KentOve`s Stue Stereo - Side 66

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 66 av 153 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 96 106 116 126 136 146 ... SisteSiste
Viser resultater 1,301 til 1,320 av 3052
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Herlig, du har solgt Pioene? Det står kanskje over, men det var mye tekst der gitt
    Jeg fikk en god innbytte deal på Pioneerene hos Soundgarden, hvor jeg kjøpte dem

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Nå skal ikke jeg ta noen kjapp konklusjon. Men, viss JC1 gruser M150 på krefter, er jo nesten det grunn nok i seg selv for at jeg utelukker M150? Jeg syns det er f*e* så rått å spille til nesten veggene rives, jeg bare elsker TRØKK!
    Personlig synes jeg nok ikke at det er god nok grunn til å utelukke rogue m150. Du må nesten ta i betraktning at det er flere faktorer som spiller inn. Ikke bare får du nye naboer som du ikke vet hvordan reagerer på øredøvende høyt volum både titt og ofte, men du blir også eldre selv. Hvis man utelukker m150 utelukkende på kreftene kan man egentlig nøye seg med ett par oberon 6.1, en forsterker som rogue m150 har egentlig nok krefter for de fleste, men den henvender seg hovedsakelig til de som er opptatt av lydkvalitet fremfor krefter. Men for all del, jeg spilte for hele borettslaget med rogues stereo90 på en god sommersdag au jeg så....

Det at du mener den mangler litt, behøver ikke å bety at jeg eller noen andre syns det? Det har jo hele tiden med preferanser og gjøre Jeg har hørt MC402 på Array 1400, den koster nærmere 70k, og den demoen der er ikke verdt å nevne noe mer. Enkelt å greit så hadde jo H4A i overflode mer krefter enn denne forsterkeren fra McIntosh.
    Vi er iallefall enig om 402 på array1400. Det er noe av det mest håpløse jeg har hørt med tanke på prisen.
    Jeg har dog ikke lagt frem mine meninger som om det skulle være en ultimate sannhet for alle andre, men med tanke på denne hobbyen og alle produktene som finnes på markedet sier det seg selv at en forsterker til 40k faktisk har visse mangler. Hvis den ikke hadde det ville det jo ha vært litt merkelig for hegel å lansere 10års utgavene sine og doble prisen?

Det kan godt være at Parasound JC1 er bedre på det meste i forhold til Hegel sin H4SE, men jeg har vanskelig for å ta ett utsagn som "små gutt i forhold" som seriøst. H4SE er kraftig som bare F*e*!!!
    Vel, alt er subjektivt. H4SE er kraftig som f^^n ja, men er den egentlig det i det store og hele? Hva med mcintosh sine 1200 og 2000wattere? eller de større pass labs blokkene? osv... Alt kommer selvfølgelig an på øret som hører og øyet som ser. Selv har jeg tømt både både h4a og mc402 på arrayene, jc1 klarte jeg derimot ikke å tømme til tross for heftige forsøk
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Personlig synes jeg nok ikke at det er god nok grunn til å utelukke rogue m150. Du må nesten ta i betraktning at det er flere faktorer som spiller inn. Ikke bare får du nye naboer som du ikke vet hvordan reagerer på øredøvende høyt volum både titt og ofte, men du blir også eldre selv. Hvis man utelukker m150 utelukkende på kreftene kan man egentlig nøye seg med ett par oberon 6.1, en forsterker som rogue m150 har egentlig nok krefter for de fleste, men den henvender seg hovedsakelig til de som er opptatt av lydkvalitet fremfor krefter. Men for all del, jeg spilte for hele borettslaget med rogues stereo90 på en god sommersdag au jeg så....
    Som jeg skrev, skal jeg ikke ta noen kjapp konklusjon, altså det var veldig satt på spissen. Jeg kjøper selv ikke en forsterker som bare kan spille høyt, selvom det betyr en stor del, når jeg velger produkter. Hadde det vært målet, kunne jeg bare stikket innom Klubben og kjøpt meg de største Cerwin Vega forsterkerene.

At jeg får nye naboer eller blir eldre, setter jeg ikke inn når jeg tar mine valg av komponenter nå. Mye av den musikken jeg spiller, er vel type musikk som ikke er så kul å gi full guffe på, men jeg liker å spille høyt, det er bare sånn jeg er og alltid har vært. Og skulle jeg tatt hensyn til alle naboene rundt meg, kunne jeg likeså godt kjøpt meg en reiseradio. Det sier seg jo selv at jeg ikke kan tyne volum kontrollen klokken 3 på natten, men viss jeg sløver hjemme en dag, så må det være lov å være litt gal.

Tror dog ikke dette blir noe problem, Karmøy er en liten plass, hvor alle kjenner alle og her er det party over alt i helgene, så vi som bor her er bare vandt med det

Hegel H4SE kan mye mer enn bare å pøse ut med store krefter. De har en fengende spillestil, med luftig og detaljer topp, nja.. Det finnes jo mer detaljerte forsterkere helt sikkert, men veldig grei for meg. Mellomtonen er nydelig, så her er det helt klar andre ting enn bare krefter som gjelder.

Vi er iallefall enig om 402 på array1400. Det er noe av det mest håpløse jeg har hørt med tanke på prisen.
    Jeg har dog ikke lagt frem mine meninger som om det skulle være en ultimate sannhet for alle andre, men med tanke på denne hobbyen og alle produktene som finnes på markedet sier det seg selv at en forsterker til 40k faktisk har visse mangler. Hvis den ikke hadde det ville det jo ha vært litt merkelig for hegel å lansere 10års utgavene sine og doble prisen?
    Klart har den mangler, ingen produkter er helt perfekt. Det skal vel godt la seg gjøres? Nå snakker vi om denne prisklassen og ikke om produkter hvor du kan doble prisen osv. Alle produsenter og firmaer, vil jobbe med og forbedre sine produkter, og når Hegel lanserer P10 og H10 er jo dette ett jubileums sett som er laget i 30 eksemplarer som på ingen måte er her for å utklassere P4A/H4A/SE. Med dette settet sikter de nok enda høyere, og det kommer nok til å bli ett samle objekt med tiden.

Vel, alt er subjektivt. H4SE er kraftig som f^^n ja, men er den egentlig det i det store og hele? Hva med mcintosh sine 1200 og 2000wattere? eller de større pass labs blokkene? osv... Alt kommer selvfølgelig an på øret som hører og øyet som ser. Selv har jeg tømt både både h4a og mc402 på arrayene, jc1 klarte jeg derimot ikke å tømme til tross for heftige forsøk
    Snakker du om MC 1,2 kW og MC 2kW? Disse har jo veil priser på 105.000Kr og 315.000Kr. Det blir totalt feil og sette H4SE opp mot disse. Pass Labs sine større forsterkere har jeg ikke prisene på i hode, men det ligger vel på 100k og godt oppover på prisstigen. Mener å huske at XA160,5 koster veil 205.000Kr for ett par monoblokker, og for den prisen kan du jo få 5 stk H4SE, pluss ett sett med Heimdall XLR kabler

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At jeg får nye naboer eller blir eldre, setter jeg ikke inn når jeg tar mine valg av komponenter nå. Mye av den musikken jeg spiller, er vel type musikk som ikke er så kul å gi full guffe på, men jeg liker å spille høyt, det er bare sånn jeg er og alltid har vært. Og skulle jeg tatt hensyn til alle naboene rundt meg, kunne jeg likeså godt kjøpt meg en reiseradio. Det sier seg jo selv at jeg ikke kan tyne volum kontrollen klokken 3 på natten, men viss jeg sløver hjemme en dag, så må det være lov å være litt gal.
    Jeg sier ikke at du skal ta hensyn til at du kanskje en gang forandrer musikksmaken, men du bør ta hensyn til at det kan skje og at du ikke bør dømme en forsterker før du har hørt den for det kan faktisk den overrasker deg og du lærer noe nytt om deg selv

reste
    Sett ut fra pris blir det feil å dra den sammenligningen, men sett ufra kommentarene våres blir det litt mer riktig

Men lyd og bilde dreier seg kun om en ting: at man selv er fornøyd!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men lyd og bilde dreier seg kun om en ting: at man selv er fornøyd!
    Helt riktig

Active frodehf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv siklet etter array høytalerene lenge, såg dem i Bergen å fant ut dem ikkje passet i stuen min. Når eg får råd til dedikert rom vil dem tå høyt på ønskelisten!
    Dem skal vist være ein utrulig match til usher forsterker settet mitt seier devilej. Håper den matcher bra med hegelen!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mine ører klinger Array utrolig godt med Hegel, så dette skal bli bra :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulere

Du kan prøve jo prøve å go snakke me an Geir om å få prøve dei BAT blokkene hans mot ei go flaske conjac elle noge sånt :-)
    Men du e heldige, eg fekk bare eit kraftigt nei når madamen var med på test i haugesund. Hu likte på ingen måtte arrayane :-P Utseende då altså..

mvh

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nytt høytaler kjøp, bytte Blir nok bra det..

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Välkommen i klubben Kent Ove!! Du är i gott sällskap
    (Hegelfolk och en galen Svensk bland annat)

Jag skulle inte ligga sömnlös över om H4SE spelar bra
    och har tillräckligt med krafter ihop med grottrollen (vad
    jag kallar mina arrayér).

H4SE och Array speler i total harmoni hemma hos mig nu.
    Och det på vansinninga volymer. De sista tweaksen fick
    det allra sista att falla på plats.

- Furutech feting strömkabel på Hegel.
    - Ett stadigt monoblockstativ som den får stå på.

Enjoy!!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med Array og dette lover bra, sover du om natta nå? Det er jo oppgraderinger som ikke ligner grisen her, hehe...

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen Kent Ove.

Grattis med et godt valg. Skjønte på deg at dette var lyden du er ute etter. he he.

Tipper at disse ikke kommer til å være i eskene i mange minutter etter ankomst. Nå sparer du jo penger på subben som du nå ikke trenger.:-D

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Balarsen
    Du kan prøve jo prøve å go snakke me an Geir om å få prøve dei BAT blokkene hans mot ei go flaske conjac elle noge sånt :-)
    Men du e heldige, eg fekk bare eit kraftigt nei når madamen var med på test i haugesund. Hu likte på ingen måtte arrayane :-P Utseende då altså..

mvh
    Takk for det du

Hehe. Skulle ikke forundre meg om jeg hadde fått lov til å låne BAT blokkene heller, for Geir var en usedvanlig hyggelig mann. Jeg hadde bare aldri våget å spørre

Heldig å heldig! Jeg snakket med xen min for noen dager siden, og da fortalte jeg henne at jeg hadde bestilt meg Array 1400 (hun har vært med meg å hørt på disse før). Svaret jeg fikk var " Har du? De er søte " Så de hadde nok komme i hus om vi fortsatt var sammen.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Gratulerer med nytt høytaler kjøp, bytte Blir nok bra det..
    Takker for det Vegamannen :-D

Ja, dette MÅ bli bra. Jeg krysser både fingrer og tær!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karla
    Välkommen i klubben Kent Ove!! Du är i gott sällskap
    (Hegelfolk och en galen Svensk bland annat)
    Hehehe! Takk for det Karla Vi har tre ting til felles, vi har snart samme høyttalere, vi har samme effektforsterker og vi er omtrent like gærne

Jag skulle inte ligga sömnlös över om H4SE spelar bra
    och har tillräckligt med krafter ihop med grottrollen (vad
    jag kallar mina arrayér).
    Ta det helt med ro, jeg er ikke i tvil om at H4SE har plenti med krefter
    Det som holder meg våken om natta er ting jeg har lyst til å prøve ut, når jeg endelig får kommet meg i mitt eget hjem!

H4SE och Array speler i total harmoni hemma hos mig nu.
    Och det på vansinninga volymer. De sista tweaksen fick
    det allra sista att falla på plats.

- Furutech feting strömkabel på Hegel.
    - Ett stadigt monoblockstativ som den får stå på.

Enjoy!!
    Kult. Alle gangene jeg har hørt Arrayene og Hegel sammen hos Soundgarden har de alltid vært koblet opp med full kabling fra Nordost, og det låter helt supert. Alikevel vil jeg teste ut kabler fra blant annet Black Magic og Kimber for å høre om det er noen hysteriske forskjeller.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Grattis med Array og dette lover bra, sover du om natta nå? Det er jo oppgraderinger som ikke ligner grisen her, hehe...
    Takk for det Roger Waters

Om jeg sover om natta? Hæhæ! Jeg sover som aldri før

Viss ikke disse oppgraderingene ligner grisen, skal jeg love deg at du skal få se på oppgraderinger viss økonomien tillater det mot sommeren igjen :-D

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Hei igjen Kent Ove.

Grattis med et godt valg. Skjønte på deg at dette var lyden du er ute etter. he he.

Tipper at disse ikke kommer til å være i eskene i mange minutter etter ankomst. Nå sparer du jo penger på subben som du nå ikke trenger.:-D
    Hei Christian

Ja, denne gangen er jeg rimelig sikker på at jeg har truffet rett. Nå skal det bli spennende og se når alt er optimalisert og justert i den nye leiligheten hvordan slutt resultatet blir. Gleder meg!

Tror ikke jeg trenger subwoofer med det første nå nei, hehe. De pengene får heller gå i en eller annen oppgradering. Pengene skal nok alltid få noe å bryne seg på vil jeg tro :-D

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med vel overstått valg av høyttalere, KentOve. Hvis dette ikke klaffer forbyr jeg deg å bruke mer penger på utstyr før du har jobbet litt med akustikken i rommet ditt. Folk lever desverre i uvitenhet om hvor drasktisk forskjell billige tiltak i rommet kan utgjøre, som eksempelvis et par korrekt plasserte plater for å dempe førsterefleksjon.

Gleder meg til å se dette ferdig oppsatt, og selvsagt dine inntrykk etter hvert.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Gratulerer med vel overstått valg av høyttalere, KentOve. Hvis dette ikke klaffer forbyr jeg deg å bruke mer penger på utstyr før du har jobbet litt med akustikken i rommet ditt. Folk lever desverre i uvitenhet om hvor drasktisk forskjell billige tiltak i rommet kan utgjøre, som eksempelvis et par korrekt plasserte plater for å dempe førsterefleksjon.

Gleder meg til å se dette ferdig oppsatt, og selvsagt dine inntrykk etter hvert.
    Takk for det kenti

Ta det med ro, dette skal jeg få til å klaffe. Array 1400 har aldri skuffet meg med Hegel elektronikk og Nordost kabler. Er det nå noe som ikke stemmer i den nye leiligheten, er det i rommet jeg må begynne å gjøre forandringer.

Men jeg kan love deg at jeg ikke skal få noen krise tanker med å selge unna noe, viss det ikke spiller helt opptil forventningene med en gang. En annen ting jeg skal være obs på er at alle gangen jeg har hørt Array 1400 har det vært hos Soundgarden butikker rundt i Norge, og da har de jo blitt spilt mye på, og blitt myket godt opp. Dette har også Skrotnisse gjort meg oppmerksom på, at disse høyttalerene trenger en god del timer innspilling.

En annen ting jeg ikke kan love det er at når jeg har stasjonert meg trygt i den nye leiligheten, vil jeg prøve å få inn litt diverse elektronikk og kabler fra Black Magic og Kimber, bare for å høre om det er noe å hente noen plasser

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Christian

Ja, denne gangen er jeg rimelig sikker på at jeg har truffet rett. Nå skal det bli spennende og se når alt er optimalisert og justert i den nye leiligheten hvordan slutt resultatet blir. Gleder meg!

Tror ikke jeg trenger subwoofer med det første nå nei, hehe. De pengene får heller gå i en eller annen oppgradering. Pengene skal nok alltid få noe å bryne seg på vil jeg tro :-D
    En annen oppgradering? Er ikke dette nok så veit ikke jeg mann, dette kommer til å levere i bøtter og spann. Dette blir så rått at det ikke finnes ord, holder ikke dette så må du virkelig søke om hjelp altså.

Side 66 av 153 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 96 106 116 126 136 146 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •