KentOve`s Stue Stereo - Side 97

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 97 av 153 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 93 94 95 96 97 98 99 100 101 107 117 127 137 147 ... SisteSiste
Viser resultater 1,921 til 1,940 av 3052
    Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, det kan du.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, noe å tenke på!

Frister mest med en Embla fra Bladelius, men det kan hende jeg må finne en rimligere løsning i første omgang, siden jeg har litt andre planer som koster litt penger også. Transporter får du jo for 14-15k i noen nettbutikker, og etter hva jeg hører, skal kvaliteten på denne være meget god.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les testen fra 6moons og TAS. Konverteren i transporter er utvilsomt bra. Du kan jo eventuellt kjøpe ModWright utgaven med rør i forforsterkerdelen og annet snacks dersom du vil få det lille ekstra ut av den.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser testen fra Stereophile nå. Skal se om jeg klarer å google opp testene fra TAS og 6moons også.

Tenker at uansett hvilken løsning jeg går for så vil jeg ha meg en NAS fra Netgear, tenker på NV+ serien. Har lest litt rundt på nettet, og det virker ut som Netgear lager veldig gode NASer som får mye skryt, og som flere er fornøyd med.

Ett oppsett med Logitech å Netgear er vel ikke så vanskelig å sette opp? ReadyNAS er jo plug and play, og ut fra hva jeg ser på nettet, er Logitech sine produkter meget enkle å få i gang også.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Leser testen fra Stereophile nå. Skal se om jeg klarer å google opp testene fra TAS og 6moons også.

Tenker at uansett hvilken løsning jeg går for så vil jeg ha meg en NAS fra Netgear, tenker på NV+ serien. Har lest litt rundt på nettet, og det virker ut som Netgear lager veldig gode NASer som får mye skryt, og som flere er fornøyd med.

Ett oppsett med Logitech å Netgear er vel ikke så vanskelig å sette opp? ReadyNAS er jo plug and play, og ut fra hva jeg ser på nettet, er Logitech sine produkter meget enkle å få i gang også.
    Ja, det står stortsett på det som er mellom tastaturet og stolen, samt at det finnes enkelte vrange trådløs oppsett rundt omkring.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja ikkje noge problemer me å setta opp . Få gang

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Ja, det står stortsett på det som er mellom tastaturet og stolen, samt at det finnes enkelte vrange trådløs oppsett rundt omkring.

Har hatt flere D-Link routere som har delt det trådløse nettet hjemme, og det har vært så mye problemer med dem. Kanskje jeg bare har vært uheldig - men når jeg for ett par mnd siden fikk Jensen router, har alt bare vært en sann fryd

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    ja ikkje noge problemer me å setta opp . Få gang
    Jeg er sånn ca på saken :twisted:

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skulle flytte om ikke alt for lenge? Hva slags rom får du der og hvordan har du tenkt å gjøre det hi-fi klart?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Du skulle flytte om ikke alt for lenge?
    Korrekt. Snakket med byggelederen for prosjektet "Årabrot Brygge" som er den plassen jeg har kjøpt leilighet igår, og han kunne fortelle at overrekelsen av leiligheten ble enten Mandag 4. Mai, eller Mandag 11. Mai. For min del hadde det vært supert om jeg fikk leiligheten 4. Mai, siden jeg fyller 21 år Søndag 3. mai :-D Helt grei presang liksom!

Blir nok ikke til at jeg "flytter inn" med en gang. Må vaske ut, montere litt lys, få opp persienner, flytte inn møbler osv osv! Går nok fort en uke og to, før jeg er skikkelig "inne" tenker jeg

Hva slags rom får du der og hvordan har du tenkt å gjøre det hi-fi klart?
    Rommet anlegget skal stå i er en kjøkken/stue løsning som er på 42-43m2. Jeg har funnet den beste plassen for anlegget, og jeg har for lengst planlagt hvor det skal stå osv. Når du sier "Hifi klart" tolker jeg det som hva jeg skal gjøre med akustikken?

Anlegget skal stå mot en vegg som består av store vinduer. Disse vinduene blir dekket av persienner. Eller, det heter vel ikke persienner, men husker ikke helt navnet. Det minner en del om det, men er ikke helt det samme. Så derfor er det ikke mulighet for akustikk plater bak eller vedsiden av høyttalerene. Jeg har fått hørt av flere at persienner skal dempe ganske bra.

Når det gjelder foran anlegget vil det bli lagt ett tykt stort teppe, som jeg tror kan hjelpe på. Sitteplassen blir en svær hjørne sofa i skinn, som jeg håper å få en grei sweetspot i. Det er mulighet for akustikk plater bak sweetspot, men vet ikke hvilken virkning det vil gjøre. Vi får se litt etterhvert. Det er vel sånn ca sånn jeg har planlagt det sålangt.

Har også vurdert DRC, og er i kontakt med dyktige personer på dette området, som skal hjelpe meg, om det blir aktuelt.

Greit svart?

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel billig å legge opp egen 16amp kurs til anlegget så du slipper å dele med andre ting i stua?

For pene akustikkgreier kan du sjekke akuart.dk og offect.se, begge leverer til Norge. Hvis du har normal takhøyde er det mye å hente på dempe førsterefleksjonene i taket.

Glass bak høyttalerene? Vet ikke helt om jeg skjønte deg helt.

Her er hva GIK sier. Selv synes jeg ikke GIK ser ut i måneskinn. Men teorien funker jo..

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel billig å legge opp egen 16amp kurs til anlegget så du slipper å dele med andre ting i stua?
    Take it easy. Det har jeg selvfølgelig tenkt på, og det er lagt opp 2 stk dedikerte 16C amp til anlegget.

For pene akustikkgreier kan du sjekke akuart.dk og offect.se, begge leverer til Norge. Hvis du har normal takhøyde er det mye å hente på dempe førsterefleksjonene i taket.
    Takk for tips. Men, for å være dønn ærlig, så er dette en leilighet på 80m2, pluss en bod, så da ser jeg ikke helt for meg å dempe tak altså. Det er ikke ett dedikert musikk rom, så jeg får bare prøve å gjøre det beste ut av det.

Glass bak høyttalerene? Vet ikke helt om jeg skjønte deg helt.
    Ja, altså jeg har jo vinduer på veggen, og anlegget blir plassert foran vinduene? Skjønner?

Her er hva GIK sier. Selv synes jeg ikke GIK ser ut i måneskinn. Men teorien funker jo..
    ENIG!

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det holder vcel med en 10 ampere kurs til anlegget?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer jo an på anlegget - og ofte om elektronikken har soft-power-on, jeg hadde en Atoll IN100 fra de første som kom og den blåste 10A som ingenting når du slo den på, dog ikke treg sikring.

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Sitteplassen blir en svær hjørne sofa i skinn, som jeg håper å få en grei sweetspot i
    Du burde kanskje vurdere noe annet enn skinn, siden skinn har ikke de samme akkustike egenskapene som stoff har, overaskende nok . Ref:http://avforum.no/forum/generelt-aud...fa-ny-lyd.html

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Det holder vcel med en 10 ampere kurs til anlegget?
    Jeg har en 10A i det rommet anlegget står i nå, og med en gang jeg slår effektforsterkeren på, ryker strømmen. Så er det å løpe opp trappa, inn i sikringsskapet å switche sikringen opp igjen

Forhåpentligvis slipper jeg dette nå, med to dedikerte 16C.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Du burde kanskje vurdere noe annet enn skinn, siden skinn har ikke de samme akkustike egenskapene som stoff har, overaskende nok . Ref:http://avforum.no/forum/generelt-aud...fa-ny-lyd.html
    Jeg har hørt det samme, men tipper det er minimalt. Har lest tråden til kftosberg, og viss det funker for han, så er jo det helt toppers

På en annen side har jeg allerede skinn sofaen i boks, da jeg får den Pappa har brukt i noen år. Den har god plass, utrolig god å sitte i å designmessig er den mega flott. Mener den er fransk produsert, og var svindyr når den ble kjøpt, så den kommer jeg nok til å ha en stund fremover.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snart innfyttingsklar skjønner jeg. Spennende
    Når det gjelder manglende demping av bakveggen kan dette til en stor grad kompenseres med godt fremtrekk av høyttalerene. Demping bak en høyttaler skaper en fiktiv avstand til bakvegg, men kan også påvirke bassen både positivt og negativt. Førsterefleksjoner på siden og i tak er vel ofte det som gir størst utslag.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Snart innfyttingsklar skjønner jeg. Spennende
    Gleder meg enormt. Skal se at jeg også legger ut noen bilder fra hele leiligheten, etterhvert

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Når det gjelder manglende demping av bakveggen kan dette til en stor grad kompenseres med godt fremtrekk av høyttalerene. Demping bak en høyttaler skaper en fiktiv avstand til bakvegg, men kan også påvirke bassen både positivt og negativt. Førsterefleksjoner på siden og i tak er vel ofte det som gir størst utslag.
    Får nesten se hva jeg kommer til å gjøre. Kanskje jeg tar ett par bilder, og tegninger av rommet å sender avgårde til AT, og får dem til å komme med noen forslag. En ting er hvertfall sikkert, det er en helt alminnelig leilighet, som på ingen måte skal gjøres om til ett studio

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 97 av 153 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 93 94 95 96 97 98 99 100 101 107 117 127 137 147 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •