KentOve`s Stue Stereo - Side 59

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 59 av 153 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 89 99 109 119 129 139 149 ... SisteSiste
Viser resultater 1,161 til 1,180 av 3052
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke det at jeg skal kalle meg for subens far, men av de jeg har hatt i hus, bl.a DD12 og DD15, så er det MJ Acoustics sine produkter som har imponert meg mest vs. pris.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei HoJ

Ønsker du å "sette" DD12/DD15 opp mot hverandre å si hva som er posetivt/negativt? Sånn generelt om subwooferene tenker jeg på.

Å viss du ønsker så kan du godt fortelle litt om de subwooferene du har hatt selv fra MJ Acoustic. Pris? Forsterker? Element? osv.

Du kan også prøve å sette opp DD12/DD15 mot MJ Acoustic subwooferene du kjenner til, og fortelle hva den ene gjør bra, og den andre gjør dårlig, viss du skjønner.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte bare å ta en kjapp oppdatering midt inni hete diskusjoner om subwoofere, om hvor langt jeg er kommet i min "nye" høyttaler jakt. Følgende aktuelle kandidater kommer i "mest sannsynlig at det blir" rekkefølge:

1. Respons Grand D

Respons Loudspeakers

2. B&W 802D

View the 802D at Bowers & Wilkins - The World's leading Hi Fi Brand

Og på delt 3. plass:

a) Dynaudio Confidence C2

Dynaudio - Authentic Fidelity

b) Legacy Focus

legacyaudio.com - Focus

- De siste kandidatene står foreløpig likt, da jeg ikke har hørt noen av dem. Dynaudio får jeg høre om ca to uker i Oslo, mens Legacy skal jeg høre hos Maxwell i Stavanger når han har fått nytt parti inn. Mens jeg først er i Oslo, skal jeg også bruke sjansen til å høre på Sonus Faber Amati Anniversario hos Stereofil. De blir nok litt for dyre i denne omgang, men skal hvertfall få hørt på de.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tvil o m hvilke høytalere som er vakrest 802D

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke vurdert Dali MS4 eller 5 da ? Syns de klinker til med go lyd og jeg . MS 5 er i tilllegg til å spille utrolig pent, BRUTAL .

Sub, spørs litt hva man er ute etter asså. Velodyne 15, da er du iallefall "sikra" godt resultat, men kontra f.esk SVS blir den "tynn" i lyden. Men det er smak og behag. SVS er The beast from the east, mens Velodyne blir mer Ali .

Gleder meg itl å se hva som blir resultatet, og om du ikke har hørt MS4/5, og gjør det, så håper jeg du kommer tilbake med fyldige tilbakemeldinger .

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve

Jeg har faktisk sittet her i kveld, å vurdert å slenge over en pm til deg, angående SVS PB13. Men, såklart skryter du SVS oppi skyene, så jeg slo det fra meg.

For min del, er det greiest å snakke med noen som er nøytrale i denne saken
    Uansett produsent/produkt - det er frekvensresponsen fra 80Hz og nedover som er avgjørende for valg av sub

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert Chario Ursa Major?

Erdal Stereo

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei HoJ

Ønsker du å "sette" DD12/DD15 opp mot hverandre å si hva som er posetivt/negativt? Sånn generelt om subwooferene tenker jeg på.

Å viss du ønsker så kan du godt fortelle litt om de subwooferene du har hatt selv fra MJ Acoustic. Pris? Forsterker? Element? osv.

Du kan også prøve å sette opp DD12/DD15 mot MJ Acoustic subwooferene du kjenner til, og fortelle hva den ene gjør bra, og den andre gjør dårlig, viss du skjønner.

Hm, ikke lett, hos meg så syntes jeg at jeg fikk DD12 til å passe best til mine pannekaker, mens DD15 så klart spiller litt mere i bånn, men 12" synes jeg var hakke mere musikalsk hos meg. Så klart låter de bedre en den MJ'n jeg hadde hjemme, men så er det også en HELT annen pris.. Synes prisen her ikke kan forsvares i det hele tatt. Den MJ'n jeg testet kostet under 10k, og spilte meget godt.. Heller to av den en en DD12 - tenker jeg.. Noe ut over det kan jeg ikke si hvem som gjør ting bra eller dårlig - da jeg ikke er en "subens mann" synes alle de tre var meget gode, DD12 mest musikalsk (synes jeg) men personlig hadde jeg valgt MJ'n..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Ingen tvil o m hvilke høytalere som er vakrest 802D
    Hm! Vakrest er de nok ja. Men Responsene er en god blanding av både vakre og utrolig tøffe, med trekant formen!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Ikke vurdert Dali MS4 eller 5 da ? Syns de klinker til med go lyd og jeg . MS 5 er i tilllegg til å spille utrolig pent, BRUTAL .

Sub, spørs litt hva man er ute etter asså. Velodyne 15, da er du iallefall "sikra" godt resultat, men kontra f.esk SVS blir den "tynn" i lyden. Men det er smak og behag. SVS er The beast from the east, mens Velodyne blir mer Ali .

Gleder meg itl å se hva som blir resultatet, og om du ikke har hørt MS4/5, og gjør det, så håper jeg du kommer tilbake med fyldige tilbakemeldinger .
    Jeg har hørt mange Dali modeller, både hos Klubben i Stavanger og Bergen. Kan ikke si jeg har blitt helt enig med meg selv om at jeg syns dette låter bra nei. Det låter ikke så fælt at jeg må skrue av, det går helt fint å høre på. Men, jeg blir ikke noe spesielt "gira", sånn jeg kanskje ble når jeg hørte Respons i Horten, en viss demo av Audiovector S6 osv osv osv! Dessuten ser jeg mangen slakter komboen Dali + Hegel her på forumet, det har jeg selv ikke hørt.

Når jeg blir "gira" av en høyttaler, da er det noe som faller skikkelig i smak :-D

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amra
    Har du vurdert Chario Ursa Major?

Erdal Stereo
    Vurdert og vurdert. Jeg har hørt den ett par ganger hos Maxwell, og i Horten for noen uker siden. Ikke aktuell nei

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Hm, ikke lett, hos meg så syntes jeg at jeg fikk DD12 til å passe best til mine pannekaker, mens DD15 så klart spiller litt mere i bånn, men 12" synes jeg var hakke mere musikalsk hos meg. Så klart låter de bedre en den MJ'n jeg hadde hjemme, men så er det også en HELT annen pris.. Synes prisen her ikke kan forsvares i det hele tatt. Den MJ'n jeg testet kostet under 10k, og spilte meget godt.. Heller to av den en en DD12 - tenker jeg.. Noe ut over det kan jeg ikke si hvem som gjør ting bra eller dårlig - da jeg ikke er en "subens mann" synes alle de tre var meget gode, DD12 mest musikalsk (synes jeg) men personlig hadde jeg valgt MJ'n..
    Mottat, og registrert

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestemt meg for at CDP4A blir stående inntil videre! Når nye høyttaler er i hus, kan det på nytt skje at den blir lagt ut for salg igjen. Men, som sagt.. Hegel spilleren blir stående hos meg enda noen månder

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkeligt at du er interessert i B&W, du som sa at det var kjedelig til meg

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestemt meg for at CDP4A blir stående inntil videre! Når nye høyttaler er i hus, kan det på nytt skje at den blir lagt ut for salg igjen. Men, som sagt.. Hegel spilleren blir stående hos meg enda noen månder
    CDP4A er en skikkelig god spiller, så skjønner du beholder den. Respons er også en usedvanelig god høyttaler, skjønner godt om den går av med serien .

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten dose fornuft er ikke å forakte...

Hvordan går høyttalersalget?

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo KentOve,

Länge sen sist, men jag såg att min hifibrorsa Sven Roger
    bjöd in dig på demo. Missa inte det. Dom där Focal 1037
    är nog dom högtalare jag haft om jag inte ändat upp med
    ett par Amerikanska grott-troll.

Fruktansvärt dynamiska och med 300 äkta Norska Watt så
    ska nog tänderna lossna. Och betydligt mer lätta att ha att
    göra med än Array och Pioneer.

Jag ber om ursäkt för att jag promotade S1-EXops:

Jag hade väl med min ålder kanske haft mer tålamod och
    tweakat till kringutrustningen mm för att få dom att spela
    som jag vill. Det är nog ena bångstyriga jävlar.....

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Merkeligt at du er interessert i B&W, du som sa at det var kjedelig til meg
    Det er mye du syns er merkelig har jeg forstått!

Det jeg sa til deg var at B&W er drit kjedelig på Classe, det er jo den eneste elektronikken jeg har testet på B&W høyttalere, foruten om Denon som jeg syns faktisk låt bedre, husker ikke om jeg nevnte det for deg. Så at B&W er kjedelig på en annen type elektronikk kan jeg jo ikke uttale meg noe om.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CDP4A er en skikkelig god spiller, så skjønner du beholder den.
    Ja, jeg fikk tenkt meg litt om og bestemte meg for at jeg beholdt den. Nå har jeg ikke testet alverdens med cd-spillere, men etter hva jeg skjønner av noen innlegg på Sentralen skal jeg visst betale ganske mye mer for en spiller som kan konkurere mot CDP4A

Respons er også en usedvanelig god høyttaler, skjønner godt om den går av med serien .
    De spiller mildt sagt hensynsløst godt. Både stativ høyttaleren, og den mellomste gulvstående slo meg rett i hjerte. Helt utrolig bra. Nå har jeg ikke fått hørt Grand D, siden Audiofil ikke fikk disse til å spille bra i rommet de hadde fått i Horten. Men når leiligheten står klar skal jeg få dem hjem der, og prøve ut Det er vel noe jeg gleder meg aller mest til, når leiligheten står klar!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    En liten dose fornuft er ikke å forakte...

Hvordan går høyttalersalget?
    Høhø! Tenkte nesten du ville rose fornuften min nå, etter dette valget

Høyttaler salget, njo.. Jeg hadde to som virket meget intresserte. Den ene skulle ringe meg i løpet av dagen, men har ikke hørt noe. Så da er nok han utelukket. Han andre venter penger inn på konto, han har sagt han skal ha de, men jeg vet ikke hva som skjer. Jeg får vel bare smøre meg med fornuft

Side 59 av 153 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 89 99 109 119 129 139 149 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •