KentOve`s Stue Stereo - Side 84

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 84 av 153 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 94 104 114 124 134 144 ... SisteSiste
Viser resultater 1,661 til 1,680 av 3052
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei. Jeg fikk "Baby"Arrayene idag

Har noen spørsmål :

Nå vet ikke jeg hvor like 1400 og 800 er, men jeg regner med de har samme design/konstruksjon. Spørsmålene gjelder iallefall Array800.

Skal det følge med skinner til høyttalerterminalene som man må ta bort hvis man vil bi-ampe ??
    Det var nemlig ingen skinne mellom høyttalerterminalene på mine demobrukte Array800 ?.....

Når man har skrudd fast hornet, skal det sitte helt tight, eller vil man kunne vrikke litt på det ??
    På mine så virker de litt rakklete. Problemet er jo at jeg må sikkert ta av emblemet for å stramme de to fremste boltene.....

Håper på raske svar.

Takk !!

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er mulig at det er fint at det er masse brumming og slikt som blir moro med sub, har du kjørt no basstestere på anlegget ditt og sjekket mye vibber det blir på høyt nivå. Jeg synes det er greit med subber på film, selv hadde jeg sub på et stereo oppsett og synes det ble litt for mye egentlig. Det er jo opp til hver og en hvor mye bass man ønsker, jeg har kun mitt i stereo oppsett og synes det er helt greit. Det kommer noen frekvenser i låter som drønner litt til tider også, synes det holder for mitt men du sitter med svære elementer mann.
    ?!!?

Det er mulig det er fint med masse brumming?! Det er jo ikke derfor jeg skal ha subwoofere. Tror ikke du skjønner poenget. Høyttalerene mine ruller av rundt 40Hz i think, og som spade nevner vil jeg jo ha med hele frekvensbåndet, ned til under 20Hz. Klarer jeg å intergrere subwooferene godt, spiller nok overgangen fra høyttalerene kjempe bra og det blir ett flott resultat.

Åssen vil det bli om du mater Array'ene med mer watt da?

Skrotnisse hadde jo 2x400w i 8ohm på sine Array, og regner med at trykket ble noe annet. Jeg har merka på høytalerne mine når jeg kjørte på receiver, så hadde jeg nesten ikke bass men jo større effekt jeg fikk inn og mer trøkk ble det. Ville kanskje ikke vurdert å se om en effekt kunne gjort susen hos deg?
    Det stemmer at Skronisse hadde Parasound JC1 i slutten som var oppgitt til 2x400w i 8ohm, selvom de nok var en del mer. Min egen Hegel H4SE er oppgitt til 2x300w i 8ohm, men også den leverer en del mer. Det holder i bøtter og spann for min del. Før jeg fikk Arrayene i hus, var jeg jo selv innepå tanken om å mate Arrayene med mer power, det er langt i fra nødvendig har jeg nå funnet ut. Det vil heller ikke løse mine "problemer"

Kan også nevne at skulle jeg ha oppgradert effekt delen, fra min egen Hegel, hadde det blitt alvorlig dyrt. Den leverer både watt og strøm så det det holder. Array 1400 og H4SE er også en sinnsyk flott match, spiller helt rått her nå :-D

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Hei. Jeg fikk "Baby"Arrayene idag

Har noen spørsmål :

Nå vet ikke jeg hvor like 1400 og 800 er, men jeg regner med de har samme design/konstruksjon. Spørsmålene gjelder iallefall Array800.

Skal det følge med skinner til høyttalerterminalene som man må ta bort hvis man vil bi-ampe ??
    Det var nemlig ingen skinne mellom høyttalerterminalene på mine demobrukte Array800 ?.....

Når man har skrudd fast hornet, skal det sitte helt tight, eller vil man kunne vrikke litt på det ??
    På mine så virker de litt rakklete. Problemet er jo at jeg må sikkert ta av emblemet for å stramme de to fremste boltene.....

Håper på raske svar.

Takk !!
    Hei, og gratulerer så mye med nye høyttalere

1. Array 800 er jo stativ modellen? Jo, det skal følge med en form for skinner mellom terminalene ja. Merkelig at de ikke var der.

2. Det skal sitte HELT tight. "Project Array" merkene var allerede festet på fronten når du fikk høyttalerene? Ja, de var jo demokjøpt, stemmer. Hm, du må nok fjerne disse for å stramme det 100%, der skal det to skruer nedi, de som holder det meste på plass, mens en skal på baksiden.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    ?!!?

Det er mulig det er fint med masse brumming?! Det er jo ikke derfor jeg skal ha subwoofere. Tror ikke du skjønner poenget. Høyttalerene mine ruller av rundt 40Hz i think, og som spade nevner vil jeg jo ha med hele frekvensbåndet, ned til under 20Hz. Klarer jeg å intergrere subwooferene godt, spiller nok overgangen fra høyttalerene kjempe bra og det blir ett flott resultat.

Det stemmer at Skronisse hadde Parasound JC1 i slutten som var oppgitt til 2x400w i 8ohm, selvom de nok var en del mer. Min egen Hegel H4SE er oppgitt til 2x300w i 8ohm, men også den leverer en del mer. Det holder i bøtter og spann for min del. Før jeg fikk Arrayene i hus, var jeg jo selv innepå tanken om å mate Arrayene med mer power, det er langt i fra nødvendig har jeg nå funnet ut. Det vil heller ikke løse mine "problemer"

Kan også nevne at skulle jeg ha oppgradert effekt delen, fra min egen Hegel, hadde det blitt alvorlig dyrt. Den leverer både watt og strøm så det det holder. Array 1400 og H4SE er også en sinnsyk flott match, spiller helt rått her nå :-D
    Ok, i got your point

Jeg trodde bare dem leverte ganske bra i bunnen med tanke på de elementene, kult du er fornøyd med varene du har kjøpt. Du sitter på noen skikkelige horn-horer. Lucky you...

Det blir nok en tur til oslo å få sjekka ut dette hegel greiene, aldri hørt det på stereo før kun surround oppsett. Det er nok helt rått og regner med at oppgraderingsmonsteret er rolig en stund fremover nå. Bytter du ut disse godsakene trenger du mentalhjelp... Tro meg, dette er sparesset.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, KentOve !!
    Var nemlig litt usikker, så det var fint å få en bekreftelse på mine mistanker.

De har sikkert vært biampet når de ble brukt som demovare. Derfor skinnene mangler. Jeg får ta å bruke noen HTkabler som bro foreløpig.

Så det sto i bruksanvisningen at merket ikke var så lett å ta av igjen når det først var satt på plass
    Derfor jeg spurte i "håp" om at dette var en rakklete høyttaler, hehe.

Sånn ellers må jeg si jeg likte utsende på disse "Babyene" .
    Ikke spessiellt WAF vennlig eller feminint, men heller snakk om ren råskap.

Kvalitetsfølelsen er også på plass, da de er skinnende blanke, tunge og ganske svære. 18KG og 74cm er ganske heftig til å være en stativhøyttaler.

Vi skal nok klare å overleve jula, eller hva Kent ?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    FYI JL audio F212 er ikke en slave konstruksjon, men to aktive elementer bygget inn i en kasse.
    Jeg ser du har rett ja. Men lineart displacement (12W7 x 2) (siden det har vært beregnet for en del andre suber i det siste) er på 6,29 liter totalt. Oppgitt displacement tilsvarer 9cm p-p. Lin slaglengde er 5,8. Ved lukket kasse bør man ha omtrent dobbelt så mye displacement som bassrefleks for å oppnå samme lydtrykk.

Hvor omfattende er den innebygde DSP-en?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke mye om den den er vel forholdsvis enkel med en ett bånds parametrisk eq. Men den tar hoved toppen i vårt oppsett.

Du burde fått hørt JL subber en gang og 6 -8 av bilstereo elementene til JL i din neste konstruksjon tror jeg ikke ville vært ekkelt å høre på....

Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg ser du har rett ja. Men lineart displacement (12W7 x 2) (siden det har vært beregnet for en del andre suber i det siste) er på 6,29 liter totalt. Oppgitt displacement tilsvarer 9cm p-p. Lin slaglengde er 5,8. Ved lukket kasse bør man ha omtrent dobbelt så mye displacement som bassrefleks for å oppnå samme lydtrykk.

Hvor omfattende er den innebygde DSP-en?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok helt rått og regner med at oppgraderingsmonsteret er rolig en stund fremover nå. Bytter du ut disse godsakene trenger du mentalhjelp... Tro meg, dette er sparesset.
    Jeg er veldig fornøyd fortiden, og Arrayene spiller meget godt i det lille rommet jeg bruker nå. Selv med en ren Hegel rigg, er resultatet overraskende bra. De leverer jevnt rå bass over hele registeret, men mangle siste biten i bunnen.

Når det gjelder oppgraderingsmonsteret, dukker nok det frem igjen like over nyåret en gang, men høyttalerene står ikke på lista, så det kan du ta klinkende med ro. Legger nok ut en liten "update" på hva som skal gjøres med stereoen en av de neste dagene

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Vi skal nok klare å overleve jula, eller hva Kent ?
    Det blir hvertfall ikke noe problem for min del 8) :-D

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Jeg vet ikke mye om den den er vel forholdsvis enkel med en ett bånds parametrisk eq. Men den tar hoved toppen i vårt oppsett.

Du burde fått hørt JL subber en gang og 6 -8 av bilstereo elementene til JL i din neste konstruksjon tror jeg ikke ville vært ekkelt å høre på....

Kanskje jeg simpelt hen burde besøke deg neste gang jeg er i Stavanger?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gikk greit å fjerne emblemet. Var ikke så vanskelig. Jeg brukte langsiden ( kniveggen) på en kjøkkenkniv. Puh ! Ikke noen merker i hornet etter operasjonen

Brukte et par 2.5mm2 høyttalerkabler til å brokoble høyttalerterminalene, så nå har jeg spillt litt musikk. Driver å tester forskjellige midlertidige plasseringer.

Etterhvert skal jeg plassere anlegget langs en annen vegg. Skal nemlig snu møbleringen 180 grader når jeg har laget ferdig den nye stereobenken.

Hvordan det låter ??
    Huff. Ganske så dårlig etter min standard. Ikke særlig fornøyd hittil. Rotete stereobilde, litt nasal klang ? , og lyden slipper seg ikke fri fra høyttalerene.
    Mangler myyyye på dynamikksiden også. Det ENESTE positive med lyden hittil må være det at jeg allerede nå hører detaljer jeg ikke har lagt merke til før.

Hvorfor så dårlig resultat :
    1. Har ikke egene stativer. De står på noen hagestoler i grønn plast Kommer til å plassere de oppå to subber med dempeplater imellom dem etterhvert istedet for egene stativer.

2. Rommet. Ganske nakene vegger. Har en CRT skjerm mellom høyttalerene. Kun bakvegg bak den høyre høyttaleren. Den andre står i åpent rom.
    Dette er kun midlertidig, da jeg skal snu stua når stereoveggen er ferdig. Kommer også til å innvestere i en del akustikkforbedrende tiltak.

3. STORE mangler på elektronikksiden. De drives foreløpig kun av en Denon 2808. Driver å spare opp til nytt effekttrinn. Tenkte å bruke rundt 20-30K.

Noen tips ? Helst monoblokker.
    Selv har jeg veldig lyst på EC AW180, men usikker på hvorden det vil matche Arrayene. Jeg er opptatt av best mulig lydkvalitet på lavt-moderat lydnivå. Holografi, oppløsning og dynamikk er det jeg er ute etter.

Uannsett. Godt at iallefall du er fornøyd KentOve. Det blir nok bedre hos meg også når jeg med tiden får ting på plass. God jul !!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, dette var da ikke helt bra!

Jeg blir bare mer og mer fornøyd, selv i ett så lite nakent rom, spiller det ganske greit egentlig. Nå er jeg bare veldig spent på hvordan det blir i den nye leiligheten. Mangen tror nok at Arrayene sammen med ren Hegel rigg kan bli veldig klinisk, det syns ikke jeg. Det låter meget tøft, og Hegel nå er ikke det Hegel startet som. Vet ikke om du har hørt Hegel H4SE? Den er meget musikalsk, tipper over til det varme og er en killer i bassområdet.

Selvfølgelig er det rom for forbedringer for meg også, og jeg skulle egentlig hatt inn en McIntosh C220 rør pre for en uke siden, men lar dette vente på seg til over nyttår. Da nærmer vel Arrayene seg ganske innspilt også. Skrotnisse her på forumet hadde jo en stund Oberon 6.1 som effekt, og C220 som pre og etter hva jeg forstår var han meget godt fornøyd med det resultatet. Det er også flere som har ymset frem at McIntosh preen er en knakende god match til mine Arrayer, så jeg gleder meg veldig til å få teste ut rør og horn hjemme hos meg selv.

Videre håper jeg at når du har fått egnede stativer, jobbet litt med rommet, og oppgradert effekt delen at du også blir fornøyd med dine stativ Arrayer. Jeg vet ikke om du har nevnt hva du hadde av høyttalere før? Men Arrayene er vel på ingen måte kjent for å gi en typisk "High-End" lydsignatur som mange mener en typisk High-End høyttaler bør levere. Project Array er konstruert for å gi deg en skikkelig live opplevelse hjemme, noe litt annet enn mange høyttalere i denne prisklassen. Alikevel er den er rå god musikkformidler i mine øre, selvom Arrayene kanskje ikke appelerer til altfor mange som skal handle stereo høyttalere i denne prisklassen.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare bruke anledningen før maten skal på bordet, pakkene pakkes opp og tiden skal brukes med familien til å ønske dere alle en riktig god jul, og ett fortreffelig nyttår.

Så får jeg håpe at det blir minst like god aktivtitet her på forumet til neste år, med spennende produkter som kommer på markedet, og forhåpentligvis skal noen oppgradere litt her og der også

GOD JUL !!!

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennede å se hvordan det blir seende ut i den nye leiligheten din!

Har enda noen timer med dødtid før mat og julegaver pakkes opp, bruker som regel å være ferdig ut på natta..

Ha en fin jul Kent Ove!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gleder meg å se at du endelig har funnet høyttalere som gir deg det du er ute etter. De ser vanvittig råe ut. God jul!:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Kent Ove.
    Regner med at du sitter mett og god foran pc`n nå.

Lurer på om du har vurdert Linn Sneaky Ds?
    Denne ligger i prisområdet jeg kan bruke nå.

Fikk jo veldig god omtale i Hjemmekino, men er litt usikker på brukergrensesnittet.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Blir spennede å se hvordan det blir seende ut i den nye leiligheten din!
    Nå er jeg hvertfall på god vei med mye utstyr. Har fått haug med gaver i alle farger og fasonger, tror faktisk ALLE presangene hadde noe med leiligheten å gjøre

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Det gleder meg å se at du endelig har funnet høyttalere som gir deg det du er ute etter. De ser vanvittig råe ut. God jul!:-D
    Det er en stor glede og lettelse for meg også, at dette kjøpet var mega bankers

Nå må jeg bare krysse fingrene for at resultatet blir like godt i den nye leiligheten. Da er det bare små ting som må gjøres, litt fin justeringer her og der.

God jul til deg også

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Hei Kent Ove.
    Regner med at du sitter mett og god foran pc`n nå.

Lurer på om du har vurdert Linn Sneaky Ds?
    Denne ligger i prisområdet jeg kan bruke nå.

Fikk jo veldig god omtale i Hjemmekino, men er litt usikker på brukergrensesnittet.
    Halla Christian

Ja, nå sitter jeg her stup mett, det har vært en hyggelig kveld med mye god mat, og mange pakker. Nå skal det nerdes litt på AVforum :twisted:

Hm, jeg har ikke vurdert Sneaky DS, men sett litt på de to dyrere modellene Majik DS og Akurate DS. Mer kan ikke jeg si om disse Linn spillerene enn det som står i testene Hjemmekino har gjort av Sneaky DS og Majik DS.

Jeg er nesten sikker på at det blir en Bladelius Embla, men nå er jeg litt usikker på om det blir med eller uten pre.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, hvordan quoter jeg flere innlegg i ett og samme svar? Viss dere skjønner..

Viss jeg ville ha svart gorg, AndreWerdenskrieg og Kriller i samme innlegg, hvordan får jeg deres innlegg i kun ett innlegg?

Side 84 av 153 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 94 104 114 124 134 144 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •