KentOve`s Stue Stereo - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 153 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 3052
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Ja, du er ikke helt fornøyd altså? Hmm.. Jeg brukte dempe puter fra biltema på veggene jeg. Det ligner veldig på akustikk plater. Biltema Norge Verdt å prøve. Jeg har montert de bak bilder, pga waf Men du kan lime de dirkete på veggen med dobbelsidig teip også. Funker faktisk veldig veldig bra. Det fikk iallefall bassen frem hos meg, i tillegg fikk det ekkoet til å forsvinne.
    Hm! Ja, kanskje det hadde fungert

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Nå snakker du om 2 helt forskjellige ting:
    1) Problemer med at rommet ditt 'spiser' dypbassen er fordig du har noe som kalles stående bølger (veldig enkelt forklart: bølgen som kommer fra veggen kansellerer den som kommer mot veggen). Det har ikke noe med diskant å gjøre. For å fikse dette så trenge du sannsynligvis det som kalles 'bass-traps'. Du kan kjøpe noe ferdig greie eller kan du lage dem selv (med Rockwoll plater for eks).
    2) De fleste bruker Rockwoll plater til å absorbere de første refleksjonene på sideveggene eller takk. Der blir diskanten og den øvre mellombassen absorberte men resten blir uforandret.

Skal du få bedre akustikk i rommet ditt (eller i ditt neste rom) så er det viktig å forstå de forskjellige problemene du har og hvordan du kan fikse dem. Som jeg vet så kan ikke RK alene rette opp problemer i et dårlig rom.

My 2 cents... :-D
    Den er grei, og jeg forstår hva du mener! Men det ble foreslått her i tråden at jeg burde kjøpe inn noen Rockwoll å henge opp, og det ville være med på å hjelpe meg til ett bedre resultat. Men, så sier noen andre at dette ikke kommer til å fungerer i det hele tatt, da er det jo klart jeg blir forvirra.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Endelig blei det bilder au jo Blei jo skikkelig snasent, de var rimelig ruvende kontra de andre ht dine. Får inderlig håpe at du får de til å fungere, synd må måtte kvitte med slike smykker etter så kort tid.
    Utseende messig er det slettes ikke noe å si på, vedlig flott! Rommet ødelegger jo litt på intrykket da. Huset er jo noen år gammelt, derfor blir det også kjekt med ny leilighet når omgivelsene rundt er helt moderne

Får håpe jeg klarer til ett bra resultat, for det er jo ikke noe gøy å sitte i go stolen å spille musikk å kose deg, når ting bare plager vettet av deg! :-|

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Ring acoustic tuning og hør med de hva de mener.
    De selger basstraps fra 2-300kr og oppover. Test det før du selger høyttalerne.

Synd hvis du må selge de pga stående bølger i rommet.. Fine bilder da..
    Det er vel kanskje vanskelig for dem å hjelpe meg med mitt problem når de ikke har fått sett rommet skikkelig å kanskje kan se hva som er mitt problem?

Ja, det er jo veldig synd og det er jo det jeg minst vil også! Vi får bare se, skal nå reise Offshore på mandag, så da får jeg prøve å tenke litt på andre ting. Takk for det Ikke så high tech kamera da, men plenti godt nok for meg! Tar sjeldent så mye bilder.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hm! Ja, kanskje det hadde fungert
    En kjapp tur på biltema det, pluss en pakke dobbelsidig tape og en 100lapp er det i boks

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Steike fine gardiner

Satse på at dei ikkje følger med flytte lasset?
    Men uansett nydlige HT du har skaffet deg Kent! Scoren er oppgradert
    Kor du har kjøpt deg leilighet henne da? Røysane eller ute på det jordet gartneriet var før?
    Men det er nytting info med alt det om ståanes bølger, trur eg skal teste det ut selv for nå må eg opp i 2nd etasje for å finne dypbassen min :evil:
    Vil det ha noe for seg å plugge portane, hva vil eg oppnå?
    mvh
    Bjørn

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Balarsen
    Satse på at dei ikkje følger med flytte lasset?
    Men uansett nydlige HT du har skaffet deg Kent! Scoren er oppgradert
    Kor du har kjøpt deg leilighet henne da? Røysane eller ute på det jordet gartneriet var før?
    Men det er nytting info med alt det om ståanes bølger, trur eg skal teste det ut selv for nå må eg opp i 2nd etasje for å finne dypbassen min :evil:
    Vil det ha noe for seg å plugge portane, hva vil eg oppnå?
    mvh
    Bjørn
    Haha. Gardinene blir nok ikke med på flyttelasset du

Takk for det! Høyttalerene er utrolig flotte. Helt på topp utseende messig!

Jeg har verken kjøpt meg leilighet på Røysane eller der med gartneriet. Jeg har kjøpt helt nede på sjøen. Prosjektet heter "Årabrot Brygge". Det ligger nede ved sjøen, egen garasje, to terraser, bod, brygge osv! Utrolig flott plass spør du meg

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag ankom en snerten sak posten ser dere! Musical Fidelity X-CANv8 er endelig i mine hender! Etter mangen ukers ventetid på denne hodetelefonsforsterkeren har den endelig funnet frem til Karmøy.

AKGene har fått mangen timer på beina allerde, og de har bare blitt bedre og bedre. Noen kanon gode hodetelefoner, som jeg mener fullt å helt kan forsvare høvdingen opp fra mine tidligere K301XTRA. Nå vil det bare vise seg, om de kan bli enda bedre med X-CANv8 koblet opp ilag med dem?

Nå har jeg fått koblet opp forsterkeren, og første inntrykket er WOOW! Men jeg vil vente med noen større konklusjon, før jeg har fått hørt gjennom det jeg bruker som "test spor"

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tatt en tur på biltema?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, har ikke det! Har ikke fått tid!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FOR EN DAG!

Idag tidlig i 7 tida, kasta jeg å tre kamerater oss i bilen å kjørte oppover mot Telemark. Rettere sagt Rjukan. Det var tid for strikkhopping

Vi startet med å se noen hopp, før vi kasta oss i det selv! FYYY FAAAEEEN hvor rått! Det var så utrolig kult, seriøst... Det var helt hinsides!

Jeg vil bare komme med en anbefaling. Er det noen andre som har lurt på å gjøre det samme, kast dere i det! Vi kjørte opp, og bare gjorde det. Når jeg sto der, utpå kanten av rampa og så 90 meter rett ned i bakken, tenkte jeg ? " Hva er det egentlig jeg holder på meg? " ... Sekunder etterpå var jeg på vei i en forferdelig fart mot bakken! EKSTREM dag for meg, som aldri kommer til å bli glemt!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fremdels ingen fra Karmøy som skal ta seg en tur opp til Horten?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg lagt Pioneerene for salg på AVtorget. Skulle noen være intressert i dem, så ikke nøl med å ta kontakt:

kentovesjoen@hotmail.com

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=35842&cat=12

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv nå de biltema platene først. Gjorde underverket hos meg på bassen.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelig at det gikk som det gikk med disse Pioneerene. Utrolig flotte høyttalere.

Vet ikke om du har testet dette, men det gjorde noe vanvittige forandringer på høyttalerens klang hos meg. Når jeg kjøpte mine Von Schweikert vr4-jr og monterte de opp i stuen så var det en overdøvende bass. Jeg flyttet de fram og tilbake til høyre og venstre. Ingenting hjalp, jeg ringte Audioaktøren for å returnere de. Fikk et enkelt spørsmål, og det var ang underlaget høyttalerene står på, om det er tre gulv.

Løsningen var noe så enkelt som "foam" under høyttaler sålen, og jeg fikk skreder "syd" en såle av larvikit. Foamèt som jeg brukte var et 3M produkt, og det gjordet underverker hos meg. Bassen strammet opp, og jeg fikk fokuset mot de rette elementene i lydbildet.

A.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Argh, sikle!

Har hatt lyst på de pioneer høyttalerne lenge. Men karmøy er litt for langt unna, og jeg kjøpte nettopp et nytt hus til alt for mye penger samtidig som jeg har hatt hele 45,03 kr på kontoen i flere uker nå..

Mao, ingen Pioneer høyttalere på meg..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    " Hva er det egentlig jeg holder på meg? "
    Tenkte du mer på hva du hadde på deg enn hva du holdt på med?! forfengelig WTF?! :P. hehe.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fremdels ingen fra Karmøy som skal ta seg en tur opp til Horten?
    Hvilke dato er Horten messa, og hva for godsaker er det du ønsker å kjøpe deg nå? Arreté'ene nærmer seg.....

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Kjedelig at det gikk som det gikk med disse Pioneerene. Utrolig flotte høyttalere.

Vet ikke om du har testet dette, men det gjorde noe vanvittige forandringer på høyttalerens klang hos meg. Når jeg kjøpte mine Von Schweikert vr4-jr og monterte de opp i stuen så var det en overdøvende bass. Jeg flyttet de fram og tilbake til høyre og venstre. Ingenting hjalp, jeg ringte Audioaktøren for å returnere de. Fikk et enkelt spørsmål, og det var ang underlaget høyttalerene står på, om det er tre gulv.

Løsningen var noe så enkelt som "foam" under høyttaler sålen, og jeg fikk skreder "syd" en såle av larvikit. Foamèt som jeg brukte var et 3M produkt, og det gjordet underverker hos meg. Bassen strammet opp, og jeg fikk fokuset mot de rette elementene i lydbildet.

A.
    Det er utrolig flotte høyttalere, det er det absolutt ingen tvil om. Men, siden jeg er ung (20 år) og ikke har bygget meg opp alverdens med penger, våger jeg rett å slett ikke å ta noen sjanser, i tilfelle det ikke vil fungerere i den nye leiligheten heller. Derfor selger jeg nå, slik at jeg ikke taper alverdens

Jeg gleder meg til jeg får leiligheten, da kan jeg få forskjellige høyttalere inn til test, under de forholdene de forhåpentligvis skal stå i, i årevis !

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Argh, sikle!

Har hatt lyst på de pioneer høyttalerne lenge. Men karmøy er litt for langt unna, og jeg kjøpte nettopp et nytt hus til alt for mye penger samtidig som jeg har hatt hele 45,03 kr på kontoen i flere uker nå..

Mao, ingen Pioneer høyttalere på meg..
    Du får spare! Kanskje vi kan møtes på midten eller avtale noe, om dette virker intresant?

Side 39 av 153 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •