KentOve`s Stue Stereo - Side 87

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 87 av 153 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 83 84 85 86 87 88 89 90 91 97 107 117 127 137 147 ... SisteSiste
Viser resultater 1,721 til 1,740 av 3052
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg har begrenset erfaring på Array, så her skal jeg ikke ta munnen for full. I utgangspunktet ville jeg sett på muligheten for å holde meg til samme merke i hele oppsettet, men blir det for dyrt har jo Skrotnisse erfart at Parasound JC1 er et ganske safe valg.
    Selv liker jeg å holde meg til rør, og det er jo endel å velge på der også

Rogue spilte også veldig bra hos Skrotum, men stereo90 manglet litt krefter.
    Denne derimot skal være helt sinnsyk.....
    ROGUE AUDIO ZEUS

Klippet fra PlanetSnapa:

Alle forstår at en "SuperAmp" med tørrvekt på 90kg har krefter og dynamikk, men at den på samme tid er så ekstremt oppløst og detaljert og sart må oppleves for å tros.
    Dette er en av verdens aller råeste "SuperAmper", den vil ha stålkontroll over alle høyttalere, bassen blir rik og mektig som er vanlig med rørforsterkere, men med en kontroll og strammhet som tilsvarer de best solid state konstruksjoner.
    Fidelity kåret Zeus som vinner i kategorien for store rør-effekttrinn i sin Kavalkade "De beste av de beste i 2007"
    Planen var å prøve ut litt forskjellige forsterkersett når jeg kom meg i ny leilighet, men dette dropper jeg nå. Syns H4SE gjør en knakende god jobb på Arrayene, og jeg tror det fort kan bli dyrt, pluss jeg føler ikke jeg savner noe spesielt med Hegelen som effekt. Kaaanskje en annen gang .....

Jeg er helt enig med deg i det du sier om å holde seg til samme merke i hele oppsettet, det er jo det jeg gjør nå, og føler at det fungerer glimrende. Har jo alltid sagt at for å effekt forsterker skal være fra samme produsent, så kan cd-spiller eventuel være fra en annen produsent, men som du ser så har jeg altså nå begynte å lukte på McIntosh som pre. Jeg vil ikke ha McIntosh som effekt hos meg, da jeg følte det ikke fungerte noe nevnverdig bra.

Vi får se, kanskje ikke jeg føler at C220 er noe å hoppe i taket for heller så P4A blir trygt stående. Men, nok en gang... Det flotteste både designmessig, og kanskje også lydmessig hadde vært å hatt for å effekt forsterker fra samme produsent

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du fornøyd med Hegel er det ikke sikkert du får hentet så mye ved å bytte, men det er jo alltid gøy å teste litt innimellom
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Prisen er ikke så gæli?

Mener denne koster rett opp under 80k ny eller noe sånt. 77k tror jeg det var.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Er du fornøyd med Hegel er det ikke sikkert du får hentet så mye ved å bytte, men det er jo alltid gøy å teste litt innimellom
    Hmm.. Kanskje, kanskje!

Er så stress å få til noe testing her på Karmøy. Hadde jo planer om å få teste noe heftig fra BAT, Pass X250.5/X350.5, Rogue Zeus og EC NEMO.

Tror jeg stikker en tur i tenkeboksen :shock:

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler Ayon Typhon sammen med disse gutta
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du tror Typhon klarer å sparke nok liv i Arrayene?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som en liten kommentar til dine tanker rundt sub:

JL Audio FATHOM f112 - kr 15k

-------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis mcintosh c220 passer veldig godt til array kan det da muligens være en bra match og pare den med et relativt nøytralt effekttrin ala den vanlige hegel h4a eller midgard obereron?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    Hvis mcintosh c220 passer veldig godt til array kan det da muligens være en bra match og pare den med et relativt nøytralt effekttrin ala den vanlige hegel h4a eller midgard obereron?
    off! Dette fremkalte visse grøsninger. Jeg har hatt c220 og oberon 6.1 på array 1400 og det hersker ingen tvil om at c220 forbedret lydbilde såpass at det blei overkommelig. Men oberon er absolutt ikke et alternativ hvis man først vurderer å bytte ut h4a. Oberon gir sjukt mye for penga, men i selskap med h4a og alle de andre kandidata Kent Ove har titta på så er oberon en ikke-mulighet. Til det låter den for nøytralt, rolig og nærmest kjedelig.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    off! Dette fremkalte visse grøsninger. Jeg har hatt c220 og oberon 6.1 på array 1400 og det hersker ingen tvil om at c220 forbedret lydbilde såpass at det blei overkommelig. Men oberon er absolutt ikke et alternativ hvis man først vurderer å bytte ut h4a. Oberon gir sjukt mye for penga, men i selskap med h4a og alle de andre kandidata Kent Ove har titta på så er oberon en ikke-mulighet. Til det låter den for nøytralt, rolig og nærmest kjedelig.
    jeg er langt fra noen ekspert når det gjelder matching:-? ,det var bare en tanke som slo meg

Men vist jeg da har forstått det riktig er mcintosh c220 ikke en bra match med array i seg selv? Det er mer den sammenhengede lydsignaturen c220 og effektforsterkeren utgir som vil matche array bra?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    Men vist jeg da har forstått det riktig er mcintosh c220 ikke en bra match med array i seg selv? Det er mer den sammenhengede lydsignaturen c220 og effektforsterkeren utgir som vil matche array bra?
    Riktig og feil

Lyden som kommer ut av høytaleren er en kombinasjon mellom alle de andre produktene i lydkjeden. Det å si at en forforsterker er perfekt match for en høytaler blir litt vanskelig siden man da er avhengig av det 100% nøytralt effektrinn som har absolutt 0 egenlyd, noe som pr dags er umulig så vidt jeg vet.
    Men c220 har en egenlyd som for meg har gjort underverker med flere effektforsterkere på array 1400. Selv oberon som var en rimelig daff og dau forsterker fremsto plutselig som en litt mer potent liten fyr med c220 i kjeden. Nå aner jeg ikke hvordan c220 og h4a vil fungere sammen, men c220 gjør noe med lyden man så absolutt bør få med seg før man blir pensjonert og dauhørt
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig og feil

Lyden som kommer ut av høytaleren er en kombinasjon mellom alle de andre produktene i lydkjeden. Det å si at en forforsterker er perfekt match for en høytaler blir litt vanskelig siden man da er avhengig av det 100% nøytralt effektrinn som har absolutt 0 egenlyd, noe som pr dags er umulig så vidt jeg vet.
    Men c220 har en egenlyd som for meg har gjort underverker med flere effektforsterkere på array 1400. Selv oberon som var en rimelig daff og dau forsterker fremsto plutselig som en litt mer potent liten fyr med c220 i kjeden. Nå aner jeg ikke hvordan c220 og h4a vil fungere sammen, men c220 gjør noe med lyden man så absolutt bør få med seg før man blir pensjonert og dauhørt
    Har du lært så mye siden du først roste Oberon opp i skyene eller er dette noe du sier like mye for å retferdiggjøre noe av pengebruken din ?
    Folk flest har jo en tendens til å favorisere de produktene man har i sitt eget oppsett, jeg mener det er jo i de fleste tilfeller en grunn til at de står der.

Nå står oberon og gir liv til F1.1 her kombinert med en billig rørpre og det er hvertfall ikke en kjedelig kombinasjon, gjør ingen enderlig vurdering før en ny pre er på plass, men tenkte på å få testet Bryston pre og kanskje også effekt på dem så snart det lar seg gjøre.

Om du Skrotnisse eller noen andre har noen vise ord å si om saken skriv gjerne ned noen annbefalninger i tråden min.
    Såvidt jeg kan se er det ganske få som har testet noe serlig med f1 i det heletatt og ordner såklart en demokveld når en bedre preamp er på plass.

Array var og er fortsatt en kandidat for min del dersom swans skulle bli for mektige i stuen over tid, men etter det jeg har hørt tidligere blir de kanskje litt for mye av det gode?
    Så når du sier Oberon gjør dem kjedelige, så betyr jo kanskje ikke god kontroll i bassen og litt mer slepen diskant det samme for oss alle...
    For de fleste hevder da virkelig at Oberon er en ganske nøytral forsterker, og da sier det seg jo selv at preampen har ennå mer å si, Sammen med Kilde da naturligvis og kabler, spikes, demping etc.
    "Lyden som kommer ut av høytaleren er en kombinasjon mellom alle de andre produktene i lydkjeden" kanskje c220 ikke er en bra match med array i seg selv, da spiller det jo liten rolle hvilket nøytrale effekttrinn du bruker...?

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-1f-plass.html

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Har du lært så mye siden du først roste Oberon opp i skyene eller er dette noe du sier like mye for å retferdiggjøre noe av pengebruken din ?
    Folk flest har jo en tendens til å favorisere de produktene man har i sitt eget oppsett, jeg mener det er jo i de fleste tilfeller en grunn til at de står der.
    Først av alt vil jeg gjerne takke for at du har baller nok til å si ting rett ut; det er en sjelden egenskap i dagens forumsamfunn

Jeg er helt enig meg deg i at folk har en lei tendens til å rose produktene de selv har opp i skyene. Og ofte skyldes det nok så absolutt at de gjerne vil rettferdigjøre sitt eget pengebruk. I mitt tilfellet er det nok ikke sånn. Mitt pengebruk er noe jeg ser på en privat sak og jeg har aldri sett noe poeng i å rettferdiggjøre dette ovenfor noen andre.Når det er sagt ligger det nok mer i at jeg har hørt ganske så mye siden tiden med oberon.

Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Så når du sier Oberon gjør dem kjedelige, så betyr jo kanskje ikke god kontroll i bassen og litt mer slepen diskant det samme for oss alle...
    For de fleste hevder da virkelig at Oberon er en ganske nøytral forsterker, og da sier det seg jo selv at preampen har ennå mer å si, Sammen med Kilde da naturligvis og kabler, spikes, demping etc.
    Du stiller et meget interresant spørsmål der; er oberon så nøytral at lyden bestemmes i den større grad i kringutstyret, og vil det i så fall si at mange liker effektrinn som farger mer enn oberon? Jeg tror ikke det fnnes et fasitsvar på dette, men jeg vil nok heller litt mot "ja". Det jeg satt stor pris på med oberon var kreftene som aldri tok slutt og at det på det tidspunktet låt fortreffelig. Spesielt med c220. Men etterhvert som jeg testet ut andre effektrinn ble det tidlig åpenbart at oberon fremsto som en litt kjedelig forsterker.

Det man også må ta hensyn til er den berømte matchinga og det like berømte prisforholdet. Oberon på rf7 var for eksempel en langt bedre match enn oberon på array1400.

Så, er oberon en direkte dårlig forsterker? nei så absolutt ikke. Men er den en god forsterker på array 1400? Nope.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som en liten kommentar til dine tanker rundt sub:

JL Audio FATHOM f112 - kr 15k

Takker alltid for tips!

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du absolutt ikke må gå for rør, så er dette en god kandidat:

Conrad Johnson Premier 350

A.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Du tror Typhon klarer å sparke nok liv i Arrayene?

Ganske sikker på det. :-D Klarte Usher 8871 BEII uten noen problemer. Verdt en prøve.

A.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle forslag besvares med takk

Har en tråd gående her på forum, som det snart koker over med flotte forsterker konstruksjoner:

http://avforum.no/forum/receivere-fo...ay-1400-a.html

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Ganske sikker på det. :-D Klarte Usher 8871 BEII uten noen problemer. Verdt en prøve.

A.
    Får høre med Anfield hvorvidt han er "keen" på å sende ett par til test ned til Karmøy

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AHR!

De siste dagene har jeg bokstavelig talt tenkt så det knaker både i gulv, tak og vegger. Jeg er veldig godt fornøyd med anlegget pr. dags dato, men det sitter ikke 100%, det vil jeg gjerne at det skal gjøre i og med at jeg bruker så mye penger på dette jeg liker så godt. Tja, 100% blir det vel aldri, men tett opp mot er målet.

Jeg hadde jo lagt en liten liste på hvordan 2009 skulle bli, med oppgraderinger å alt. Men, den kan vi krysse rett over for nå er tankene helt på tur igjen. Jeg har vært veldig usikker på hva som skal gjøres med anlegget, og hvilken retning jeg vil ta det. Er det høyttalerene som byttes? Neeei... Kilde? Forforsterker? Effektforsterker? Kabler? Aiaiai.. Tankene har svirret. Skal jeg ikke gjøre noe? Å heller spare til den store drømmen? Nei, man kan faktisk bli gal av denne hobbyen.

Men, som satt jeg har tenkt og tenkt og atter tenkt. Idag har jeg brukt mange timer med anlegget, og sittet godt til rette med penn og papir og notert noen merkelige notater som sikkert bare jeg skjønner om hvordan jeg oppfatter lyden, og hva jeg syns bør forbedres etter mine preferanser.

Joa, etter flere timers tenking, notering og fundering tror jeg at jeg har noe på gang, og at jeg vet hvilken vei jeg skal fortsette på for at lyden min skal bli så tett opp mot 100% som mulig med mitt budsjett og vilje.

Følg med! Tror jeg ..........

Side 87 av 153 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 83 84 85 86 87 88 89 90 91 97 107 117 127 137 147 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •