KentOve`s Stue Stereo - Side 99

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 99 av 153 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 95 96 97 98 99 100 101 102 103 109 119 129 139 149 ... SisteSiste
Viser resultater 1,961 til 1,980 av 3052
    Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fortell!

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får se litt utover kvelden, hva jeg gidder 8)

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Vi får se litt utover kvelden, hva jeg gidder 8)
    GIDDER??? Det ordet eksisterer ikke her på forumet, iløpet av kvelden forventer å få dette innlegget servert på sølvfat
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    GIDDER??? Det ordet eksisterer ikke her på forumet, iløpet av kvelden forventer å få dette innlegget servert på sølvfat
    Javell, SJEF! Jeg, skal kaste meg i det :twisted:

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og? 8)

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og, det er på vei

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter.....

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei! Jeg forlovet meg at jeg skulle skrive noen ord om mine lille lytterunde i Bergen i helgen - i løpet av uken. Jeg kaster meg like så godt i det med en gang..

Første besøk var hos Renaissance Audio, som også forhandler produkter for Audiofreaks. Jeg trodde ikke Renaissance Audio hadde egen butikk, men etter hva jeg forsto på Peter (han som driver Audiofreaks), var det åpning av butikken til Renaissance Audio denne Lørdagen. Visst pokker hadde han rett, og jeg la på sprang til Bergen sentrum.

Anlegget jeg hørte på her bestod enkelt å greit av Avalon Indra gulvstående høyttalere til 189k, en "liten" 100w integrert fra Kora til 27k og en sacd spiller fra Sony som jeg ikke husker prisen på. Jeg gjør dette kjapt, siden jeg snart er på vei i seng. Jeg ble forbauset over hva den lille Koraen presterte på disse Avalon høyttalerne. Det var meget god rytme, de gikk dypt og mellomtonen hadde en kul snert. Jeg vil nevne at jeg syns gitarer låt skikkelig kult på Indra. Jeg hadde uheldigvis ikke med egen musikk, men Roald (som driver Renaissance Audio) hadde litt å velge i, så det gikk greit. Jeg hadde sweetspot lenge, selvom det var relativt mye folk innom lokalet. Mens, jeg satt der følte jeg alikevel det var noe med Indra som ikke "rakk helt opp til meg". Etter enda noen spor, og volumet ble vridd noe opp, fant jeg fort ut at det var litt av brutaliteten som Array har jeg savnet. Nå skal det nevnes at Array har en brutalitet ut av *******, men alikevel syns jeg kanskje Indra manglet litt av det ekstra trøkket her. Vel, Koraen er relativt billig med sine 27 lapper, så det fins nok grenser for hva den orker. Jeg har lest mye om Avalon på nettet i det siste, så jeg vil ikke en gang tenke på hvordan dette hadde spilt med f,eks en 250w fra Pass Labs.

Men, som en liten oppsummering: Jeg ble posetivt overrasket over Avalon Indra. Jeg har lest en del "negativt" om Avalon generelt spesielt på Sentralen, og jeg kan vel ikke si at jeg kjente meg igjen i det som blir nevnt der. Det var en morsom høyttaler, som taklet det meste av musikk meget bra. Som sagt manglet Koraen krefter til å dra Indra til "de store høyder", men forsterker tatt i betraktning så var lyden fenomenal. Jeg har (i mine ører), ganske lite å sette fingen på, men det finnes nok forsterkere som både matcher Avalon Indra bedre, og som har mer krefter - og ja, det trengs!

KentOve`s Stue Stereo-img_0033-jpg

Forresten, det sto også ett par Avalon Isis koblet opp på en forforsterker fra Audio Research, og en 2-kanals effektforsterker fra Edge. Isis er noen beist av noen gulvstående høyttalere til 650k paret. Desverre fikk jeg ikke hørt på disse, da det var mye folk inne på denne tiden, og varmen tok nesten livet av meg. Utenom disse to oppsettene hadde de også Avalon Aspect og Von Schweikert VR-4SR Anniversary inne. Og elektronikk fra blant andre McIntosh, Parasound, Conrad Johnson osv. Jeg syns det var synd at jeg ikke fikk en skikkelig demo av Von Schweikert høyttalerene, for dette er høyttalere jeg selv har vurdert (flere ganger), og demoen jeg fikk i Horten er ikke verdt å nevne. Jeg leser at det blir brukt mye BAT på Von Schweikert, så jeg har slettet demoen i Horten fra minnet, og håper at jeg en gang kan få en demo av disse høyttalerene som river meg i biter.

KentOve`s Stue Stereo-img_0034-jpg

Neste besøk gikk til Soundgarden. Grunnen til at jeg skulle innom der var egentlig for å besøke en gammel kjenning som har flyttet til Bergen, men når jeg først var innom kom jeg jo på at de hadde Dynaudio Focus 360 stående. Dynaudio Focus 360 er vel den nyeste modellen ut fra danske DA, og har en pris på 48k. Her ble det spilt på fullt Electrocompaniet oppsett, med cd-spiller, forforsterker og noen brokoblede forsterkere. Tok meg ikke tid til å sjekke modell betegnelse på noen av EC produktene. Og ja, sammen med dette var det også en Nordost Thor til 20k med på lasset.

Hvordan låt dette da? Jaa, da spør dere sannelig godt. Jeg er neimen ikke sikker selv. Jeg sleit fælt med å gjøre meg om en formening om hvordan dette rett og slett hørtes ut. Men, jeg prøver. For det første er det viktig å nevne at disse høyttalerene ikke var ferdiginnspilt, det tok ikke lang tid å høre. For det andre var de ikke optimalt plassert, og for det tredje vil jeg ikke påstå at Electrocompaniet er den beste matchen, men det funker greit. Alikevel hadde DA en vannvittig bass sammen med EC, men kanskje litt på grensen til "booooommy". Mellomtonen er det Dynaudio pleier å være, detaljert å luftig men litt svekket for de viktigste detaljene denne gangen. Diskanten syns jeg nok var litt hard, men det kan nok hende det skyldes at de ikke var ferdig innspilt. Alt i alt var denne lytteopplevelsen rett under middels, men alikevel var det noe der som var bra. Klarer ikke helt å sette fingrene på det, men helt ræva var det ikke. Jeg prøvde å finne noen notater fra demoen av Confidence C2 i Oslo, for å sammenligne litt, men orka ikke stresse. Noe sier meg at bassen i Focus 360 var bedre enn Confidence C2, men det har nok med både elektronikk og rom å gjøre.

KentOve`s Stue Stereo-img_0035-jpg

Jaja.. Det ble litt mer enn bare noen ord folkens. Men jeg holdt det jeg lovet, jeg postet innlegget før 00:00

PS: Beklager elendig kvalitet på bildene, de er alle tatt med mobil kamera.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ops, glemte visst å forminske bildene

Ahr, shit au!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk :-D

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fin lesning kentern!

nå vet jeg ikke hvilket budsjett du har eller hva du skal bytte, men jeg registrer at oslo hifi center selger ut Burmester B-100 høyttalerne de har hatt i demo, koster veil 400K. hvorfor ikke legge inn et skambud på 200K i disse tider må det være mulig å presse prisen litt ekstra, de er sikkert desperate etter å frigi litt kaptial.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiophil
    nå vet jeg ikke hvilket budsjett du har eller hva du skal bytte, men jeg registrer at oslo hifi center selger ut Burmester B-100 høyttalerne de har hatt i demo, koster veil 400K. hvorfor ikke legge inn et skambud på 200K i disse tider må det være mulig å presse prisen litt ekstra, de er sikkert desperate etter å frigi litt kaptial.
    Jeg har allerede vært i kontakt med OHC ang. B-100 og har et stående tilbud på de. Ta kontakt med Geir for pris, men jeg kan si som så ut i fra de signalene jeg har fått så kommer de neppe til å gå for noen sum ned mot 200k.

Men fete - det er de.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiophil
    fin lesning kentern!

B-100 hadde nok knust budsjettet mitt uansett om de hadde kostet 400k eller 200k. Hos meg er det i hovedsak kilde & pre som skal byttes nå. Resten får være en ren bonus

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jasså. jc1 på gang

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei?? Hvorfor tror du det??

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    B-100 hadde nok knust budsjettet mitt uansett om de hadde kostet 400k eller 200k. Hos meg er det i hovedsak kilde & pre som skal byttes nå. Resten får være en ren bonus

Var det ikke du som ABSOLUTT IKKE skulle selge elektronikken

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    jasså. jc1 på gang

Kentove har flere jern i ilden , så vi får bare vente å se hva som skjer i løpet av sommeren . 8)

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Var det ikke du som ABSOLUTT IKKE skulle selge elektronikken
    Ting skjer. Gøy å prøve nye ting

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det disse JC1 som har byttet mange hender i løpet av siste året?

Å kjøpe JC1 til 40 når du kan får 750K til 32?

Side 99 av 153 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 95 96 97 98 99 100 101 102 103 109 119 129 139 149 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •