KentOve`s Stue Stereo - Side 75

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 75 av 153 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 95 105 115 125 135 145 ... SisteSiste
Viser resultater 1,481 til 1,500 av 3052
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Se der ja, takk for linken Ola!

Ser ut som Samsung vant anbefalingen i 20" klassen, mens NEC gjorde det bedre i den klassen jeg leter (24").

Samsung 24" jeg fant på Komplett, hadde ett mye finere design, og var mye hyggeligere priset :-D

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du som tilbringer så mye tid på forum bør fleske til litt ekstra for en ekstra god skjerm. De rimeligste skjermene er optimaliserte for spilling og multimedia men har ofte problemer med å vise tekst på en naturlig måte på grunn av panel-typen, samtidig som denne panel-typen gir dårlig innsynsvinkel og har visse problemer med å gjengi naturlige farger.

Dersom du ønsker noe som har særdeles naturlig fargegjengivelse, REELL 180 graders innsynsvinkel uten å endre fargene, null etterslep, massiv kvalitetsfølelse samt total reguleringsmulighet i høyde, rotasjon og innstillinger i tillegg til et bilde man ikke finner feil på så anbefaler jeg denne:

Komplett.no - Eizo 24" LCD FlexScan S2431WSEK TCO-03

EIZO er rolls royce innen skjermer og leverer alltid produkter som man rett og slett merker er et par hakk foran konkurrentene i ren og skjær kvalitet.

De 2-3 lappene den koster ekstra er definitivt verdt det mtp tiden man tilbringer foran skjermen og hvor mye den har å si for trivselen foran PCen. Samtidig som skjerm er noe man ikke kjøper spesielt ofte.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...

Jeg sitter en hel del på forumet, pluss på andre nettsider også. Nå var jeg innom Elkjøp her i går for å titte litt på deres utvalg, der hadde de mangen skjermer i prisklassen 2500-3000kr. Føler egentlig de gav meg en hel del? Nå hadde de for det meste bare 22" inne, og bare en 24" av ett eller annet jalla merke.

Jeg skal vurdere det du sier med å legge ut noen ekstra lapper, men akkurat nå føler jeg kanskje ikke det er vits, pluss at jeg har masse annet som må handles inn også 8)

Greit med nyttige innspill uansett

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hmm...

Jeg sitter en hel del på forumet, pluss på andre nettsider også. Nå var jeg innom Elkjøp her i går for å titte litt på deres utvalg, der hadde de mangen skjermer i prisklassen 2500-3000kr. Føler egentlig de gav meg en hel del? Nå hadde de for det meste bare 22" inne, og bare en 24" av ett eller annet jalla merke.

Jeg skal vurdere det du sier med å legge ut noen ekstra lapper, men akkurat nå føler jeg kanskje ikke det er vits, pluss at jeg har masse annet som må handles inn også 8)

Greit med nyttige innspill uansett
    Da er jo saken grei. Ikke alle som er like kresne som en nerd som meg
    Når man ser hvor mange som synes laptoper har greie skjermer så er jo det meste bra nok.

En fascinerende ting med skjermer som Eizoen er når man f.eks kjører opp et bilde tatt med et bra speilreflekskamera i fullskjerm. Da er det som å kikke ut et vindu til virkeligheten

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kjennskap til andre Eizo skjermer, marsboer?

Ser på Komplett nå, og det finnes også Eizo skjermer som er 22-24" i den prisklassen jeg snakker om.

Er det bra greier?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av disse f,eks?

Komplett.no - Eizo 22" LCD FlexScan S2202WSE, Grey

Komplett.no - Eizo 24" LCD FlexScan S2401WSE Grey

Jeg har ikke så stor kjennskap til Eizo, men du mener jo at Eizo er skjermenes Rolls Royce, så da hadde det jo vært litt spennende og fått prøve en slik skjerm

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke si noe om 2401 siden jeg ikke har sett den, men den har den rimeligste paneltypen som har de "problemene" jeg nevnte. 2431 er nok betydelig hvassere på alle punkter. Finnes dessverre lite om disse på nett, men jeg har selv 2431 og har aldri vært mer fornøyd med et PC-produkt i hele mitt liv.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei. Takk for tipsene uansett, så får jeg sette meg litt i tenkeboksen til lønna tikker inn

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt mye på fremtidige planer av anlegget i helga, og prøver å planlegge og legge ett lite budsjett og plan på hvordan dette skal bli.

For det første kan jeg nevne at jeg føler meg ganske sikker på at jeg går for en Samsung 24" Syncmaster T240 i slutten av månden når jeg får lønning.

Komplett.no - Samsung 24" LCD Syncmaster T240,

For det andre havnet jeg på nach i natt, hvor det ble spilt på SVS MTS-01 fronter, og SVS PC12-Plus. Må si jeg ble meget imponert over denne sylinder subwooferen fra SVS. Jeg har sagt mange ganger at disse sylinderene fra SVS ikke blir aktuelle for min del, pga utseende, men nå er jeg jammen ikke sikker. De spilte dyyyypt, høyt, stram stram bass og faktisk godkjent musikalsk. Slettes ikke verst. Når jeg var hos Hjemmekinos redaksjon og hørte 2 x PB-Ultra følte jeg det ble veldig umusikalsk, og rotete bass. Da spilte TADene bedre uten subwoofere, selvom trøkket var fantastisk med SVSene koblet til.

Litt usikker akkurat nå, på hva jeg kommer til å gjøre med tanke på valg av subwoofer. Eneste jeg vet er at en, eller to subwoofer(e) skal inn :twisted:

Om det blir Velodyne? SVS? Eller JL Audio? Tja, det får tiden vise

En annen ting som vurderes sterkt er om cd-spilleren skal byttes ut med en nettverksspiller.

Jeg ser hvor utrolig deilig, og lettvint det er med musikken lagret på en plass, uten å hele tiden bytte cd. Det er bare helt genialt. Vet ikke hvilken løsning jeg vil gå for enda, men kanskje en Linn Sneaky DS, eller Linn Majik DS, sammen med en nettverksharddisk (NAS) er en smart vei å gå ?

Ser hvertfall Linn spillerene får mye skryt både her på forumet, og i Hjemmekino.

Som dere sikkert skjønner har jeg mye å henge fingrene i, og en del valg kommer nok til å bli tatt utover nyåret. Selv synes jeg det kommer til å bli spennende, men angrer kanskje av og til på at jeg startet oppgraderingen fra Audiovector og H/K :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke lest hele tråden, og om det er noen som har kommet med en anbefaling av denne skjermen før. Vil i allefall si at NEC WMGX3 er et veldig godt kjøp i 24" klassen. Har hatt denne selv nå i noen uker. Det jeg kan si om den er at baklyset er sykt bra jevnt fordelt. kan faktisk ikke se at det skinner igjennom på noen deler av skjermen. Den har veldig bra farger, veldig bra sortnivå, utrulig skarp og mange muligheter til å justeres (både fysisk og hvordan bildet skal se ut). Den har også 2 HDMI innganger noe som gjør at du kan koble til andre ting enn bare en pc (bruker den selv også på xbox360, noe jeg er VELDIG fornøyd med). Den har også PiP. Skal jeg si noe negativt så må det være at den har litt antydning til etterslep, men det er veldig lite så synes ikke det er noe problem. Er jo også en litt dyr skjerm, må vel ut med litt over 8 lapper. Den har også fått mye skryt av hardware.no som testet den for ikke så lenge siden

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok, og høres ut som en god skjerm. Har sett mange NEC skjermer rundt om når jeg har sett på skjermer.

Tingen er bare det at jeg ser etter en helt grei, god skjerm i prisklassen 2500-3000k og da tror jeg denne Samsungen vil gjøre susen. En kamerat byttet nettopp sin BenQ med denne Samsungen, og er storfornøyd

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Dobbel post*

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det blir Velodyne? SVS? Eller JL Audio? Tja, det får tiden vise

Har du hørt Array subben som er på salg nå?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, den har jeg faktisk ikke hørt

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da var det endelig på tide å få Arrayene i hus! De ankommer med Tollpost i morgen

Bilder av eskene, utpakking osv blir selvfølgelig lagt ut her i tråden.

Er jeg heldig kommer kanskje McIntosh C220 til test neste Mandag også

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir spennende kan jeg tenke meg

Blir det en aldri så liten brukertest da?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener om jeg skal legge ut en slik test Skrotnisse opererer med i tråden sin?

Neppe. Er ikke så pro enda

Men selvfølgelig skal jeg prøve og dra en sammenligning mellom C220 og P4A. Så noen ord blir det jo.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jo starte en plass. Føler meg heller ikke klar for å skrive en slik avhandling, men vi trenger vel begge to noen år til på skinka før vi er på samme nivå som han.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet hvor Audiofreaks ligger i Bergen?

Er dette en butikk, eller foregår demo/handel hos privatpersoner?

Skal til Bergen i helgen, så hadde vært morsomt å tatt turen innom

Side 75 av 153 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 95 105 115 125 135 145 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •