KentOve`s Stue Stereo - Side 62

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 62 av 153 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 102 112 122 132 142 152 ... SisteSiste
Viser resultater 1,221 til 1,240 av 3052
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Du kan logge inn på "min side" på netcom.no, og se forbruket ditt der. Det er også samtaleteller og mb teller som du kan nullstille på tlfn. Men ikke stol helt på den mb telleren som er på tlfn, den stemmer ikke helt overens med det netcom teller, netcom sin viser (og fakturer) mer enn telleren på tlfn!

Man får ikke automtisk noen beskjed når man har overskrid forbruket, men du kan sende kodeord "hint" til 1989 (det er gratis)og et beløp for når du vil bli varslet, for å mota sms når man har gått over et visst forbruk, f.eks "hint 500".
    Kjempe greier. Da skal nok jeg også klare å styre bruken min. Jeg har SmartTalk nå, på min Nokia N73, og i det siste har jeg fått noen for jæv.... regninger. Kan ikke fortsette sånn

Så det er bra jeg har en viss kontroll på dette iTalk abbonomentet.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focalom
    -Ikke radio, men får lastet ned radiostreamer fra app-store, som kan brukes med wifi eller 3g.
    -som nevnt, skru ned skjermstyrken. Av en eller annen grunn, sank levetiden etter jeg oppgraderte til 2.1. Nå varer den i 1-2 dager. Når jeg hadde 1.1.1 varte den lett i 3-4 dager.
    -Ikke mms offisielt, men last ned swirlymms, og vips du har mms! :-D
    -ja, dårlig kamera. Men video-opptak og zoom, får du enkelt ved å laste ned fotoprogramvare fra app-store.

Nei, iPhone er langt fra et teknisk vidunder. Har en kammerat som skrøt av sin htc touch, helt til jeg spurte hva som var så bra.... "touch og allting..., mye bedre enn iphone". Ja sant at den er teknisk bedre. Men hva i svarte natta skal du med touch-funksjon når telefonen er kjedelig som få, den er jo til å sende sms, mms, og ringe, lite nytte i touch da.
    Det som er med iPhone, er installer'n, cydia, og app-store. Alt, de tusenvis av nytteprogrammene, spillene, verktøyene, og alt tullet som en har mer eller mindre bruk for. Det er det som i mine øyne gjør iphone til en iphone. 8)
    Så viss jeg laster ned swirlymms, så har jeg mms også? koster det noe?

Og, du sier jeg kan laste ned fotoprogramvare fra app-store, har den oppgraderingen noe spesielt navn?

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Swirlymms koster i utgangspunktet ca 40 kroner, men finnes jo omveier.

Kamera software'n er ikke noe oppgradering. Men en aplikasjon, et program rett og slett. Finnes mange ulike programmer, noen gratis, noen en må betale for.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, okei da. Kjempe flott Focalom

Bestiller iPhonen imorgen, så det vil nok ta noen dager før jeg er skikkelig inni alt hva denne telefonen kan gleder meg gjør jeg hvertfall!

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Batteritiden på min ble bedre etter den siste oppdateringen. Nå har jeg flere ganger gått 4 dager uten å lade, selv om det som oftest blir lading annenhver dag.

Jeg får sms fra netcom når jeg har 20, 10 og 5 inkluderte ringeminutter igjen.

Knall telefon

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres lovende ut!

Takk for informasjon klovnikamp

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var iPhone 3G bestilt!

Ifølge han jeg snakket med hos Netcom, skulle jeg ha den innen Fredag :-D

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.

Kunne du tenkt deg en tur innom her?

HI-FI Huset AS - Forsiden

Nå er de på plass i nye lokaler.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aiaiaii :-D

Ja, helt KLART

Men, hvor god tid har du den dagen egentlig?

Du må huske på at vi kommer til å få en travel dag, det er ikke få butikkene vi skal innom.

Soundgarden, Stereofil, Oslo Hifi Center, Hjemmekino og nå Hifi Huset. Rekker vi alt det, er det slettes ikke noe som er bedre, men det er du som styrer tiden!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har satt av hele dagen. He he
    Du får prioritere hvor mye tis som skal brukes på hvert sted.

Jeg kan jo alltids ta en tur igjen, om det er noe som skal lyttes mer på.8)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Da var iPhone 3G bestilt!

Ifølge han jeg snakket med hos Netcom, skulle jeg ha den innen Fredag :-D
    Kjekk sak en sånn iPHONE - men (heaven forbid) ikke bruk den som online spillekonsoll i utlandet......... da renner kronene ut

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Har satt av hele dagen. He he
    Du får prioritere hvor mye tis som skal brukes på hvert sted.

Jeg kan jo alltids ta en tur igjen, om det er noe som skal lyttes mer på.8)
    Hele dagen? Aaaah, perfekt

På Soundgarden vil jeg høre Confidence C2 med Hegel elektronikk, hos Stereofil blir det Palladium med MBL elektronikk (rekner med du ville bruke litt tid her også) og Sonus Faber. Hos Oslo Hifi Center har jeg egentlig ikke noe spesielt jeg vil høre på, det er bare en spennende butikk, og vil ta turen innom. Hos Hjemmekino er det jo TADene som står for tur, og hos Hifi Huset får vi vel kjøre på med noe Focal, og gjerne også Monitor Audio?

Vi ser det litt ann utpå dagen da, og er det noe annet du vil høre, mens vi vandrer rundt fra butikk til butikk, rekner jeg med du hyler ut

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Kjekk sak en sånn iPHONE - men (heaven forbid) ikke bruk den som online spillekonsoll i utlandet......... da renner kronene ut
    Vær du trygg, det skal jeg IKKE gjøre. Har vært en del i utlandet i sommer, og de siste telefon rekningene har vært alt annet enn små, for å si det sånn. Så jeg har vel lært, at jeg må sette ned forbruket en GOD del, mens jeg er utenlands

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, igjen!

Ja, da var jeg uheldigvis tilbake på Karmøy igjen, etter en natt i hovedstaden. Jeg har funnet ut at jeg liker med veldig godt i store byer, hvor det hele tiden er mye folk rundt meg, uansett om det er Onsdag eller Lørdag. Ser ikke bort fra at det blir stor-by menneske av meg også, om noen år. Jaja.. samme det, til litt mer forum relaterte saker. For å først begynne med ett kjapt referat av Disturbed konserten, så innfridden den så til de grader på alle punkter. Jeg har vært en stor fan av Disturbed siden de startet karrieren sin med sitt første album som het " The Sickness ", derfor var jeg ekstra spent når jeg for første gang skulle få se Disturbed live. Konserten ble holdt på Sentrum Scene i Oslo, og var egentlig en grei konsert arena syns jeg. Vet ikke hvor mye den rommer, men det ble nevnt 1600-1700stk ca. For meg føltes det ut som det var mye mer. For det livet som var i hallannen time var helt sykt. Tidligere i år var jeg i Bergen og Koengen å så Metallica sammen med 22.000 andre ville fans, men trøkket og livet på Sentrum Scene og Disturbed var i en helt annen klasse. Jeg trodde hele bygningen skulle falle sammen etter en stund, publium var i ekstase og vokalisten David Draiman var i storform. Ingenting å klage på i det hele tatt, vokalen falt litt bort en gang i blant, men dette ble bedre etterhvert. Kjempe god lyd, rå stemning og alle hittene ble spilt! Sykt god konsert, soleklar 6er på terningen fra meg!

Før konserten igår, var jeg og Kriller her på forumet en hel dag rundt i Oslo`s utvalg av Hifi butikker. Vi startet hos Stereofil. Her skulle vi høre Klipsch Palladium P-38F og Sonus Faber Amati Anniversario. Ingen av disse høyttalerene sto oppkoblet, så vi måtte komme tilbake noen timer senere. Vi var så travelt opptatt med å rekke alt vi skulle, så jeg måtte ta det alene idag. For å gjøre det veldig kort, Sonus ble spilt på MBL intergrert forsterker og Yamaha cd-spiller. Jeg syns det ble veldig kjedelig her, utrolig flatt lydbilde, bassen var veldig tam, og det virket som om uansett hva jeg spilte så ble det spilt på samme linje, uten verken å gå opp eller ned. Ble litt skuffet over denne demoen, ut ifra hvilke følelser jeg satt igjen med etter besøket hos GFE. Men men, det gjorde egentlig ikke så mye da Sonus ikke var aktuelt i denne omgang. Palladium demoen var noe gøyere. Her ble det også spilt på MBL intergrert forsterker og Yamaha cd-spiller. Her snakket vi med en gang mer futt, og bang bang. Bassen var ganske bra, slik jeg liker den, selvom jeg ganske ønsket enda litt mer. Diskanten i Klipsch har aldri vært min ting, og har enda ikke blitt det, det som overrasket meg mest denne gang var mellomtonen. Den var meget oppløst og veldig behagelig. Forresten så fikk jeg ti minutter helt i slutten til å høre på elektrostater fra Quad også, tror modellen het ESL-2905. Jeg kjørte fort gjennom det siste albumet fra Katie Melua, og det var en kjempe flott opplevelse. Alt i alt en fin time hos Stereofil, med en god demo på Klipsch Palladium, men langt i fra så god som den jeg fikk av JBL Array 1400 dagen før.

Turen vår fortsatte til Soundgarden butikken som ligger på Solli Plass. Vi spaserte først innom Soundgarden i Sentrum, men det var som jeg trodde, Dynaudio Confidence C2 var å få hørt på Solli Plass. Selgeren var vennlig og ringte opp til Solli Plass, så de fikk sette opp Confidence C2 på full Hegel rigg, mens vi trasket oppover. Og, bare for å konstantere det med en gang. Ryktene her på forumet om at Hegel + Dynaudio er en knakende kombo, stemmer fullt og helt, det kan jeg personlig skrive under på. Vi testet alt av musikk på Confidence C2. Nå hadde jeg mer enn nok med å rekke flyet, så jeg løp fra alle cdene mine, men Kriller hadde fått med litt av sin musikk, og heldigvis hadde Soundgarden en hel haug med plater og velge i. Uansett hva vi matet C2 med, så overbeviste de gang på gang. De tegnet opp ett vannvittig stort lydbilde, de var meget oppløste, og detaljeringen var det heller ikke noe å si på. At de spilte så tøff bass, var jeg også litt sjokkert over. De spilte akseptabelt dypt, og jeg følte de hadde en tøff snert i bassen. Veldig kult. Nedturen for meg kom når vi satt på Rammstein og In Flames. Som selgeren sa " Disse høyttalerne er laget for å spille akustisk og den typen musikken ". Det var DA jeg ble sjokkert for første gang under dette besøket. Så, det han mener er at Dynaudio produserere en høyttaler til 80k, som kun skal spille akustisk musikk? Eeh! Vel, kanskje litt satt på spissen fra min side, men dere skjønner nok hvor jeg vil. Uansett så falt bare alt sammen, når vi guffa låter fra disse bandene, og jeg skrev desverre Dynaudio Confidence C2 av min vurderings liste på flekken. Mange vil nok si at dette er en streng avgjørelse, men som jeg nevnte for Kriller flere ganger gjennom dagen igår, når jeg først skal bruke så mye penger på dette, så vil jeg det skal sitte så bra som mulig, da er jeg faktisk bare nødt til å gjøre sånn, når det er denne typen musikk jeg spiller mest av alt.

Jeg tror nok selgeren forsto at dette ikke var helt det jeg var ute etter, for han var snar med å fortelle at på rommet ved siden hadde de ettpar høyttalere som het JBL Array 1400. Demo modellene av disse skulle ut for 50k, og de hadde en pris på veil 80k. Han mente på at dette kunne være mer meg. Ja, sier jeg alt dette her er jeg fullt klar over, jeg har hørt Array 1400 ved flere anledninger. Men la gå da, få inn Arrayene så kan vi kjøre på med en demo av disse også. Det som også var litt kult, var at utenom CDP4A, P4A og H4A i sølv, var også CDP4A, P10 og H10 stående like ved i svart. Så viss vi ville teste dette ut på Arrayene også, var ikke det noe problem. I alt snakket om høyttalere, Hegel osv ble P10 og H10 desverre ikke testet på Confidence C2. Arrayene ble uansett først koblet opp på System 4, og da fikk jeg mitt andre sjokk for dagen! Mangen av de samme låtene vi hadde kjørt på Dynaudio Confidence C2 ble nok en gang fyrt løst. FYF*E* så det spilte da! Men tenkte jeg, jeg har jo hørt disse før, jeg har jo valgt bort Array 1400. Hvorfor blir jeg nok en gang tatt på senga med råskapen til disse høyttalerne? Mer volum, gi meg mer volum! Vi spilte RÅTT høyt en stund, og H4`en hadde glimrende kontroll, den forsterkeren der er nærmest utømmelig. Dette var helt utrolig bra, jeg mildt sagt elsket der jeg hørte! Mens jeg satt der å nøyt toner etter toner, ble jeg forvirra igjen..... Hva F*** er det som skjer nå tenkte jeg. Nå sitte jeg i en kjeller i Oslo, å er helt lamslått av noen høyttaler jeg har hørt utallige ganger før. Hmmm... er det kanskje akkurat Array 1400 jeg MÅ ha?

Tankene om JBL Array 1400 har ikke klart å ligge stille ett sekund etter jeg kom hjem fra Oslo. Så for å gjøre det hele veldig kort. JAA, JBL ARRAY 1400 er nok en gang en meget sterk arvtager for mine Pioneer S-1EX. Og, det stemmer ja.. Jeg nevnte jo også noe om P10 og H10, for å gjøre dette også veldig kort. Jeg har kontaktet mine kontaktpersoner i Soundgarden idag, for å høre med dem om en deal på innbytte av P4 å H4SE. Blir dette aktuelt blir også CDP4A byttet ut til svart finish. Nå er dette kun på " sjekke ut " nivå ennå, så får vi se hva det blir til. Dealen bør være ganske grei, viss jeg slår til her!!!

Neste stopp var Oslo Hifi Center. Her hørte vi ikke på noen ting faktisk, det ble bare en kjapp runde me litt titting og en liten prat med en av selgerne der. Da var det bare å spasere ned til bilen igjen, å få komme seg opp til Økern å gutta i Hjemmekino. TAD R1 til en halv mill sto for tur! Vet ikke om jeg har nok erfaring til å beskrive demoen jeg fikk av TADene der oppe i kinoen til Hjemmekino, så jeg foreslår til alle som har sjansen å få til en avtale med noen der, for det var intet annet en SYKT SYKT SYKT! Gutta som holder til der oppe er også utrolig hyggelig, de er pratsomme som bare det, og humor har de nok av

Siste stopp på turen var Hifi Huset som tidligere lå i Bærum, men som nå hadde skiftet lokaler til Nesbru. Før vi kom oss bort dit, tok vi en kjapp tur innom Kriller, eller Kristian som han heter for å hente en Parasound A21 han hadde lånt der. Det var egentlig veldig greit, så fikk jeg se den flotte stuen hans med egne øyner også Når vi omsider hadde fått kommet oss frem til Hifi Huset, må jeg vel si det var en liten bomtur. Jeg hadde gledet meg litt til å få høre noe fra Focal, men siden dette var nye lokaler, var ikke en drit satt opp, og det hele så ut som ett bomba ho**hus. Men men, vi fikk nå ta turen gjennom de nye lokalene, og jeg er overbevist om at når alt er på plass, og ting blir ryddigere der, vil slutt resultatet bli meget bra. Forresten så tror jeg ikke jeg lyger viss jeg sier de har over 100 par høyttaler der, sikkert 30 subwoofer og minst like mye elektronikk av altslags slag. Og alt dette var brukt/innbytte varer.

Det var en strålende dag i Oslo, hvor jeg fikk med meg mye jeg ikke har mulighet for på disse trakter, å det var utrolig gøy! Så får jeg bare takke Oslo losen, eller Kriller som han også kalles for en kjempe flott dag, det var utrolig morsomt at du tok deg tid til å bli med rundt over alt

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke dy meg:
    Du sitter med høyttaleren over alle høyttalere. Som går både lavt og høyt, og hva det skulle være. Vær glad for at du ikke har fått solgt de. De trenger bare rette arbeidsbetingelser.. Rammstein og In Flames? Piece of cake.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Capitane!
    Muligens kan en "amerikaner" være veien å gå?!
    For å gi Pioneerene mere "ooomph"?

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Array er jo bare helt fantasktiske, hadde det ikke vært for stuen min sin størrelse og det at de hadde ruvet ganske bra i stua. Så hadde jeg nok hatt de her hjemme Så har du plass, liker høyttaleren og ikke minst elektronikk som matcher... Hadde jeg ikke nølt

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Capitaine
    Kan ikke dy meg:
    Du sitter med høyttaleren over alle høyttalere. Som går både lavt og høyt, og hva det skulle være. Vær glad for at du ikke har fått solgt de. De trenger bare rette arbeidsbetingelser.. Rammstein og In Flames? Piece of cake.
    Det kommer helt ann på øret som lytter

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HFfredd
    Array er jo bare helt fantasktiske, hadde det ikke vært for stuen min sin størrelse og det at de hadde ruvet ganske bra i stua. Så hadde jeg nok hatt de her hjemme Så har du plass, liker høyttaleren og ikke minst elektronikk som matcher... Hadde jeg ikke nølt
    Plass har jeg, høyttaleren liker jeg og Hegel syns jeg spiller veldig bra på Array. Så ja, egentlig er det bare til å bare kjøre på

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, så du er i ferd med å ta et valg?
    Personelig så syntes jeg C2 var best til min musikksmak, men må si at Arrayene var kraftfulle.

Klarer du å vente til leil. er ferdig med innkjøp av nye ht.?

Side 62 av 153 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 102 112 122 132 142 152 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •