KentOve`s Stue Stereo - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 153 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 3052
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Tenkte du mer på hva du hadde på deg enn hva du holdt på med?! forfengelig WTF?! :P. hehe.
    Haha. Beklager liten skrivefeil. MED skulle det stå

Uansett.. RÅ SKAP PÅ ALLER HØYESTE PLAN !

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bowerman
    Hvilke dato er Horten messa, og hva for godsaker er det du ønsker å kjøpe deg nå? Arreté'ene nærmer seg.....
    Jeg ankommer Horten på kvelden 26 September. Selve messa foregår Lørdag og Søndag, 27 og 28 September

Hvilke godsaker jeg ønsker å kjøpe nå, vil jeg enda holde for meg selv. Det står om en 3-4 kandidater.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Haha. Beklager liten skrivefeil. MED skulle det stå

Uansett.. RÅ SKAP PÅ ALLER HØYESTE PLAN !

Skjønte det . Hehe.. fort gjort . Men ble litt morsomt.

Får håpe du finne høyttalere som passer deg og rommet ditt, utrolig dritt at du finner "drømmen", så ødelegger rommet lyden . Men er jo litt av "morroa" og det da .

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Skjønte det . Hehe.. fort gjort . Men ble litt morsomt.

Får håpe du finne høyttalere som passer deg og rommet ditt, utrolig dritt at du finner "drømmen", så ødelegger rommet lyden . Men er jo litt av "morroa" og det da .
    Ja, det håper sannelig jeg også. Først håper jeg at jeg får solgt Pioneerene relativt kjapt. Har ikke fått noen som er intressert enda :|

Vet ikke om dette var helt drømmen, men når jeg hørte lillebroren S-3EX med Hegel effekt var det så sinnsykt rått at jeg ble helt revet med. Ikke var det demo muligheter på S-1EX i nærheten heller, så jeg tenkte som så at dette måtte bare bli knall, og bestilte Jaja.. man lærer av sine feil!

En ting jeg har bestemt meg for er:

Viss jeg ikke finner noen aktiv høyttalere som spiller HELT hinsides, skal forsterkersettet stå akkurat der det står. Kilden kan det se ut som er på vei ut, men forsterkerne mine skal stå der de står! Så da får jeg bygge litt rundt det

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallais

Tenkte bare å skrive noen ord om hva som skjer hos meg fortiden og hva jeg tenker, med tanke på stereoen min. Jeg har skrevet litt rundt om i forumet på forskjellige tråder, men det blir det fort rot av. Oppsummerer raskt her, så det ikke skal bli noen tvil om hva som er fakta.

Jeg kjøpte for noen uker siden (snart 4), splitter nye Pioneer S-1EX hos Soundgarden i Haugesund. Stolt og fornøyd som jeg var fikk jeg de med meg hjem, og koblet dem opp. Jeg ville ikke ha noen førsteinntrykk med engang, så jeg stakk rett ut og tror ikke jeg lytta ett øre til anlegget før neste dag. Det aller første som møtte meg var at diskanten skrek noe voldsomt i forhold til mine forventninger, ble litt skremt men tenkte dette skulle bedre seg etter noen timer innspilling. Mellomtonen syns jeg spilte meget overbevisende rett opp av eskene, men jeg glemte helt ut å høre etter på bassen. At bassen var skikkelig skuffende slo meg ikke før noen dager etterpå tror jeg. Satte i gang med forskjellige plasseringer, og tror ikke jeg lyver viss jeg testa ut 50 forskjellige plasseringer. Langt fra bakvegg, tett innmot bakvegg, tett mot sidevegg og ett stykke i fra osv osv osv. Men neida, bassen spilte like skuffende hele veien. Nå er jo ikke rommet av den største sorten, så når jeg beskriver test posisjonen som "langt", så ta det med en klype salt.

Dagene gikk, og diskanten løsnet seg litt, men ingenting å juble over. Bassen var fortsatt like dårlig, og jeg begynte å bli skikkelig deprimert. Det er sannelig ikke lett å smile, når du håper du har kjøpt deg ett drømmeanlegg, og resultatet ble slikt. Jeg hadde jo kjempe gode forventinger, etter demoen hos kakehode. Mens vi er inne på det, når jeg sier jeg ikke er så fornøyd med diskanten, kan dette ha noe med at i mine S-1EX er det beryllium diskant??

Jeg tenkte, og tenkte.. Hva skulle jeg gjøre?? Skulle jeg våge å satse på at alt ble mye bedre i den nye leiligheten? Ja, jeg burde jo det. Men, neida. Jeg er ung, er lærling og etter mine foreldre å dømme er jeg riv ruskende gal som legger så mye penger i ett anlegget. Derfor tok jeg ingen sjanser, og la dem for salg. Jakten mot den ultimate lyden, var i gang igjen. Høyttalerne har ligget noen dager på brukten her nå, men det ser ikke ut som jeg får noen forespørsler eller noen som er intresserte. Da begynner pompa mi å gå igjen. Trodde disse var lette å få solgt, med tanke på at de er såpasse strøkne og nye og det har hele veien virket som at mangen her inne på forumet er keen på slike høyttalere. Jaja.. jeg får ha tunga rett i munnen, og håpe på at noen snart tar kontakt, eller blir jeg nok litt stressa ja.

Når, og viss jeg får solgt disse høyttalerene skal jeg handle meg inn ett par stativhøyttalere fra Klipsch. Modellen jeg har sett meg ut er RB-81. NEI, dette er ikke mine neste høyttalere som jeg forstår mangen tror. Dette er en midlertidig erstatter for Pioneerene til jeg får nytt rom og leilighet. Først da kan jeg få høre skikkelig hvordan mine neste "skikkelige" høyttalere vil låte, med riktig elektronikk og riktig rom. Når jeg har fått flyttet inn og kommet skikkelig på plass er det på tide å handle inn noe råskap igjen, som kan matche mitt Hegel forsterkersett. Da tar jeg Klipsch stativhøyttalerne innpå soverommet, og parrer disse med en relativt billig forsterker fra Parasound eller Vincent tenker jeg. Det er jo skikkelig digg og ligge i en splitter ny dobbel seng, med en 42" plasma skjerm på veggen, og lyd gjennom Klipsch Blir nok mangen filmer på natta i friperioden da tenker jeg

Ellers er det ikke så mye mer som skjer hos meg fortiden, jeg vil vente til jeg flytter ut før jeg fortsetter med noe. Men heeei, jeg har glemt noe. Tidligere i år gikk jeg til innkjøp av full Hegel rigg, nærmere bestemt System 4. Dette er jeg strålende fornøyd med, det får meg virkelig til å smile og jeg elsker denne elektronikken! Men, nå har jeg faktisk lurt på å oppgradere litt av Hegel riggen min. Vi snakker selvfølgelig om cd-spilleren, CDP4A. Dette er en utrolig god cd-spiller som jeg er kjempe kjempe fornøyd med. Det er ikke mye å utsette på den i farten. Det som plager meg er helheten med hele elektronikk riggen, det blir litt for mye når alt er fra Hegel. Derfor tenker jeg å bytte ut denne nå. Jeg nevnte vel såvidt i en annen tråd tidligere i dag at jeg skulle legge den for salg i kveld, men jeg venter til i morgen. Har noen gutter som venter på meg her, det er poker på gang

Men som en kort avslutning. Cd-spilleren er for salg, så skrik ut viss noen er intressert, den kommer på brukten i løpet av morra dagen håper jeg. Jeg skal beholde forsterkersettet, og det er dette jeg skal bygge anlegget videre på. Forsterkersettet skal absolutt ingen vei, jeg bare elsker det!

Når det gjelder hvilke nye høyttalere jeg vurderer nå, er det snakk om en 3-5 alternativer. Det ene alternativet er Dynaudio som mangen skryter av sammen med Hegel. Det eneste jeg vil si mer er at kun ett av de resterende alternativene har blitt tatt opp skikkelig her i tråden før. Så jeg har fått øynene opp for nye ting

Ha en videre strålende lørdags kveld alle brukere

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså. Jeg har selv hørt Klipsch med Hegel forsterkere og det var langt fra så skrikende som min diskant er nå. Okei, dette var gulvstående høyttalere, og i et helt annet rom. Men, som sagt det var slettes ikke verst når det gjaldt trøkk, og det ble ikke noe skrikende at jeg måtte holde meg for ørene. Jeg hadde selv ikke kjøpt dette for å lytte på musikk i lengre tid, men det var morsomt.

Og så.. les hva pokker jeg skriver vel????

Dette er ikke "nye" høyttalere. Dette er de jeg skal bruke som lyd formidlere på soverommet når jeg skal slappe av i senga med en god film. Og siden rommet mitt er så lite som nå, kjøper jeg de allerede nå og bruker disse frem til jeg flytter, og da igjen kjøper nye gulvstående.

Og potensielt kjempetap?? Huff.. javel da
    Hvor "skrikende" en høyttaler låter er i stor grad romavhengig, som i hvorfor S-1EX "skriker" hos deg ER ROMMET OG PLASSERINGEN SIN FEIL, men det har vi kanskje etablert for lengst... Og selv om det øvrige utstyret ditt på uforklarlig vis ikke skulle være noen god match med S-1EX vil fremdeles et hissig Klipsch-horn spille enda skarpere. Selvsagt. Men for all del, med hvilke fenomener du opplever med et slikt superoppsett i ditt rom er det ingenting som vil overraske meg.
    Og ingen Klipsch spiller dypbass heller, så fremdeles, med mindre du foretar noen andre tiltak, må du til med en DD15 eller noe i den dur. Eter rommet ditt slike hysteriske mengder med dypbass er det liksom ikke så mye annet å gjøre, med mindre de akustiske tiltakene eller en omplassering gir enorm effekt.

Poenget mitt er at dette virker mektig forhastet, hvor mye er du forberedt på å tape på et salg av S-1EX?
    Hvilke tiltak har du faktisk prøvd for å bedre de faktiske forhold??? Har du vurdert og sjekket opp ALLE alternativer til å selge høyttalerne?

Jeg får inn H4SE innen du er hjemme fra norsjøen, så mitt tilbud står ved lag, ta med deg hva enn du gidder av utstyr så skal vi se hva som skjer i et "normalt" rom. Et "normalt" rom som såvidt jeg kan skjønne spiser dypbass til frokost(under 25hz).

Min anbefaling, i den grad den fremdeles er gyldig og hørbar er at du bør roe puppen noe skrekkelig og heller prøve noen triks(akustikk, plassering!!!!), før du kaster alt ut på avtorget og tuller vekk alle pengene dine.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Poenget mitt er at dette virker mektig forhastet, hvor mye er du forberedt på å tape på et salg av S-1EX?
    Hvilke tiltak har du faktisk prøvd for å bedre de faktiske forhold??? Har du vurdert og sjekket opp ALLE alternativer til å selge høyttalerne?
    Kall det gjerne forhastet om du vil, men når en høyttaler jeg hadde så store forventninger til allerede fra dag 1, låter så "dårlig" fra begynnelsen av, ja da er det for meg ikke merkelig at jeg gjør alt for å bli kvitt dem.

Hva mener du er ALLE alternativer da? Jeg har prøvd forskjellige steder å plassere dem, nærmest over alt i rommet. Ingenting forbedrer lyden. Og når folk kommer med en rekke forsalg med tanke på akustik, og andre igjen som jeg ofte snakker med på forumet mener dette er bortkastet, ja da er det sannelig ikke å vite hva jeg skal gjøre.

Jeg får inn H4SE innen du er hjemme fra norsjøen, så mitt tilbud står ved lag, ta med deg hva enn du gidder av utstyr så skal vi se hva som skjer i et "normalt" rom. Et "normalt" rom som såvidt jeg kan skjønne spiser dypbass til frokost(under 25hz).
    Hjelper ikke hva som skjer i ditt rom???? Det blir ikke noe bedre hos meg fordet. Og, som du skjønner har jeg ikke gutsen nok til å våge å vente til jeg flytter!!!!!!! Jeg skjønner ikke hva vi skal finne ut. Kablene har vi helt like, og forsterkerne skal spille meget bra på Pioneerene. Det er eneste Kilden som er ulike fra oss, og selvsagt rommet da.

Min anbefaling, i den grad den fremdeles er gyldig og hørbar er at du bør roe puppen noe skrekkelig og heller prøve noen triks(akustikk, plassering!!!!), før du kaster alt ut på avtorget og tuller vekk alle pengene dine.
    Lett for deg å si. Jeg skal ikke tulle bort pengene, men jeg vil bli fornøyd. Jeg tviler på at dette kan bli meget bra, når det allerede nå låter så "dårlig". Det er vel bedre å kjøpe noen høyttalere som ved første lytting låter ganske bra? Og så kan du jobbe videre med å optimalisere resultatet.

Og jeg skal jo ikke kaste alt på avtorget som du sier. Det er kun snakk om høyttalerne. Kilden har jeg hatt planer om lenge Rolig da gutt. Du virker nesten mer stresset enn meg

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerne har ligget noen dager på brukten her nå, men det ser ikke ut som jeg får noen forespørsler eller noen som er intresserte. Da begynner pompa mi å gå igjen. Trodde disse var lette å få solgt, med tanke på at de er såpasse strøkne og nye og det har hele veien virket som at mangen her inne på forumet er keen på slike høyttalere.
    Hei,

har selv hatt en Accuphase forsterker liggende for salg et par uker, både på AVTorget, HifiSentralen og FINN. Til min lille forbauselse viser det seg at reponsen(målt i antall henvendelser) er størst på FINN annonsen. Regner med årsaken er at mange i målgruppen som ikke er inne på forum av type AVforum, HFS etc ?

Anbefaler deg å "spre" markedsføringen over flere kanaler, disse høyttalerene trenger kun å treffe den riktige kjøper som vet hva dette er og som har midler til å handle. Ha et par kilo is i magen..:razz:

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen masse takk for tipset Otern. Dette tipset skal helt klart følges opp

Stemmer det at det koster penger og legge opp annonser på Finn?

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen masse takk for tipset Otern. Dette tipset skal helt klart følges opp

Stemmer det at det koster penger og legge opp annonser på Finn?
    Sist jeg solgte noen småting på Finn kostet det 25kr for en mnd

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei. Glimrende

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er, som kanskje flere har merket både Pioneer S-1EX og Hegel CDP4A ute for salg på AVtorget og Hifi Sentralen

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare spørre: Om du fikk demo på S3-EX og synes de spilte meget bra - hvorfor gikk du da for S1-EX?
    Er jo ingen hemmelighet at dette er en vesentlig mer kresen høyttaler, men tanke på alt fra kilde til rom. Ikke minst gjør deres fysisk størrelse at de ikke passer inn i rom av begrenset størrelse, jeg anså selv S1 som uaktuelle i et rom på 26kvm.

Må si meg enig med Kakehode her, om du uansett skal flytte er det ikke da bedre å smøre seg med tålmodighet og vente med et eventuelt salg? Bruktprisen faller mest i det esken åpnes...

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Kent O.

Har du testet det jeg tipset deg om tidligere i tråden?

Det fungerer helt sikkert, men i hvor stor grad er det bare du som kan svare på. Prøv det.

A.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Må bare spørre: Om du fikk demo på S3-EX og synes de spilte meget bra - hvorfor gikk du da for S1-EX?
    Er jo ingen hemmelighet at dette er en vesentlig mer kresen høyttaler, men tanke på alt fra kilde til rom. Ikke minst gjør deres fysisk størrelse at de ikke passer inn i rom av begrenset størrelse, jeg anså selv S1 som uaktuelle i et rom på 26kvm.

Må si meg enig med Kakehode her, om du uansett skal flytte er det ikke da bedre å smøre seg med tålmodighet og vente med et eventuelt salg? Bruktprisen faller mest i det esken åpnes...
    For, jeg tenkte at S-1EX bare ville låte enda bedre. Jeg visste at mitt rom var alt for lite, men trodde det kom til å låte helt "ok". Men, der tok jeg dessverre feil. Man lærer av sine feil Kjipt, men sånn er det bare!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Hei Kent O.

Har du testet det jeg tipset deg om tidligere i tråden?

Det fungerer helt sikkert, men i hvor stor grad er det bare du som kan svare på. Prøv det.

A.
    Halla Ambiance

Nei, har desverre ikke det. Sitter offshore, så har ikke muligheten til det. Min konklusjon er at når høyttalerne allerede med første inntrykk låter så "dårlig" vil jeg ikke bruke mye tid på å få de til å låte bra. Jeg nevnte dette igår også. Bedre med en høyttaler som allerede med første lytt gir deg en " aaah, herlig" opplevelse.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hegel CDP4A ute for salg på AVtorget og Hifi Sentralen
    ?????

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp noe med en feitere klang i Electrocompaniet?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ?????
    ?????

Hva er problemet kakehode? Leser du i annonsen, står alt forklart der. Jeg er ikke misfornød med spilleren, tvert imot

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Kjøp noe med en feitere klang i Electrocompaniet?
    Det blir nok ikke EC. Jeg syns lydsiganturen i deres produkter ikke låter så verst, men alt for laidback om jeg skal kalle det det Litt kjedelig! Ikke sikkert jeg får solgt Hegelen en gang.

Side 40 av 153 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •