KentOve`s Stue Stereo - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 153 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 3052
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er jo helt meningsløst å forsøke å kompensere for store romproblemer med farget elektronikk.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener det er meningsløst å kjøpe EC?

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Det blir nok ikke EC. Jeg syns lydsiganturen i deres produkter ikke låter så verst, men alt for laidback om jeg skal kalle det det Litt kjedelig! Ikke sikkert jeg får solgt Hegelen en gang.

Nei, sant det.. Men men, masse kjekt der ute

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Nei, sant det.. Men men, masse kjekt der ute
    Det har du HELT rett i

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøve å få lånt med deg hjem noe? Hva med Marantz?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alt under kontroll Men, gidder ikke å iverksette mer krefter før CDP4A er ute av hus!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Off off, taper vel en del her gitt..

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Posetiv er du hvertfall

Tja, det vil vise seg. Det får være grenser for hvor mye en slik flott spiller faller i pris på 5-6 mnd. Får jeg ikke det jeg vil ha, selger jeg enkelt å greit ikke

Da prøver jeg meg heller på en innbytte deal hos den forhandleren, jeg eventuelt skal kjøpe ny kilde hos.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok Jaija, det går nok bra. Syns du ble misfornøyd med høytalerene. Og cd spilleren. Men men, sånn kan det nå gå.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er IKKE misfornøyd med cd-spillerene for tusene gang. MEN, jeg har en rigg full med Hegel elektronikk. Det spiller veldig bra, det gjør det. Men klart det kan bli litt "enveis kjøring". DERFOR skal jeg prøve med å bytte kilde, så kanskje det kan bli litt mer livat!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener det er meningsløst å kjøpe EC?
    Det blir å utvide min konklusjon vel langt. EC er EC, som de sier selv, det skal låte som EC, ikke som noe annet, og uansett hvordan man snur og vender på det så er ikke elektronikk med en viss klangsignatur, enten det er EC eller hva som helst annet, egnet til å rette opp såvidt store romproblemer som det tydelig vis her er snakk om.

Med andre ord var det argumentasjonen og ikke merket EC mitt innlegg dreide seg om.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Det blir å utvide min konklusjon vel langt. EC er EC, som de sier selv, det skal låte som EC, ikke som noe annet, og uansett hvordan man snur og vender på det så er ikke elektronikk med en viss klangsignatur, enten det er EC eller hva som helst annet, egnet til å rette opp såvidt store romproblemer som det tydelig vis her er snakk om.

Med andre ord var det argumentasjonen og ikke merket EC mitt innlegg dreide seg om.
    Okei, da er jeg med!

Da skal jo det være sagt, at jeg bytter ikke kilden for jeg har romproblemer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd du har kommet til den konklusjonen m.h.t salg av høyttalerne.

Imidlertid vil jeg igjen påpeke at det er en smal sak å finne ut om det er selve lyden som kommer ut av høyttalerne eller om det er rommet. Man kan spille på et lavt volum (hvor lavt eller høyt er jo avhengig av det enkelte oppsett), og prøve å høre på høyttaleren i nærfelt. Evt kan du spille i mono, og sette høyttaleren midt i rommet, mest mulig fritt for hjørner og vegger. Er lyden fortsatt spiss så er det elektronikk/kabler du må kaste på bålet.. Jeg har vært borti tilsynelatende langt verre rom enn du har og allikevel fått strålende resultater. Kanskje det var en smule overkill å gå for S-1ex, og muligens er de for store den nye leiligheten også (er hele leiligheten 38m2? Da er det temmelig sikkert av S-1 blir litt overkill), men samtidig er det snakk om 2 7" basser, ikke 12" eller 15", så sånn sett er det litt utrolig at man kun skal legge skylden på rommet.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Capitaine
    Synd du har kommet til den konklusjonen m.h.t salg av høyttalerne.

Imidlertid vil jeg igjen påpeke at det er en smal sak å finne ut om det er selve lyden som kommer ut av høyttalerne eller om det er rommet. Man kan spille på et lavt volum (hvor lavt eller høyt er jo avhengig av det enkelte oppsett), og prøve å høre på høyttaleren i nærfelt. Evt kan du spille i mono, og sette høyttaleren midt i rommet, mest mulig fritt for hjørner og vegger. Er lyden fortsatt spiss så er det elektronikk/kabler du må kaste på bålet.. Jeg har vært borti tilsynelatende langt verre rom enn du har og allikevel fått strålende resultater. Kanskje det var en smule overkill å gå for S-1ex, og muligens er de for store den nye leiligheten også (er hele leiligheten 38m2? Da er det temmelig sikkert av S-1 blir litt overkill), men samtidig er det snakk om 2 7" basser, ikke 12" eller 15", så sånn sett er det litt utrolig at man kun skal legge skylden på rommet.
    Det syns jeg også. Men, en høyttaler som låter så "dårlig" ved første inntrykk og som etter å ha stått og spilt nærmeste nesten to uker i strekk ikke forbedrer seg merkbart. Ja, da er det ikke noe annet å gjøre. Da har jeg gjort ett aldri så lite bom kjøp.

Jeg har bestemt meg for å teste ut kabler, men tviler på at det er dette som er det store problemet. Som nevnt mange ganger før, så har kakehode akkurat de samme kablene som meg, og det spilte bass ut av helv...! Når det gjelder salget av cd-spilleren min har dette ikke noe med problemet med Pio og rommet å gjøre, det er bare fordi jeg vil brekke litt av med en annen kilde, så det ikke blir Hegel all the way.

38m2? Hvor har du det i fra? Hehe! Rommet anlegget skal stå i er på 43m2. Det er en stue/kjøkken løsning i ett. Hele leiligheten er på 80m2 + bod på 5-7m2 tror jeg! Husker ikke eksakt mål der i farten.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, da har jeg bare blandet tallene. 43m2 burde holde til det meste.
    At du selger CDspilleren er jo bare en del av gamet. Du kommer til å bytte mye på anlegget opp igjennom årene. Sånn er det bare. Win some, lose some. Men alt i alt er ikke hobbyen skrekkelig dyr, det fins verre ting å bruke penger, og tape penger på.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Capitaine
    OK, da har jeg bare blandet tallene. 43m2 burde holde til det meste.
    At du selger CDspilleren er jo bare en del av gamet. Du kommer til å bytte mye på anlegget opp igjennom årene. Sånn er det bare. Win some, lose some. Men alt i alt er ikke hobbyen skrekkelig dyr, det fins verre ting å bruke penger, og tape penger på.
    Hehe, ja! Gleder meg virkelig til å få noe eget å bare slappe av med mye god musikk å bare leve mitt eget liv. Det skal bli herlig

Det er som du sier, en del av gamet. Det er ikke alle som skjønner det virker det som, det er jo texas tendenser med en gang jeg legger noe for salg. Det er hele veien noe du vil bytte, selvom jeg skal prøve mitt aller beste å få ett så optimalt anlegg til mine preferanser som mulig!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For, jeg tenkte at S-1EX bare ville låte enda bedre. Jeg visste at mitt rom var alt for lite, men trodde det kom til å låte helt "ok". Men, der tok jeg dessverre feil. Man lærer av sine feil Kjipt, men sånn er det bare!
    Ja, det var virkelig synd dette her (jeg kondolerer). Men er det noe jeg nesten kan garantere etter å ha eid godt over 100 hifi-komponenter de siste 20 årene, så er det at et vellykket produkt fra en produsent (S-3EX) på ingen måte betyr at andre modeller fra det samme merke er like bra.

I mine ører (subjektivt selvsagt), så er S-3EX så mye mer "musikalsk" og "gøyal" enn S-1EX at du må nesten spørre butikken om de lar deg ta innbytte. Da slipper du kanskje unna med "bare" noen tusen kroner i tap.

S-3EX er også fysisk mindre, så den er kanskje litt lettere å plassere i ditt rom. Å bytte kabler eller elektronikk i denne sammenheng, tror jeg neppe fører fram. Førsteinntrykket er som oftest en klar indikasjon, og det er sjelden at elektronikken "går seg til" til de grader som tydeligvis er nødvendig her.

I tillegg vet du sikkert at S-1EX er utrolig kilen på elektronikk, analytisk og tam som den er i bassen. Men det er igjen min subjektive mening. For den som har plassen og elektronikken, så er den sikkert en bra høyttaler.

Så igjen; kan du ikke spørre butikken om de kan ta et innbytte i S-3EX?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Ja, det var virkelig synd dette her (jeg kondolerer). Men er det noe jeg nesten kan garantere etter å ha eid godt over 100 hifi-komponenter de siste 20 årene, så er det at et vellykket produkt fra en produsent (S-3EX) på ingen måte betyr at andre modeller fra det samme merke er like bra.

I mine ører (subjektivt selvsagt), så er S-3EX så mye mer "musikalsk" og "gøyal" enn S-1EX at du må nesten spørre butikken om de lar deg ta innbytte. Da slipper du kanskje unna med "bare" noen tusen kroner i tap.

S-3EX er også fysisk mindre, så den er kanskje litt lettere å plassere i ditt rom. Å bytte kabler eller elektronikk i denne sammenheng, tror jeg neppe fører fram. Førsteinntrykket er som oftest en klar indikasjon, og det er sjelden at elektronikken "går seg til" til de grader som tydeligvis er nødvendig her.

I tillegg vet du sikkert at S-1EX er utrolig kilen på elektronikk, analytisk og tam som den er i bassen. Men det er igjen min subjektive mening. For den som har plassen og elektronikken, så er den sikkert en bra høyttaler.

Så igjen; kan du ikke spørre butikken om de kan ta et innbytte i S-3EX?
    Butikken har fått med seg at høyttalerne er for salg. De sendte meg en mail for noen dager siden. Jeg kunne ikke få pengene igjen, men de har tilbudt seg å komme hjem til meg for å finne ut av problemet mitt. Jeg kan også få bytte Pioneerene inn viss jeg velger ut en annen høyttaler i deres sortiment!

Vi får se. Det beste hadde for meg vært uten tvil og fått solgt de selv, da står jeg friere til å finne en høyttaler som kan passe meg perfekt.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo gudd

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Butikken har fått med seg at høyttalerne er for salg. De sendte meg en mail for noen dager siden. Jeg kunne ikke få pengene igjen, men de har tilbudt seg å komme hjem til meg for å finne ut av problemet mitt. Jeg kan også få bytte Pioneerene inn viss jeg velger ut en annen høyttaler i deres sortiment!

Vi får se. Det beste hadde for meg vært uten tvil og fått solgt de selv, da står jeg friere til å finne en høyttaler som kan passe meg perfekt.
    Tja, Array 800?

Side 41 av 153 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •