KentOve`s Stue Stereo - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 153 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 3052
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Tja, Array 800?
    Som nevnt en eller to sider tilbake i tråden min, har jeg tenkt og tenkt og funnet ut at jeg har forandret litt tanker på hva jeg egentlig er ute etter i en høyttaler. Det blir nok ikke Array 800, ingen JBL i det hele tatt.

Det blir nok en heftig konstruksjon, men dog litt snillere i utseende enn Array osv Om jeg så må prøve 100 høyttaler par, skal jeg ikke gi meg før jeg har fått ett resultat jeg kan smile hele dagen over!

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Om jeg så må prøve 100 høyttaler par, skal jeg ikke gi meg før jeg har fått ett resultat jeg kan smile hele dagen over!
    Hvis du ikke dør først

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha. Jeg håper da ikke det

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Butikken har fått med seg at høyttalerne er for salg. De sendte meg en mail for noen dager siden. Jeg kunne ikke få pengene igjen, men de har tilbudt seg å komme hjem til meg for å finne ut av problemet mitt. Jeg kan også få bytte Pioneerene inn viss jeg velger ut en annen høyttaler i deres sortiment!

Vi får se. Det beste hadde for meg vært uten tvil og fått solgt de selv, da står jeg friere til å finne en høyttaler som kan passe meg perfekt.
    Hvis de kan komme hjem til deg, så hadde jeg helt klart bedt de om å ta med et sett S-3EX og prøvd de hjemme hos deg, så kommer nok smilet tilbake

S-1EX begynner å oppføre seg OK hjemme hos meg, men det er etter noen måneder med plassering og tuning av rommet. "Alle" synes det er lite bass hos meg, men ifølge mine preferanser, så er det en veldig "korrekt" bass i forhold til hvordan f.eks. en bassgitar skal låte eller en stortromme. Har lagt på subbene under 80Hz nå og det er moro at det trykker til litt, men det er ikke slik det låter av instrumentene i virkeligheten.

Det er kanskje slik med S-1'ene dine også, pluss at rommet er for lite og ødelegger bassen, at de er mye mer analytiske enn S-3'ene.

Du liker jo lyden av S-3 hos andre, så få de til å ta med de for test og bytt de inn med S-1'ene.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Hvis de kan komme hjem til deg, så hadde jeg helt klart bedt de om å ta med et sett S-3EX og prøvd de hjemme hos deg, så kommer nok smilet tilbake

S-1EX begynner å oppføre seg OK hjemme hos meg, men det er etter noen måneder med plassering og tuning av rommet. "Alle" synes det er lite bass hos meg, men ifølge mine preferanser, så er det en veldig "korrekt" bass i forhold til hvordan f.eks. en bassgitar skal låte eller en stortromme. Har lagt på subbene under 80Hz nå og det er moro at det trykker til litt, men det er ikke slik det låter av instrumentene i virkeligheten.

Det er kanskje slik med S-1'ene dine også, pluss at rommet er for lite og ødelegger bassen, at de er mye mer analytiske enn S-3'ene.

Du liker jo lyden av S-3 hos andre, så få de til å ta med de for test og bytt de inn med S-1'ene.
    Hallais Mor10 !

Du skriver at S-1EX begynner å oppføre seg "OK" etter mnd med justering og tuning. Dette er det kanskje mangen som liker å drive med, men jeg mener du bør høre allerede ved første lytt at det er dette du er ute etter, så kan du heller i tiden etter fin justere litt og finne den beste plassering. For meg er det feil å holde på flere mnd for å få noe til å låte bra, da mener jeg at har havnet på feil produkt. Men dette er jo min egen personlig mening da, trenger ikke å være rett, lang derifra!

Hvertfall i Haugesund er det flere ukers ventetid på å få både S-3EX og S-1EX inn til butikken. Men, viss dette skulle blitt ett alternativ kunne jeg bare hørt med kakehode om han ville tatt med sine egne for en liten test

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallais Mor10 !

Du skriver at S-1EX begynner å oppføre seg "OK" etter mnd med justering og tuning. Dette er det kanskje mangen som liker å drive med, men jeg mener du bør høre allerede ved første lytt at det er dette du er ute etter, så kan du heller i tiden etter fin justere litt og finne den beste plassering. For meg er det feil å holde på flere mnd for å få noe til å låte bra, da mener jeg at har havnet på feil produkt. Men dette er jo min egen personlig mening da, trenger ikke å være rett, lang derifra!

Hvertfall i Haugesund er det flere ukers ventetid på å få både S-3EX og S-1EX inn til butikken. Men, viss dette skulle blitt ett alternativ kunne jeg bare hørt med kakehode om han ville tatt med sine egne for en liten test
    Skjønner hva du mener! Men, det er vanskelig å høre med en gang at du liker de i et rom som ikke er designet for slike forholdsvis krevende høyttalere. Hørte på mine hos Soundgarden før jeg kjøpte de og likte ikke spesielt godt lyden i rommet de stod i. I og med at jeg hadde et nytt lytterom hjemme tilpasset slike høyttalere med demping/konstruksjon, etc., så tok jeg Akto's ord for at dette var en fantastisk, men veldig krevende høyttaler og tok sjansen på de. Har ikke angret på det, da jeg synes det er spennende "å få til" litt vanskelige slike ting.

Jeg mangler fortsatt litt på tuning, men Pioneerene gir meg en mellomtone som tangerer de gamle B&W Matrixene mine, samt en mer integrert diskant, deilig holografi, og en mer stram og definert bass enn B&W'ene jeg likte veldig godt.

Hvis kakehode er villig til å ta med sine, så ville jeg forsøkt det før jeg skrinla Pioneer/TAD for godt.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner hva du mener! Men, det er vanskelig å høre med en gang at du liker de i et rom som ikke er designet for slike forholdsvis krevende høyttalere. Hørte på mine hos Soundgarden før jeg kjøpte de og likte ikke spesielt godt lyden i rommet de stod i. I og med at jeg hadde et nytt lytterom hjemme tilpasset slike høyttalere med demping/konstruksjon, etc., så tok jeg Akto's ord for at dette var en fantastisk, men veldig krevende høyttaler og tok sjansen på de. Har ikke angret på det, da jeg synes det er spennende "å få til" litt vanskelige slike ting.

Jeg mangler fortsatt litt på tuning, men Pioneerene gir meg en mellomtone som tangerer de gamle B&W Matrixene mine, samt en mer integrert diskant, deilig holografi, og en mer stram og definert bass enn B&W'ene jeg likte veldig godt.

Hvis kakehode er villig til å ta med sine, så ville jeg forsøkt det før jeg skrinla Pioneer/TAD for godt.
    Virker ut som du er ganske nær mål med å få dine Pioneer høyttalere til å gi deg mangen herlige musikk timer fremover. Ønsker deg lykke til videre, med fin justeringer

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaija, blir spennende dette her.. Hvorfor kjøper du deg ikke sub da? Ingen høytaler klarer å spille noe skikkelig med dyp bass uansett.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke akkurat en sub hadde vært løsningen med for store høyttalere i et allerede for lite rom.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelige greier. Når hjemme kino testa Hegel H4SE og Pioneerene sa de a de pumpet ut bass som bare det. Tror det er verdt å gi de en sjangse til jeg

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Jaija, blir spennende dette her.. Hvorfor kjøper du deg ikke sub da? Ingen høytaler klarer å spille noe skikkelig med dyp bass uansett.
    ?

Det tror jeg har svart på flere ganger i denne tråden, men jeg kan godt gjenta meg selv. Fordi når man kjøper en så dyr høyttaler, forventer man (hvertfall jeg) å få en skikkelig god bass gjengivelse. Greit nok at rommet mitt ødelegger en del, men jeg burde nå hørt hva som bodde av bass langt der borte ett sted, men neida her er det ikke særlig med bass.

Da kommer det ikke på tale å legge ut fort en 20k + for en god sub. Det skjer bare ikke. Jeg sier ikke at jeg ikke kommer til å kjøpe en sub til neste høyttaler par som kommer inn, men det må være for å pynte på resultatet. En høyttaler bør levere saken greit, syns nå jeg!

Disse beistene av noen høyttalere, pluss en grom sub i tillegg? I dette kottet av ett rom? Tror nok ikke det

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hiver meg på denne.

Bladet Hjemmekino skriver jo:
    Sitat Opprinnelig postet av Hjemmekino
    Pioneer Norge kan fortelle at S-3EX er utviklet med et helt annet formål enn hva S-1EX er. Mens referansemodellen S-1EX er mer som en superoppløst og nesten kjedelig behersket studiomonitor å regne, er S-3EX laget for fart og moro. Den er også langt enklere å drive på en fornuftig måte enn hva S-1EX er, og det er et paradoks at i S-1EX sitt tilfelle har ikke Pioneer selv god nok elektronikk til å drive dem fornuftig, i alle fall ikke enda. S-1EX trenger skikkelig med krefter og en meget god kilde. Dette må tilpasses nøye for å i det hele tatt oppnå tilfredsstillende resultater. I en så avslørende konstruksjon er det ikke mye som skal gå galt tidlig i kjeden før det hele blir ulevelig…. Det som er interessant i denne sammenheng er forskjellen mellom disse to modellene. S-3EX er ulikt sin storebror relativt tilgivende, og i vårt testrom får vi gode resultater med mye forskjellig elektronikk, i usannsynlige kombinasjoner. Det som er særdeles spennende er at samme hvor mye forskjellig elektronikk vi kombinerer, så spiller det aldri dårlig. Det låter bare annerledes. Dette må være en usedvanlig morsom høyttaler å leve med, særlig hvis man liker å teste ut forskjellig utstyr.

Active Sven Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem tør og kjøpe seg ett par S-1EX
    etter all den positive:wink: reklame.
    Årets utmaning venter!!!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bsk
    Hiver meg på denne.
    Tro meg. Jeg har lest denne testen, opp og ned ut og inn. Jeg kan den på rams. Har tenkt så det knaker på å "nedgradere" til de mindre S-3EX modellene. Det er to ting som holder meg igjen fra å gjøre det:

1. Jeg er redd for at også dette skal bli like mislykket.

2. Jeg har også lyst til å prøve haug med andre høyttalere.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven Roger
    Hvem tør og kjøpe seg ett par S-1EX
    etter all den positive:wink: reklame.
    Årets utmaning venter!!!
    Var det ironi ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Du gapet over litt for mye i denne omgang karmøy, og gjorde den klassiske "mye vil ha mer"-feilen.
    Hjemmedemo _er_ ,utrolig nok, veldig viktig.
    Men du trenger ikke prøve S-3ex heller i rommet du befinner deg i nå egentlig.
    Er det helt på tryne med S-1ex, så kan det vel tenkes at det blir litt mindre på tryne på S-3ex, men det går ikke fra håpløst til et meget bra resultat når høyttalerne stort sett er likt designet, bortsett fra noen centimetre her og der, samt at de er litt annerledes tunet.
    Men jeg skal ikke utelukke at S-3ex kan være en høyttaler du kan få et okay resultat med likevel, etter litt tweaking og diverse. Og når du flytter til den nye leiligheten får de enda mer plass til å utfolde seg i.
    Men altså, ikke gjør den nesten samme feilen igjen, å velge S-3ex uhørt. Det er foreløpig lite som tyder på du har tenkt å gjøre samme feil igjen, selv om noen oppfordrer til å prøve 3'en. Uansett gjelder det å trø litt forsiktig sånn generelt. Spesielt når man nettop har brent seg.

Rent subjektivt sett mener jeg at jeg skulle fått S-1ex til å spille bra i ethvert rom, selv ditt. Men det blir vel en annen diskusjon..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ?

Det tror jeg har svart på flere ganger i denne tråden, men jeg kan godt gjenta meg selv. Fordi når man kjøper en så dyr høyttaler, forventer man (hvertfall jeg) å få en skikkelig god bass gjengivelse. Greit nok at rommet mitt ødelegger en del, men jeg burde nå hørt hva som bodde av bass langt der borte ett sted, men neida her er det ikke særlig med bass.

Da kommer det ikke på tale å legge ut fort en 20k + for en god sub. Det skjer bare ikke. Jeg sier ikke at jeg ikke kommer til å kjøpe en sub til neste høyttaler par som kommer inn, men det må være for å pynte på resultatet. En høyttaler bør levere saken greit, syns nå jeg!

Disse beistene av noen høyttalere, pluss en grom sub i tillegg? I dette kottet av ett rom? Tror nok ikke det
    Jeg tror i alle fall du kunne fått rimelig mye bass selv i ditt rom hvis du hadde brukt kabel budsjettet på en sub eller to... For de pengene så får du meget bra saker... og jeg kan garantere at det ville flyttet mer luft og gitt mer bass enn det signal, høyttaler og strømkabler bidrar med.

Men meg om det :-D

Hvilke typer musikk er det du spiller? Det er mye musikk (90%???) som har inspillinger som kan låte overraskende tamt når det blir spillt uten festkulen i frekvensresponsen vi er vant til fra radio, bil, boombox, PA utstyr etc...

Dvs det kan jo være at du faktisk ikke liker "korrekt" lyd med en rimelig flat frekvens respons. Ikke noe galt i det, men da er ikke "dyr" studio monitor veien å gå...

Hvis Bjørn Eidsvåg inspillinger eller Flageborgs bass expo låter tamt og udynamisk i bassen så kan det jo hende at rommet er problemet. Det er rommets og det avgrensningger og høytalernes og lytteposisjonens plassering som definerer frekvensresponsen i bassen uansett hva du kjøper av høytalere (men det er klar en HT med "festkul" forsterket av en topp i ett rom gir mer bass....)

Men når det gjelder maks bass lydtrykk (og følt på kroppen) så er det mengde luft som flyttes som er alfa og omega. Skal en flytte mye luft må en ha store elementer og eller lang lineær slaglengde. For at ett 7" element skal flytte mye luft (5 liter eller så ) må de slå over 20 cm linært (hvis jeg ikke bligser på kalkisen) og det tviler jeg på at du finner så mange som gjør...

Det er her suber (Helst fler) kommer inn, du får tre fordeler (hvis du får intergrert godt) du får flyttet luft (og får trykksatt rommet), du kan plassere subbene der du får best frekvensrespons i lytte posisjon (det er nesten aldri der en må sette ett stereo par for å få perspektiv, luftighet etc) og du får avlastet hovedhøytalernes elemer for store utslag (stress) og får mer presis lyd og mer headroom.

Det er ovveraskende mange tidligere 2 kanals hifi purister (jeg er frafallen sådan) i inn og særlig utland med mye snasent av høytalere (som er fullrange) som har fått seg en aha opplevelse og kjører sub til all musikk lytting :-D

Men som sagt det krever en jobb med intergrering, men der finns det mye kjekt og billig måle utstyr og mange flinke folk også her i landet...

Ellers så støtter jeg rådene om hjemlån før kjøp, bruktsalg av dyrt "nytt" utstyr en har betalt full pris for er dyr hobby...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rent subjektivt sett mener jeg at jeg skulle fått S-1ex til å spille bra i ethvert rom, selv ditt. Men det blir vel en annen diskusjon..[/QUOTE]

Vad er dine erfaringer med S-1EX? eftersom du kan utale deg så bastant!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det ironi ?
    Hur hade du selv tenkt infør ett ev kjøp?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rent subjektivt sett mener jeg at jeg skulle fått S-1ex til å spille bra i ethvert rom, selv ditt. Men det blir vel en annen diskusjon..
    Ikke noe i veien med selvtilliten i hvertfall!

Side 42 av 153 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •