KentOve`s Stue Stereo - Side 98

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 98 av 153 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 94 95 96 97 98 99 100 101 102 108 118 128 138 148 ... SisteSiste
Viser resultater 1,941 til 1,960 av 3052
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Audiophil
    Takk for link.

Har tatt noen ca mål av alle vinduene mine, og fått en ca pris på hvor mye det koster å få "persienner" (husker aldri hva det heter, men noe ala persienner) til alle vinduene. Nå gjenstår det bare å ta ett raid med 100% nøyaktige målinger, så jeg kan bestille. Tar visst 4-6 uker før jeg får de også, siden de må spesial bestilles.

Tror faktisk ikke jeg har ett eneste vindu i leiligheten som er " standard mål ", så derfor blir det fort litt dyrt å få spesial bestille "persiennene" til vinduene.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Takk for link.

Har tatt noen ca mål av alle vinduene mine, og fått en ca pris på hvor mye det koster å få "persienner" (husker aldri hva det heter, men noe ala persienner) til alle vinduene. Nå gjenstår det bare å ta ett raid med 100% nøyaktige målinger, så jeg kan bestille. Tar visst 4-6 uker før jeg får de også, siden de må spesial bestilles.

Tror faktisk ikke jeg har ett eneste vindu i leiligheten som er " standard mål ", så derfor blir det fort litt dyrt å få spesial bestille "persiennene" til vinduene.

Er det liftgardiner du tenker på?

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du tenkt på nytt rack ?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Er det liftgardiner du tenker på?
    Nei.

Plisegardiner var det 8)

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Har du tenkt på nytt rack ?
    Det har jeg også :-D

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men vil ikke si hva? :twisted:

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men vil ikke si hva? :twisted:
    Joda, kan vel lette litt på sløret når det gjelder rack.

Ingenting er jo bestemt, men har i det siste falt litt for Solid Tech. Tenker da på ett mono stand til effektforsterker, og ett rack fra samme serie utenom som bygger komponenten i høyden, med plass til 2-3 komponenter.

Ingenting er jo bestemt, men etter å ha sett hvordan disse rackene gjorde seg i Karla sitt rom, var de faktisk drit tøffe. Sa jo at jeg ikke ville ha Solid Tech, for det så så enkelt å billig ut når jeg har sett dem på Pm Audio og Solid Tech`s egne sider. Men, når jeg fikk se dem i ett rom fylt med utstyr og alt, ble det noe helt annet.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir sikkert greit det! Du tenker da på modellene med demping?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir sikkert greit det! Du tenker da på modellene med demping?
    Jeg tenker på disse:

Pm Audio

og

Pm Audio

eller

Pm Audio

Litt usikker på om jeg vil ha 2 eller 3 hyller i "hoved" racket, det får jeg nesten se hvilken løsning jeg går for, med tanke på elektronikk

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forstått viktigheten av å ha et rack som minimerer mikrofoni og resonanser, som sørger for at komponentene står dødt stille.

Hvis du synes det blir dyrt forstår jeg deg, men det er en langsiktig investering og VIL bidra til bedre lyd.

Hadde jeg hatt større plass hadde jeg kjøpt Finite-Elemente Pagode Signature med amp-stands på dagen. Kjøp fra Sverige så blir det 20% spart også

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forstått viktigheten av å ha et rack som minimerer mikrofoni og resonanser, som sørger for at komponentene står dødt stille.

Hvis du synes det blir dyrt forstår jeg deg, men det er en langsiktig investering og VIL bidra til bedre lyd.

Hadde jeg hatt større plass hadde jeg kjøpt Finite-Elemente Pagode Signature med amp-stands på dagen. Kjøp fra Sverige så blir det 20% spart også
    Racket jeg bruker nå føler jeg er veldig bra, kjøpte ett demobrukt hos Soundgarden til 5000kr, veil pris var 7500kr.

Det som er "minuset" med det, er at det er så stort. Veldig langt, og med 3 hyller som bygger i høyden. Har fått smaken på eget rack til forsterker og ett rack som bygger i høyden til kilde og pre.

For meg tror jeg det er den beste løsning. Nå gjelder det å finne det som passer mine preferanser best, selvom jeg sålangt holder en knapp på disse rackene fra Solid Tech.

Hva skjer hos deg da? Blitt klokere på ting, når det gjelder kilde & pre?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, blir bestilling av Mac mini til uken. Den blir medieserver med Firewire 800 disker hengende på. Trådløs mus og tastatur. Tenkte lenge på NAS løsning men denne har ikke videomuligheten uten egen mediestreamer. Mac mini ligger ikke langt unna i pris så da var valget enkelt.

Da står jeg med noen alternativer.

McMini -> Ethernet til Squeezebox + DAC

McMini -> USB link fra Bel Canto - > Bel Canto Dac 3

Transporter ble nok ikke aktuell likevel grunnet kun volumstyring via single ended. Med Transporter bør en ha en god pre imo. (C220/C46 8))

Tror det blir lekkert med solid tech i sort med sorte McIntosh og mørke Array

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, blir bestilling av Mac mini til uken. Den blir medieserver med Firewire 800 disker hengende på. Trådløs mus og tastatur. Tenkte lenge på NAS løsning men denne har ikke videomuligheten uten egen mediestreamer. Mac mini ligger ikke langt unna i pris så da var valget enkelt.

Da står jeg med noen alternativer.

McMini -> Ethernet til Squeezebox + DAC

McMini -> USB link fra Bel Canto - > Bel Canto Dac 3

Transporter ble nok ikke aktuell likevel grunnet kun volumstyring via single ended. Med Transporter bør en ha en god pre imo. (C220/C46 8))

Tror det blir lekkert med solid tech i sort med sorte McIntosh og mørke Array
    Ikke dum løsning det der.

Det er godt du kommer til enighet med deg selv. Akkurat nå er jeg ikke sikker i det hele tatt, hva jeg kommer til å gå for. Det er så sinnsykt mye som frister å prøve ut, men når valgene skal tas, får jeg bare ta meg skikkelig i skinnet å sile ut til jeg sitter igjen med ett par kandidater.

Når det gjelder rackene fra Solid Tech, kommer jeg til å gå for eike finish, viss jeg går for dem.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eik er fint, det skaper kontrast mot sort elektronikk og fungerer overraskende fint med produkter med sølvfinish. Selv ville jeg valgt canadian beech (bjørk) på Pagode rack jeg ønsker meg. Selv om jeg ikke har noe annet i bjørk, nettopp fordi det ser bra ut med sølv og sorte komponenter. Blir fint med Eik skal du se.

Når det gjelder pre tenkingen din er jeg ikke helt med. Ha en annen produsents pre i en Hegel rigg? Hvis du er keen på å bytte, er det best å sammenligne sluttresultatet mot riggen du har i dag? Ikke hvordan det blir "underveis" med bytte av én og én komponent?? Skjønner du hva jeg tenker?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eik er fint, det skaper kontrast mot sort elektronikk og fungerer overraskende fint med produkter med sølvfinish. Selv ville jeg valgt canadian beech (bjørk) på Pagode rack jeg ønsker meg. Selv om jeg ikke har noe annet i bjørk, nettopp fordi det ser bra ut med sølv og sorte komponenter. Blir fint med Eik skal du se.
    Eik vet jeg blir kjempe flott. Det slår sjeldent feil, så er ikke redd for å slå til der.

Når det gjelder pre tenkingen din er jeg ikke helt med. Ha en annen produsents pre i en Hegel rigg? Hvis du er keen på å bytte, er det best å sammenligne sluttresultatet mot riggen du har i dag? Ikke hvordan det blir "underveis" med bytte av én og én komponent?? Skjønner du hva jeg tenker?
    Hmm, jeg er ikke helt med tror jeg?

Viss vi legger bort kilden litt, og konsentrerer oss om forforsterker og effektforsterker så tenker jeg følgende:

Første tanke rundt dette er transistor som effekt, og rør på forforsterkeren. Min tanke er at forforsterkeren er det svakeste leddet i dagens oppsett. Det trenger nødvendigvis ikke være rør i forforsterkeren, det kan også være en annen varm forforsterker som f,eks Electrocompaniet eller McIntosh. Jeg har også sett litt på andre forforsterker som f,eks Cary SLP 05 (med rør), og Rogue Hera (med rør).

Når det kommer til effekt siden, føler jeg vel at H4SE står temmelig trygt. Men forsterkere som Electrocompaniet NEMO, Pass Labs X250.5/X350.5 og Rogue Zeus kan være hete kandidater. Rogue Apollo kan også være aktuelle, istede for Zeus. Disse monoblokkene blir jo litt dyrere, men er enklere å plassere, og jeg får enda litt mer krefter. Når det gjelder lyden, tror jeg de skal spille relativt likt klangmessig.

Vurderte også en stund Mark Levinson, men i og med at jeg ikke kjenner noe til denne produsenten og aldri har hørt noen produkter fra ML, legger jeg tankene om ML på hylla for denne gang.

Jeg vil bare avslutte innlegget med å si at dette kun er kandidater som kan bli aktuelle, og jeg har ikke bestemt meg for noe som helst. To viktige faktorer som spiller inn er: Sluttresultatet må leve opp til forventingene, og prisen totalt må passe lommeboka mi

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er sånn ca på samme bane. H4SE skal jo være en møkkagod forsterker så den ser jeg. Pré med rør eller varm klang kan jeg se også. Electrocomp ville jeg derimot styrt unna. De er kjent for forsterkerkonstruksjonene som ble utviklet på 70tallet. Cdspillern er også god men resten ville jeg styrt unna.

C220 på H4SE med Transporter hadde vært fint tror jeg.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er sånn ca på samme bane. H4SE skal jo være en møkkagod forsterker så den ser jeg.
    H4SE ER en møkkagod forsterker. Den er rett og slett helt utrolig. Den skiller seg ganske lett fra H4A. Men, grunnen til at jeg vurderer å bytte ut den er nesten kun for jeg vil skaffe meg flere inntrykk og høre hva f,eks rør og andre forsterkere kan gjøre. Men, som du sikkert ser blir det dobbling av pris ++ om du skal ha noe som er MYE bedre enn Hegelen. Jeg vil våge å påstå at den er ett kupp til prisen.

Pré med rør eller varm klang kan jeg se også. Electrocomp ville jeg derimot styrt unna. De er kjent for forsterkerkonstruksjonene som ble utviklet på 70tallet. Cdspillern er også god men resten ville jeg styrt unna.
    Ja jo, tanken har falt meg. Men både Lyd og Bilde, Hjemmekino og Fidelity har jo testet Electrocompaniet 4.8, NEMO og topp spilleren deres i seneste tid, så det viser vel kanskje at de fortsatt henger med i svingene?

C220 på H4SE med Transporter hadde vært fint tror jeg.
    Absolutt! Dette er vel løsningen som gir mest igjen for pengene, og som helt sikkert hadde spilt veldig veldig bra. Men, når jeg først skal prøve å finne ett resultat jeg vil leve med en stund nå, så blir det fort at jeg kaster litt mer penger i det.

Går jeg for løsningen med C220, H4SE og Transporter har jeg også råd til 26" skjerm til PCen, ny PC og svær NAS proppet med 1TB harddisker.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde meg en kjapp lytterunde på litt forskjellig utstyr i Bergen i helgen. Håper på å få skrevet ned noen ord og legge ved noen dårlige mobil bilder, i løpet av uken.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hadde meg en kjapp lytterunde på litt forskjellig utstyr i Bergen i helgen. Håper på å få skrevet ned noen ord og legge ved noen dårlige mobil bilder, i løpet av uken.
    Spennende. Du kan jo hinte til hvor du var hen.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Spennende. Du kan jo hinte til hvor du var hen.
    Renaissance Audio/Audiofreaks og Soundgarden

Side 98 av 153 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 94 95 96 97 98 99 100 101 102 108 118 128 138 148 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •