KentOve`s Stue Stereo - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 56 av 153 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 126 136 146 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 3052
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Det er jo klart at du er litt ekstra utsatt for været når du bor så nær sjøen. Men, i og med at jeg har leilighet lengst inne, så er jeg vel godt beskyttet når det kommer til å blåse ekstra opp på vinteren. Det er jo også en svær molo på utsiden som du kanskje ser på noen av de siste bildene jeg la ut, så den tar seg vel at den verste støyten når bølgenen slår til.

Jeg har jo jobbet det siste året offshore, men fra i morgen av begynner jeg på Kårstø igjen. Kommer til å gå der ca 2 mnd nå, før jeg fortsetter på en kontrakt vi har i Hammerfest. Men, mens jeg er på Kårstø så hadde det vært mulig å kjørt båt til jobben. En fin Skjærgårdsjeep som er god i sjøen, og går 40knop +, ja da skulle jeg vel ikke brukt stort mer enn 20 minutter til jobb Flott kaianlegg er det like ved også.
    Da har jo jeg akkurat det du ønsker.
    2008 modell Ryds 520 GTS, 115 Mercury Optimax, stålpropell 46 knop:-D
    Da kan du få høre på Si6'ene samtidig, holder fortsatt på med innspilling

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Balarsen
    bra ut dette her Kent, men kjenner du dei som skal inn i leiligheten over deg?
    Då tenke eg mest på om det blir noen som vil ha det roligt kl2100..
    Jeg vet faktisk ikke hvem som skal ha noen av de andre leilighetene. Det eneste jeg vet er at de er relativt unge, de andre kjøperne også. Så det høres jo litt betryggende ut. hehe

Fint område er det og, nøyaktigt 1 min å spasere fra gamlingane mine hehe
    Er du broderen til Cathrine Larsen da, kanskje? :-D

Nå har du garantert skreve dette tidligere ein plass i tråden men ka e bo arealet?
    mvh
    Leiligheten er på 80m2, pluss en utvendig bod på 6-7m2. Det hører også med garasje og terrase til leiligheten.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bowerman
    Da har jo jeg akkurat det du ønsker.
    2008 modell Ryds 520 GTS, 115 Mercury Optimax, stålpropell 46 knop:-D
    Da kan du få høre på Si6'ene samtidig, holder fortsatt på med innspilling
    Det høres helt perfekt ut. Jeg tar den for 50 tusen

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens!

I det siste så har jeg tenkt litt på ny(e) subwoofer, når jeg har fått nye høyttalere i hus. Greit å begynne å planlegge dette allerede nå, i og med at jeg lager en liten plan, når det kommer til det økonomiske. Jeg kjenner meg selv så utrolig godt, at nesten uansett hvilken høyttaler jeg havner opp med, så er trengselen der etter en heftig subwoofer. Så jeg har fått lest ganske mye både her på forumet ( i denne http://avforum.no/forum/hoyttalere/1...b-teknisk.html og denne http://avforum.no/forum/hoyttalere/5...suben-svs.html ) , og generelt på nettet om de subwooferene det er en mulighet for at jeg kjøper. Men, jeg blir ikke helt klok. Som sagt tidligere, er SVS sine sylinder subwoofere helt uaktuelle, det står jeg med enda. Men kassene deres kan bli svært aktuelle ....

For, en stk PB-13 Ultra koster ca 15k, + frakt. Dvs at jeg får to stk PB-13 Ultra for under samme prisen som EN Velodyne DD18 koster. Jeg får også bare EN JL Audio Fathom F113 til ganske den samme prisen som det koster meg å kjøpe TO PB-13 Ultra. Videre så koster Velodyne DD12 og DD15 26k og 30k, mens den mindre JL Audio subwooferen F112 koster 25k.

Kall meg gjerne uviten, men dette er veldig store prisforskjeller på subwoofere jeg har forstått skal kunne konkurere opp mot hverandre? Kan noen som VET dette forklare meg hvorfor det er sånn? Jeg gidder ikke å høre på folk som poster innlegg som det står " Det er ikke noe å tenke på, kjøp SVS/Velodyne " Jeg vil ha en grundig og go forklaring. Helst fra noen som har eid, eller har gode kunnskaper om produkter både fra SVS og Velodyne. JL Audio er vel ikke så utbredt enda, så det blir gjerne litt vanskelig. Men hva er det som gjør dette? Kassene? Forsterkerne? Elementene? Eller det totale resultatet? Og sist men ikke minst. Forsvarer produktene fra Velodyne og JL Audio prisene de opererer med, i forhold til hva du får for nesten halv pris hos SVS? Eller er det rett og slett bare at Velodyne er Velodyne og JL Audio er JL Audio, og de priser sine subwoofere alt for høyt. Jeg vet ikke, derfor søker jeg hjelp. Håper så mangen som mulig som har noe fornuftig å komme med her, er aktive rundt akkurat dette!

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå blir det bare et kort svar fra meg men:

Til musikk er JL Audio/Velodyne best, ikke nødvendigvis i den rekkefølgen.
    Til film er SVS kongen på haugen.

Har ikke hørt JL audio enda, men såvidt jeg har skjønnt det er de på samme nivå som Velodyne, evt enda bedre.

Velodyne har jeg hørt mye på, og de leverer mye dynamikk, og spiller veldig rent, og spiller nok dypt for min del.
    Vil neppe kjøpe meg noe fra SVS (utenom SB12) pga de er for store og tubene er ikke pene i mine øyne. DD /SPLR seriene fra V er kompakte og spiller bra i alle størrelsene.

Henning har vel erfaring med JL audio, send han en pm.

Ellers vil nok en masse SVS fanboys komme inn her og rakke ned på V og JL.. bare vent.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemme det me na Kathrine.
    Eg hadde uansett kjøpt top flooren for du komme nok til å riste folkene ut av sofaen om du får deg subar.
    Hørte på resonanss her enn dagen, skal vara kampanje på 12" modelen av JL Audio,f112, meine det blir lignanes "powerbuy"
    Du kan jo få i gang eit handle lag sånt at du presse prisen ned..
    Er det noen respons på dei pioneerane dine da elle e det slambud og bytting det går i?

Jeg vet faktisk ikke hvem som skal ha noen av de andre leilighetene. Det eneste jeg vet er at de er relativt unge, de andre kjøperne også. Så det høres jo litt betryggende ut. hehe

Er du broderen til Cathrine Larsen da, kanskje? :-D

Leiligheten er på 80m2, pluss en utvendig bod på 6-7m2. Det hører også med garasje og terrase til leiligheten.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens!

I det siste så har jeg tenkt litt på ny(e) subwoofer, når jeg har fått nye høyttalere i hus. Greit å begynne å planlegge dette allerede nå, i og med at jeg lager en liten plan, når det kommer til det økonomiske. Jeg kjenner meg selv så utrolig godt, at nesten uansett hvilken høyttaler jeg havner opp med, så er trengselen der etter en heftig subwoofer. Så jeg har fått lest ganske mye både her på forumet ( i denne http://avforum.no/forum/hoyttalere/1...b-teknisk.html og denne http://avforum.no/forum/hoyttalere/5...suben-svs.html ) , og generelt på nettet om de subwooferene det er en mulighet for at jeg kjøper. Men, jeg blir ikke helt klok. Som sagt tidligere, er SVS sine sylinder subwoofere helt uaktuelle, det står jeg med enda. Men kassene deres kan bli svært aktuelle ....

For, en stk PB-13 Ultra koster ca 15k, + frakt. Dvs at jeg får to stk PB-13 Ultra for under samme prisen som EN Velodyne DD18 koster. Jeg får også bare EN JL Audio Fathom F113 til ganske den samme prisen som det koster meg å kjøpe TO PB-13 Ultra. Videre så koster Velodyne DD12 og DD15 26k og 30k, mens den mindre JL Audio subwooferen F112 koster 25k.

Kall meg gjerne uviten, men dette er veldig store prisforskjeller på subwoofere jeg har forstått skal kunne konkurere opp mot hverandre? Kan noen som VET dette forklare meg hvorfor det er sånn? Jeg gidder ikke å høre på folk som poster innlegg som det står " Det er ikke noe å tenke på, kjøp SVS/Velodyne " Jeg vil ha en grundig og go forklaring. Helst fra noen som har eid, eller har gode kunnskaper om produkter både fra SVS og Velodyne. JL Audio er vel ikke så utbredt enda, så det blir gjerne litt vanskelig. Men hva er det som gjør dette? Kassene? Forsterkerne? Elementene? Eller det totale resultatet? Og sist men ikke minst. Forsvarer produktene fra Velodyne og JL Audio prisene de opererer med, i forhold til hva du får for nesten halv pris hos SVS? Eller er det rett og slett bare at Velodyne er Velodyne og JL Audio er JL Audio, og de priser sine subwoofere alt for høyt. Jeg vet ikke, derfor søker jeg hjelp. Håper så mangen som mulig som har noe fornuftig å komme med her, er aktive rundt akkurat dette!
    Jeg har hørt alle men ikke i samme rom desverre og kan bekrefte at det er alle tre meget gode produkter og du blir sikkert fornøyd samme hvem av de du velger.

SVS en sine styrke er lav forvnrengning ved høye nivåer, mulig å tune med innebygged EQ hvis en har måleutstyr, dyyyyypbass og uslåelig mye for pengene. Men de er store, PB ene som hundehus men har fin finish utenpå og tubene ser litt for industrielle ut i mine øyne men bak store gulvstående så gjør de ikke så mye av seg.

Velodyne DD18 er bra men modellene begynner å bli gammel i dag og prisen i Norge er høy i forhold til street price i US. Går ikke så dypt (da drar beskyttelseskretsene ned utslag (ganske gamle elementer med ikke så stor vandring)) men bra slam, lav forvrengning, bra brystkass punch, og gode til musikk og helt klart en markedets beste innebyggede EQ system og fjernkontroll (som ikke jeg ser behovet for men som andre sverger til). Jeg synes DD 18 er (for) stor Som jeg har skrevet tidligere synes jeg ikke velo ser ut som et 30 tusen kroners produkt på innsiden... Ser på US forum at det er noen som opplever kvalitetsprobelemer med sine DD produkter vet ikke om det er eksempler på det her i landet.

JL F113 har bra punch, går avgrunns dypt (3 db mer drag enn Velo ved 20 hz hvis jeg ikke husker feil) men ikke med samme nivå som SVS (JL ruller av ved 17hz SVS kan tweakes til 10 (!). De er små (Høy WAF i forhold til de andre) å lette å plassere ser ut som prisen både utvendig og innvending. En av de beste elementene å oppdrive en bra Automatisk EQ (ett band) som gjør jobben men ikke like bra som Velo sitt system.

Lydkvalitetsmessig har det på AVSForum vært gjort flere blindtester og SVS og JL har stukket seg ut som favoritter selv om alle som har hørt dem blindt er enig om at det er nyanser ikke dag og natt forskjeller her.

For oss var det også de to det sto mellom men SVS PB kassene ble i største laget for vårt rom. Vi angrer ikke på at vi ikke landet den veien. Videre har jeg alltid vært svak for SUB i lukket kasse lydmessig. Men når det er sagt så er SVS ene mye og god lyd for pengene.

2 JL F112 til en god pris er en meget god kombinasjon tror jeg, lydkvalitetsmessig er nok den hakket bedre enn F113 (til musikk) sier ryktene men det er små nyanser....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd og Bilde hadde en test med en del subwoofer i 9/2008. Den dyreste ble den beste, ikke noe nytt der men det kan være nyttig for deg å lese alle de testene.

Litt OT kanskje men hvorfor har du ikke vurdert andre sub? Galo, XTZ, MJ Acoustics lager også veldig bra suber. Kanskje finnes det ende flere ...

Jeg er ikke noe sub ekspert men min erfaring sier at det er bedre å ha flere mindre suber (si 2 for symmetri) enn en stor og kraftig. Jeg kan ikke forstå de som bruker 30k på 1 sub når det finnes så mye bra, nesten like bra, for mye mindre penger :roll:

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Ellers vil nok en masse SVS fanboys komme inn her og rakke ned på V og JL.. bare vent.
    Da ber jeg moderatorene fjerne "whine" inleggene fra tråden min, fortest mulig

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg hadde uansett kjøpt top flooren for du komme nok til å riste folkene ut av sofaen om du får deg subar.
    Tja. 400 tusen for 10-12m2 mer? Det er så uaktuelt som det kan bli. Det får være grenser hva byggefirmaet skal ta for en noe større leilighet, som i prinsippet er dønn lik min egen.

Hørte på resonanss her enn dagen, skal vara kampanje på 12" modelen av JL Audio,f112, meine det blir lignanes "powerbuy"
    Du kan jo få i gang eit handle lag sånt at du presse prisen ned..
    Når starter denne kampanjen, om jeg tørr spørre?

Jeg bør vel uansett klare å få presset subwooferene litt ned, når jeg først skal handle så dyr subwoofere, de fleste forhandlerne har litt å gå på i disse prisklassene.

Er det noen respons på dei pioneerane dine da elle e det slambud og bytting det går i?
    Når det gjelder Pioneerene så er det ikke mangen som prøver seg på skambud, men det er en hel del som vil prøve å gjøre en deal på bytting. Helt totalt uaktuelt for min del. Jeg har to som vurderer Pioneerene nå faktisk, og det virker som de er litt seriøse også. Vi får se

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe Ikke så dumt (ser ikke ut som at noen kommer inn og roper SVS enda)

Tror du kanskje må sjekke ut MJ Acoustics før du bestemmer deg.
    De har fått et godt rykte, og er ikke ille priset. Mener Maxwell er importør, de holder vel til enten i Stavanger eller Kristiansand. Hadde neppe vært dumt å hørt på de.

Har tenkt tanken på de selv.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Jeg har hørt alle men ikke i samme rom desverre og kan bekrefte at det er alle tre meget gode produkter og du blir sikkert fornøyd samme hvem av de du velger.

SVS en sine styrke er lav forvnrengning ved høye nivåer, mulig å tune med innebygged EQ hvis en har måleutstyr, dyyyyypbass og uslåelig mye for pengene. Men de er store, PB ene som hundehus men har fin finish utenpå og tubene ser litt for industrielle ut i mine øyne men bak store gulvstående så gjør de ikke så mye av seg.

Velodyne DD18 er bra men modellene begynner å bli gammel i dag og prisen i Norge er høy i forhold til street price i US. Går ikke så dypt (da drar beskyttelseskretsene ned utslag (ganske gamle elementer med ikke så stor vandring)) men bra slam, lav forvrengning, bra brystkass punch, og gode til musikk og helt klart en markedets beste innebyggede EQ system og fjernkontroll (som ikke jeg ser behovet for men som andre sverger til). Jeg synes DD 18 er (for) stor Som jeg har skrevet tidligere synes jeg ikke velo ser ut som et 30 tusen kroners produkt på innsiden... Ser på US forum at det er noen som opplever kvalitetsprobelemer med sine DD produkter vet ikke om det er eksempler på det her i landet.

JL F113 har bra punch, går avgrunns dypt (3 db mer drag enn Velo ved 20 hz hvis jeg ikke husker feil) men ikke med samme nivå som SVS (JL ruller av ved 17hz SVS kan tweakes til 10 (!). De er små (Høy WAF i forhold til de andre) å lette å plassere ser ut som prisen både utvendig og innvending. En av de beste elementene å oppdrive en bra Automatisk EQ (ett band) som gjør jobben men ikke like bra som Velo sitt system.

Lydkvalitetsmessig har det på AVSForum vært gjort flere blindtester og SVS og JL har stukket seg ut som favoritter selv om alle som har hørt dem blindt er enig om at det er nyanser ikke dag og natt forskjeller her.

For oss var det også de to det sto mellom men SVS PB kassene ble i største laget for vårt rom. Vi angrer ikke på at vi ikke landet den veien. Videre har jeg alltid vært svak for SUB i lukket kasse lydmessig. Men når det er sagt så er SVS ene mye og god lyd for pengene.

2 JL F112 til en god pris er en meget god kombinasjon tror jeg, lydkvalitetsmessig er nok den hakket bedre enn F113 (til musikk) sier ryktene men det er små nyanser....
    Slike innlegg som dette syns jeg er utrolig koselig Henning, takk for at du tar deg såpasse med tid for å si din mening å forklare. Håper flere de neste dagene vil ta seg litt tid til å skrive ett så gjennomført innlegg. Det kan bli litt spennende og se om det er samme oppfatningen som går igjen.

Jeg har vel nevnt det før, men min(e) neste subwoofer skal brukes 110% til musikk. Det blir ett helt rent musikk anlegg. Jeg kan jo nevne hvordan jeg ser for meg at subwooferen skal være:

1. Spille musikalsk, med definert og korrekte slag i bassen
    2. Bør kunne spille høyt, med minimal forvrengning
    3. Trenger ikke å være den som spiller dypest
    4. Det er ett stort pluss viss den er lett å plassere
    5. Design teller jo litt, men jeg har allerede godkjent de alternativene vi har her

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Lyd og Bilde hadde en test med en del subwoofer i 9/2008. Den dyreste ble den beste, ikke noe nytt der men det kan være nyttig for deg å lese alle de testene.
    Takk for ett strålende tips. Jeg har faktisk lest den testen både 1,2 og 3 ganger

Litt OT kanskje men hvorfor har du ikke vurdert andre sub? Galo, XTZ, MJ Acoustics lager også veldig bra suber. Kanskje finnes det ende flere ...
    Jeg vet faktisk ikke. Syns det er lettest å kjøpe noe jeg vet mange har, når det gjelder subwoofer. De er vel ofte litt vanskligere å få til å spille optimalt i forhold til en høyttaler, og det blir litt vanskligere å få hjelp viss jeg skulle kjøpe ett merke som ikke så mange har erfaring med. Og jeg syns jeg har kommet frem til gode kandidater, alle tre alternativene blir vel sett på som noe av det ypperste på markedet både i gjeldende, og høyere prisklasser

Jeg er ikke noe sub ekspert men min erfaring sier at det er bedre å ha flere mindre suber (si 2 for symmetri) enn en stor og kraftig. Jeg kan ikke forstå de som bruker 30k på 1 sub når det finnes så mye bra, nesten like bra, for mye mindre penger :roll:
    Hm. Samme tanken svermer meg ganske ofte, og jeg vil si jeg er tildels enig med deg der. Bra spørsmål egentlig!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Hehe Ikke så dumt (ser ikke ut som at noen kommer inn og roper SVS enda)

Tror du kanskje må sjekke ut MJ Acoustics før du bestemmer deg.
    De har fått et godt rykte, og er ikke ille priset. Mener Maxwell er importør, de holder vel til enten i Stavanger eller Kristiansand. Hadde neppe vært dumt å hørt på de.

Har tenkt tanken på de selv.
    Jeg har fått det tipset før, av Sveinung som styrer Maxwell sin butikk i Stavanger. Maxwell har forøvrig både butikk i Stavanger og Kristiansand. Men jeg har en høyttaler i bakhode som jeg vil få sjekket litt mer ut, og den selges hos Maxwell, så jeg kan jo se litt nærmere på MJ Acoustic som du nevner da.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er spesielt en sub her som ikke har blitt nevnt her. Kan jo nevne Focal? Hørte en 12" hos en jeg kjenner som lånte fra Hifihuset. den spilte grisebra på musikk. Tipper det var en av de i den dyrere klassen, men fy.... Aldri hørt en så musikalsk sub. Så du kan jo evt søke litt på nettet og se hva du får snoka deg fram til. Hørt stort sett alle subene som er nevnt ovenfor, og kan bekrefte at du har gode kandidater :-) Men ta en nærmere titt på Focal føre du i det hele tatt tar en beslutning.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer bare med en tanke nå men... Hva med 4 stykk SB12 Plus ?

JL Audio er en helt sjef sub.
    Eneste er at den koster så inni !&&%Y/ mye :-/

Hva med 2 stykk DD 10 eller DD12 ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Kommer bare med en tanke nå men... Hva med 4 stykk SB12 Plus ?

JL Audio er en helt sjef sub.
    Eneste er at den koster så inni !&&%Y/ mye :-/

Hva med 2 stykk DD 10 eller DD12 ?

Har 2 stk PC13 ULTRA SVS selv, men er ikke noen SVS slave. Forslaget til H/K er jo brutalt...4 stk av disse bør jo bråke

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet faktisk ikke. Syns det er lettest å kjøpe noe jeg vet mange har, når det gjelder subwoofer. De er vel ofte litt vanskeligere å få til å spille optimalt i forhold til en høyttaler, og det blir litt vanskeligere å få hjelp viss jeg skulle kjøpe ett merke som ikke så mange har erfaring med. Og jeg syns jeg har kommet frem til gode kandidater, alle tre alternativene blir vel sett på som noe av det ypperste på markedet både i gjeldende, og høyere prisklasser
    1) Marantz har et par Galo, ser ut som han er fornøyd med dem
    2) XTZ er det mange som har kjøpt dem. Er små og har fått veldig bra kritikk
    3) MJ Acoustic: Akto har testet en av dem i Hjemmekino og ga den 6/6. Han var veldig imponert!

Men det er klart at du har kommet til gode kandidater. Det viktigste er at du blir fornøyd til slutt

Hm. Samme tanken svermer meg ganske ofte, og jeg vil si jeg er tildels enig med deg der. Bra spørsmål egentlig!
    En viktig poeng med 2/3 små sub ift en stor er at det er mye enklere å integrere flere små sub'er og flytte dem rundt i rommet. I mitt rom for eks så sliter jeg enormt å få bra bass-respons med en stor sub. Hadde jeg brukt to små så hadde jeg klart å unngå rom resonanser mye bedre.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet du må stille deg er jo hva du ønsker denne subben skal gjøre.

Skal du har drag under 20 hz så koster det jo. Sylindrene til SVS er jo nokså ruvende hvis du ikke har et hjørne å plassere dem i, men du finner nok ikke noe som toucher dem til prisen, hverken til musikk eller film - og jeg er ingen fanboy.

MJ spiller veldig bra, men jeg tror du må et par hakk opp på stigen der før du har nok headroom til å dra på.

SB12+ er meget tighte og fine, men helt i dypet går de ikke, men kanskje du ikke trenger mer? Riktig plassert og innstilt så er det utrolig mye i dem ned mot 20 hz...

Ellers har jeg ikke så mye erfaring med DD18/F112/3, men DD18 har imponert meg før, da 2 x DD18...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at vi skal gå mer OT angående akkurat dette, er de eneste "whine"-innlegget jeg ser i forhold til dette måten gorg selv skriver innlegget sitt på. Her er det selvfølgelig lov å diskutere alle sub-fabrikater, så lenge en kan argumentere seriøst for sine forslag (som KentOve selv skriver).

Side 56 av 153 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 126 136 146 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •