KentOve`s Stue Stereo - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 153 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 3052
    Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Håller med Kaptenen. Flytta in i lägenheten få
    in möbler och framför allt in med en stor matta
    i rummet. Persiska mattor tycker (en gammal gubbe)
    som jag är rätt snajdigt.:-D

Det kommer att göra stor skillnad. Sen kan du börja fundera
    på det andra. Nordost drar åt det analytiska hållet, ja.
    Men det är inte H4SE som är boven i alla fall. Jag tycker
    den snarare drar åt det varma hållet. (SE Alltså)

Och det där med inspelning av högtalarna. Jag kan tänka
    mig att basarna och mellanregistret behöver X timmar
    gymnastik. Då kanske mellanregistret och basen hänger
    mer samman med diskanten som inte kommer att sticka ut
    lika mycket. Det här är bara spekulationer från mig. Det enda
    jag vet av egen erfarenhet att mina högtalare ändrat sig
    allteftersom dom spelats in.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Capitaine
    kakehode, den er god. Jeg er hverken småsur, eller langsur for den saks skyld. Men man må kunne ta igjen med samme mynt her og da, uten at det plutselig skal bli helt texas av den grunn..

Uansett:
    Det er ikke høyttalerne som er skyld i dette. Bastant, ja, men det er faktum.

Og hvis det ikke er høyttalerne som er skyld i det, så må det enten enten være en av 3 ting, 2 av de, eller alle 3. Nemlig elektronikken, kabler, og rommet.
    Siden du skal flytte inn i ny leilighet, så burde du kanskje vente med de største justeringene til da. Et større rom vil uansett gi bassen friere tøyler om ikke annet.
    Men for å ta det kjapt og gale:

Nordost (så godt som det måtte være) kan vi vel være enige om ikke vil hjelpe mot en spiss diskant.
    Hegel (så godt som det måtte være) man kan vi vel være enige om ikke vil hjelpe mot en spiss diskant.
    Rommet, som er nakent, kan vi vel være enige om ikke vil hjelpe mot en spiss diskant.

Den største synderen er her et sted. Jeg vet hva jeg ville satset penger på..
    Jeg er med på hva du sier, og tenker som det knaker om dagene på hva jeg vil gjøre. Det jeg er kommet frem til er følgende:

Forsterkersettet mitt er helt uaktuelt og bytte ut, da ryker høyttalerne først. Du skriver at du vet hva du ville satset penger på og jeg tror nok du sikter til elektronikken. Eller tar jeg feil? En annen ting jeg har vurdert, er å selge CDP4A, og bytte denne ut med en kilde med en varmere klang. Kanskje det kan hjelpe? Jeg funderer også på å bytte ut høyttalerne, for jeg vet ikke om jeg har nok guts til å ta sjansen på at alt skal bli bedre i det nye rommet. Med andre ord har jeg ett dilemma jeg slettes ikke liker.

Nå får vi se om jeg ikke klarer å få ræva mi opp til kakehode med preen og kilden min. Da får vi sannsynligvis noen svar som kan hjelpe meg videre

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karla
    Håller med Kaptenen. Flytta in i lägenheten få
    in möbler och framför allt in med en stor matta
    i rummet. Persiska mattor tycker (en gammal gubbe)
    som jag är rätt snajdigt.:-D
    Som sagt tidligere. Jeg vet ikke om tørr å ta sjansen på at dette skal bli bedre i det nye rommet. Vurderer egentlig alt nå, hva jeg skal gjøre videre...

Det kommer att göra stor skillnad. Sen kan du börja fundera
    på det andra. Nordost drar åt det analytiska hållet, ja.
    Men det är inte H4SE som är boven i alla fall. Jag tycker
    den snarare drar åt det varma hållet. (SE Alltså)
    Det kommer nok til å gjøre sine forandringer ja. Men jeg vil jo ikke sitte her i ett halvt år med ett flott anlegg som spiller " helt greit ", når jeg har lagt inn så mye penger på det. Jeg vil jo kose meg med det allerede i dag, ikke vente til det nye rommet. Og jeg er veldig enig med deg angående H4SE. Den er langt fra kaldt, om den ikke tipper helt over på varmt så er det ikke lenge før. Tror nok ikke det er det svake punktet..

Och det där med inspelning av högtalarna. Jag kan tänka
    mig att basarna och mellanregistret behöver X timmar
    gymnastik. Då kanske mellanregistret och basen hänger
    mer samman med diskanten som inte kommer att sticka ut
    lika mycket. Det här är bara spekulationer från mig. Det enda
    jag vet av egen erfarenhet att mina högtalare ändrat sig
    allteftersom dom spelats in.
    Mellomtonen er slettes ikke verst. Den spilte faktisk veldig bra rett ut av esken. Den har bare blitt bedre og bedre. Diskanten er ikke skarpt å skrikete på alle plater, men på litt hardere musikk avsløres den fort. Bassen kan jeg nesten ikke si at er bra, eller dårlig for den er bare ikke der!

Det kan jo ikke bli dårligere, det må jo bare bli bedre etterhvert som de får spilt flere timer. Men, hvor mye bedre blir det liksom? Blir det så betraktelig mye bedre, enn at det ikke lenger er skrikete i toppen. Det tror jeg ikke. Jeg liker diskanter som er frempå, men denne ble litt for voldsom.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan si hva jeg ikke ville satset på: at det er utelukkende rommet sin feil, og alt vil falle på plass i den nye leiligheten. (Jeg trodde feilaktig b.t.w flytting var rundt hjørnet, ikke 6mnd fram i tid)

Du kan gå for en varmere kilde selvsagt, men det er ikke det hva som er optimalt. Du vil du ikke ha muligheten for å koble på andre kilder i fremtiden uten at de også blir lyse. Dessuten, jo mindre du må "korrigere" for kilden, jo mer kompatibelt blir også anlegget med all slags musikk. D.v.s å korrigere litt og litt for hvert ledd, enn å bare akseptere at anlegget er og blir lyst..og prøve å ro det i land med en "varm" kilde. Det er dødfødt.

Du bor jo i de traktene AudioArt holder til, gjør du ikke? Jeg syns du skal spørre Vidar pent om å teste noen godt innspilte Cardas kabler. De er også såpass ulike Nordost i klangen, slik at det kan gi deg en klar pekepinn på hvordan du ønsker å tune anlegget ditt, om ikke annet.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Capitaine
    Jeg kan si hva jeg ikke ville satset på: at det er utelukkende rommet sin feil, og alt vil falle på plass i den nye leiligheten. (Jeg trodde feilaktig b.t.w flytting var rundt hjørnet, ikke 6mnd fram i tid)

Du kan gå for en varmere kilde selvsagt, men det er ikke det hva som er optimalt. Du vil du ikke ha muligheten for å koble på andre kilder i fremtiden uten at de også blir lyse. Dessuten, jo mindre du må "korrigere" for kilden, jo mer kompatibelt blir også anlegget med all slags musikk. D.v.s å korrigere litt og litt for hvert ledd, enn å bare akseptere at det bare er slik..og prøve å ro det i land med en "varm" kilde. Det er dødfødt.

Du bor jo i de traktene AudioArt holder til, gjør du ikke? Jeg syns du skal spørre Vidar pent om å teste noen godt innspilte Cardas kabler. De er også såpass ulike Nordost i klangen, slik at det kan gi deg en klar pekepinn på hvordan du ønsker å tune anlegget ditt, om ikke annet.
    Jeg må ærlig si jeg ikke helt skjønte innlegget ditt, men okei! Men mener du rett å slett at det er kablene som er problemet mitt? Vet ikke om jeg skjønner helt hvor du vil ..

Jeg bor nok langt fra AudioArt. Men jeg venter på en hodetelefonforsterker fra AudioArt, og Vidar

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, jag trodde oxå att du skulle flytta in snart....

Men ge inte upp om S1-EX. När jag lyssnade på dom
    så tänkte jag: "dom här kommer att kräva en del
    jobb, men det är det värt". Nu fick jag inte rätt pris,
    så det blev nåt annat.

Men hur ser rummet ditt ut nu? Är det kala väggar och golv?
    Lite möbler? Om det är så, så kan du ju alltid köpa matta och
    möbler för nya lyan redan nu.

Kablar som tuning har jag god erfarenhet av. Kör Chord och
    Analysis Plus med goda resultat. Men egentligen är det det
    sista man ska prova, när rummet är i ordning (min personliga
    åsikt). Den mest diskantlugnande kabeln jag provat är Supra Sword.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, jag trodde oxå att du skulle flytta in snart....

Men ge inte upp om S1-EX. När jag lyssnade på dom
    så tänkte jag: "dom här kommer att kräva en del
    jobb, men det är det värt". Nu fick jag inte rätt pris,
    så det blev nåt annat.
    Vi får se hva som skjer. Skal uansett gi dem en uke til

Men hur ser rummet ditt ut nu? Är det kala väggar och golv?
    Lite möbler? Om det är så, så kan du ju alltid köpa matta och
    möbler för nya lyan redan nu.
    Rommet er ganske kaldt, og lite møblert ja. Det er liksom grenser på hva du får inni dette lille rommet. Helt bakerst i rommet har jeg trykket en liten pult me datamaskin og skjerm. Så kommer det to reclinerer rettet mot den andre kort veggen, der anlegget står. Jeg har trukket reclinerne så langt som mulig opp mot datapulten, sånn at jeg får litt lengde og luft mellom sweetspot og høyttalerne. Mellom anlegget og sweetspot er det ett teppe, og på veggene er det noen bilder, men det er helst lengst bak i rommet i den delen med inngangsparti og datapulten. Det er vel kort og godt hvordan rommet ser ut.. Vet ikke om du ser det bedre for deg nå men??

Kablar som tuning har jag god erfarenhet av. Kör Chord och
    Analysis Plus med goda resultat. Men egentligen är det det
    sista man ska prova, när rummet är i ordning (min personliga
    åsikt). Den mest diskantlugnande kabeln jag provat är Supra Sword.
    Nå skal jeg være ærlig, slettes ikke sikkert jeg har rett men jeg sier det uansett. Jeg kan aldri se for meg at det plutselig skal bli ett mye bedre resultat her med å bytte kabler? Noen kabler er nok bedre til bass, andre retter opp i diskant og mellomtone. Men forstår ikke at kabler kan være det avgjørende for å få anlegget mitt til å låte flott! Gjerne fortell meg at jeg tar feil!

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Närå, kablar gör inga underverk. Man kan använda det för
    att göra fininställningar så att säga. Om inte det andra
    är i ordning så hjälper inte kablar så mycket.

Jag och Hifi brorsan Sven Roger har provat en drös med
    kablar och båda kommit fram till Chord Signature HTkablar
    och Analysis plus signalkabel fungerar bra utan att det kostar
    en förmögenhet. Det gemensamma för Chord och AP är att
    dom inte framhäver nåt i frekvensregistret = låter neutralt
    och naturligt utan att låta vasst,varmt, kallt mm...

Synd att du inte är nöjd med Pioneer. Hoppas du får till det.
    Ha lite tålamod bara. (Lätt för mig att säga;-)

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, var litt dumt at det ikke ble slik jeg ønsket. Jeg var hos kakehode, fikk en kjempe demo og ble revet med. Forferdelig irriterende at det ikke låter like bra her!

Men hør.. kenti spilte jo på Pioneer S-1EX med akkurat det samme forsterkersettet som meg, P4A og H4SE. Han mente denne matchen var meget god. Husker han skrev i Hjemmekino at bassen bare var helt rå, eller noe sånn. Kan rommet ødelegge så veldig mye for meg? Eller er det rett å slett forskjellige kilder som utgjør forskjellen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det koster deg 4 hundre kroner å kjøpe inn 6 stk Rockwool akustikkplater + litt arbeid med rammene. Disse kan du jo ta med deg videre til neste leilighet, eller selge/gi bort/ kaste om det blir nødvendig.
    Det er jo akkurat komboen Pioneer/Hegel som har blitt rost i skyene, så at dette ikke spiller bra hos deg må jo skyldes noe annet...
    Det koster deg jo nada å prøve å gjøre noe med rommet, før du begynner med utskifting i anlegget. Demping/akustiske tiltak er i mange tilfeller positivt uansett, så lenge det ikke blir for mye.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Det koster deg 4 hundre kroner å kjøpe inn 6 stk Rockwool akustikkplater + litt arbeid med rammene. Disse kan du jo ta med deg videre til neste leilighet, eller selge/gi bort/ kaste om det blir nødvendig.
    Det er jo akkurat komboen Pioneer/Hegel som har blitt rost i skyene, så at dette ikke spiller bra hos deg må jo skyldes noe annet...
    Det koster deg jo nada å prøve å gjøre noe med rommet, før du begynner med utskifting i anlegget. Demping/akustiske tiltak er i mange tilfeller positivt uansett, så lenge det ikke blir for mye.
    Helt enig med SannaX her.

Som du vet, så er rommet ditt for lite for disse høyttalerne. De trenger mer plass for å utfolde seg i bassen og mer luft rundt seg for å temme diskanten. Jeg har nå rundt 40 stk. akustikkplater i kinoen min(litt for mye akkurat nå) og en del bassfeller for å temme stående bølger. Vil undestreke at dette ikke er nødvendig i de fleste tilfeller, men noe akustikk-produkter må du ha sammen med S-1'ene.

Har veldig troen på at disse vil spille veldig bra når du flytter, men inntil videre må du prøve å "utvide" det lille rommet du har med akustikplater. Med bare vegger, så smeller diskanten fra vegg til vegg og tak, og vil helt sikkert oppfattes for spiss og skjærende.

Som sagt før i tråden, så er jo Hegel/Pioneer en kjempekombo, så det er ikke der det ligger. S-1'ene er for store for rommet, rett og slett. Mulig at du kan få til S-3 i rommet ditt, men S-1 vil ikke spille optimalt før du flytter.

Men, når de spiller optimalt, er de helt herlige å lytte til. Dvs du slipper å lytte på høyttalerne og kun musikken:-D

Hold ut noen måneder til og du får en kjempeopplevelse når S-1'ene får riktig arbeidsforhold....

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ta turen ned på en byggvare handel og se hva de har inne av Rockwool plater,eventuelt bestille. Husker Mor10 sa jeg kunne prøve meg på 50mm tykkelse. Er det forskjellige størrelser på de? Da tenker jeg på L og B? Viss 400kr ++ kan få Pioneerene til å spille bedre inntil videre, er det verdt pengene og mere til!

Hvordan lager du til rammer? Hva bruker du av materiell osv? Jeg er ikke en supermann med nevene, men har nå en drøss med kamerater som er snekkere så de får hjelpe litt til.

Hvordan skal jeg plassere dem? En bak hver høyttaler, en på hver side av hver høyttaler, og to bak sweetspot helt bak her i rommet?

OG det er jo akkurat som du sier. Pioneer+Hegel har blitt rost både her på forumet, og i Hjemmekino, av både kenti og akto! Merkelig at det ikke skulle funker her liksom!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Helt enig med SannaX her.

Som du vet, så er rommet ditt for lite for disse høyttalerne. De trenger mer plass for å utfolde seg i bassen og mer luft rundt seg for å temme diskanten. Jeg har nå rundt 40 stk. akustikkplater i kinoen min(litt for mye akkurat nå) og en del bassfeller for å temme stående bølger. Vil undestreke at dette ikke er nødvendig i de fleste tilfeller, men noe akustikk-produkter må du ha sammen med S-1'ene.

Har veldig troen på at disse vil spille veldig bra når du flytter, men inntil videre må du prøve å "utvide" det lille rommet du har med akustikplater. Med bare vegger, så smeller diskanten fra vegg til vegg og tak, og vil helt sikkert oppfattes for spiss og skjærende.

Som sagt før i tråden, så er jo Hegel/Pioneer en kjempekombo, så det er ikke der det ligger. S-1'ene er for store for rommet, rett og slett. Mulig at du kan få til S-3 i rommet ditt, men S-1 vil ikke spille optimalt før du flytter.

Men, når de spiller optimalt, er de helt herlige å lytte til. Dvs du slipper å lytte på høyttalerne og kun musikken:-D

Hold ut noen måneder til og du får en kjempeopplevelse når S-1'ene får riktig arbeidsforhold....
    Hører hva du sier, og jeg er veldig lysten på og bare "ta sjansen" på at alt kommer til å ordne seg når jeg flytter med litt jobbing. Jeg visste jo før jeg fikk høyttalerne at de var for store, men trodde liksom jeg skulle få til ett noe lunde resultat. Kanskje det blir ett greit resultat nå, når jeg prøver meg fram med Rockwool plater.

Du ser hva jeg skrev i innlegget før dette til SannaX. Kanskje du kan være med å svare meg på noen av spørsmålene jeg stiller han siden du har brukt Rockwool i ditt eget rom!

Masse takk for råd og tips alle sammen. Det beste er helt klart viss jeg får til ett resultat slik det er nå, ved hjelp av akustikk!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det ikke funker er jo langt fra merkelig, KentOve

Det er uten tvil rommet ditt som er for lite i denne sammenheng. Nå skal det sies at nok heller ikke jeg fikk makset basskyvet helt nede i det dypeste av det dype hos meg heller, grunnet for lite rom. Men når det er sagt fikk jeg en god indikasjon på hva S1-EX kan levere med det samme forsterkersettet som du sitter på nå. I mine ører var det en meget god match.

Kilde kan ha betydning det, noe jeg selv ble sterkt påminnet om da jeg testet Ayon CD-1 opp mot SA-15. Men i dette tilfellet tror jeg nok ikke kilden alene kan fikse problemene. Akkurat her blir en kilde nesten som finpuss å regne.

Btw: Skal få svart på PMen din så snart jeg får tid!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    At det ikke funker er jo langt fra merkelig, KentOve

Det er uten tvil rommet ditt som er for lite i denne sammenheng. Nå skal det sies at nok heller ikke jeg fikk makset basskyvet helt nede i det dypeste av det dype hos meg heller, grunnet for lite rom. Men når det er sagt fikk jeg en god indikasjon på hva S1-EX kan levere med det samme forsterkersettet som du sitter på nå. I mine ører var det en meget god match.

Kilde kan ha betydning det, noe jeg selv ble sterkt påminnet om da jeg testet Ayon CD-1 opp mot SA-15. Men i dette tilfellet tror jeg nok ikke kilden alene kan fikse problemene. Akkurat her blir en kilde nesten som finpuss å regne.

Btw: Skal få svart på PMen din så snart jeg får tid!
    Så du tror, som mangen andre her inne at det "meste" vil fikse seg i det nye rommet? Mangen som sitter med samme oppfatning føler jeg, håper inderlig dere har rett ..

Du svarer på PMen min når du får tid, trenger ikke stresse

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Jeg skal ta turen ned på en byggvare handel og se hva de har inne av Rockwool plater,eventuelt bestille. Husker Mor10 sa jeg kunne prøve meg på 50mm tykkelse. Er det forskjellige størrelser på de? Da tenker jeg på L og B? Viss 400kr ++ kan få Pioneerene til å spille bedre inntil videre, er det verdt pengene og mere til!

Hvordan lager du til rammer? Hva bruker du av materiell osv? Jeg er ikke en supermann med nevene, men har nå en drøss med kamerater som er snekkere så de får hjelpe litt til.

Hvordan skal jeg plassere dem? En bak hver høyttaler, en på hver side av hver høyttaler, og to bak sweetspot helt bak her i rommet?

OG det er jo akkurat som du sier. Pioneer+Hegel har blitt rost både her på forumet, og i Hjemmekino, av både kenti og akto! Merkelig at det ikke skulle funker her liksom!
    Jeg har enda ikke kjøpt de inn selv, men har jo gjort litt research rundt det med akustikk, og fått en del tips av Mor10 og Gary7 selv.
    Mener de er 60 brede og 120 høye, men det kan være det finnes flere typer.

Du kan starte med å sette en plate på hver side av høytaleren litt foran på siden slik at du tar førsterefleksjon. I tillegg plasserer du en bak hver høytaler. Du må nok regne med å flytte ørlite på de for å høre om lyden forandrer seg nevneverdig. Mor10 har mye mer erfaring på dette enn meg, så han skyter sikkert også inn her.

50mm er det de fleste kjøper. Det holder med at du lager rammer av enkle lekter, som selvfølgelig er 5cm eller litt mer dype. Så finnes det jo høytalerstoff fra biltema eller Dekomolton du kan kle disse med. Resultatet kan bli meget dekorativt.
    Det finnes noen tråder, tror jeg, om hvordan forskejllige folk har gjort dette. Sjekk Gary7 sin (hvis han har lagt ut bilder?). Han har brukt noe gardinstoff fra KID som ser bra ut! Se også evt kinoen til SmallHandz, den har også noen lekre rammer i en litt annen farge. Kenti har vel også noen stående på sideveggene i sitt rom mener jeg å huske?

Det skal være fort gjort å lage disse, og det er ikke vanskelig

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke fornøyd altså? Kanskje du burde prøvd annen elektronikk?

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du en byggetråd for akkuplater.

SÃ¥ snekrer vi litt igjen..... (Rammer til akkuplater)
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har enda ikke kjøpt de inn selv, men har jo gjort litt research rundt det med akustikk, og fått en del tips av Mor10 og Gary7 selv.
    Mener de er 60 brede og 120 høye, men det kan være det finnes flere typer.

Du kan starte med å sette en plate på hver side av høytaleren litt foran på siden slik at du tar førsterefleksjon. I tillegg plasserer du en bak hver høytaler. Du må nok regne med å flytte ørlite på de for å høre om lyden forandrer seg nevneverdig. Mor10 har mye mer erfaring på dette enn meg, så han skyter sikkert også inn her.

50mm er det de fleste kjøper. Det holder med at du lager rammer av enkle lekter, som selvfølgelig er 5cm eller litt mer dype. Så finnes det jo høytalerstoff fra biltema eller Dekomolton du kan kle disse med. Resultatet kan bli meget dekorativt.
    Det finnes noen tråder, tror jeg, om hvordan forskejllige folk har gjort dette. Sjekk Gary7 sin (hvis han har lagt ut bilder?). Han har brukt noe gardinstoff fra KID som ser bra ut! Se også evt kinoen til SmallHandz, den har også noen lekre rammer i en litt annen farge. Kenti har vel også noen stående på sideveggene i sitt rom mener jeg å huske?

Det skal være fort gjort å lage disse, og det er ikke vanskelig
    Tusen takk SannaX! Kjapt å greit fortalt hvordan det hele skal gjøres. 60 brede og 120 høye kan kanskje være litt stort her, grunnet en dør på den ene siden, og ett vindu på den andre. Det kan være det går, det får jeg bare se.

Rammen av lekter, skal det både limes og spikres? Eller bare en av delene?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Ikke fornøyd altså? Kanskje du burde prøvd annen elektronikk?
    Elektronikken skal overhode ikke byttes, da bytter jeg før høyttalerne. Forsterkersettet ser jeg for meg å ha lenge. Det er mulig kilden ryker, men ingenting er bestemt!

Side 35 av 153 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •