KentOve`s Stue Stereo - Side 57

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 57 av 153 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 97 107 117 127 137 147 ... SisteSiste
Viser resultater 1,121 til 1,140 av 3052
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Ser det er spesielt en sub her som ikke har blitt nevnt her. Kan jo nevne Focal? Hørte en 12" hos en jeg kjenner som lånte fra Hifihuset. den spilte grisebra på musikk. Tipper det var en av de i den dyrere klassen, men fy.... Aldri hørt en så musikalsk sub. Så du kan jo evt søke litt på nettet og se hva du får snoka deg fram til. Hørt stort sett alle subene som er nevnt ovenfor, og kan bekrefte at du har gode kandidater :-) Men ta en nærmere titt på Focal føre du i det hele tatt tar en beslutning.
    At den er dyr gjør meg ikke så mye. Er villig til å gå ganske langt, for å få den lyden jeg er ute etter, og forhåpentligvis leve med en lengre stund.

MEN! Ja, det er jo nesten alltid ett men. Focal selges vel nesten kun hos Hifi Huset i Bærum, og jeg er vel ikke for ofte på de kanter. Men nå skal jeg til Oslo om 2 uker, og da skal jeg og Kriller ta oss en tur, viss Andre har kommet seg i nye lokaler.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Kommer bare med en tanke nå men... Hva med 4 stykk SB12 Plus ?
    Njæ. Tror ikke det blir aktuelt du. Er på jakt etter en, eller to subwoofere av høy kvalitet, som innfrir mine ønsker. Det blir LITT voldsomt med hele 4 subwoofere uansett hvilke det skulle vært. Det hadde vært fullt mulig, viss jeg hadde hatt et hus med ett dedikert rom. Men, dette skal være i en stue, så jeg vil liksom ikke ta helt av.

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    JL Audio er en helt sjef sub.
    Eneste er at den koster så inni !&&%Y/ mye :-/

Hva med 2 stykk DD 10 eller DD12 ?
    JL Audio er en helt SJEF sub ja, det er vel den som frister aller mest. Ser ikke bort fra at det er den som kommer til å flytte inn her heller. Viss det blir aktuelt, begynner jeg med en, å kjøper eventuelt en til etterpå.

To stk DD10 eller DD12 hadde heller ikke vært så forbanna domt. Liker den tanken der ja, kunne blitt bra

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man tenker "bang for buck" , så kan man jo ihvertfall trygt si at hverken 1 x JL Audio Fathom F113 eller 1 x DD18 har nubbesjangs til å følge 2 x PB-13 Ultra, selv om man ender opp på ca samme prisen. At man også som regel får bedre lyd med 2 subber enn 1 er også ett pluss for sistenevnte.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du skal til stavanger, ta turen innom Resonans.. Her er det lett og føle seg velkommen8)

og når du først er der, hvorfor ikke få en demo av noen subber.

kan anbefale, Tannoy TS-12 til bra pris, er nokk litt undervurdert denne, og pga tett kasse er den jo liten , og lett og plasere er den også.Spiller sykt bra,ikke den grommeste kino subben, men glimrende musikksubb...Ikke mange tette kasser som egner seg bra til kino,,,

kanskje du kan få en demo av sunfire subb også, dette skal jo være sykt bra subber, men aldri hørt selv da...

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    En viktig poeng med 2/3 små sub ift en stor er at det er mye enklere å integrere flere små sub'er og flytte dem rundt i rommet. I mitt rom for eks så sliter jeg enormt å få bra bass-respons med en stor sub. Hadde jeg brukt to små så hadde jeg klart å unngå rom resonanser mye bedre.
    Det tipset skal jeg ta med meg!

Når det gjelder å integrere subwooferen med resten av anlegget har Resonans sånn halveis sagt at de vil ta turen fra Stavanger, og over til Karmøy for å hjelpe meg med å få Fathomen til å spille bra, viss jeg skulle ha kjøpt en slik. Jeg må selvfølgelig betale de litt, siden dette er ett stykke og reise.

Og viss det skulle blitt noen Velodyne subwoofere, tror jeg heller ikke det skulle vært problem å fått noen fra Soundgarden i Haugesund til å komme å hjelpe meg

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du ikke trenger Auto EQ - hva med Velo SPL1000R/1200R?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Spørsmålet du må stille deg er jo hva du ønsker denne subben skal gjøre.
    Det har jeg stilt meg, opptil flere ganger.

Og for å prøve å forklare hva jeg er ute etter, så er det en god subwoofer som er musikalsk, med bra trøkk, kan spille høyt men det er ikke ett kjempe must å spille noe særlig under 20hz. Subwooferen bør ha klasse over lyden den gir fra seg, at det ikke er en typisk subwoofer som bare hamrer løs, og bare gir råskap, for det er langt fra det jeg er ute etter. Jeg vil ha en subwoofer som skal være med på å legge kronen på verket, på de dypere tonen, slik at høyttalerne får konsentrere seg om andre ting

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Hvis man tenker "bang for buck" , så kan man jo ihvertfall trygt si at hverken 1 x JL Audio Fathom F113 eller 1 x DD18 har nubbesjangs til å følge 2 x PB-13 Ultra, selv om man ender opp på ca samme prisen. At man også som regel får bedre lyd med 2 subber enn 1 er også ett pluss for sistenevnte.
    Det er ikke "bang for buck" jeg tenker desverre. Det er kvalitets lyd i musikk jeg vil ha. Som flyter sammen med høyttalerne, uten at den skiller seg for mye ut, men at det samtidig høres godt at jeg har ett monster som er der for å arbeide i dybden.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JLmorten
    Dersom du skal til stavanger, ta turen innom Resonans.. Her er det lett og føle seg velkommen8)

og når du først er der, hvorfor ikke få en demo av noen subber.

kan anbefale, Tannoy TS-12 til bra pris, er nokk litt undervurdert denne, og pga tett kasse er den jo liten , og lett og plasere er den også.Spiller sykt bra,ikke den grommeste kino subben, men glimrende musikksubb...Ikke mange tette kasser som egner seg bra til kino,,,

kanskje du kan få en demo av sunfire subb også, dette skal jo være sykt bra subber, men aldri hørt selv da...
    Jeg er ofte i Stavanger, og har vært innom Resonans mange mange ganger.

Når sant skal sies, har jeg ikke hørt stort annet enn JL Audio F113 på subwoofer siden hos dem.

At Tannoyen du nevner ikke er noe kjempe grom til kino gjør ikke meg noe, da subwooferen jeg skal ha skal brukes 110% til musikk.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg MÅ ikke ha Auto EQ, men hører det er mangen som sier det er ett ganske stort pluss, så hvorfor ikke få det med, når jeg først leter i den klassen det er mulig? Eller?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt endel forskjellige subber opp igjennom. Ultra'ene er de beste jeg har hatt til nå. Har alltid likt lyden i SVS subbene, men med de nye Ultra'ene har SVS tatt ett stort steg opp lydmessig. Beste er nok å få endel av de du lurer på inn i rommet ditt å får testet de selv. Lyd er relativt, ikke sikker du liker det samme som meg eller andre for den saks skyld.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Beste er nok å få endel av de du lurer på inn i rommet ditt å får testet de selv. Lyd er relativt, ikke sikker du liker det samme som meg eller andre for den saks skyld.
    Aaahr! Det der er ikke det letteste skal jeg si det. Jeg bor jo på Karmøy, og det er ikke akkurat opphav av Hifi sjapper her rundtom. Vi har vel bare Soundgarden, Audiofoni og Audiofil som kan sees på som seriøse hifi butikker.

Jeg kan nok få lånt med meg hjem en Fathom F113 en helg hos Resonans. Mens SVS og Velodyne blir vanskligere. Soundgarden i Haugesund har ikke en eneste Velodyne subwoofer i butikken, som jeg kommer på i farten, og SVS sjapper finnes heller ikke på mils avstand.

Sånn sett er Karmøy en DRIT plass å bo :twisted:

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette henger ikke på greip. Modellene du nevner har kun auto EQ, mens DD serien har OSD med manuell set up som tilvalg. Det siste er helt klart det mest fleksible og beste.

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve

Jeg kan nok få lånt med meg hjem en Fathom F113 en helg hos Resonans. Mens SVS og Velodyne blir vanskligere. Soundgarden i Haugesund har ikke en eneste Velodyne subwoofer i butikken, som jeg kommer på i farten, og SVS sjapper finnes heller ikke på mils avstand.

Sånn sett er Karmøy en DRIT plass å bo :twisted:
    Lsound.no har jo 45 dagers åpent kjøp på SVS produktene sine så det er bare å sende tilbake igjen om du ikke blir fornøyd.
    Du må stå for frakten da,men da har du iallfall fått testet dem og matet oppgraderingsspøkelset litt

Kan iallfall anbefale PC-Ultra på det varmeste.
    Vet ikke om det er nevnt tidligere i tråden,men ett annet godt alternativ er REL.
    Ta kontakt med Audioaktøren i Horten.De er meget gode på pris!

REL Acoustics : Great Britan's most acclaimed Sub Bass Systems

Active
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    focal sub utopia kan vel også legges til som ett alternativ?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med 2-4 slike da ?:
    XTZ 99W12 DSP

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg setter stor pris på at folk er vennlige å kommer med forslag til andre subwoofere. Men, viss det er greit ser jeg helst at dere konsentrerer dere om å hjelpe meg med de subwooferene jeg har nevnt i mitt første innlegg angående denne saken - post 1104.

Active
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om man leser hva han skriver så ser det ut som han ønsker noe i en litt høyere prisklasse enn XTZ.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men sånn alikevel..

HiFi Plumber: Jeg har sett litt på REL også, men har ikke hørt noen av deres produkter enda. Skal se på saken, neste gang jeg er innom Resonans i Stavanger.

kenta: En usedvanlig lekker subwoofer det der, helt rå på utseende. Men, nærmer ikke den seg 50k? DD18 er helt på grensa, som koster 34k her i Norge.

skorob: Som kenta nevner ønsker jeg noe i en litt høyere prisklasse. Jeg har jo tidligere hatt en JBL subwoofer som koster rundt 10k. Utseende på de XTZene ser også veldig "billig" ut.

* Haha. Det virker kanskje som om jeg er veldig vanskelig. Det kan vel forsåvidt stemme, men jeg er veldig kresen når jeg handler noe

Active
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men av de du nevner hadde jeg uten tvil gått for 2 x pb13 ultra.

Side 57 av 153 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 97 107 117 127 137 147 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •