KentOve`s Stue Stereo - Side 50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 50 av 153 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 ... SisteSiste
Viser resultater 981 til 1,000 av 3052
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Ja, du vet jo aldri
    Det kan være at matchen Hegel + B&W ikke er optimal, det vet jeg rett og slett ikke ennå! Men og si at H4SE har for lite krefter til 802D, njææ.. Det bekymrer meg vel egentlig ikke! Den har en enorm strømforsyning, og den er oppgitt til 2x300w noe som visstnok skal være hyggelige målinger.

Her er noe Klubben skriver selv på deres hjemmesider:

" Forsterkerens bør ikke være noe særlig under 100 watt per kanal hvis du bruker 802D i en vanlig stue. Er rommet større er enda mer effekt absolutt å fortrekke! Jo mer kvalitets-watt du gir den, jo mer dynamisk og kontrollert vil den gjengi musikken. " .... Så, for å være ærlig: Jeg tar det knirkende med ro

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe.. Ja, den holder nok plenty. Tror B&W er det du leter etter. Der får du i allefall dyp bassen du ønsker deg. Dessuten låter de utrolig flott. Chris Jones har jo faktisk spilt inn en del av platene sine på B&W også. Sist jeg var i Stavanger for å lytte på mine kjære B&W 685, stod faktisk 802D å spilte med Chris Jones. Men siden vi ville høre plata på 685, ble plata flytta til det oppsette jeg hørte mine på.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke stativhøyttalere ble drevet av Electrocompaniet på det ene bildet?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Hvilke stativhøyttalere ble drevet av Electrocompaniet på det ene bildet?
    Usher Be-718

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion

+ en sub!?

A

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En dårlig kalibrert sådan. Det bidro ikke nevneverdig til opplevelsen desverre.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    hehe.. Ja, den holder nok plenty. Tror B&W er det du leter etter. Der får du i allefall dyp bassen du ønsker deg. Dessuten låter de utrolig flott. Chris Jones har jo faktisk spilt inn en del av platene sine på B&W også. Sist jeg var i Stavanger for å lytte på mine kjære B&W 685, stod faktisk 802D å spilte med Chris Jones. Men siden vi ville høre plata på 685, ble plata flytta til det oppsette jeg hørte mine på.
    Vi får se, vi får se! Ingenting er bestemt enda, så jeg får ta tida til hjelp, har egentlig ikke dårlig tid! Men, en ting som plager meg littegranne. Som sagt ble demo modellene av 802D hos Klubben i Stavanger nettopp solgt, og inn skulle de få 801D som erstatter. Da vet jeg ikke helt hvor jeg kan få lånt med meg hjem ett par B&W 802D:twisted:

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diskuterte nettopp litt Dynaudio med gorg, og siden jeg faktisk skal 2 dager til Oslo i neste måned så skader det jo ikke å få hørt litt på dem, mens jeg først er der.

Så spørsmålet mitt lyder som følger: Er det noen som vet om jeg kan få hørt Dynaudio Contour S5.4, Dynaudio Confidence C2 eller Dynaudio Confidence C4 i noen av Soundgardens butikker i Oslo?

Active Sven Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Om du skall til Oslo neste mån, Kan vi kanske få til
    en demo på Focal 1037BE her hjemme hos meg,om du er
    interesert?
    send en pm om tidspunkt isåfall.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom Pioneerene låt dårlig så anser jeg det som svært usannsynlig at 802D kommer til å fungere bra i det hele tatt, i hvertfall så lenge det er snakk om det samme rommet. Når et anlegg i den kvalitetsklassen du har låter dårlig er ikke utstyrsskifte i samme gate veien og gå, men heller en grunnleggende endring av filosofi og plassering/rom. F.eks overgang til mindre høyttalere og sub, eller kraftig akustikkbehandling, eventuelt skifte rom.

Men så klart, hvis du snakker om et innkjøp når du har skiftet rom så kan jo ting endre seg.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven Roger
    Hei
    Om du skall til Oslo neste mån, Kan vi kanske få til
    en demo på Focal 1037BE her hjemme hos meg,om du er
    interesert?
    send en pm om tidspunkt isåfall.
    Ops, jeg har visst ikke fått med meg at vi har byttet måned

Jeg snakker så klart om denne månden. Regner med å komme til Oslo ganske tidlig Onsdag 29 Oktober, for så og reise hjem 30 Oktober litt utpå dagen.

Men en demo hos deg hadde helt klart vært fristende, om vi kunne ha fikset det. Nå har jeg verken bil med meg, eller er særlig kjent i Oslo så det er jo ett lite pluss viss du ikke bor så langt fra byen og Rockefeller. Prøver å finne ett brukbart hotell i nærheten av Rockefeller, da det er der jeg skal på konsert!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Men så klart, hvis du snakker om et innkjøp når du har skiftet rom så kan jo ting endre seg.
    Såklart er det snakk om ett nytt innkjøp når jeg har fått skiftet rom. Jeg har da ikke tenkt å gå på samme smellen med slike store konstruksjoner nok en gang.

Kommer til å ha Pioneerene til salgs, helt til jeg flytter, selvom jeg håper å bli kvitt de ganske snart. Blir de solgt i nærmeste fremtid kommer jeg til å kjøpe noen rimlige stativ høyttalere som jeg skal bruke på soverommet i den nye leiligheten, eller kanskje jeg får låne mine gamle Audiovector høyttalere av pappa.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Ops, jeg har visst ikke fått med meg at vi har byttet måned

Jeg snakker så klart om denne månden. Regner med å komme til Oslo ganske tidlig Onsdag 29 Oktober, for så og reise hjem 30 Oktober litt utpå dagen.

Men en demo hos deg hadde helt klart vært fristende, om vi kunne ha fikset det. Nå har jeg verken bil med meg, eller er særlig kjent i Oslo så det er jo ett lite pluss viss du ikke bor så langt fra byen og Rockefeller. Prøver å finne ett brukbart hotell i nærheten av Rockefeller, da det er der jeg skal på konsert!
    Allerede Oktober ja :???:
    Bor ikke sa langt unna byen, viss det passer inn tidsplanen, før oss
    begge så løses det.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Passer det dårlig i Oktober, kanskje? :shock:

Uansett så kan jeg sende deg en pm noen dager før jeg reiser bort, så blir vi eventuelt enige

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Kanske jag har fri den Torsdagen, bor på veien ut mot Gardemoen.
    send en pm litt lenger frem i tiden, så sjekker vi status då.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempe flott Sven Roger. Det fikser vi

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God Aften

Ettersom mitt spørsmål i tråden her ikke ble besvart, ble jeg selv nødt til å finne ut om noen av Soundgardens butikker i Oslo hadde de nevnte Dynaudio modellene inne for demo.

Svaret jeg fikk fra selgeren jeg snakket med var at ingen av Soundgardens butikker i Norge hadde verken Dynaudio Contour S5.4 eller Dynaudio Confidence C4 inne for demo fortiden. Så viss alt går etter planen da, blir det demo på Solli Plass med Dynaudio Confidence C2 koblet opp med samme Hegel elektronikk som står hjemme hos meg i dag.

Jeg tror dette kan bli spennende. Flere her inne på forumet har rost Hegel + Dynaudio komboen opp i skyene, så det skal bli morsomt å se hvordan jeg oppfatter dette. Det kommer selvsagt noen ord her i tråden, når demoen er fullført

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desigmessig er Contour en flott høyttaler. Confidence, derimot, ser helt forferdelig ut. Men jeg kan tenke meg at begge låter veldig bra..

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja! Vet ikke om jeg er helt enig med deg jeg da. For min del er Countor en flott høyttaler, for all del. Men den blir så "standard" mange andre gulv høyttalere, gjerne litt kjedelig. Jeg syns Confidence C2 er utrolig flott og C4 bare helt rå utseendemessig

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ofte må de tittes på live, og det må jeg innrømme ikke å ha gjort. Men det skal jo sies at jeg synes 802/801 også er noen fæle kasser. Det slår meg forresten gang på gang at høyttalere er veldig mye mindre i butikken enn på bilder. Hjemme blir de igjen litt større, men fortsatt mindre enn det virker på bilder..

Blir spennende å følge med på hva du ender opp med.

Side 50 av 153 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •