KentOve`s Stue Stereo - Side 88

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 88 av 153 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 108 118 128 138 148 ... SisteSiste
Viser resultater 1,741 til 1,760 av 3052
    Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehehe

Active Sven Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej
    Kom med noen lytte intrykk da, og vad som nu ev er problemet.
    Har hørt Karlas Array tidligare og då med H200 som eff, det spillte allerede
    da med imponerende kraft/kontroll på høyt vol, så når Karla sier att H4se
    driver Array vansinnet godt da kjønner jag vad han mener, ellers hade ikke
    han vært fornøyd det kan jag 100% si. Men han har ett rum der de kan spille
    ut i fri fart, gode arbets betingelser der.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Å heller spare til den store drømmen?
    Og hva er den store drømmen? For de fleste av oss vil det å kunne definere et drømmeanlegg også innebære at vi vet hvilken lydmessig sti vi vil følge fremmover slik at vi muligens en dag kan oppfylle denne drømmen. Om du først har funnet ut hva den store drømmen har du allerede tatt valget for hvilken retning du skal utvikle anlegget i...

Men som Sven Roger lurer på; hva i all verda er du egentlig misfornøyd med? Er det spesifikke detaljer i lydbildet eller er det bare følelsen av at det kunne vært bedre uten at du finner noe spesifikt? Ønsket om dyrere saker kan ofte få en til å føle at ting ikke er som de er
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kent Ove i tenkeboksen igjen.. Huff..

Denne twisten kan hvem som helst få hakeslepp av. Iallefall om det blir en Pioneer twist av denne tenkingn din. Men hvis du slipper noen tanker ut i det "fri" på forumet her, så skal jeg love deg forslagen denne gangen ikke blir noe mindre en før. Så la oss få noen ord om tanker og drømmer. Det er vanvittig morsomt å lese og tenke med. Det er noen små psykologer i oss alle her.

A.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tanken som slår meg er hvor mye tid disse vinglegutta (ja både KO og Nisse) får brukt til å nyte musikken som tross alt er årsaken til at vi er logget inn her. Jeg hadde slitt med både tid og penger vektet mot kostnaden av plater..

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke problemer med å bruke anlegget, sitter en del her inne jeg også og samt anlegget blir brukt flittig. Jeg tror ikke det er komponentene det er noe galt med, start med akustikken så jobbe seg utover det. Da kan mye skje.

Det er jo det som kalles akustikk(tiltak), men håper guttene får den lyden de ønsker nå. Jeg har bytta litt småtteri men jeg fant fort ut hvor jeg ville, dessuten tillater ikke lommeboken min slik utskiftning lange baner. Men jeg rakker ikke ned på de som har penger og ønsker å drive med det glade vanvidd, er jo hobbyen deres og jeg synes de skal få bruke så mye tid og penger de vil. Det er jo ikke vi som betaler anleggene deres, men skal innrømme at det skal mye inn og ut for disse gutta skal nå dit de ønsker.

Stå på karer, hadde alle vært fornøyd med anleggene sine tror jeg dette forumet ville vært veldig dødt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kent Ove: Er det ikke på tide å legge ut bilder av anlegget i det nye rommet i ny leilighet da?

Beklager hvis det er gjort, tror jeg følger rimelig godt med ;-)

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven Roger
    Hej
    Kom med noen lytte intrykk da, og vad som nu ev er problemet.
    Har hørt Karlas Array tidligare og då med H200 som eff, det spillte allerede
    da med imponerende kraft/kontroll på høyt vol, så når Karla sier att H4se
    driver Array vansinnet godt da kjønner jag vad han mener, ellers hade ikke
    han vært fornøyd det kan jag 100% si. Men han har ett rum der de kan spille
    ut i fri fart, gode arbets betingelser der.
    At jeg har ett "problem" vil jeg ikke påstå, det er bare det at lydens klang er ikke helt der den bør og skal være i mine ører. Jeg kan prøve meg på noen lytte inntrykk ...

Altså, jeg kan begynne med å fortelle at etter JBLene tok over for Pioneerene har jeg vært et eneste stort smil. Det er noen sinnsyke høyttalere, som stadig imponerer mer og mer. De har fått noen hundre timer på baken allerede, og enda står de 24/7 og synger ut med full hals..

Slik jeg oppfatter lyden pr. dags dato:

Bassen er helt knall, en rå deilig punch rundt 60-70 hz. De går ikke dypest men godkjent dypt. Slagene er meget korrekte, og nøler aldri. Det kommer kontakt, direkte og det setter jeg stor pris på. Det bitte lille minuset som ikke sitter 100% i bassområdet, er at bassen kunne vært en liiiiten smule fastere. Men det er så lite, at jeg bør vel nesten ikke nevne det. Men alikavel, en liten smule fastere bass altså.

Når det kommer til mellom tonen er den bare ÅÅHHR Føler den strekker seg litt ekstra, i forhold til resten av konstruksjonen, slik at den av og til viser seg som sjefen i høyttaleren, og det med detaljer, kraft og en litt "crispy"??, måte å levere musikken på. Strengt tatt så har ikke noe å hakke på, når det gjelder mellom tonen i farten.

Over til diskanten så leverer også denne i bøtter å spann, uansett musikk jeg spiller, og nesten uansett volum. Kjørte noen tester idag, med noen heftige trance/house spor, og noen hardrock/metall spor som ble litt i det meste laget i toppen på ett volum som ikke er verdt å nevne. For å si det slik så var ikke naboen særlig blid Men stort sett så leverer diskanten bra, det er bare på noen innspillinger på ufattelig høye volum at jeg blir uvenn med den.

Slik jeg vil lyden skal være når den i mine ører sitter close up to 100%:

For at lyden skal sitte helt kanon i mine ører, så må det gjøres den lille endringen i bassen, med noe fastere bass. Jeg kunne også tenkt meg at høyttalerene kunne gått noe dypere, men men. Mellomtonen er knall som den er, så der kommer jeg ikke på noe. Diskanten bør temmes litt, sånn at den ikke "skriker" sånn på voldsomme volum. Ellers kunne jeg tenkt meg enn litt feitere/mørkere klang i hele lydbildet, som kanskje kan oppfattes ikke så direkte som det låter nå. Vanskelig å forklare, men i hovedsak så er det det jeg kommer på i farten. Jeg er dau trøtt, så det kan kanskje hende jeg hopper over noe her.

Når det kommer til krefter, så har ikke Hegel H4SE noen nevnverdige problemer der, den er bare helt RÅ og har full kontroll på de aller fleste volumer. Jeg hadde som sagt noen tester idag, og da fikk den f*** meg vise hva den var god for. Det var så imponerende, Hegel gav og Arrayene økte volum, samtidig så var hele lydbildet uendret i form av hørbar forvregning. RÅTT! Men, tjaaa.. Jeg hadde ikke blitt veldig lei meg, viss jeg hadde fått en rundt 100w ekstra å gå på

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Og hva er den store drømmen? For de fleste av oss vil det å kunne definere et drømmeanlegg også innebære at vi vet hvilken lydmessig sti vi vil følge fremmover slik at vi muligens en dag kan oppfylle denne drømmen. Om du først har funnet ut hva den store drømmen har du allerede tatt valget for hvilken retning du skal utvikle anlegget i...

Men som Sven Roger lurer på; hva i all verda er du egentlig misfornøyd med? Er det spesifikke detaljer i lydbildet eller er det bare følelsen av at det kunne vært bedre uten at du finner noe spesifikt? Ønsket om dyrere saker kan ofte få en til å føle at ting ikke er som de er
    Jeg har prøvd å forklare til Sven Roger i innlegget oppforbi hva jeg tenker om lyden, så les der

Når det gjelder drømmen, så er den pr. dags dato vel og merke slik:

Høyttalere: Respons Grand D
    Kilde: Ikke helt bestemt
    Forforsterker: Pass Labs XP-10/20
    Effektforsterker: Pass Labs X350.50
    Kabler? Nordost? Kimber?

Jeg har jo ikke hørt alverdens oppsett, høyttalere og forsterkere, så tar forbehold om at jeg kan skifte mening om "drømme anlegget".

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Kent Ove i tenkeboksen igjen.. Huff..
    Høhø 8)

Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Denne twisten kan hvem som helst få hakeslepp av. Iallefall om det blir en Pioneer twist av denne tenkingn din. Men hvis du slipper noen tanker ut i det "fri" på forumet her, så skal jeg love deg forslagen denne gangen ikke blir noe mindre en før. Så la oss få noen ord om tanker og drømmer. Det er vanvittig morsomt å lese og tenke med. Det er noen små psykologer i oss alle her.

A.
    Nå har jeg skrevet litt ord om hva jeg syns, og føler. Bli klok på det, den som vil

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Tanken som slår meg er hvor mye tid disse vinglegutta (ja både KO og Nisse) får brukt til å nyte musikken som tross alt er årsaken til at vi er logget inn her. Jeg hadde slitt med både tid og penger vektet mot kostnaden av plater..
    ?!?!!

Hva vet du om hvor mye jeg hører på musikk? Idag så har jeg jo dataen min i samme rommet som anlegget står, så anleget spiller hele tiden mens jeg sitter her, så det er jo greit. Jaok, jeg sitter ikke akkurat i sweetspot hele veien, men nyter nå musikken godt fordet

Kent Ove: Er det ikke på tide å legge ut bilder av anlegget i det nye rommet i ny leilighet da?

Beklager hvis det er gjort, tror jeg følger rimelig godt med
    Det er ikke gjort. Jeg flytter ikke i ny leilighet før i Mars, kanskje så seint som April.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, tjaaa.. Jeg hadde ikke blitt veldig lei meg, viss jeg hadde fått en rundt 100w ekstra å gå på
    Og da har du regnet hvor lite ekstra volum du hadde oppnådd med de 100 watta?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, har ikke det. Men strengt tatt så har vel forsterken da bedre kontroll med 100 ekstra watt gjennom hele veien, mens jeg øker volumet? Jeg mener ikke at jeg skal spille så mye høyere med 100w ekstra, men det er liksom greit å overdrive effekten, sånn at den har 110% kontroll hele veien.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ?!?!!

Hva vet du om hvor mye jeg hører på musikk? Idag så har jeg jo dataen min i samme rommet som anlegget står, så anleget spiller hele tiden mens jeg sitter her, så det er jo greit. Jaok, jeg sitter ikke akkurat i sweetspot hele veien, men nyter nå musikken godt fordet

Det er ikke gjort. Jeg flytter ikke i ny leilighet før i Mars, kanskje så seint som April.
    Det vet jeg ingenting om. Derfor jeg skrev "tanken som slår meg". Vet bare at jeg ikke hadde hatt tid til å sette meg inn i nye plater, heller ikke hatt råd til dem, hvis jeg hadde kjørt på i det tempoet.

Ellers er det vel fortsatt ikke noe poeng i fortsette å eksperimentere før du har flyttet inn. Eller?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vet jeg ingenting om. Derfor jeg skrev "tanken som slår meg". Vet bare at jeg ikke hadde hatt tid til å sette meg inn i nye plater, heller ikke hatt råd til dem, hvis jeg hadde kjørt på i det tempoet.
    Det høres ut som jeg har byttet komponenter å anlegg i hele 2008. Eneste jeg har gjort er å bytte hele anlegg mitt fra konfirmasjons tiden, og byttet høyttalere to ganger. Det kan da vel ikke kalles noe helt hysteriske oppgraderinger ??

Ellers er det vel fortsatt ikke noe poeng i fortsette å eksperimentere før du har flyttet inn. Eller?
    Helt riktig. Bare liker å planlegge litt

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, har ikke det. Men strengt tatt så har vel forsterken da bedre kontroll med 100 ekstra watt gjennom hele veien, mens jeg øker volumet? Jeg mener ikke at jeg skal spille så mye høyere med 100w ekstra, men det er liksom greit å overdrive effekten, sånn at den har 110% kontroll hele veien.
    Det har vel mer med strømkapasitet enn effekt å gjøre. Det holder med 100%, 110% er bortkastet. Men skjønner hva du mener:-) Si fra når H4 går til skrotpris, hehe

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vel mer med strømkapasitet enn effekt å gjøre. Det holder med 100%, 110% er bortkastet. Men skjønner hva du mener:-) Si fra når H4 går til skrotpris, hehe
    Vi får se, vi får se

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ikke kjørt på med en effekt til da KentOve? Det kunne vært moro å kobla en til på anlegget ditt, latt dem få en hver seg og jobbe med. Tror det ville gitt sinnsyk kontroll hele veien.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Du får ikke kjørt på med en effekt til da KentOve? Det kunne vært moro å kobla en til på anlegget ditt, latt dem få en hver seg og jobbe med. Tror det ville gitt sinnsyk kontroll hele veien.
    Hadde seriøse planer om 2 x H4SE, og var i kontakt med Hegel en god stund. Men slo det fort fra meg. Dilemmaet her er jo ikke mangel på krefter, men heller litt forandring i lyden. Litt ekstra krefter tar jeg som en bonus.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde seriøse planer om 2 x H4SE, og var i kontakt med Hegel en god stund. Men slo det fort fra meg. Dilemmaet her er jo ikke mangel på krefter, men heller litt forandring i lyden. Litt ekstra krefter tar jeg som en bonus.
    Du har ikke bare prøvd en på lån og sett hvordan det ville ha blitt, kan hende bassen kunne vært strammere med mer guff. Jeg merket jo store forskjeller mens jeg gikk fra receiver over på stereo pre + effekt. Det er kanskje en mulighet for litt mer trøkk mens dem har noe å jobbe med. Du kan jo tenke at Skrotnisse brukte 2x400w monoblokker. Hadde vært moro å sett en liten test fra deg om den saken, tror jaggu du hadde nok power til å felle ned veggene hjemme.

Side 88 av 153 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 108 118 128 138 148 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •