KentOve`s Stue Stereo - Side 67

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 67 av 153 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 97 107 117 127 137 147 ... SisteSiste
Viser resultater 1,321 til 1,340 av 3052
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    En annen oppgradering? Er ikke dette nok så veit ikke jeg mann, dette kommer til å levere i bøtter og spann. Dette blir så rått at det ikke finnes ord, holder ikke dette så må du virkelig søke om hjelp altså.
    Det blir nok temmelig rått ja

Men, jeg er åpen for å teste ut andre ting, som kanskje kan matche bedre noen plasser. Har ingen konkrete planer, utenom.. Hmm.. Kanskje 2 x H4SE viss jeg finner H4SE som en solid match

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal jeg si naboene våkner på Karmøy uten tvil, dette er jo bare helt sykt. Jeg kikket på den forsterkern du nevner her på soundgarden og pokkers for en størrelse altså, den skal man ha en god rygg for å flytte rundt på. Den leverer nok i bøtter og spann, siden dette er norske produkter skjønner jeg ikke hvorfor de skal være så dyre. Når ting blir importert fra andre land blir det dyrt her til lands, men da skulle det vært rimeligere å handle disse komponentene her hjemme. Kommer til å slå sprekker i fundamentet på kåken med dette anlegget, stakkars naboer og grunnflate.....

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal jeg si naboene våkner på Karmøy uten tvil, dette er jo bare helt sykt. Jeg kikket på den forsterkern du nevner her på soundgarden og pokkers for en størrelse altså, den skal man ha en god rygg for å flytte rundt på. Den leverer nok i bøtter og spann,
    Den leverer, det skal jeg love deg. Det er en hysterisk sak

siden dette er norske produkter skjønner jeg ikke hvorfor de skal være så dyre. Når ting blir importert fra andre land blir det dyrt her til lands, men da skulle det vært rimeligere å handle disse komponentene her hjemme. Kommer til å slå sprekker i fundamentet på kåken med dette anlegget, stakkars naboer og grunnflate.....
    Dyre? Tja, det er jo mye penger, det skal jeg gå med på. Men er det dyrt når du ser hva du får for pengene? Det syns ikke jeg

Forresten så skal alle Hegel produkter stige i pris før nyttår, så frister det med Hegel så må du forte deg

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Pioneer S-1EX utav hus, og trygt levert til Soundgarden i Haugesund

Nå er det bare for meg å vente på at JBL Array 1400 skal få komme i hus, slik at de får ta over jobben for Pioneerene.

Har enda ikke bestemt meg for om jeg vil pakke dem ut, eller om jeg skal vente til jeg kommer meg inn i egen leilighet. Men på noen virker det nesten som om jeg er gal, fordi jeg vil vente med å pakke dem ut, til jeg har kommet meg inn i egen leilighet. Jeg tror grunnen til at jeg ikke tørr å pakke dem ut, er at jeg hadde dårlige erfaringer med Pioneerene i dette rommet, så jeg er kanskje litt redd for at også Arrayene vil spille dårlig her! Jeg vet ikke ....

Uansett så er det nok stopp på nye innkjøp/oppgraderinger for i år. Jeg håper hvertfall det. Men, jeg skal innrømme at jeg ærlig talt ikke vet lenger. Mener å huske at jeg har sagt dette før i år, faktisk opp til flere ganger, men som dere ser så har det jo kommet noen oppgraderinger hele veien :twisted:

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spill de inn Pakk opp

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Jeg tror grunnen til at jeg ikke tørr å pakke dem ut, er at jeg hadde dårlige erfaringer med Pioneerene i dette rommet, så jeg er kanskje litt redd for at også Arrayene vil spille dårlig her!
    Hva om de spiller bra i rommet ditt - men dårlig i den nye leiligheten? :twisted:

Husk: først rom, så høyttalere, så elektronikk :twisted:

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du gjorde det lurt i å kvitte deg med Pioneer ht. nå.

På messa til helgen kan man fritt velge nye ht. til halv pris dersom man kjøper en reciver. Om det er et engangstilfelle er vanskelig å si, men muligens selger de for lite av de nye ht. at de gjør noe med prisen.

Vurderer faktisk å kjøpe lillebroren.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Spill de inn Pakk opp
    Ser ikke bort fra at jeg pakker dem opp heller. Det kommer til å krible ganske godt i hendene, viss jeg skal gå å se på to store esker fra JBL i noen måneder

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Hva om de spiller bra i rommet ditt - men dårlig i den nye leiligheten? :twisted:

Husk: først rom, så høyttalere, så elektronikk :twisted:
    Haha! Selvfølgelig kan det skje, men det tror jeg ikke. Skjer det, er jeg klar for å jobbe litt med rommet. Jeg har hørt Array 1400 i noen rom etterhvert, og de har aldri spilt dårlig noen steder jeg har hørt dem. De er utrolig tungdrevne, og jeg har også hørt at de skal være utrolig vanskelige å plassere, kan ikke si jeg er så enig der. Kan ikke ta sorgene på forskudd :-D

Rom - høyttalere - elektronikk? Er ikke enig i den!

Det blir feil for meg å kjøpe høyttalere som passer "bare" for ditt rom. Hvor merkelig høres ikke det ut? Da må jeg jo dra med meg hjem haug me høyttalere da, for og høre hvilke som spiller bra i akkurat mitt rom? Samtidig er det ikke sikkert jeg liker stilen høyttaleren spiller med, selvom de spiller bra i selve rommet. Når du sier at høyttalere kommer før elektronikk kan jeg tildels være enig, men ikke i alle tilfeller. For meg som er veldig glad i Hegel var det viktig for meg å finne en høyttaler som matcher Hegel, og ikke kjøpe en høyttaler først, for så og finne elektronikken.

Jeg syns hvertfall det blir helt feil i den rekkefølge du setter det opp. Det kan godt være det er flere som lever etter den regelen der, men jeg tror også at det er flere som gjør det på andre måter - sånn som meg!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Tror du gjorde det lurt i å kvitte deg med Pioneer ht. nå.

På messa til helgen kan man fritt velge nye ht. til halv pris dersom man kjøper en reciver. Om det er et engangstilfelle er vanskelig å si, men muligens selger de for lite av de nye ht. at de gjør noe med prisen.

WHAT ? :shock:

Kan man velge fritt en høyttaler til halvpris dersom man også kjøper en receiver til uansett pris? Altså, jeg kan kjøpe en receiver til 5000kr? For så og kjøpe f,eks Pioneer S-3EX til 45000kr som jeg da får for 22500kr?

Har jeg forstått deg rett?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det som står i annonsen ja.

Hadde Akto på besøk i dag og han bekreftet dette også.:-D

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WHAT ? :shock:

Kan man velge fritt en høyttaler til halvpris dersom man også kjøper en receiver til uansett pris? Altså, jeg kan kjøpe en receiver til 5000kr? For så og kjøpe f,eks Pioneer S-3EX til 45000kr som jeg da får for 22500kr?

Har jeg forstått deg rett?
    SYKT

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slenger meg på Vegamannen, og utbryter: SYKT!

Er det kun Soundgarden som opererer med dette tilbudet, eller gjelder det hele messa?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Hadde sikkert ikke vært dumt å koblet denne opp på Hegel H200 :-D

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå så jeg det selv også, bare se her !

Sånn jeg forstår det gjelder tilbudet bare viss du handle Pioneer receiver. Hmm.. en syk tanke:

Du handler den billigste Pioneer receiveren, så går du i banken og får lån, så kan du handle TAD R1 til 250.000Kr

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dette tilbudet går gjennom Elkjøp.

Må tenke litt på dette

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rom - høyttalere - elektronikk? Er ikke enig i den!
    Du trenger ikke være enig, det er bare et råd fra min side. Du gikk jo på en smell mht. høyttalere når du gikk andre veien...

Det blir feil for meg å kjøpe høyttalere som passer "bare" for ditt rom. Hvor merkelig høres ikke det ut? Da må jeg jo dra med meg hjem haug me høyttalere da, for og høre hvilke som spiller bra i akkurat mitt rom?
    Det er jo i akkurat ditt rom de skal brukes... Jeg forstår ikke at høyttalere som låter bra et sted (i et rom som ikke er ditt) skal flyttes til et sted de låter dårlig (til ditt rom)? Ja, du må prøve og feile litt.

Samtidig er det ikke sikkert jeg liker stilen høyttaleren spiller med, selvom de spiller bra i selve rommet.
    Dette skjønner jeg ikke - hva mener du med stil versus å spille bra? Enten liker du lyden fra HT, eller så gjør du det ikke. Og denne lyden er påvirket av i hviket rom HT spiller!

Når du sier at høyttalere kommer før elektronikk kan jeg tildels være enig, men ikke i alle tilfeller. For meg som er veldig glad i Hegel var det viktig for meg å finne en høyttaler som matcher Hegel, og ikke kjøpe en høyttaler først, for så og finne elektronikken.
    Hva lærte du av rekkefølgen Hegel -> S1X -> rom?

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pakk upp dom och kör för tusan gubbar

Du har fått så många dåliga råd från folk, inklusive från mig
    (Pioneer). Så här ska du få lite fakta från ett proffs.
    = Paul Messenger, som kanske är världens mest erfarne
    testare av högtalare. Ingen hobbytyckare med andra ord.
    Jag citerar:

"Another major strenght of this speaker is its exceptionally
    precise imaging, indicative of both its fine phase coherence, and
    also the fact that the horn loaded upper mid and top is quite
    directional. The latter factor will tend to reduce the content of reflected sound in the mix of direct
    and reflected sound that reaches the listener,
    and this will sharpen up the focus and precision of the stereo image.
    This results in an exceptionally accurate representation of the recorded
    soundstage, rather than creating an illussion of the muscisians occupying
    the room."

HiFi Choice Collection-numret 2006.

Ergo: Array är mindre känsliga för väggreflektioner än konventionella
    horn- eller andra högtalare. Den erfarenheten har jag efter snart ett
    år. In med en matta på golvet bara.

Enjoy!

Active frodehf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig med hellnoob her, rommet har heilt klart størst betydning på lyden (vist du tar med høytalerplassering). Eg har selv fått opp øyrene for dette og er i full gang med studering av akustikk tiltak hos meg.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger ikke være enig, det er bare et råd fra min side. Du gikk jo på en smell mht. høyttalere når du gikk andre veien...
    Kan ikke akkurat si det var direkte en smell. S-3EX spilte rått med Hegel elektronikk og Nordost kabler, men når S-1EX er laget for helt andre formål så....

Det er jo i akkurat ditt rom de skal brukes... Jeg forstår ikke at høyttalere som låter bra et sted (i et rom som ikke er ditt) skal flyttes til et sted de låter dårlig (til ditt rom)? Ja, du må prøve og feile litt.
    Kanskje jeg formulerte meg litt dårlig her. Jeg mener jo at høyttaleren spille bra i det rommet den skal stå i. Og har jeg sagt at høyttalere som låter bra ett sted, skal flyttes til en plass de låter dårlig, som i ditt tilfelle er mitt rom ??!

Jeg vet om mange som ikke liker lyden verken fra Hegel eller Array 1400, men jeg syns dette er en strålende match, og jeg gleder meg til å høre dette sammen, og er ikke så veldig i tvil om at det blir bra. Hvorfor skal det låter dårlig her, eller i min nye leilighet ?

Dette skjønner jeg ikke - hva mener du med stil versus å spille bra? Enten liker du lyden fra HT, eller så gjør du det ikke. Og denne lyden er påvirket av i hviket rom HT spiller!
    Det jeg mener med det er enkelt og greit: DET kan hende en høyttaler vil spiller supert i ett rom på sin måte, selvom jeg IKKE liker typen den leverer musikken på. Ta f,eks Quad som jeg hørte i Oslo for noen uker siden, det var fint å sitte der alene og høre Katie Melua for meg selv en stund, det kan godt hende at den også ville spille bra i dette rommet, men alikevel er det ikke en type lyd fra høyttaleren jeg liker veldig godt og selv ville ha levd meg.. Skjønner?

Hva lærte du av rekkefølgen Hegel -> S1X -> rom?
    Det jeg lærte av det, er at jeg skal høre det produktet jeg kjøper før jeg kjøper det. Det gjorde jeg ikke med S-1EX. Og som nevnt tidligere i dette innlegget, er S-1EX laget for helt andre formål enn lillebroren, jeg tok meg vann over hode og trodde bare det skulle bli enda råere.. Så her skal jeg ikke skylde på at jeg har ett teit rom eller Hegel elektronikk.

Rommet mitt er som vi vet ikke rare biten, men det er bare foreløpig og Hegel elektronikken spilte meget bra på S-3EX så at det er det som er feilen, nekter jeg og tro!

Side 67 av 153 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 97 107 117 127 137 147 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •