KentOve`s Stue Stereo - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 153 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 3052
    Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Capitaine
    Flytt CD og Pre til hyllen under, sett effekt på gulvet. _Jævlig_ mye godlyd går tapt slik som det står nå. La Kent Ove teste det ut før resten av dere hetser meg
    Ja, jøss, å forsikre seg om at vibrasjonene høyttalerne skaper forplanter seg så bra som mulig til effektforsterkeren er en kjempeløsning.
    Det har jeg prøvd, og nei, det er absolutt ikke noe triks. Klart, men kan sette den på et eget, lavt stativ, en form for føtter eller annen demping, men å plante den rett i parketten? Nei.
    Men for all del, det tar fem minutter å teste, så løft i vei kaptein karmøy.

Uansett må elektronikken vekk fra racket, ellers får du aldri plass til plasmaskjerm og bluray-spiller

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir en midlertidig løsning ja, det blir jo vanskelig å ha forsterkeren andre steder enn gulvet hvis han vil teste ut virkningen...?

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kyrie neslie
    dette var saker:shock:
    Dette ER saker

Det er bare sååå utrolig synd at jeg ikke får dem til å låte noe særlig bra i bassområdet, det irriterer meg noe så grenseløst fortiden!

Ellers er det meste ganske greit nå. Diskanten har løsnet enda mer, og smilet mitt begynner å komme sakte men sikkert. Designet tror jeg ikke jeg skal kommentere en gang, for det er bare på toppnivå, både på elektronikk og høyttalere spør du meg

Lover ingenting, men viss du er intressert i Pio`ene skal du ikke se bort fra at de havner på brukten om ikke altfor lenge.. Følg med!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flytt CD og Pre til hyllen under, sett effekt på gulvet. _Jævlig_ mye godlyd går tapt slik som det står nå. La Kent Ove teste det ut før resten av dere hetser meg
    Dette høres helt merkelig ut? Jeg skal ikke si det ikke fungerer, men høres litt rart ut! Bor du langt borte? Du kan godt få komme å løfte ned H4 for meg viss ikke

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så akkurat hva er problemet med bassområdet?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Uansett må elektronikken vekk fra racket, ellers får du aldri plass til plasmaskjerm og bluray-spiller
    Haha! Plasmaskjermen kommer til å bli hengende på soverommet i leiligheten min. Da er det nok også en bluray-spiller like rundt hjørnet

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så akkurat hva er problemet med bassområdet?
    Bassen er ræva? Det er ikke tegn til dypbass i det hele tatt!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Dette høres helt merkelig ut? Jeg skal ikke si det ikke fungerer, men høres litt rart ut! Bor du langt borte? Du kan godt få komme å løfte ned H4 for meg viss ikke
    Grunnen er at elektronikken kommer for høyt og tilfører hardhet (som om du ikke har nok av det fra før av jmf deg selv) og ødeleger fokus og rom og gjør lyden slørete. Har du f.eks et spor hvor en person går frem/tilbake/venstre/høyre for mikrofonen? Da vil du merke at lyden i midten ikke vil høres likt ut som lyden når kun en høyttaler spiller, men er slørete/tåkete. Dette høres sykt voodoo ut før man opplever det selv.
    Jeg bor et lite stykke unna dessverre.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God Kveld i stuen alle sammen !

Da har jeg endelig fått oppdatert minHiFi med nye bilder, av mine ny innflyttede Pioneerer. Har vært litt sløv i det siste, når dagene har gått opp i altslags vas, men endelig fikk jeg satt inn det siste giret og bilder ble lagt ut! Tror det er mangen som har ventet på disse nå, så nyt synet

Her er også noen bilder av eskene Pioneer ankom i:

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen er at elektronikken kommer for høyt og tilfører hardhet (som om du ikke har nok av det fra før av jmf deg selv) og ødeleger fokus og rom og gjør lyden slørete. Har du f.eks et spor hvor en person går frem/tilbake/venstre/høyre for mikrofonen? Da vil du merke at lyden i midten ikke vil høres likt ut som lyden når kun en høyttaler spiller, men er slørete/tåkete. Dette høres sykt voodoo ut før man opplever det selv.
    Jeg bor et lite stykke unna dessverre.
    Hm! Viss dette stemmer, kunne det jo vært en ide og prøvd! Dessverre har jeg ikke ett slikt spor nei, men jeg har fått et tips om å prøve og spille med en og en høyttaler ! Bare for å sjekke..

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bassen er ræva? Det er ikke tegn til dypbass i det hele tatt!
    Sårommet etter dypbass/eventuellt får du i det rommet noen stygge utfasinger, muligeheten for å kompensere for dette med plassering er åpenbart svært begrensede, du trenger en subwoofer med skikkelig romkorreksjon og der røyk neste lønning....

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sårommet etter dypbass/eventuellt får du i det rommet noen stygge utfasinger, muligeheten for å kompensere for dette med plassering er åpenbart svært begrensede, du trenger en subwoofer med skikkelig romkorreksjon og der røyk neste lønning....
    Om det er rommet som eter dypbassen, eller om det er for lite eller om det, jaaa! Uansett hva det er så irriterer deg meg så utrolig at jeg sprikker her jeg sitter.. ! Jeg var inne på tanken på å kjøpe inn noen Rockwoll plater, men etter å ha preika med en her på forumet, som jeg anser som har god peiling velger jeg å ikke gjøre dette. Hans mening er at Rockwoll ikke hjelper alverdens på bassen, men kan være mer behjelplig oppi diskanten.

Og subwoofer? HAA! Kommer ikke på tale at jeg handler inn noen subwoofer. Viss ikke en høyttaler til 60k gir meg mer bass enn dette, ja da vet ikke jeg...

Jeg har to alternativer, som jeg anser som reelle:

1. Enten piner jeg meg gjennom disse måndene til jeg flytter, og krysser fingrer og tær for at resultatet skal få en STOR forbedring med litt arbeid.

2. Jeg kaster Pioneerene ut på brukten, og kjøper meg noen billige stativ høyttalere, som jeg bruker midlertidig til jeg har kommet meg i den nye leiligheten!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er rommet som eter dypbassen, eller om det er for lite eller om det, jaaa! Uansett hva det er så irriterer deg meg så utrolig at jeg sprikker her jeg sitter.. ! Jeg var inne på tanken på å kjøpe inn noen Rockwoll plater, men etter å ha preika med en her på forumet, som jeg anser som har god peiling velger jeg å ikke gjøre dette. Hans mening er at Rockwoll ikke hjelper alverdens på bassen, men kan være mer behjelplig oppi diskanten.

Og subwoofer? HAA! Kommer ikke på tale at jeg handler inn noen subwoofer. Viss ikke en høyttaler til 60k gir meg mer bass enn dette, ja da vet ikke jeg...

Jeg har to alternativer, som jeg anser som reelle:

1. Enten piner jeg meg gjennom disse måndene til jeg flytter, og krysser fingrer og tær for at resultatet skal få en STOR forbedring med litt arbeid.

2. Jeg kaster Pioneerene ut på brukten, og kjøper meg noen billige stativ høyttalere, som jeg bruker midlertidig til jeg har kommet meg i den nye leiligheten!

Eller selge kablene og kjøpe en sub og en bedre middag i stedet...

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du er ikke helt fornøyd altså? Hmm.. Jeg brukte dempe puter fra biltema på veggene jeg. Det ligner veldig på akustikk plater. Biltema Norge Verdt å prøve. Jeg har montert de bak bilder, pga waf Men du kan lime de dirkete på veggen med dobbelsidig teip også. Funker faktisk veldig veldig bra. Det fikk iallefall bassen frem hos meg, i tillegg fikk det ekkoet til å forsvinne.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå snakker du om 2 helt forskjellige ting:
    1) Problemer med at rommet ditt 'spiser' dypbassen er fordig du har noe som kalles stående bølger (veldig enkelt forklart: bølgen som kommer fra veggen kansellerer den som kommer mot veggen). Det har ikke noe med diskant å gjøre. For å fikse dette så trenge du sannsynligvis det som kalles 'bass-traps'. Du kan kjøpe noe ferdig greie eller kan du lage dem selv (med Rockwoll plater for eks).
    2) De fleste bruker Rockwoll plater til å absorbere de første refleksjonene på sideveggene eller takk. Der blir diskanten og den øvre mellombassen absorberte men resten blir uforandret.

Skal du få bedre akustikk i rommet ditt (eller i ditt neste rom) så er det viktig å forstå de forskjellige problemene du har og hvordan du kan fikse dem. Som jeg vet så kan ikke RK alene rette opp problemer i et dårlig rom.

My 2 cents... :-D

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig blei det bilder au jo Blei jo skikkelig snasent, de var rimelig ruvende kontra de andre ht dine. Får inderlig håpe at du får de til å fungere, synd må måtte kvitte med slike smykker etter så kort tid.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ring acoustic tuning og hør med de hva de mener.
    De selger basstraps fra 2-300kr og oppover. Test det før du selger høyttalerne.

Synd hvis du må selge de pga stående bølger i rommet.. Fine bilder da..

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv nå de på biltema først da. Funker fett de!

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å rakke ned på forslaget ditt Vega.. men fungerer ikke de som akustikkplater? De skal da ikke dempe bass..

Har du surret de rundt slik som et teppe og satt i hjørnene? Hvis du har festet de slik jeg har med akustikkplatene mine forstår jeg ikke hvordan det demper bass.

Forklar litt nærmere

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Eller selge kablene og kjøpe en sub og en bedre middag i stedet...
    Som sagt, å kjøpe en subwoofer? Det er jo bare så usannsynlig som overhodet mulig! Jeg hørte disse lillebroren - S-3EX hos kakehode, og der ble det spilt så syk bass at jeg var helt forvirra! Det er greit nok at jeg ved en senere anledning kunne kjøpt meg en subwoofer, viss jeg ikke var helt fornøyd med resultatet, men å kjøpe meg en subwoofer for å få de til å spille bra i dette rommet, når dette bare er midlertidig kommer ikke på tale. Det er også flere som har nevnt det her på forumet, at subwoofer????!! VENT til jeg hører dem!

Side 38 av 153 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •