KentOve`s Stue Stereo - Side 53

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 53 av 153 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 93 103 113 123 133 143 ... SisteSiste
Viser resultater 1,041 til 1,060 av 3052
    Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Prøver å få det til. Legger inn et par kundebesøk i outlook kalenderen min, så satser jeg på at det ikke dukker opp noe jeg må gjøre. :-D
    Det ligger en flott Soundgardenbutikk rett ved Rockefeller så vi kan jo ta den sammen med Stereofil. Det blir nok raskere å gå rundt i Sentrumbutikkene

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Prøver å få det til. Legger inn et par kundebesøk i outlook kalenderen min, så satser jeg på at det ikke dukker opp noe jeg må gjøre. :-D
    Helt supert

Det ligger en flott Soundgardenbutikk rett ved Rockefeller så vi kan jo ta den sammen med Stereofil. Det blir nok raskere å gå rundt i Sentrumbutikkene
    Det tviler jeg ikke på at det gjør. Men grunnen til at jeg absolutt vil til Solli Plass er at der har de Dynaudio Confidence C2 inne, og det har de ikke i de andre to Soundgarden butikkene i byen :neutral:

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut.
    Kansje vi klarer å få en demo på Hjemmekino`s referansekino også?
    Tror den ligger på Økern.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut.
    Kansje vi klarer å få en demo på Hjemmekino`s referansekino også?
    Tror den ligger på Økern.
    Det hadde jo vært toppen av kransekaka Helt konge!

Jeg sender akto en pm!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øøh! Var det bare her avforum falt bort en times tid? :-o

Newcomer HFidelity sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, skjedde her å... Samtidig som tvkanalene falt ut... Fikk abstinenser jeg!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tvkanaler? Hmm.. Var bare avforum som klikka her, ellers funka alle andre sider på nettet og get tv! Men, siden det er avforum jeg sitter på, på denne tiden av døgnet trippa jeg ganske godt jeg også Liiiiitt små irriterende kan du si!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo alle natt-forumere!

Etter å ha tilbrakt en hel helg i Horten på Hifi messe, har jeg den siste tiden vært skikkelig gira på å få høre enda mer "kvalitets" høyttalere. Alt det med informasjon ørene mottok den helga var herlige minner. Jeg visste det fantes mange forskjellige høyttalere rundtom, men at alle leverte musikk på så vidt forskjellige måter kom litt som ett sjokk. Jeg trodde liksom det var grenser for hvor mangen måter det gikk ann å levere musikk på, men der tok jeg skammelig feil. Det var nok helga i Horten som fikk meg til å sende GFE (som han kaller seg på avforum) en forespørsel om en demo hjemme hos han. GFE, eller Geir som han heter var rask med å svare, og ønsket meg hjertelig velkommen hjem til han! Jeg var ikke vond å be ....

Det første som slo med når jeg kom inn i stuen hans, var at bildene som han har lagt ut på Avforum lyger som bare det. Dette er noe helt annet når du ser det "live", sjukt hvor lekkert dette virkelig er! Jeg tror jeg ble stående rundt ett minutt å bare nyte synet! Jeg tenkte med meg selv " spiller dette så flott som det ser ut, ja da... " Uansett, de fleste vet nok hvilket anlegg jeg snakker om når jeg sier GFE, men for sikkerhets skyld nevner jeg fort hva dette består av. Vi snakker toppmodellene til Sonus Faber - Stradivari Homage, elektronikken består stort sett av dCS utenom monoblokken som jeg mener han nevnte var de største fra BAT og ellers ett hav av kabler fra blant annet Nordost og Kimber. Ja, det stemmer. Han hadde også en liten REL 12" subwoofer som sto i det ene hjørnet. For ett total syn!

Jeg fortalte Geir at det eneste jeg hadde hørt fra Sonus Faber før var Cremona M som jeg likte utrolig godt, men at det ble litt for lite i bunnen. Jeg hadde en liten mistanke om at bassen i Sonus Faber generelt var litt slank, og innfridde nok ikke helt mine krav men dette skulle jeg jo få klarhet i nå. Vi satte oss ned i benken og pratet en liten stund før vi startet selve lytte seansen. Det virket som om Geir spilte litt av den samme typen musikk som meg selv, og idag var det bra for jeg hadde hatt det så travelt når jeg skulle holde avtalen vår, så selvfølgelig gikk jeg fra cder og alt. Men, det ble nå ikke så gæli alikevel.
    Vi kjørte gjennom alt mulig. Ole Paus, Chris Jones, Allan Taylor, Sara K, Dire Straits, Damien Rice og Kari Bremnes var vel grovt det vi fikk kjørt gjennom. Og jammen gikk det fort, ett par timer ble unnagjort på 1, 2 og 3! Tida går fort når du virkelig koser deg! Jaja, nok om det! Så får jeg prøve å sette litt ord på det jeg hørte i kveld da.

Det som imponerte meg mest gjennom hele kveldene var at uansett hvilket volum vi spilte på, lavt, middels, høyt eller "fest" høyt så var diskanten virkelig behagelig. Det var rett og slett en sann fryd om jeg skal få sagt det. Dette gjaldt også musikken vi spilte. Uansett om det var Dire Straits som rocket stua, eller om det var Kari Bremnes og sin "tromme sang" (som jeg kaller den) så var diskanten helt fabelaktig hele veien. Det andre jeg la merke til var at jeg kunne høre hvert eneste instrument, ja jeg kunne faktisk peke ut hver eneste musiker. Det ser jeg ofte blir skrevet på her på forumet, eller gjerne i tester av Lyd og Bilde eller Hjemmekino. Men dette var altså min aller første opplevelse hvor dette kom virkelig godt frem. Mellomtonen var også bare helt rå. Jeg syns jobben mellom diskant og mellomtone var veldig bra. Enkelte ganger så var det som mellomtonen flyttet seg noen hakk lenger mot meg i rommet, men fremdeles hang diskanten med rett bak. Det var egentlig en merkelig ting å forklare, men jeg bare reagerte litt på det! Kraften, luftigheten og måten mellomtonen leverte musikken på var til å få tårer i øynenen av, så forferdelig nydelig samtidig som det var også var røft! Det var liksom uansett hva som ble spilt, det ble levert på en like stødig måte gang på gang, og jeg ble ikke skuffet. Hele lydbildet var så si knirkefritt. Når vi først snakker om lydbildet så mente vel Geir på at sine gammle monoblokker (EC Nemo) helst leverte den skikkelige god lyden når du satt midt i sweetspot, mens når han fikk monoblokkene fra BAT ble det levert god lyd jevnt over hele rommet. Nå kan jeg ikke mene noe annet enn at jeg var meget godt fornøyd, siden jeg hadde sweetspot hele kvelden Men jeg syns nå anlegget tegnet opp ett veldig bredt og stort lydbildet der jeg satt da. Så var det bassen. Skulle mine tanker om at bassen generelt i Sonus Faber var litt slank og daff innfries? Neeh, tror ikke det! For Stradivari Homage leveres med 2x 10" i bunn, og slik spilte det også. Vel, som jeg nevnte i starten så hadde han en REL 12" som også var koblet opp hele tiden, så hvor mye bass som forsvinner når han kobler bort den, det vet jeg desverre ikke. Men, nå var nå denne koblet til og da var hvertfall resultatet i bassen meget vellykket! Sonusene leverte stramme, raske og kraftige slag når de skulle, samtidig som de spilte meget dypt når de skulle det. Når vi spilte Damien Rice og plata "O" var bassen så dyp at det kjentes i både kropp og vegger. Og når vi spilte min kjære "tromme sang" med Kari Bremnes var det som om jeg en stund følte jeg satt midt inni jungelen rundt ett bål med en hel indianer stamme. SÅ ekte var det, det var helt sykt! Jeg tenkte med meg selv " AaaahhR, at jeg f*** ikke huska en Kaizer Orchestra cd, og gjerne et par brente fra Rammstein med dårlig lyd" Det hadde uansett gitt en viss pekepinne på om disse høyttalerne kunne rocke skikkelig også. MEN, vent nå litt! Vi har jo Dire Strait og Brothers In Arms albumet her, ja da må jeg bare høre " Money For Nothing " på full guffe en gang. Det beviser hvertfall litt om Sonusene virkelig kan rocke. Og R O C K E? Ja, det kan dem! Fyyy så dem spilte på denne låta! Det er en av mine referanse låter, jeg simpelthen elsker den sangen! Her gav vi Sonus Faber enormt med volum, og de spilte som aldri før. Det var ikke så lite som 0.1% tegn til skarphet i diskanten og mellomtonen var bare så klar og ærlig, mens bassen punchet på med slag! Det rocka virkelig, samtidig som det var avslappende og deilig å høre på!

Så er det i det hele tatt noe som helst minus med denne høyttaleren? Njæ. Jeg vet ikke, ikke som jeg kommer på hvertfall. Det eneste som er negativt, var at jeg ikke fikk med meg noe Kaizers, Rammstein eller Metallica cder og det kan jeg vel ikke skylde på høyttaleren. En annen ting som kanskje kan være litt negativt for noen er at høyttalerne kan være for lite "frempå", for noen kan de kanskje være litt kjedelige. Til de som burde mene dette skjønner jeg dem, for det var min mening etter å ha hørt Cremona M også, men etter møtet med Stradivari Homage i kveld, fikk jeg en litt annen mening. De kan være veldig snille å kosete når du kun skal sitte en kveld alene å slappe av med noe rolig musikk, men herregud hva rockefot de også kan gi. Det jeg samtidig syns er så spesielt er at de gir deg rockefoten ja, men alikevel så har de en ro over seg som for meg passer veldig godt. Mangen andre høyttalere jeg liker som kanskje rocker mye mer enn Sonus Faber har en tendens til og ta altfor mye av, og det kan for meg være veldig trøttende. Men, som sagt med Sonus Faber er dette ivaretatt på alle plan! Dette er nærmest den perfekte høyttaler for meg! Kort oppsummert igjen hva jeg mener med det - Den kan rocke, men den er også silkemyk!

Og forresten. Jeg knipsa 4-5 bilder av anlegget, men jeg vet ikke om Geir liker at jeg legger de ut her i tråden, så siden jeg ikke er helt sikker på hva han mener om den saken, velger jeg å ikke gjøre det. Han har nok helt sikkert ikke noe imot det, men. For de som ikke har sett anlegget hans, har han jo en egen profil under minHiFi, og går under brukernavnet GFE !

Jeg vil avslutte med å si takk til Geir for at jeg fikk komme, det var utrolig hyggelig! Vi snakkes helt sikkert igjen

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Det andre jeg la merke til var at jeg kunne høre hvert eneste instrument, ja jeg kunne faktisk peke ut hver eneste musiker. Det ser jeg ofte blir skrevet på her på forumet, eller gjerne i tester av Lyd og Bilde eller Hjemmekino. Men dette var altså min aller første opplevelse hvor dette kom virkelig godt frem.
    Oi, visste ikke at Pioneerene spilte så ille hos deg. Dette kommer krystallklart frem selv på mine 10 000-kroners DM683 etter en runde med pinlig nøyaktig plassering.

Uansett, gratulerer med en skikkelig "øre"-åpner. Den første gangen man hører hva gode hi-fi anlegg virkelig kan gjøre med informasjonen i stereosporet er som regel en a-ha opplevelse av dimensjoner.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med plassering i lydbildet henger som regel sammen med riktig plassering av høyttalerene i rommet, og ikke nødvendigvis pris på oppsettet. Å finne denne plasseringen kan være en tidkrevende jobb, men når ting sitter der det skal er det absolutt verd det. Greit å være 2 stykker under denne seansen.
    Oppsettet til GFE er hinsides min egen fantasi, og får jeg mulight en dag hadde det vært spennende å få høre det
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Dette med plassering i lydbildet henger som regel sammen med riktig plassering av høyttalerene i rommet, og ikke nødvendigvis pris på oppsettet. Å finne denne plasseringen kan være en tidkrevende jobb, men når ting sitter der det skal er det absolutt verd det. Greit å være 2 stykker under denne seansen.
    Helt enig!

Etter å ha hatt BGuarden og TorOle på besøk, fikk jeg plassert høyttalerene riktig og slik som KentOve beskrev å kunne plassere instrument/musikere i rommet.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med plassering i lydbildet henger som regel sammen med riktig plassering av høyttalerene i rommet, og ikke nødvendigvis pris på oppsettet.
    Nei nei. Forsto du det sånn, at det var pga prisen totalt på oppsettet? Det skrev jeg da ikke. Jeg har jo hørt godt kalibrert anlegg før hvor dette med plassering i lydbildet gikk ann å peke ut, men ikke så voldsomt og flott som med Sonus Faber i går kveld.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jassså. Ser du klatrer på rankingen her. he he

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tenkte du på Kriller?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Nei nei. Forsto du det sånn, at det var pga prisen totalt på oppsettet? Det skrev jeg da ikke. Jeg har jo hørt godt kalibrert anlegg før hvor dette med plassering i lydbildet gikk ann å peke ut, men ikke så voldsomt og flott som med Sonus Faber i går kveld.
    Mente bare at jeg har hørt sinnsykt dyre anlegg som ikke evner å plassere ting i det hele tatt da høyttalerene bare er satt tilfeldig ut på gulvet. At anlegget til GFE gjør dette uavhengig av pris tviler jeg ikke et sekund på. Dynamikken i de Sonusene må være enorm
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skroll nederst i høyre hjørne på siden her.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente bare at jeg har hørt sinnsykt dyre anlegg som ikke evner å plassere ting i det hele tatt da høyttalerene bare er satt tilfeldig ut på gulvet. At anlegget til GFE gjør dette uavhengig av pris tviler jeg ikke et sekund på. Dynamikken i de Sonusene må være enorm
    Ja, men det er helt rett! Trenger ikke å nevne noe konkret merke eller stand da, men i Horten var det mange av de dyrere systemene som ikke spilt opptil hva de kostet i det hele tatt. De er jo på en måte litt unnskyldt også da, med tanke på rommene de fikk utdelt der. Men hadde derimot ett av de samme anleggene spilt i ett dedikert hjemme-lytterom ville jeg nok fått en litt annen oppfatning om hva de var gode for.

Men nok en gang. Sonusene til GFE spilte flott, og de er også utrolig flotte

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skroll nederst i høyre hjørne på siden her.
    Hehe. Se der ja! Har egentlig ingen betydning for meg hvilken plass jeg ligger på da, selvom det er gøy viss folk liker anlegget mitt. Med en gang jeg fikk Pioneerene og oppdaterte minHiFi lå jeg på topp 3 i ett par dager også

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du skulle invitere f.eks. GFE innom til deg for å få noen tips om hvordan du kan få mest mulig ut av Pioneerene?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Kanskje du skulle invitere f.eks. GFE innom til deg for å få noen tips om hvordan du kan få mest mulig ut av Pioneerene?
    Jo, det kunne jeg jo gjort! Jeg kunne få låne kabler hos han viss jeg ville prøve med Kimber. Han selv forsto jeg ikke hadde jobbet noe særlig med plassering av Sonusene, de spilte egentlig ganske bra fra starten av. Litt små justering hadde det jo blitt, men ikke noe alverdens.

Soundgarden i Haugesund har også sagt seg villig til å ta seg en tur

Side 53 av 153 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 93 103 113 123 133 143 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •