KentOve`s Stue Stereo - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 153 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 3052
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Capitaine
    Du gapet over litt for mye i denne omgang karmøy, og gjorde den klassiske "mye vil ha mer"-feilen.
    Hjemmedemo _er_ ,utrolig nok, veldig viktig.
    Men du trenger ikke prøve S-3ex heller i rommet du befinner deg i nå egentlig.
    Er det helt på tryne med S-1ex, så kan det vel tenkes at det blir litt mindre på tryne på S-3ex, men det går ikke fra håpløst til et meget bra resultat når høyttalerne stort sett er likt designet, bortsett fra noen centimetre her og der, samt at de er litt annerledes tunet.
    Men jeg skal ikke utelukke at S-3ex kan være en høyttaler du kan få et okay resultat med likevel, etter litt tweaking og diverse. Og når du flytter til den nye leiligheten får de enda mer plass til å utfolde seg i.
    Men altså, ikke gjør den nesten samme feilen igjen, å velge S-3ex uhørt. Det er foreløpig lite som tyder på du har tenkt å gjøre samme feil igjen, selv om noen oppfordrer til å prøve 3'en. Uansett gjelder det å trø litt forsiktig sånn generelt. Spesielt når man nettop har brent seg.

Rent subjektivt sett mener jeg at jeg skulle fått S-1ex til å spille bra i ethvert rom, selv ditt. Men det blir vel en annen diskusjon..
    Du kan banne på at jeg ikke skal gjøre denne tabben igjen. Greit nok, gjort er gjort og det er fortid. Det er jo såklart veldig kjipt, men man lærer av sine feil og ser man litt posetivt på det er det sunt det og. Nytter hvertfall ikke å forbanne seg på dette "bom" kjøpet hele veien.

Jeg håper jeg kan få øynene opp for noe nytt og spennende i løpet av helga jeg er i Horten. Der får jeg hvertfall hørt noen av de høyttalerne som jeg ser på som potensielle i mitt anlegg. Noen av de jeg sikler mest på er ikke for demo der, såvidt jeg vet men det kan jo være at jeg er heldig.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Jeg tror i alle fall du kunne fått rimelig mye bass selv i ditt rom hvis du hadde brukt kabel budsjettet på en sub eller to... For de pengene så får du meget bra saker... og jeg kan garantere at det ville flyttet mer luft og gitt mer bass enn det signal, høyttaler og strømkabler bidrar med.

Men meg om det :-D
    Jeg tror faktisk jeg har svart akkurat deg på dette før, men jeg kan ta det nok en gang. Jeg springer ikke til nærmeste hifi sjappe å kjøpe en til to gode subber når jeg nettopp har kjøpt høyttalere til 60k? Det får sannelig være grenser.

Hvilke typer musikk er det du spiller? Det er mye musikk (90%???) som har inspillinger som kan låte overraskende tamt når det blir spillt uten festkulen i frekvensresponsen vi er vant til fra radio, bil, boombox, PA utstyr etc...

Dvs det kan jo være at du faktisk ikke liker "korrekt" lyd med en rimelig flat frekvens respons. Ikke noe galt i det, men da er ikke "dyr" studio monitor veien å gå...
    Veldig mye forskjellig egentlig. Men jeg kan fort nevne noen favoritt band. Morten Abel, Kaizers Orchestra, Metallica, Disturbed, Rammstein, Bruce Springsteen, REM, Mark Knopfler osv osv osv! Bjørn Eidsvåg hører jeg også mye på. Han er utrolig dyktig. Det går også litt i norsk "gla" musikk som De Lillos og Postgirobygget. Som du forstår, veldig spredt.

Hvis Bjørn Eidsvåg inspillinger eller Flageborgs bass expo låter tamt og udynamisk i bassen så kan det jo hende at rommet er problemet. Det er rommets og det avgrensningger og høytalernes og lytteposisjonens plassering som definerer frekvensresponsen i bassen uansett hva du kjøper av høytalere (men det er klar en HT med "festkul" forsterket av en topp i ett rom gir mer bass....)
    Jeg har prøvd med Infected, også Bjørn Eidsvåg når Pappa har alle cdene hans. Utenom det, har jeg prøvd haug med andre techno plater og låter fra mine yngre tider. Noe låtere bedre en andre ting, men fortsatt ikke det bass trykket jeg snakker om.

Men når det gjelder maks bass lydtrykk (og følt på kroppen) så er det mengde luft som flyttes som er alfa og omega. Skal en flytte mye luft må en ha store elementer og eller lang lineær slaglengde. For at ett 7" element skal flytte mye luft (5 liter eller så ) må de slå over 20 cm linært (hvis jeg ikke bligser på kalkisen) og det tviler jeg på at du finner så mange som gjør...

Det er her suber (Helst fler) kommer inn, du får tre fordeler (hvis du får intergrert godt) du får flyttet luft (og får trykksatt rommet), du kan plassere subbene der du får best frekvensrespons i lytte posisjon (det er nesten aldri der en må sette ett stereo par for å få perspektiv, luftighet etc) og du får avlastet hovedhøytalernes elemer for store utslag (stress) og får mer presis lyd og mer headroom.
    Jeg forstår godt hva du sier. Men poenget er, la meg ta ett eksempel. Når jeg kjøpte Audiovectorene mine var jeg veldig fornøyd med resultatet av disse. De var ikke vanskelige å plassere, og de var veldig lette å drive. Jeg rett å slett storkoste meg med disse. Men så gikk det vel ett par år, og jeg følte jeg savnet noe. Jeg gikk til innkjøp av en JBL sub, og vips så var resultatet meget bra. Det jeg prøver å si er at jeg er ikke ute etter noe maks lydtrykk, og trenger ikke å kjenne det noe voldsomt på kroppen. Da tror jeg du har misforstått. Jeg liker godt bass, men hele høyttaleren skal jo spille bra fra topp til tå, og låte bra sammen som ett resultat. De neste høyttalerne jeg havner opp med skal jeg ikke trenge å ha subber til med en gang, men på sikt vil kanskje dette komme også.

Det er ovveraskende mange tidligere 2 kanals hifi purister (jeg er frafallen sådan) i inn og særlig utland med mye snasent av høytalere (som er fullrange) som har fått seg en aha opplevelse og kjører sub til all musikk lytting :-D

Men som sagt det krever en jobb med intergrering, men der finns det mye kjekt og billig måle utstyr og mange flinke folk også her i landet...

Ellers så støtter jeg rådene om hjemlån før kjøp, bruktsalg av dyrt "nytt" utstyr en har betalt full pris for er dyr hobby...
    Det du avslutter med her, er jeg helt enig med deg i, men ikke så lett når du bor på en øy som heter Karmøy. Uansett skal jeg gjøre mitt beste for å få høre alt jeg kjøper hjemme fremover. Tror liksom ikke OHS i Oslo ville sendt meg ett par Burmester så jeg fikk testet dem hjemme først? Tror du?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HERREGUD! Beklager at det har kommet litt dobbelposter fra meg i det siste, men nettet her ute i Nordsjøen er så latterlig treigt at det henger seg hele veien opp å skaper problemer!!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven Roger
    Hur hade du selv tenkt infør ett ev kjøp?
    Jeg hadde ikke nødvendigvis vært så negativ? Jeg har ett forferdelig lite rom, og disse høyttalerne er jo veldig kilne på elektronikken osv. Så, det er jo ikke sikkert alle har den samme oppfattelsen som meg?

Og hva skal jeg si her i tråden min da? Dette er en kjempe god høyttaler som jeg elsker, den er helt topp. Så legger jeg den for salg etter 3-4 uker? Det er en meget flott høyttaler, og får man den til å spille så blir det nok kanon. MEN, hos meg er det langt fra kanon!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Slettet den lille dobbelt-posten din jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Jeg tror faktisk jeg har svart akkurat deg på dette før, men jeg kan ta det nok en gang. Jeg springer ikke til nærmeste hifi sjappe å kjøpe en til to gode subber når jeg nettopp har kjøpt høyttalere til 60k? Det får sannelig være grenser.
    Det har du og fortsatt ikke forstått mitt poeng ;-D
    Høytalere til 60k kabler til 20 totalt 80k = lyd som sier :-(
    Kabler til 1k, høytalere til 60k subb (er) til 19k = lyd som sier :-D

Dvs mitt poeng er value for money ikke noe annet...

Men hva som har verdi er jo individuellt.

Veldig mye forskjellig egentlig. Men jeg kan fort nevne noen favoritt band. Morten Abel, Kaizers Orchestra, Metallica, Disturbed, Rammstein, Bruce Springsteen, REM, Mark Knopfler osv osv osv! Bjørn Eidsvåg hører jeg også mye på. Han er utrolig dyktig. Det går også litt i norsk "gla" musikk som De Lillos og Postgirobygget. Som du forstår, veldig spredt.

Jeg har prøvd med Infected, også Bjørn Eidsvåg når Pappa har alle cdene hans. Utenom det, har jeg prøvd haug med andre techno plater og låter fra mine yngre tider. Noe låtere bedre en andre ting, men fortsatt ikke det bass trykket jeg snakker om.

Jeg forstår godt hva du sier. Men poenget er, la meg ta ett eksempel. Når jeg kjøpte Audiovectorene mine var jeg veldig fornøyd med resultatet av disse. De var ikke vanskelige å plassere, og de var veldig lette å drive. Jeg rett å slett storkoste meg med disse. Men så gikk det vel ett par år, og jeg følte jeg savnet noe. Jeg gikk til innkjøp av en JBL sub, og vips så var resultatet meget bra. Det jeg prøver å si er at jeg er ikke ute etter noe maks lydtrykk, og trenger ikke å kjenne det noe voldsomt på kroppen. Da tror jeg du har misforstått. Jeg liker godt bass, men hele høyttaleren skal jo spille bra fra topp til tå, og låte bra sammen som ett resultat. De neste høyttalerne jeg havner opp med skal jeg ikke trenge å ha subber til med en gang, men på sikt vil kanskje dette komme også.
    Jeg snakker definnitivt ikke om bass DB drag men kvalitet, nøytralitet og oppløsthet. Mer membran og ideell plassering gir bedre akustisk kobling med luft og det gir mer :-D også på lave volum...

Det du avslutter med her, er jeg helt enig med deg i, men ikke så lett når du bor på en øy som heter Karmøy. Uansett skal jeg gjøre mitt beste for å få høre alt jeg kjøper hjemme fremover. Tror liksom ikke OHS i Oslo ville sendt meg ett par Burmester så jeg fikk testet dem hjemme først? Tror du?
    Det er sant men hva med å flytte nærmere forhandlerne du som jobber i havet... (spøk)

Når det er sagt så tror jeg heller ikke at du ville bli fornøyd med Burmeister så helt håpløst er det ikke å bo på Karmøy :-D

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarer ikke helt å forstå en liten sak, så da kan man like gjerne mase mer.
    Høyttalerne skal ut, javel, begriper ikke at det kan låte så skrekkelig, men for all del, dine ører.

Men, hvorfor i huleste skal du selge cd-spilleren? Under rådende forhold er det åpenbart umulig å foreta en god vurdering hvorvidt den er en optimal match med oppsettet. Oppsettet skal imidlertid endres, så hvordan vet du at CDP4A ikke funker med hva enn du etterhvert ender opp med? Ikke har du testet noen alternativer heller, såvidt jeg vet ihvertfall, men det blir like uinteressant under rådende forhold.
    Dermed er det ren bingo, gjetning, tull og tøys.

Meget mulig det finnes en mer optimal cd-spiller til neste høyttaler selvsagt, men er det ikke mer logisk og økonomisk å drøye et eventuelt bytte på den fronten til neste høyttaler er ferdig plassert og innspilt? Akkurat som det kanskje finnes bedre alternativer kan det meget vel være at den er helt prima til ditt neste høyttalerpar, men heller ikke det vet noen ennå, så da kan du like gjerne vente. Personlig ville jeg kikket i retning forforsterkeren om jeg skulle foreta noen drastiske endringer av klangen, men det får bli en annen krangel en annen dag.

Du skriver at du vil vri klangen fra det ultimat nøytrale som det later til å være bred enighet om at Hegel representerer, og javel, "nøytralitet" er ikke for alle, men er H4SE typisk "Hegel-nøytral"? Nei.
    Skal du da selge cd-spilleren kan du like gjerne spille enda mer bingo og selge forforsterkeren eller effektforsterken, også der ligger store muligheter for å tape unødig mye penger og lære null og niks...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg støtter sitt siste innlegg. Her har du ny avatar, forresten.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbeltakk

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du og fortsatt ikke forstått mitt poeng ;-D
    Høytalere til 60k kabler til 20 totalt 80k = lyd som sier :-(
    Kabler til 1k, høytalere til 60k subb (er) til 19k = lyd som sier :-D

Dvs mitt poeng er value for money ikke noe annet...

Men hva som har verdi er jo individuellt.
    Nja. Det er som du sier, verdi er inviduelt. Nå kjøpte jeg dyre kabler, og det er ikke det kjøpet jeg angrer mest på Så gjort er gjort!

Det er sant men hva med å flytte nærmere forhandlerne du som jobber i havet... (spøk)
    Høhø

Når det er sagt så tror jeg heller ikke at du ville bli fornøyd med Burmeister så helt håpløst er det ikke å bo på Karmøy :-D
    Det en annen ting Jeg brukte bare Burmeister som ett forslag i eksempelet mitt.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Hva med å flytte anlegget opp i stua, og teste det ut der.
    Da får du hørt det i et annet rom, og mora di har sikker bra med demping der:smile:

Er jo kjipt å tape endel penger på salg, dersom du holder ut de siste mnd.

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huvva, det är nästan så jag känner mig medskyldig. Hejade
    ju på köpet av S1-EX.

Det var nära jag köpte dessa. Men jag var medveten om att

1. Dom kräver mkt jobb med anpassning elektronik.
    2. Dom kräver minst en "hurtig" sub.

Den enda högtalare jag kan tänka mig utan sub i prisklass
    under 100 000 Kr är PMC EB1i:

PMC Ltd

Active Sven Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Dette med forsteget som Kakehode nemner, kan vare ett problem
    i Hegel oppsettet. Eide selv tidligare H1+ cdp2a kunne ofte bli veldigt
    slitsomt på mye innspelninger,prøvde med Yamaha 2400 som forsteg
    då forsvant mye av de problemen på bekostning av oppløsning/detaljering.
    Cd spilleren din fikk vel forøvrigt god omtale i siste Fidelity

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Men, hvorfor i huleste skal du selge cd-spilleren? Under rådende forhold er det åpenbart umulig å foreta en god vurdering hvorvidt den er en optimal match med oppsettet. Oppsettet skal imidlertid endres, så hvordan vet du at CDP4A ikke funker med hva enn du etterhvert ender opp med? Ikke har du testet noen alternativer heller, såvidt jeg vet ihvertfall, men det blir like uinteressant under rådende forhold.
    Dermed er det ren bingo, gjetning, tull og tøys.
    Jeg har ikke sagt at CDP4A ikke er optimalt med noe som helst. Det blir litt kjedelig i lengden med samme elektronikken all the way. Og jeg har heller ikke sagt at CDP4A ikke kommer til å fungere med neste oppsett? Du trekker konklusjoner veldig fort syns jeg. Jeg har testet mangen forskjellige cd-spiller, så der tar du feil. Men jeg har ikke testet de hjemme hos meg, der har du rett. Om det er bingo, gjetning tull eller tøys er meg egentlig likegyldig, det er mine penger og mitt oppsett. Jeg vil ha CDP4A fortest mulig ut, så jeg kan fortsette jakten på en ny spiller, og ikke tape _så_ mye. Det er ikke bestemt om ny spiller kommer i nærmeste fremtid, eller når leiligheten står klar.

Meget mulig det finnes en mer optimal cd-spiller til neste høyttaler selvsagt, men er det ikke mer logisk og økonomisk å drøye et eventuelt bytte på den fronten til neste høyttaler er ferdig plassert og innspilt? Akkurat som det kanskje finnes bedre alternativer kan det meget vel være at den er helt prima til ditt neste høyttalerpar, men heller ikke det vet noen ennå, så da kan du like gjerne vente. Personlig ville jeg kikket i retning forforsterkeren om jeg skulle foreta noen drastiske endringer av klangen, men det får bli en annen krangel en annen dag.
    Grunnen til at jeg vil ha spilleren ut, er for å ikke tape alt for mange penger på den. En annen grunn er for at jeg vil prøve noe nytt, og det er kjekt å prøve litt forskjellig hjemme. Jeg er meget fornøyd med spilleren, det er jo ikke det, men jeg vil ha en forandring. Forforsterkeren vil jeg som sagt tidligere ikke bytte, jeg syns P4A og H4SE gjør en strålende jobb sammen, dream team. Jeg nevnte også i noen innlegg tilbake at jeg vil bygge anlegget opp på dette forsterkersettet.

Du skriver at du vil vri klangen fra det ultimat nøytrale som det later til å være bred enighet om at Hegel representerer, og javel, "nøytralitet" er ikke for alle, men er H4SE typisk "Hegel-nøytral"? Nei.
    Skal du da selge cd-spilleren kan du like gjerne spille enda mer bingo og selge forforsterkeren eller effektforsterken, også der ligger store muligheter for å tape unødig mye penger og lære null og niks...
    Jeg vil ikke vri klangen vekk fra det nøytrale, det er jo akkurat dette jeg liker med Hegel, ganske greit for det kan fungere bra med veldig mangen høyttalere. Det jeg derimot vil, er å få en annen type lydsignatur sammen med dette forsterkersettet, som kanskje kan forbedre å gjøre litt forandringer her og der. Når det gjelder H4SE har jeg aldri nevnt at den er typisk "Hegel-nøytral" som du kaller det, min mening er at den nesten tipper over på det varme. Ufattelig grom i bassen, og flotte detaljer! Meget god forsterker

Jeg fatter absolutt ikke at dette plager deg så mye. Hvorfor? Det virker jo nesten som du ikke får sove om natten!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Hei.
    Hva med å flytte anlegget opp i stua, og teste det ut der.
    Da får du hørt det i et annet rom, og mora di har sikker bra med demping der:smile:

Er jo kjipt å tape endel penger på salg, dersom du holder ut de siste mnd.
    Mora mi har ikke to stuer. Hun bor i en leilighet Pappa har tre stuer, men alle er godt møbelert med anlegg, tver og haug me møbler.

Jeg taper heller penger, enn å leve med en lyd jeg slettes ikke er tilfreds med

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karla
    Huvva, det är nästan så jag känner mig medskyldig. Hejade
    ju på köpet av S1-EX.

Det var nära jag köpte dessa. Men jag var medveten om att

1. Dom kräver mkt jobb med anpassning elektronik.
    2. Dom kräver minst en "hurtig" sub.

Den enda högtalare jag kan tänka mig utan sub i prisklass
    under 100 000 Kr är PMC EB1i:

PMC Ltd
    Ja, du burde skamme deg Karla. Alt er din feil

Heheh! Neida, det er ingen her på forumet som skal få ta skylden for det. Det er det bare en stakkars Kent Ove som ble litt for ivrig som skal gjøre!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Dette med forsteget som Kakehode nemner, kan vare ett problem
    i Hegel oppsettet. Eide selv tidligare H1+ cdp2a kunne ofte bli veldigt
    slitsomt på mye innspelninger,prøvde med Yamaha 2400 som forsteg
    då forsvant mye av de problemen på bekostning av oppløsning/detaljering.
    Cd spilleren din fikk vel forøvrigt god omtale i siste Fidelity
    Skal jeg også begynne å bytte pre, ja da er jeg hvertfall i gang. Det er kanskje noen som syns det er ren idioti å selge Hegel spilleren, men det får så være. Jeg har enda ikke solgt den, så vi får se hva som skjer. Jeg kan fint leve med den videre, men det hadde vært greit å fått solgt den også. Jeg har mine grunner i det jeg gjør, og jeg håper da det er lov.

Cd spilleren har ikke bare fått god omtale i Fidelity, men både i inn og utland mange mange ganger. Den har fått hauevis med priser. Det er en glimrende spiller, helt klart

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rent subjektivt sett mener jeg at jeg skulle fått S-1ex til å spille bra i ethvert rom, selv ditt. Men det blir vel en annen diskusjon..
    Vad er dine erfaringer med S-1EX? eftersom du kan utale deg så bastant![/QUOTE]

Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Ikke noe i veien med selvtilliten i hvertfall!
    8-)
    De er lette å ha med å gjøre. Kanskje de letteste jeg har vært borti, sett bort fra stativhøyttalere. Sist jeg fikk målt, var de 29cm fra bakveggen målt fra kabinettet nederst, mens målt ovenifra er det ca 12cm til bakveggen (de kunne stått enda nærmere for alt jeg vet)... et resultat av at bassporten er foran. Det skal vel sies at de som alle andre høyttalere pro*****rer på å stå lengre ut fra bakveggen, men kloss inntil bakveggen er ikke et direkte problem, for å si det sånn. Stuen er nesten helt naken, type ungkarstil. Har prøvd allverdens av elektronikk til de, og de sluker det meste så lenge elektronikken ikke heller ekstremt mye mot "hifi-lyd".

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av Hjemmekino:
    Pioneer Norge kan fortelle at S-3EX er utviklet med et helt annet formål enn hva S-1EX er. Mens referansemodellen S-1EX er mer som en superoppløst og nesten kjedelig behersket studiomonitor å regne, er S-3EX laget for fart og moro. Den er også langt enklere å drive på en fornuftig måte enn hva S-1EX er, og det er et paradoks at i S-1EX sitt tilfelle har ikke Pioneer selv god nok elektronikk til å drive dem fornuftig, i alle fall ikke enda. S-1EX trenger skikkelig med krefter og en meget god kilde. Dette må tilpasses nøye for å i det hele tatt oppnå tilfredsstillende resultater. I en så avslørende konstruksjon er det ikke mye som skal gå galt tidlig i kjeden før det hele blir ulevelig…. Det som er interessant i denne sammenheng er forskjellen mellom disse to modellene. S-3EX er ulikt sin storebror relativt tilgivende, og i vårt testrom får vi gode resultater med mye forskjellig elektronikk, i usannsynlige kombinasjoner. Det som er særdeles spennende er at samme hvor mye forskjellig elektronikk vi kombinerer, så spiller det aldri dårlig. Det låter bare annerledes. Dette må være en usedvanlig morsom høyttaler å leve med, særlig hvis man liker å teste ut forskjellig utstyr.
    Jeg gjentar det som er skrevet i hjemmekino, fordi det er identisk med min egen erfaring med disse høyttalerne. S-3EX er lettere å leve med, noe annet er på grensen til det uforståelige. Men det betyr selvsagt ikke at S-1EX også kan være en kjempehøyttaler.

Men folkens; nå har KentOve sagt klart ifra at han vil prøve noe annet, og det er en ærlig sak. Så la han få lov til det, uten å forsøke å overtale han til å bruke mer penger på sub o.l. Det kan ALDRI redde et anlegg, og jeg skjønner godt at han ikke vil bruke mer penger enn det han allerede har gjort.

Men KentOve; legg gjerne ut høyttalerne på finn.no Her på forumet har kynismen mange følgesvenner og jeg er redd at pristapet kan bli vel stort. Ellers så synes jeg kanskje at butikken yter litt dårlig service når de ikke vil ta høyttalerne tilbake til litt redusert pris (hva om du går ned 10-15000?). Da kan de i det minste selges ut som demo-modeller.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fatter absolutt ikke at dette plager deg så mye. Hvorfor? Det virker jo nesten som du ikke får sove om natten!
    Neida, som med så mye annet bryr det meg strengt tatt et sted midt mellom nakken og rumpesprekken. Men for en utenforstående kan det nesten virke som en eller annen panikk har slått til i knollen din, og det er forståelig, vi har vel alle brukt en haug penger på et eller annet tidspunkt bare for å bli sittende å lure på hvorfor det ikke låter AKKURAT så heftig som vi hadde innbilt oss i forkant.

Og videre, at jeg ikke ser nevneverdige snev av logikk i forsøket på å selge cd-spilleren trenger ikke bety mer enn at jeg bærer preg av innavl. Derfor er muligheten for at jeg tar fullstendig feil for første gang siden 1994 tilstede, og er så tilfelle; jippi, kjør på og lykke til

Side 43 av 153 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •