KentOve`s Stue Stereo - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 153 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 3052
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mik92
    Her har du en byggetråd for akkuplater.

SÃ¥ snekrer vi litt igjen..... (Rammer til akkuplater)
    Se der! Ser ut som dennen karen har brukt god tid på det ja, flott resultat! Takk skal du ha

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Elektronikken skal overhode ikke byttes, da bytter jeg før høyttalerne. Forsterkersettet ser jeg for meg å ha lenge. Det er mulig kilden ryker, men ingenting er bestemt!
    Hvorfor det? Hegel er veldig nøytralt. Kanskje du bør skifte forforsterkeren? Til noe med en mer feitere klang?

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der! Ser ut som dennen karen har brukt god tid på det ja, flott resultat! Takk skal du ha
    No problemo:-D Det er jo det AVForum er til
    Har tenkt å bygge meg et par slike selv, forhåpentligvis i løpet av høsten en gang. Må bare finne ut om det er muligheter for å få tak i rockwoll i nord-norge(noe jeg tviler sterkt på).
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Hvorfor det? Hegel er veldig nøytralt. Kanskje du bør skifte forforsterkeren? Til noe med en mer feitere klang?
    Har du hørt H4SE? Den er ikke akkurat nøytral. Jeg er av den tankegang at jeg vil ha pre og power amp i samme merke, både av lydmessige og utseende messige grunner! Dette forsterkersettet gjorde en kjempe jobb med Pioneer S-1EX hjemme hos kenti, så hvorfor skal det ikke gjøre det hos meg også? Jo, for rommet er kaldt, tomt og alt for lite.

Jeg lurer veldig på å bytte kilden, bare for å brekke av den rene Hegel sounden, men dette er bare "luring" ennå. Uansett, verken P4A eller H4SE forlater mitt eie med det første!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No problemo:-D Det er jo det AVForum er til
    Har tenkt å bygge meg et par slike selv, forhåpentligvis i løpet av høsten en gang. Må bare finne ut om det er muligheter for å få tak i rockwoll i nord-norge(noe jeg tviler sterkt på).
    Sant så sant, vi hjelper hverandre

Det må da være en byggvare butikk/kjede i nord-norge også? Må da være mulig å bestille dette, viss de ikke allerede har det inne!

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den erfaringen med byggevarebutikkene her i området at de nesten aldri har inne det jeg skal ha. Men jeg skal en tur til Tromsø til helga så da får jeg ta en liten titt der.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Okei, satse på de har noe mer utvalg der da. Lykke til med platene dine hvertfall :-D

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen, KentOve!

Ikke vanskelig å få kledd inn akustikkplatene. Enkleste måten er å droppe rammene inntil videre - kjøpe stoff som du synes passer - dra stoffet rundt platene - fest på baksiden med tape eller mors knappenåler:-D Så spikre de fast på veggen rett gjennom stoffet:twisted:

Se forøvrig tråden min om Kledning av akustikkplater!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den erfaringen med byggevarebutikkene her i området at de nesten aldri har inne det jeg skal ha. Men jeg skal en tur til Tromsø til helga så da får jeg ta en liten titt der.
    De fleste byggevarekjedene kan levere dette hvis de vil selv. Får du det ikke til, ville jeg ringt Rockwool direkte og hørt hvor du kan handle i nærheten av deg. Nevn gjerne hvilke byggevare-butikker som ikke vil bestille for deg, så blir det nok fart på sakene der også:twisted:

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Hei igjen, KentOve!

Ikke vanskelig å få kledd inn akustikkplatene. Enkleste måten er å droppe rammene inntil videre - kjøpe stoff som du synes passer - dra stoffet rundt platene - fest på baksiden med tape eller mors knappenåler:-D Så spikre de fast på veggen rett gjennom stoffet:twisted:

Se forøvrig tråden min om Kledning av akustikkplater!
    Ah, kjempe greier. Hørtes jo faktisk lett ut

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det var bare et tips. Har aldri hørt den men har hørt den vanlige versjonen Kakehode sin, og H1, og vil ikke akkuratt si de er så veldig feite i klangen.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok ikke, eller jeg vet at det ikke er elektronikken min som er mitt problem. Men jeg kan være med på at det kanskje for noen kan være litt voldsomt med bare Hegel elektronikk, og muligens de trenger noe for å brekke det av. Det er jo akkurat dette jeg tenker litt på nå, ved å skifte kilde. Vi får se, tror jeg tar for meg rommet først.

Det er også noen som har gitt ett lite hint om at jeg bør tenke litt på Nordost kablene mine, og at jeg kanskje burde vurdert andre kabler. Jeg har ikke akkurat så stor tro på at noen kabler kan være med på å gi ett så avgjørende resultat.

Det er vel dette det "krangles" om i tråder, og innlegg jevnt over hele tiden her på forumet. Og det sies jo om og om igjen, at kablene bare er prikken over i`en, og at kabler har ingenting for seg i det hele tatt? Det er det samme hvilke kabler folk skal velge, trenger ikke å bruke mer enn noen hundrelapper. Dette er noe jeg nesten leser daglig. Dette er jeg sterkt uenig i, men det får heller være da vi ikke diskuterte det nå. Hehe!

Men som slutt setning, hvorfor skal jeg begynne å vurdere kablingen min, viss kabler har så veldig lite for seg i utgangspunktet? Det har jeg fundert litt på...

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Ok, det var bare et tips. Har aldri hørt den men har hørt den vanlige versjonen Kakehode sin, og H1, og vil ikke akkuratt si de er så veldig feite i klangen.
    Så du har hørt min ja, og nei, feit, som i svulstig og udefinert bass spiller det absolutt ikke, men skal jeg da anta at du er uenig med ALLE som har hørt oppsettet og antat du mener det låter, i overkant nøytralt, hardt eller kaldt?

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok ikke, eller jeg vet at det ikke er elektronikken min som er mitt problem. Men jeg kan være med på at det kanskje for noen kan være litt voldsomt med bare Hegel elektronikk, og muligens de trenger noe for å brekke det av. Det er jo akkurat dette jeg tenker litt på nå, ved å skifte kilde. Vi får se, tror jeg tar for meg rommet først.

Det er også noen som har gitt ett lite hint om at jeg bør tenke litt på Nordost kablene mine, og at jeg kanskje burde vurdert andre kabler. Jeg har ikke akkurat så stor tro på at noen kabler kan være med på å gi ett så avgjørende resultat.

Det er vel dette det "krangles" om i tråder, og innlegg jevnt over hele tiden her på forumet. Og det sies jo om og om igjen, at kablene bare er prikken over i`en, og at kabler har ingenting for seg i det hele tatt? Det er det samme hvilke kabler folk skal velge, trenger ikke å bruke mer enn noen hundrelapper. Dette er noe jeg nesten leser daglig. Dette er jeg sterkt uenig i, men det får heller være da vi ikke diskuterte det nå. Hehe!

Men som slutt setning, hvorfor skal jeg begynne å vurdere kablingen min, viss kabler har så veldig lite for seg i utgangspunktet? Det har jeg fundert litt på...
    Veeeel, med unntak av strømkablene har jeg nøyaktig samme kabler som deg, og etter bytte til Heimdall ble definitivt ikke lydene hardere, kaldere, skarpere eller noe som helst i den dur!!! Mer detaljert i diskantområdet absolutt, men såpass gromme kabler gav også en helt annen ro over lydbildet med langt mindre støy og grums. Så med mine gamle Eichmann-kabler som helt klart ruller mer av i diskantområdet, spillte sånn sett langt snillere og funket finfint på skrikende Klipsch, men jeg klarer faktisk å fremprovosere mer "skrining" med Eichmann enn med Nordost Heimdall...

Tester en Vishnu strømkabel hjemme om dagen, og resultatet er det samme der. Mer ro og renere lydbilde, strammere og dypere bass og enda lyuftigere diskant. Null støy, null skriking!

SÅ, med mindre ditt oppsett er av typen "burde spille fantastisk, men av helt ulogiske årsaker gjør det slettes ikke det", kan vi vel nok en gang i denne tråden peke skammens finger på rommet ditt!

Og vær så snill, ikke få helt angst heller. Å bytte på komponenter blir som du sikkert har erfart veldig fort grusomt dyrt, så sjekk ut romdempetipsene så mange andre har foreslått og beskrevet. Bare å bytte ut ene signalkabelen koster jo mindre enn det der.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Så du har hørt min ja, og nei, feit, som i svulstig og udefinert bass spiller det absolutt ikke, men skal jeg da anta at du er uenig med ALLE som har hørt oppsettet og antat du mener det låter, i overkant nøytralt, hardt eller kaldt?
    Ja, jeg har jo hørt din!

Nei, har ikke sagt det låter hardt eller kaldt. Ditt oppsett låter veldig bra, men det er alikevel nøytralt. Og du har i tillegg en annen pre og cd spiller, som også kan ha noe med saken å gjøre. Tror nok det hadde låt veldig annerledes med kun Hegel.

Men uansett, det er nok rommet som er hovedproblemet her. Sliter selv med et dårlig lytte rom, der jeg har brukt akkustikk plater og bilder for å dempe litt. Og det funka fin fint.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og vær så snill, ikke få helt angst heller. Å bytte på komponenter blir som du sikkert har erfart veldig fort grusomt dyrt, så sjekk ut romdempetipsene så mange andre har foreslått og beskrevet. Bare å bytte ut ene signalkabelen koster jo mindre enn det der.
    Mulig at dere vet om denne websiden men jeg har lært utrolig mye der:
    Acoustic Treatment and Design for Recording Studios and Listening Rooms
    Og det trenger ikke å koste mye ellers ... :-D

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SÅ, med mindre ditt oppsett er av typen "burde spille fantastisk, men av helt ulogiske årsaker gjør det slettes ikke det", kan vi vel nok en gang i denne tråden peke skammens finger på rommet ditt!

Det er lett for deg å ikke si at jeg skal få angst, når du har det kjempe gode resultatet selv

Men neida, jeg skal prøve å få roe nervene ned litt og ta for meg litt akustikk i rommet først. Gidder ikke å legge ned noen store summer i rommet nå da, men noen hundre lapper skal også jeg klare og legge bort. Jeg tror også som mangen her inne at det meste løser seg når jeg flytter i ny leilighet, men hva VISS det ikke gjør det? Det er sånne ting som jeg plages med om dagen. Hadde jeg visst med veldig sikkerhet at alt kom til å bli bra, kunne jeg slappet mye bedre av!

Active Sven Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Førutsettningene er nog vesentligt bedre i ett større rum, men
    att det løser problemerne uten akustikk tiltag er nog lite trolig.
    Mine egne Focal 1037BE spiller i ett dedikeret lytterom 23m2, (med akustikk regleringer) trur de hade fungert svært dårligt i stuen fast den er større.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Sven Roger

Ja, jeg tror nok Pioneerene kommer seg kraftig i det nye rommet. Her er også planen og ha tykke, helt tett gardiner og ett tykt mote riktig teppe på gulvet mellom stereoen og sweetspot, som i midt tilfelle blir en svær benk med hjørne. Ellers vet jeg ikke hvilke akustikk tiltak jeg kan trå til med. For bak stereoen og høyttalerne, skal det som sagt være tykke gardiner, og bak der igjen er det svære vinduer. Jeg kan nok få noen akustikk plater bak sweetspot på veggen der, men det er vel det "eneste" også.

Noen andre forslag?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Sven Roger

Ja, jeg tror nok Pioneerene kommer seg kraftig i det nye rommet. Her er også planen og ha tykke, helt tett gardiner og ett tykt mote riktig teppe på gulvet mellom stereoen og sweetspot, som i midt tilfelle blir en svær benk med hjørne. Ellers vet jeg ikke hvilke akustikk tiltak jeg kan trå til med. For bak stereoen og høyttalerne, skal det som sagt være tykke gardiner, og bak der igjen er det svære vinduer. Jeg kan nok få noen akustikk plater bak sweetspot på veggen der, men det er vel det "eneste" også.

Noen andre forslag?
    Har du en tegning av den nye stua?

Side 36 av 153 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •