KentOve`s Stue Stereo - Side 86

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 86 av 153 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 96 106 116 126 136 146 ... SisteSiste
Viser resultater 1,701 til 1,720 av 3052
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Designmessig så de meget flotte ut, gode er de nok også.

Men, pluggene så ubehagelige ut å ha i ørene?

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er behagelig i mine ører, og fordi det ikke er noen "pinner" på de holder de seg godt på plass, går fint å ligge med øret mot puta og høre på musikk også

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en fin egenskap, det har jeg ofte savnet.

Hm.. De ser jo unektelig flotte ut også da. Syns du de fungerer optimalt med iPhone? Du kan spille HØYT med pluggene, koblet til iPhonen? Ofte når du er på reise, så er det mye støy rundt deg, da er det greit å ha litt å gå på når det gjelder volum.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker dem på flyet stadig vekk, så ikke no problem det.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fåes i endel forskjellig farger også.
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Syns du de fungerer optimalt med iPhone?
    Ja egentlig, uendelig mye bedre enn de som følger med. Kan være litt knot å finne knappen på "fjernkontrollen" da den er rund og ganske liten, men er jo bare en bagatell.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint fint, jeg skal ta dem med som en kanditat

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg faktisk sett Mamma Mia. En film jeg ikke hadde store forventningene til, da jeg trodde den komme til å være litt i det slakkeste laget for meg. Men, så feil kan man ta, slettes ikke en dum film i det hele tatt. Anbefales

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg faktisk sett Mamma Mia. En film jeg ikke hadde store forventningene til, da jeg trodde den komme til å være litt i det slakkeste laget for meg. Men, så feil kan man ta, slettes ikke en dum film i det hele tatt. Anbefales
    Likte den ikke så voldsomt, men liker ikke ABBA så godt heller da. Høydepunktet var Pierce Brosnans vokale høyder. Og det MENER jeg.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høhø, det var mangen høydepunkter for meg. Likte veldig godt den unge piken i hovedrollen

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høhø, det var mangen høydepunkter for meg. Likte veldig godt den unge piken i hovedrollen
    Et pent menneske.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Akg K324p

Kjøpte meg AKG K324P i høst for fly-reiser etc sammen med IPod nano. Har vært godt fornøyd med Koss Porta Pro, men f.eks. flystøy dreper mye av lyden

For å ta det positive først: de isolerer ute støy fra omgivelsene ganske bra, og komforten er ok (blir mindre svett i ørene enn jeg hadde fryktet..)

Negativt: Jeg opplever spesielt diskanten som litt skrikende og uoppløst. Mellomtoneområdet er greit og bassen er ok til å være propper. Nå har jeg begrenset erfaring med head-set, men Koss-settet mitt er utvilsomt bedre på alle områder, spesielt i diskant og "dyp"bassområdet. Likevel så foretrekker jeg AKG til flyturer, helt grei lyd om ikke high-end.... dessuten tar de minimalt med plass!

Nå har jeg ikke brukt AKG-sette så veldig mye så jeg er litt usikker mht. innspilling... Når det er sagt så merket jeg positive forandringer etter et par døgn med høy musikk når de var nye, så kan hende vil de bli bedre med tiden!?!

Hilsen Kopervik...

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempe flott å få andres meninger om AKG 324P. Det var de pluggene jeg hadde sett meg ut til iPhonen med en gang, men stusser litt når du sier at diskanten er skrikete og bassen bare er "ok". Når det er sagt så flyter det jo nesten over med bass i Koss Porta Pro, og der overtar bassen ofte det meste av lyden syns jeg. Jeg kan godt forstå at du syns AKGene har "for lite" bass, når du er vandt med KPP.

Jeg eier idag mitt andre par med AKG hodetelefoner, å angrer ikke ett sekund på at jeg valgte AKG igjen. De spiller helt fantastisk på alle områder syns jeg. Luftig, oppløst, detaljert og stram bass er bare noen ord som beskriver dem. At de også orker en god del med tanke på volum, er heller ingen uting. Forresten, så er det ett must med hodetelefonforsterker på AKG K701 da de er krevende som bare pokkeren.

Men, igjen takker jeg for at du gidder å dele dine erfaringer her i tråden

Mens vi først er inne på hodetelefoner..

Noen som vet om Sennheiser, Grado eller Beyerdynamic har bærbare modeller i prisklassen 500kr - 1000kr som kan passe min iPhone godt?

Hadde kanskje vært gøy å fått prøvd ut ett annet merke denne gangen. Har jo så si sverget til AKG alltid jeg.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sennheiser PX200 er veldig gode. Koster vel rundt 400kr på CDON.COM - Musikk, Film, Spill, Bøker og Elektronikk. CD, DVD og Blu-Ray. Vist ikke har du jo mindre Akg modeller. Må det være propper?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips.

Det trenger ikke være propper, men setter stor pris på det når jeg er på farten

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da var vi allerede to dager inn i det nye året, å hva passer vel da bedre enn en oppsummering av 2008, og en oppdatering av fremtidsplaner for 2009?

Starter med en kort oppsummering av 2008:

- Stereorack fra Pappas ungdomstid --> Cambre CVC309 -S/B

- Yamaha DVD-S520 --> Hegel CDP4A

- Harman/Kardon AVR 4550 --> Hegel P4A & Hegel H4SE

- Audiovector M3 --> Pioneer S-1EX QL --> JBL Array 1400

- Monster/Proson signalkabler og Nordost Super Flatline høyttalerkabler --> Nordost Heimdall signal og høyttalerkabler og Nordost Shiva strømkabler

- AKG K301XTRA --> AKG K701 & Musical Fidelity X-CANv8

- Utenom alt dette, ble en JBL Studio L8400P subwoofer solgt

Så fremtidsplanene for 2009:

Vet ikke hva som skal prioriteres først og sist av disse produktene, men det er nå disse jeg har kommet frem til som aktuelle kandidater dette året.

Først ut er en forforsterker fra McIntosh, nærmere bestemt C220. Denne har rør, og skal jeg tro brukere på AVforum og Hifisentralen skal det være en kanon match til mine JBL Array 1400. Jeg har også fått flere PMer fra begge forum om at dette er en rå match.

Det skal bli spennende å høre om C220 knuser min egen P4A i støvlene, eller om det er P4A som tiltaler meg mest, eller om jeg rett og slett ikke hører alverdens forskjell. Hvem vet? Uansett hva resultatet blir, så er det veldig avgjørende for mitt neste kjøp på listen.

Neste mann ut er nemlig en splitter ny avspiller fra Bladelius. Modellen heter Embla, og spiller av det aller meste av formater. Ikke nok med at den spiller av en rekke med forskjellige formater, vanlige cd enten på vanlig måte eller via flashminne, så kan den også spille fra USB disk, eksterne minnepinner eller du kan koble deg opp å spille fra en disk på nettverket.

Embla kan leveres som basis utgave til veil 45k, eller med en analog forforsterker innebygget til veil 65k. Det er da veldig avgjørende for meg hva resultatet av testen med C220 blir, hva jeg velger.

Vet ikke om jeg kan ta med råd til alle disse oppgraderingene i år, men det siste jeg har oppe som en oppgradering, er subwoofere. Jeg har sett på flere alternativer, blant annet SVS, REL og XTZ. Men tror nok jeg tilslutt ender opp med noe fra Fathom serien til JL Audio, eller DD serien til Velodyne.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg testet C220 hjemme, og den imponerte virkelig. Lette etter en brukt som erstatter for CJen jeg hadde, men det dukket aldri opp noen.
    Kjøpte derfor ML pre isteden.
    Synes uansett du bør teste produkter i denne prisklassen før kjøp. McIntosh her en litt egen spillestil
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvor stor kjennskap du har til Arrayene jeg har, men hvilke andre forforsterkere ville du sagt jeg burde vurdere sammen med McIntoshen i prisklassen 35-40k?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke kjøre korreksjon i Embla-saken da? Eller kjører den ikke windows?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvor stor kjennskap du har til Arrayene jeg har, men hvilke andre forforsterkere ville du sagt jeg burde vurdere sammen med McIntoshen i prisklassen 35-40k?
    Jeg har begrenset erfaring på Array, så her skal jeg ikke ta munnen for full. I utgangspunktet ville jeg sett på muligheten for å holde meg til samme merke i hele oppsettet, men blir det for dyrt har jo Skrotnisse erfart at Parasound JC1 er et ganske safe valg.
    Selv liker jeg å holde meg til rør, og det er jo endel å velge på der også

Rogue spilte også veldig bra hos Skrotum, men stereo90 manglet litt krefter.
    Denne derimot skal være helt sinnsyk.....
    ROGUE AUDIO ZEUS

Klippet fra PlanetSnapa:

Alle forstår at en "SuperAmp" med tørrvekt på 90kg har krefter og dynamikk, men at den på samme tid er så ekstremt oppløst og detaljert og sart må oppleves for å tros.
    Dette er en av verdens aller råeste "SuperAmper", den vil ha stålkontroll over alle høyttalere, bassen blir rik og mektig som er vanlig med rørforsterkere, men med en kontroll og strammhet som tilsvarer de best solid state konstruksjoner.
    Fidelity kåret Zeus som vinner i kategorien for store rør-effekttrinn i sin Kavalkade "De beste av de beste i 2007"
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Kan du ikke kjøre korreksjon i Embla-saken da? Eller kjører den ikke windows?
    Det våger jeg ikke å uttale meg om, er rett og slett ikke sikker.

Side 86 av 153 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 96 106 116 126 136 146 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •