KentOve`s Stue Stereo - Side 70

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 70 av 153 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 80 90 100 110 120 130 140 150 ... SisteSiste
Viser resultater 1,381 til 1,400 av 3052
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Mens jeg sitter her og venter på mine kommende Arrayer, surfer jeg nettet opp og ned om dagene. Har en eller annen oppgraderinssykdom over meg, som gjør at jeg hele tiden må surfe nettet rundt, for å se på produkter som kanskje kan bli aktuelle for testing.
    Er det en sykdom? Jeg trodde bare man var hifi-interessert jeg...

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Classe Delta CP-700 har vel to innganger om jeg husker riktig.
    Den er litt over budsjettet, men det ligger en brukt en på HFS.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pr dags dato har jeg ikke det behovet nei.

Det er bare noe som kanskje må bli aktuelt viss jeg realiserer en liten plan om 2 x H4SE. Dette er jo selvfølgelig madness, men en morsom ide å fullføre

Viss jeg liker Pass Labs X250.5 / X350.5 som også skal inn til test, blir ikke dette nødvendig, da disse forsterkerene er rundere i kanten, og kan virke kraftigere på høyt volum

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PASS er bra, det passer mine preferanser godt og er ikke så langt fra Plinius i signaturen.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Er det en sykdom? Jeg trodde bare man var hifi-interessert jeg...
    Det er vel en god blanding tenker jeg

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    PASS er bra, det passer mine preferanser godt og er ikke så langt fra Plinius i signaturen.
    Respons og Pass leverte GOD musikk hele Horten messa hvertfall

Eneste som er "minuset" med den elektronikken, er vel de stive prisene.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, skulle vel hatt utdypet litt mer.

Prisklasse 20-40k.

Jeg vil ha to balanserte innganger. Gjerne også to for subwoofer (ikke ett must). Den kan ha litt varm/mørk klang, kanskje rør?

Resten av spesifikasjonen kan du velge selv :smile:
    Har du gjort et vellykka ran i det siste?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nok ikke det. Det handler vel alt om prioteringer

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger jo ikke ny preamp for å brokoble 2 H4SE! Vet ikke om du så 2xH10 brokoblet på Trondheimsmessen?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H4 kan ikke brokobles. Her er det snakk om biamping.
    Det er nok billigere med en y-splitt enn en ny forforsterker, men dersom Kent Ove er ute etter en forandring av lyden så er det nok veien å gå men, det er kanskje lurt å leve litt med kombinasjonen han har nå før man "oppgraderer" uhørt.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pr dags dato har jeg ikke det behovet nei.

Det er bare noe som kanskje må bli aktuelt viss jeg realiserer en liten plan om 2 x H4SE. Dette er jo selvfølgelig madness, men en morsom ide å fullføre

Viss jeg liker Pass Labs X250.5 / X350.5 som også skal inn til test, blir ikke dette nødvendig, da disse forsterkerene er rundere i kanten, og kan virke kraftigere på høyt volum
    Innganger og innganger fru blom, du trenger en preamp med dobbelt sett balanserte UTGANGER...
    Skulle du klare å overvinne din lille angst for brukte produkter har jeg omsider lagt ut min for salg, men utenom det blir det fort en liten ombyggingjobb på p4a.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Du trenger jo ikke ny preamp for å brokoble 2 H4SE! Vet ikke om du så 2xH10 brokoblet på Trondheimsmessen?
    Fikk desverre ikke med meg Trondheimsmessen, nedprioriterte det til fordel for en konsert i Oslo. Jeg vet at jeg kan brokoble H4SE, det var hvertfall det Hegel sa, men Soundgarden sa at dette kunne være risikabelt?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser ingen hensikt med å brokoble forsterkeren, hvorfor halvere dempefaktoren for å slippe et sett kabler?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H4 kan ikke brokobles. Her er det snakk om biamping.
    Det er nok billigere med en y-splitt enn en ny forforsterker, men dersom Kent Ove er ute etter en forandring av lyden så er det nok veien å gå men, det er kanskje lurt å leve litt med kombinasjonen han har nå før man "oppgraderer" uhørt.
    Ifølge Hegel, kunne jeg brokoble to stk H4SE?

For å biampe to effektforsterkere til P4A, trenger jeg kun en y-splitt, så walla?

Jeg er ikke ute etter noe forandring i lyden ennå hvertfall, jeg tror dette kommer til å bli veldig bra. Men siden jeg den siste tiden har hørt så mye i forskjellige butikker, og messer så er jeg nok blitt litt påvirket til å få prøvd mer hjemme hos meg selv. Men i første omgang skal jeg selvfølgelig leve litt med denne kombinasjonen som du sier, men det er jo alltid greit å ha litt planer i ermet

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Innganger og innganger fru blom, du trenger en preamp med dobbelt sett balanserte UTGANGER...
    Skulle du klare å overvinne din lille angst for brukte produkter har jeg omsider lagt ut min for salg, men utenom det blir det fort en liten ombyggingjobb på p4a.
    Hm!

Hvorfor er jeg nødt til å ombygge/oppgradere P4A, når det er så lett å bare biampe som Gwandarion sier?

Hadde vært fint om nogen kunne forklare meg dette...

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser ingen hensikt med å brokoble forsterkeren, hvorfor halvere dempefaktoren for å slippe et sett kabler?
    Les hva jeg svarte kakehode nå i siste post, så kanskje du kan få forklart meg

En annen ting:

når jeg snakka med Hegel virka det på de at den eneste muligheten jeg hadde var og oppgradere preen, eller brokoble?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brokobling skjer ved å sammenføye to forsterkerledd ved å invertere signalet. Dette medfører at man må gjøre inngrep i kretsene dersom dette ikke er forberedt fra produsenten (poff sa garantien om du gjør det selv). Du gjør da effektivt om forsterkeren til en monoforsterker. Siden H4 er konstruert som dual mono blir dette neppe enkelt. Jeg lurer på om noen kan bekrefte at dette i det hele tatt lar seg gjøre på en overkommelig måte.

Biambing vil være å bruke flere forsterkerkanaler på høyttalerene, en på toppen og en på bunnen, dersom høyttalerene har to sett med terminaler.

Det eneste du trenger for å gjøre dette er to utganger fra forforsterkeren eller en y-splitt og ett sett til med høyttalerkabler fra den andre forsterkeren til høyttalerterminalen du bruker.

Det er viktig å fjerne terminalbroene dersom du skal bruke to forsterkerkanaler på en høyttaler, slik at du unngår at de kortslutter og at filteret blir moddet om til en BBQ utgave

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At du trenger 2 H4SE til Array er et bedre spørsmål.. Legg heller pengene i en god sub mener nå jeg. Hvis det er morrofaktor du er på jakt etter?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Burmester sier sine amper yter bedre og låter bedre i brokoblet konfigurasjon med y-ledd. Trenger ikke flippe noen bryter eller skru inni..

Hvordan i all verden mener du det er mulig?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Biambing vil være å bruke flere forsterkerkanaler på høyttalerene, en på toppen og en på bunnen, dersom høyttalerene har to sett med terminaler.
    Arrayene har jo mulighet for biamping, så det er ikke noe problem.
    En på bunn, og en på toppen sier du. Det er vel mulighet for å kjøre en forsterker på hver høyttaler også?

Det eneste du trenger for å gjøre dette er to utganger fra forforsterkeren eller en y-splitt og ett sett til med høyttalerkabler fra den andre forsterkeren til høyttalerterminalen du bruker.
    Ett fett om du kjører to utganger fra forsterkeren, eller om du bruker en y-splitt. På kvaliteten av lyden, tenker jeg?

Det er viktig å fjerne terminalbroene dersom du skal bruke to forsterkerkanaler på en høyttaler, slik at du unngår at de kortslutter og at filteret blir moddet om til en BBQ utgave
    Tror ikke jeg trenger å tenke på det. Mener på at Arrayene ikke har terminalbroer. De gamle Audiovectorene mine hadde det. De hadde jo mulighet for tri-wiring.

Side 70 av 153 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 80 90 100 110 120 130 140 150 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •