utrolig bra og det skal bare noen mm vandring til på hver 6,5" før gulvet rister og man kjenner trykket i brystkassa!

En kompis av meg som er CV fanatiker kom innom og han mente at det var det sykeste han hadde hørt med tanke på at det bare er 6,5" med minimal vandring på elementene! Han hadde aldri trodd at det var mulig å produsere slik bass uten å ha minimum 4x15" med 40mm xmax! Hehe... :twisted:

Ang. waf så er det jeg som holder igjen, hun vil ommøblere men dette er den mest praktiske måten og ha møblementet på både lydmessig og med tanke på at man skal ferdes i stuen også... Så jeg må bare finne meg en bolig med større og mer kvadratisk stue enn dette! :roll:

Problemet er at andre delen av stua er ganske lang, men siden stuen er L-formet så blir hver "fløy" så smal at det blir umulig å få noe bra plassering...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han kameraten din har ikke hørt så masse han ?! ...

Uansett, har du testa med bare 1 NAD?! eller biampe?! Min erfaring med NAD er at de blir dårligere i hele lyden når de brokobles. Anbefaler at du tester det iallefall .

Uansett, RF-5 var min forrige Klipsch favoritt.. RF-63 er nykommeren, og tror ikke den er noe dårligere.

GRATULERER med ny lydmakker . I siste fidelity testet dem Xindak effekt forsteker til 15000kr, med varm lyd. Kanskje det er noe for deg?!
    Audiofoni AS
    Fikk knallkritikk i nyeste Fidelity.

Grunnen til at jeg ikke slår til her er pga at den spiser utrolig mye strøm når den bare står der på tomgang . Men er ikke dette noe problem for deg?! da er dette noe du burde sjekke ut .

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kun prøvd med en Nad...

Han har CV v-15f og cls-15sx aktiv sub, CV stroker og en Ground Zero plutonium 15" i bilen, så han er vant til MYE bass, men han var kjempeimponert over klipschene og sa de spillte mer kontrollert en CV stroker!

Jeg blir nok å satse på receiver og transistor effekt (Parasound) først, er ihvertfall det som er planen, men når kinokomponentene er ferdig innkjøpt har jeg tenkt å prøve rørlyd! :-D

Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega

Jeg blir nok å satse på receiver og transistor effekt (Parasound) først, er ihvertfall det som er planen, men når kinokomponentene er ferdig innkjøpt har jeg tenkt å prøve rørlyd! :-D
    Ellers så funker det med rør i kino også vettu;-)

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes jeg en gang i tiden hørte noe godt om Nakamichi stasis Nakamichi PA-7E Stasis på Klipsch...
    Her burde det være krefter nok.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thumper
    Ellers så funker det med rør i kino også vettu;-)
    Ingen tvil om det, men jeg har uansett planer om å forske på rør når alle kinokomponentene og forsterkerne er i hus, kødder jeg til noe da gjør det jo ikke noe for da har jeg jo lyd uansett!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Hmm.. Hva bruker du som signal kilde da? Ble det veldig spisst?
    Jeg kjører faktisk HDMI fra PS3 til tv'en, og analoge signalkabler ut ifra den. :roll:

Nå har jeg spilt i bortimot 300 timer snart og diskantene har roet seg VELDIG mye! Nå er det faktisk ikke så spisst i toppen lengre, jeg kjører nå begge Nad'ene brokoblet med diskanten stilt på nøytral og bassen på klokka 2 (14:00).

Og det må jeg si, det ble en helt annen verden etter jeg koblet til Nad nr.2! Bassen er rett og slett fysisk på talenivå i volum! Hadde et par kompiser på besøk her om dagen som er tvers igjennom CV-elskere, og de ble søkkimponerte!!

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad er konge

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad er konge
    Nad er ikke verst i forhold til prisen nei, men jeg er ute etter å prøve noe nytt... lyst til og kjøpe?

Og for å si det slik, nad er slettes ikke så ille å brukes til å drive klipsch høyttalere som noen skal ha det til!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal ikke tenke så mye på watt når du kommer til Klipsch, er det ikke en følsomhet på 99db 1watt på di derre da ? Uansett er parasound et knallvalg.

Har du vurdert andre ? Regner med det er Halo A23 du har sett på ? 2x125watt, dvs MER enn nok watt, men den har det viktigeste, masse strøm!.

Uansett, skal du bruke rundt 15000kr.. så er den xindaken jeg nevnte verdt å sjekke ut asså.. dette er ikke rørforsterker!! 200 watt, 25kg pr stk tilsier at det er MASSE strøm innabords i disse.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med tøffe høytalere vincent_vega !

Klipsch er vel en av de høytalerne jeg har hørt som forandrer seg mer i forhold til hvilke elektronikk du slenger på de...

Ser skorob anbefaler Xindak monoblokker. Jeg har selv ikke testa akkurat disse monoblokkene, men har testa xindak sine integrerte toppmodell som skal være ganske så lik i lydsignaturen. De missmatcha kraftig til Klipsch RF-83, en gammel audiolab spilte langt bedre!

Skulle jeg personlig kjøpt en kraftig forsterker til Klipsch uten å sprenge budsjettet, så hadde jeg nok gått for 250wattern fra Parasound NC. Den får du for en veldig billig penge i USA

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, c272 er jeg interessert i. Men er den rævkjørt etter bruk på Cerwin Vega Høytalerene dine er jeg ikke interessert Hvor gammel er den?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, c272 er jeg interessert i. Men er den rævkjørt etter bruk på Cerwin Vega Høytalerene dine er jeg ikke interessert Hvor gammel er den?
    Rævkjørt? Nei den er meget pent behandlet! 100% strøken og ikke et år gammel engang!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Du skal ikke tenke så mye på watt når du kommer til Klipsch, er det ikke en følsomhet på 99db 1watt på di derre da ? Uansett er parasound et knallvalg.

Har du vurdert andre ? Regner med det er Halo A23 du har sett på ? 2x125watt, dvs MER enn nok watt, men den har det viktigeste, masse strøm!.
    Nja, ikke helt enig der... som jeg sa tidligere så merket jeg ekstremt mye forskjell på klipschene etter jeg koblet til c272'en! de spillte mye mer kontrollert og bassen ble mye mer fysisk på lavere lydnivåer...

Nei jeg har faktisk vurdert Parasound NC 2250 som effekt, men først skal jeg kjøpe receiver, center og bak-ht'er.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Grattis med tøffe høytalere vincent_vega !

Skulle jeg personlig kjøpt en kraftig forsterker til Klipsch uten å sprenge budsjettet, så hadde jeg nok gått for 250wattern fra Parasound NC. Den får du for en veldig billig penge i USA
    Takker så mye G|zO! :-D

Det er akkurat den jeg går og sikler etter! Har du noen linker til amerikanske nettbutikker? :-D

Newcomer Ammatør sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Jeg kjører faktisk HDMI fra PS3 til tv'en, og analoge signalkabler ut ifra den. :roll:

Nå har jeg spilt i bortimot 300 timer snart og diskantene har roet seg VELDIG mye! Nå er det faktisk ikke så spisst i toppen lengre, jeg kjører nå begge Nad'ene brokoblet med diskanten stilt på nøytral og bassen på klokka 2 (14:00).

Og det må jeg si, det ble en helt annen verden etter jeg koblet til Nad nr.2! Bassen er rett og slett fysisk på talenivå i volum! Hadde et par kompiser på besøk her om dagen som er tvers igjennom CV-elskere, og de ble søkkimponerte!!
    Ser du har spilt høytalerene 300 timer, du har mye og glede deg til det blir bare bedre og bedre, jeg kjører RF 83 og har fått info om at disse høytalerene gjerne trenger 1000 timer innspilling for og låte optimalt

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ammatør
    Ser du har spilt høytalerene 300 timer, du har mye og glede deg til det blir bare bedre og bedre, jeg kjører RF 83 og har fått info om at disse høytalerene gjerne trenger 1000 timer innspilling for og låte optimalt
    Jeg er spent på å høre om det er forskjell fra hvordan de spiller nå til de har spillt 1000 timer, og til den tid har jeg nok andre forsterkere...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1000timer? Noen sier jo at de trenger så mye som 1500

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, etter litt flytting, lytting og atter igjen flytting av klipschene har jeg kommet frem til at rundt 35cm avstand ifra baksiden av ht'ene til veggen er optimalt i min stue (og etter min smak).

Det ble litt svetting, banning og blodgyting faktisk! Skallet øyet imot det ene hjørnet oppå en av ht'ene jeg skulle flytte, resultatet ble kløyvd øyelokk og en he***tes med blod! Hehe... Hva man ikke ofrer for denne hobbyen! :wink: :roll:

Men jeg ble ihvertfall kjempefornøyd med resultatet siden de nå går en del dypere uten å miste noe trykk i bassområdet. De spillte faktisk endel klarere og lydbildet spredde seg mellom ht'ene som en stor scene! hvis jeg lukker øynene kan jeg faktisk se for meg gamle John Lee Hooker sittende på en krakk og spille rå blues på en scene fremfor meg!

Og dette kun med å flytte de 10cm lengre ut ifra veggen!

Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •