KentOve`s Stue Stereo - Side 83

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 83 av 153 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 93 103 113 123 133 143 ... SisteSiste
Viser resultater 1,641 til 1,660 av 3052
    Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Blir det noe prioritering av bilde i stua di når du flytter?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Det er jo mangen som kjører bare en subwoofer i ett stereoppsett, tror du ikke jeg hadde fått til ett ganske bra resultat med bare en F212?
    Jens123 har allerede svart på litt av det. Jeg tror du er bedre tjent med 2 stk 112 eller 113. jeg har personlig ikke hørt noen av JL'ene selv, men har jo 2 stk PC13 Ultra. Ingen tvil om at det gjorde noe med headroom, men ikke minst symmetri når nr 2 kom inn.
    Er det ikke Henning som har to JL 113 da? Mener han har skrevet litt om inntrykkene sine i tråden også? Tror han sier det er helt villt med de JL'ene...en annen type "punch" enn mye annet, og akkurat det er jo fint på musikk
    Ellers må jeg si høytalerene dine gjør seg godt...nice

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Blir det noe prioritering av bilde i stua di når du flytter?
    Hmm..

Jeg har en plan, men vet ikke helt når den iverksettes.

Altså, i stuen/kjøkkenet som består av en del på 43m2 kommer stereoanlegget til å stå, her kommer det ikke til å være tv.

Jeg skal henge plasmaen min på soverommet, og her vil jeg få til noen stativ høyttalere som skal spille sammen med enten en surroundreceiver (usikker på hvor mye vits det er med en surroundreceiver når jeg bare skal spille på ett par stativ høyttalere?) eller en intergrert stereoforsterker. Jeg kommer også til å oppgradere plasmaen til en full HD skjerm, det blir nok også plasma 42-50".

Før min bror overtok mitt gamle rom, og jeg flytta i leiligheten i kjelleren hadde jeg tv på rommet, og da lå jeg alltid å så film i senga. Den tida savner jeg, det var f*** så chill

MEN, jeg har egentlig ikke peiling på når dette skjer, stueanlegget er førsteprioritert og det skal bli spille 110% før jeg begynner med noe helst annet

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Jens123 har allerede svart på litt av det. Jeg tror du er bedre tjent med 2 stk 112 eller 113. jeg har personlig ikke hørt noen av JL'ene selv, men har jo 2 stk PC13 Ultra. Ingen tvil om at det gjorde noe med headroom, men ikke minst symmetri når nr 2 kom inn.
    Er det ikke Henning som har to JL 113 da? Mener han har skrevet litt om inntrykkene sine i tråden også? Tror han sier det er helt villt med de JL'ene...en annen type "punch" enn mye annet, og akkurat det er jo fint på musikk
    Det samme sa Snickers-is når han var innom igår, at to subwoofere i de fleste tilfeller gjorde seg mye bedre enn en. Syns det e kjempe flott at dere tar dere til rette for å "rette meg opp" eller gi meg tips om å kanskje tenke litt annerledes.

Henning har to stk F113 ja, det stemmer. Jeg har spurt om å få stikke innom han, en gang jeg er i Stavanger, og det skulle vi prøve å fikse. Nå er det bare jeg som må komme meg over fjorden i en fart :twisted:

Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Ellers må jeg si høytalerene dine gjør seg godt...nice
    Jeg er enig, takk for det :-D

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Duet Audio selger demoversjoner av Spider racket!

Spider - Massivt aluminiumsrack

Sitat: Vi selger ut noen av våre Spider Rack. De er helt strøkne og lite brukt.

- 3 hyller, justerbare
    - Massiv aluminium
    - Spykes med tabletter
    - Gummiputer på hyllene
    - Meget stabilt. Høy vekt.

Selges for Kr. 1900,- per stk. eks.frakt. (nypris er Kr. 4.990,-)
    2 stk. for salg. KUN ETT IGJEN

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra dette Kent. Spikes da?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Duet Audio selger demoversjoner av Spider racket!

Spider - Massivt aluminiumsrack

Sitat: Vi selger ut noen av våre Spider Rack. De er helt strøkne og lite brukt.

- 3 hyller, justerbare
    - Massiv aluminium
    - Spykes med tabletter
    - Gummiputer på hyllene
    - Meget stabilt. Høy vekt.

Selges for Kr. 1900,- per stk. eks.frakt. (nypris er Kr. 4.990,-)
    2 stk. for salg. KUN ETT IGJEN
    AHR!

Hva pokker er vits med å slippe slike kjempe tilbud når jeg ikke kan ta med råd til slikt :evil:

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Bra dette Kent. Spikes da?
    Takk.

Har noen spikes som var med Arrayene. Men de ligger bare her, har ikke montert dem enda

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm..

Arrayene står og spiller 24/7 på ett volum jeg anser som "vanlig". Høyt og lavt er jo forskjellig fra øre til øre, men dette er ikke høyt, gjerne litt lavere enn vanlig lyttevolum kanskje? Vet ikke helt..

Spørsmålet er enkelt å greit om høyttalerene blir fortere/bedre innspilt til høyere jeg spiller?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Ser du vurderer F212

Har noen synspunkter jeg gjerne kan dele med deg.
    F212 flytter 9.4 liter luft.
    2xF112 flytter 9.4 liter luft.
    2xF113 flytter 12.6 liter luft.

2 stk F112 = 50k
    2 stk F113 = 60k
    1 stk F212 = sannsynligvis en plass mellom.

2 stk vil kunne fungerer og integrere seg langt bedre en kun 1.

F212 er utrolig rå. Men selv ville jeg kjøpt 2 stk av de mindre.
    Da musikk er hovedprioriteten hos deg ville jeg personlig kjøpt 2 stk F112.

Sånn ellers, grattis med rå lekkert stereo oppsett
    Det er vel da på sin plass å nevne at en sub med slave selvsagt flytter mer luft enn en uten, men om man sammenlikner med en sub med bassrefleks så vil bassportene flytte like mye luft som slaven(e). Dermed er det mer riktig å sammenlikne hvor mye luft de aktive elementene flytter når man sammenlikner bassrefleks og slave-konstruksjoner.

I området Fb, altså systemets knekkpunkt for nedre grensefrekvens. Jobber hhv slave og bassporter uten nevneverdig hjelp av det aktive elementet. Det betyr at om man har en 12" aktiv og en 12" slave vil man ikke ha betydelig mer output enn hva en 12" i lukket kabinett har. Av den grunn er det vanlig å bruke 2 slaver sammen med 1 aktivt element. På den måten øker man output ved Fb med omkring 6dB. Så har i tillegg gjerne slavene noe lengre slaglengde enn de aktive, dermed får man fort 7-8dB. CSS på sin side anbefaler for eksempel 2 stk 18" slaver på 1 stk 15" driver. Med relativt høy Q gir det opp mot 10dB mer i bunnen enn samme element i lukket kabinett. Dette kan man også oppnå med høy Q i bassrefleks. Dette gir imidlertid noe dårligere stabilitet i den første oktaven over Fb. Høy Q er hva man typisk oppnår med store kabinetter.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Det er vel da på sin plass å nevne at en sub med slave selvsagt flytter mer luft enn en uten, men om man sammenlikner med en sub med bassrefleks så vil bassportene flytte like mye luft som slaven(e). Dermed er det mer riktig å sammenlikne hvor mye luft de aktive elementene flytter når man sammenlikner bassrefleks og slave-konstruksjoner.

I området Fb, altså systemets knekkpunkt for nedre grensefrekvens. Jobber hhv slave og bassporter uten nevneverdig hjelp av det aktive elementet. Det betyr at om man har en 12" aktiv og en 12" slave vil man ikke ha betydelig mer output enn hva en 12" i lukket kabinett har. Av den grunn er det vanlig å bruke 2 slaver sammen med 1 aktivt element. På den måten øker man output ved Fb med omkring 6dB. Så har i tillegg gjerne slavene noe lengre slaglengde enn de aktive, dermed får man fort 7-8dB. CSS på sin side anbefaler for eksempel 2 stk 18" slaver på 1 stk 15" driver. Med relativt høy Q gir det opp mot 10dB mer i bunnen enn samme element i lukket kabinett. Dette kan man også oppnå med høy Q i bassrefleks. Dette gir imidlertid noe dårligere stabilitet i den første oktaven over Fb. Høy Q er hva man typisk oppnår med store kabinetter.
    FYI JL audio F212 er ikke en slave konstruksjon, men to aktive elementer bygget inn i en kasse.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal du med subber når du sitter med 1x14,1" i hver høytaler?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dyyyypere bass og enda mere morro :-P

vil tro Henning benytter X-over for og utnytte forsterkerne bedre :-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Dyyyypere bass og enda mere morro :-P

vil tro Henning benytter X-over for og utnytte forsterkerne bedre :-)
    Jeg synes det var greit med sub og slikt før, men jeg føler ikke for det lengre i et stereo oppsett. Selv synes jeg det kan bli litt overkill mens man har slike musikkformidlere som han har, trøkker ikke dem nok så vet ikke jeg.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gadd bare ikke å sitte her å spekulere på prisen på denne subwooferen gorg, så har sendt mail avgårde til Audiocom som er importør av JL Audio i Norge
    Dette er svaret jeg fikk av Audiocom angående Fathom F212..

Heisan,

Denne kan skaffes selvsagt, men er ikke lagervare pr i dag da den er helt ny. Pga meget svak krone, har vi også valgt å holde litt igjen. Mitt råd er å kontakte en forhandler, så skal jeg gi denne forhandleren et tilbud, slik at du får en best mulig pris av dem.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    harman/kardon har jo svart, men jeg kan jo legge til litt.

Arrayene går langt i fra dypeste, men ellers er de spinnville. De mangler litt i bunnen, derfor skal jeg spe på litt med to subwoofere. Jeg kunne fint klart meg uten subwoofere, det skal jeg innrømme, men når jeg hører på en sang f,eks som jeg vet skal gå utrolig dypt, og Arrayene ikke klarer dette på en overbevisende nok måte, kan det noen ganger irritere meg litt :twisted:

Ser du mener det er overkill, men der er jeg ikke enig. Det handler ikke om at de ikke trøkker, for det gjør de så til de grader, men jeg gjentar, de mangler litt i bunnen.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dobbelpost

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det var greit med sub og slikt før, men jeg føler ikke for det lengre i et stereo oppsett. Selv synes jeg det kan bli litt overkill mens man har slike musikkformidlere som han har, trøkker ikke dem nok så vet ikke jeg.

Spørs jo om du vil høre hele frekvensbåndet helt ned i bånn eller ikke. Er du 70hz-mann trenger du ikke sub. Liker du 20-40hz blir saken en annen.

Masse PA som trykker og slår som bare det, men dypbass spiller det ikke og det ligger en del info der også.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    harman/kardon har jo svart, men jeg kan jo legge til litt.

Arrayene går langt i fra dypeste, men ellers er de spinnville. De mangler litt i bunnen, derfor skal jeg spe på litt med to subwoofere. Jeg kunne fint klart meg uten subwoofere, det skal jeg innrømme, men når jeg hører på en sang f,eks som jeg vet skal gå utrolig dypt, og Arrayene ikke klarer dette på en overbevisende nok måte, kan det noen ganger irritere meg litt :twisted:

Ser du mener det er overkill, men der er jeg ikke enig. Det handler ikke om at de ikke trøkker, for det gjør de så til de grader, men jeg gjentar, de mangler litt i bunnen.
    Det er mulig at det er fint at det er masse brumming og slikt som blir moro med sub, har du kjørt no basstestere på anlegget ditt og sjekket mye vibber det blir på høyt nivå. Jeg synes det er greit med subber på film, selv hadde jeg sub på et stereo oppsett og synes det ble litt for mye egentlig. Det er jo opp til hver og en hvor mye bass man ønsker, jeg har kun mitt i stereo oppsett og synes det er helt greit. Det kommer noen frekvenser i låter som drønner litt til tider også, synes det holder for mitt men du sitter med svære elementer mann. Åssen vil det bli om du mater Array'ene med mer watt da?

Skrotnisse hadde jo 2x400w i 8ohm på sine Array, og regner med at trykket ble noe annet. Jeg har merka på høytalerne mine når jeg kjørte på receiver, så hadde jeg nesten ikke bass men jo større effekt jeg fikk inn og mer trøkk ble det. Ville kanskje ikke vurdert å se om en effekt kunne gjort susen hos deg?

Side 83 av 153 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 93 103 113 123 133 143 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •