KentOve`s Stue Stereo - Side 65

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 65 av 153 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 75 85 95 105 115 125 135 145 ... SisteSiste
Viser resultater 1,281 til 1,300 av 3052
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det skal jeg gjøre vettu. Viss jeg ikke finner ut at butikken skal lagre varen for meg imens

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skrev jo 1. november at du igjen er forelsket i JBL Array 1400... Tipper det er de du får i hus?

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. Vært et hektisk år for deg!

Håper du finner en høyttaler som kler rom og utstyr.

A.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chessguy
    Du skrev jo 1. november at du igjen er forelsket i JBL Array 1400... Tipper det er de du får i hus?
    Kanskje? Eller kanskje ikke? Du får følge med :-D

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Hehe.. Vært et hektisk år for deg!

Håper du finner en høyttaler som kler rom og utstyr.

A.
    Ja, det kan du banne på at det har vært. Men, det har nå vært morsom læring hele veien også!

Det håper jeg også

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg nevnte vel såvidt igår at jeg kanskje skulle publisere en nyhet her i tråden idag. Dealen er så og si i boks, eller den er det. Jeg må bare tenke meg godt om før jeg bestemmer meg for å "go for it".

Lover å skrike ut her i tråden, i løpet av helgen viss dette blir aktuelt

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens!

Nok en gang har jeg gått til innkjøp, eller hvertfall bestilt meg en av de større oppgraderingen i år. Vi snakker nok en gang om nye høyttalere. Tidligere i år, for rundt 3 månder siden, gikk jeg til innkjøp av Pioneer S-1EX. Dette var ett impuls kjøp, etter at jeg hadde fått en meget overbevisende demo av Pioneer S-3EX hjemme hos kakehode fra forumet. Jeg tenkte "mye, vil ha mer" og bestilte storebrødrene S-1EX uhørt. Dette ble desverre ikke så bra som jeg hadde håpet. For det første er rommet jeg bruker nå kriminelt lite, og for det andre viser det seg i ettertid at S-1EX er laget som en superoppløst og nesten kjedelig behersket studiomonitor, mens S-3EX har som mål å gi deg fart og moro. (Beskrivelser tatt fra Hjemmekino 02/08).

Det er jo nettopp fart og moro jeg liker veldig godt, så derfor bestemte jeg meg tidlig for å selge unna Pioneerene, noe som visste seg og ikke bli så lett som jeg hadde trodd. Bare dager etter at jeg hadde lagt ut en annonse på AVforum, fikk jeg mail fra Soundgarden om at de syns dette var utrolig trist, og at de var villig til å gi meg sjansen til å bytte høyttalerene inn til noe annet i deres sortiment. Jeg takket for tilbudet, og sa jeg ville prøve og selge dem selv først. Dagene gikk, ukene gikk og jeg fikk rett og slett ikke napp noen sted. Joda, jeg fikk henvendelser, men enten så var det helt idiotiske bud eller så var det noen som ville gjøre en bytte deal, desverre så var ikke dette aktuelt for min del.

Jeg har hele tiden fått flere henvendelser om å prøve Dynaudio med Hegel, og siden Soundgarden også selger Dynaudio er det ingenting som hadde vært bedre enn at jeg hadde funnet en modell fra Dynaudio som hadde passet meg, og mine preferanser. Forrige uke var jeg to dager i Oslo, og da hadde jeg bestemt meg for å ta en grundig runde i byens Hifi sjapper. Jeg var så heldig å få med meg Kriller fra forumet, så denne dagen ble så absolutt velykket. Jeg har tidligere i tråden min skrevet litt om dagene i Oslo, så denne gang tar jeg en light versjon. Uansett så havnet vi i kjelleren på Soundgardens butikk i Vika, hvor Dynaudio Confidence C2 sto oppkoblet på full Hegel rigg. Confidence C2 imponerte på alle områder, og var en strålende høyttaler samme med Hegel elektronikken. Desverre kom nedturen, da vi satte i gang litt tyngre musikk som Rammstein og In Flames. Etter en stund koblet vi om fra Dynaudio Confidence C2 til JBL Array 1400. Jeg blomstret, forelskelsen var nok en gang ett faktum!!!

Jeg har hørt JBL Array 1400 med Hegel elektronikk uttalige ganger etterhvert. Både i Haugesund, Stavanger, Bergen og Oslo. De har aldri skuffet, men enkelt ganger har det vært bedre. Men igjen, for meg og mine preferanser har jeg aldri fått en elendig demo av disse høyttalerene. Jeg hadde bestemt meg for at jeg skulle vente med nye høyttalere til leiligheten og det nye rommet sto klart, men nå føler jeg meg så sikker på at det er denne høyttaleren som vil gi meg det jeg trenger at jeg kaster meg i det nå. Jeg fikk en så god deal med Soundgarden, at jeg bare måtte slå til. Jeg kjøper IKKE noen av demo modellene til 50k, men bestiller ett helt nytt par som har en pris på 80k. Soundgarden har lovet meg at de vil komme å hjelpe til med plassering, og gi meg tips slik at jeg kanskje kan gjøre litt små ting med rommet, for å forbedre lyden. Når alt er på plass, og ting har fått roet seg ned i leiligheten vil jeg også kontakte Acoustic Tuning for å høre hva de har å si. Soundgarden kommer også mest sannsynlig til å lagre JBLene til jeg er inne i ny leilighet.

For meg er dette en veldig gledelig dag, hvor jeg både tror og håper at dette kommer til å bli ett helt rått resultat. Helt fra den første demoen av Array 1400, har jeg ikke helt klart å glemme disse høyttalerene. Mange vil nok spørre seg selv om hvorfor jeg ikke gikk for de med en gang, og på det spørsmålet har jeg rett og slett ikke ett godt svar. Nå har jeg hoppet i det, Array 1400 er bestilt, jeg er glad og forhåpentligvis har jeg utallige timer som jeg skal nyte foran anlegget mitt i leiligheten. Jeg er forberedt på å gjøre litt ting med rommet, men det får heller være viss det er det som må til for ett bedre resultat. Helt tilslutt kan jeg nevne at effektforsterkeren min Hegel H4SE er en Special Edition som er laget for å være den perfekte match til Array 1400. Jeg har tidligere bare hørt Array 1400 sammen med H4A, og viss dette bare blir enda bedre, er det vel bare å glede seg!

God Helg =)

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oh holy Mahoney!

Gratulerer Kent Ove. Vi krysser fingrene for at dette blir en kanonmatch i den nye leiligheten.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehehehe, gratulerer med en kjempehøytaler! Denne bør du kunne leve lenge med! Selv klarte jeg så vidt over ett år som begynner å bli ganske lenge for meg.

Nå husker jeg ikke hvor lenge det er til den nye leilligheten står klar, men jeg ville nok anbefalt deg å dra arrayene hjem til deg selv nå og sette igang innspillingen. Disse krever rimelig mange timer før de begynner å finne seg sjæl, tar du den jobben nå er iallefall høytalera klare den dagen du flytter inn den nye leilligheta

Nå lurer jeg egentlig bare på hvor lenge det går før hegel h4se ikke lenger er den perfekte matchen
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Oh holy Mahoney!

Gratulerer Kent Ove. Vi krysser fingrene for at dette blir en kanonmatch i den nye leiligheten.
    Takk for det! Jeg gleder meg virkelig

Krysser fingrene er noe jeg kan skrive under på at jeg også gjør, dette Må bli bra!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    hehehehe, gratulerer med en kjempehøytaler! Denne bør du kunne leve lenge med! Selv klarte jeg så vidt over ett år som begynner å bli ganske lenge for meg.
    Har planer om å sitte med dem lenger enn ett år :twisted:

Nå husker jeg ikke hvor lenge det er til den nye leilligheten står klar, men jeg ville nok anbefalt deg å dra arrayene hjem til deg selv nå og sette igang innspillingen. Disse krever rimelig mange timer før de begynner å finne seg sjæl, tar du den jobben nå er iallefall høytalera klare den dagen du flytter inn den nye leilligheta
    Det er blitt litt forandringer i planene her. Arrayene vil bli hentet og lagret hos meg, så får vi se da om jeg klarer å la være å ikke pakke dem opp.

Nå lurer jeg egentlig bare på hvor lenge det går før hegel h4se ikke lenger er den perfekte matchen
    Hva tenkte du på?

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Det er blitt litt forandringer i planene her. Arrayene vil bli hentet og lagret hos meg, så får vi se da om jeg klarer å la være å ikke pakke dem opp.
    La vær å pakke dem opp??? Joda, fordi å være uten høyttaler i et halvt år er helt mega, og å flytte til ny kåk med ferdig innspillte høyttalere er heller ikke noe å trakte etter, så joda, holde pappen på!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    La vær å pakke dem opp??? Joda, fordi å være uten høyttaler i et halvt år er helt mega, og å flytte til ny kåk med ferdig innspillte høyttalere er heller ikke noe å trakte etter, så joda, holde pappen på!
    HAHAHA!

Det er jo nesten som om du blir deprimert??

Off.. Jeg har da ennå Audiovectorene som Pappa kjøpte hos meg, jeg kan få låne dem midlertidig. Men siden både du og Skrotnisse nesten falt gjennom skjermen når dere leste dette, så kanskje det kan være en ide og få spilt litt på høyttalerene imens

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer med nye høytalere Kent ove!

Om du har lyst i framtiden å teste rør på Array'ene så er Rogue Audio M-150 noe du må teste ut. Etter testen vi hadde hos skrotnisse, så vil jeg påstå at de virkelig leverte varene. Det var kun på vanvittig volum som de måtte se seg slått av Parasound jc1.

Nølle

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rått, du kjører hardt på gitt. Blir gøy å høre hvordan du liker dem når de kommer i hus. Er det lang leveringstid på dem?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nølle
    Gratulerer med nye høytalere Kent ove!

Om du har lyst i framtiden å teste rør på Array'ene så er Rogue Audio M-150 noe du må teste ut. Etter testen vi hadde hos skrotnisse, så vil jeg påstå at de virkelig leverte varene. Det var kun på vanvittig volum som de måtte se seg slått av Parasound jc1.

Nølle
    Takk for det Nølle

For meg låter det unektelig drit kult med H4A på Array 1400. Viss SE versjonen tar steget enda litt opp, må det jo bli helt rått? Jeg er litt usikker på hva Skrotnisse mente med den siste uttalelsen sin der, men satser på at han vil forklare seg her.

Når jeg hørte Array 1400 siste gang som var i Soundgardens butikk i Vika, fikk jeg bekreftet at H4A kunne ta Arrayene til volum jeg aldri har prøvd ut før. Jeg liker selv å spille såpasse høyt, men tar ikke sjansen på å prøve det ut når jeg tester høyttalere rundt om, men selgeren her var ikke redd for å dra skikkelig på.

Alikevel mistet H4A littegrann grepet helt på slutten der, så at Arrayene kunne ha trengt enda litt pulver skal jeg ærlig innrømme. Vi snakker her om sinnsyke volum, men jeg syns det er kult. Så om det er vits? For normale nei, for meg? Tjaa

Har personlig startet en dialog med Hegel tidligere i uka, og de var absolutt behjelpelige på å finne den beste løsningen viss det blir aktuelt med 2 x H4SE når feriepengene kommer

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Rått, du kjører hardt på gitt. Blir gøy å høre hvordan du liker dem når de kommer i hus. Er det lang leveringstid på dem?
    Vi må da kjøre litt ekstra på en gang i blant

Grunnen til at jeg gjør unna det meste nå, er at det kommer plenti med rekninger når leiligheten er klar. Da er det ikke så kult å sitte med ett hull i stereoen, når haug me andre ting må prioteres først.

Leveringstiden var ett par dagar, de hadde dem på lager

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hva tenkte du på?
    Sitat Opprinnelig postet av Nølle
    Hegel h4a på array likte jeg aldri, h4se derimot resulterte i en artig match. I og med at du kjenner hegel ganske så godt skal jeg ikke gå noe nærmere inn på de lydmessige forskjellene. Men det absolutt morsomste var jo kreftene. Men til tross for disse som det var mye av, så var det ikke nok for meg. Men det var akkurat nok til å gjøre meg fornøyd. Jeg hadde faktisk en h4se i bestilling selv, men når kjangsen bydde seg slo jeg heller til på jc1 blokkene. Dette har jeg aldri angret på. Som Nølle skreiv var det omtrent bare på kreftene jc1 grusa m150. Denne påstanden vil nok moderere nok. Lydmessig totalt sett var m150 en langt mer innbydende forsterker som låt pokker så godt. Som nølle påpeker hade jc1 langt mer krefter, men en enda viktigere forskjell var at jc1 hadde et langt bedre bassfundament. M150 tok arrayene dypt nedover, jc1 tok de til bunns.

Poenget er at til tross for at hegel h4se er en dødsrå forsterker mangler den litt og det finnes andre kandidater som faktisk fungerer like bra og bedre på arrayene. Som regel koster disse kandidatene endel mer, men jc1 dukker stadig opp på bruktmarkedet for rundt 35k, og tro meg når jeg sier at hegel h4se fremstår som en smågutt i forhold til disse fantastiske blokkene
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig, du har solgt Pioene? Det står kanskje over, men det var mye tekst der gitt

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hegel h4a på array likte jeg aldri, h4se derimot resulterte i en artig match. I og med at du kjenner hegel ganske så godt skal jeg ikke gå noe nærmere inn på de lydmessige forskjellene. Men det absolutt morsomste var jo kreftene. Men til tross for disse som det var mye av, så var det ikke nok for meg. Men det var akkurat nok til å gjøre meg fornøyd. Jeg hadde faktisk en h4se i bestilling selv, men når kjangsen bydde seg slo jeg heller til på jc1 blokkene. Dette har jeg aldri angret på.
    Jeg har hørt H4A tusen ganger, og H4SE har jeg jo selv. At jeg ikke har hørt H4SE før på Array, syns jeg kan bli spennende og teste ut. Snakket med Hegel tidligere i uka, og der bekreftet de at SE versjonen var laget sammen med Array. Sånn jeg forsto det på han jeg snakket med, var det flere i Hegel "crewet" som hadde høyttalere fra Array serien.

Før jeg får testet SE utgaven selv på Array 1400, vil jeg ikke si noe mer enn det.

Som Nølle skreiv var det omtrent bare på kreftene jc1 grusa m150. Denne påstanden vil nok moderere nok. Lydmessig totalt sett var m150 en langt mer innbydende forsterker som låt pokker så godt. Som nølle påpeker hade jc1 langt mer krefter, men en enda viktigere forskjell var at jc1 hadde et langt bedre bassfundament. M150 tok arrayene dypt nedover, jc1 tok de til bunns.
    Nå skal ikke jeg ta noen kjapp konklusjon. Men, viss JC1 gruser M150 på krefter, er jo nesten det grunn nok i seg selv for at jeg utelukker M150? Jeg syns det er f*e* så rått å spille til nesten veggene rives, jeg bare elsker TRØKK!

Poenget er at til tross for at hegel h4se er en dødsrå forsterker mangler den litt og det finnes andre kandidater som faktisk fungerer like bra og bedre på arrayene. Som regel koster disse kandidatene endel mer, men jc1 dukker stadig opp på bruktmarkedet for rundt 35k, og tro meg når jeg sier at hegel h4se fremstår som en smågutt i forhold til disse fantastiske blokkene
    Det at du mener den mangler litt, behøver ikke å bety at jeg eller noen andre syns det? Det har jo hele tiden med preferanser og gjøre Jeg har hørt MC402 på Array 1400, den koster nærmere 70k, og den demoen der er ikke verdt å nevne noe mer. Enkelt å greit så hadde jo H4A i overflode mer krefter enn denne forsterkeren fra McIntosh.

Det kan godt være at Parasound JC1 er bedre på det meste i forhold til Hegel sin H4SE, men jeg har vanskelig for å ta ett utsagn som "små gutt i forhold" som seriøst. H4SE er kraftig som bare F*e*!!!

Uansett så innrømmet jeg jo når jeg quota til Nølle at H4A mangle litt når vi gikk berserk med volum kontrollen i Vika, derfor er det stor fare for at det blir H4SE x 2 her på nyåret! Da snakker vi effekt til samme prislapp rundt der to Parasound JC1 ligger, og over 2x600w!

Side 65 av 153 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 75 85 95 105 115 125 135 145 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •