KentOve`s Stue Stereo - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 153 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 3052
    Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Capitaine
    Diskanten forandrer seg ikke spesielt nevneverdig med tiden.
    Du har aldri vært borti Klipsch skjønner jeg...

Diskanten i mine S-3EX myknet litt opp etter noen uker, og ble et godt hakk mer lufting og mindre hakkete. Ikke noen dramatisk endring som man utsettes for med Klipsch, men en klar forbedring.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har garantert vært borti mer enn deg (inkl Klipsch), uten at det har noe med saken å gjøre. Dessuten snakket jeg om diskanten i S-1ex. Den forandrer seg litt, men er det kvasst nå, så er det ikke manglende innspilling av diskanten som er feilen.
    Jeg kjenner alle produktene hans svært godt, og jeg vet at hvis jeg kobler på elektronikken hans og kablene på S-1ex i min stue, så hadde effekten blitt likedan. Sånn ca. uspiselig.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor er bildene du lovte oss??

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har garantert vært borti mer enn deg (inkl Klipsch), uten at det har noe med saken å gjøre.
    Helt riktig, det har ingenting med saken å gjøre. Slike kommentarer er noe av det mest tåpelige som finnes. Om du er seriøs holder du deg for god til slikt tøys.

Om du ikke aksepterer at folks oppfatning av lyd er forskjellig burde du unngå å bruke forum og heller skrive artikler.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det var bare for svare på kakehode sitt poengløse innlegg. for det er hva det når han trekker inn 1) Klipsch , 2) insinuerer svada om hva jeg måtte ha vært borti eller ikke.
    Du har svært lite belegg for å komme med det siste du skriver, jeg har skrevet aldri noe uten å ha en saklig grunn for det, og holder meg som regel til topic.
    bye.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda en runde med synsing om hvem som har belegg og ikke...
    Om du tar kakehodes innlegg med et smil så er det ikke så ille, men å være så selvhøytidlig er tåpelig. Du må gjerne motbevise påstanden min ved å bidra, det er bare hyggelig og langt mer spennende enn hovmod.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjer her? Har tråden min blitt til en gladiator arena! Neida.. Bare noen hissige toner her og der.

gorg: Skal se om jeg ikke klarer å fikse noe i løpet av kvelden. Skal ikke noe spesielt idag, og skal bruke tiden hjemme alene med anlegget å slappe av

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hva skjer her? Har tråden min blitt til en gladiator arena! Neida.. Bare noen hissige toner her og der.
    Kanskje er det bare en misforståelse? Eller en litt for lang kveld på byen i går... ;-)

For å komme tilbake til det viktigste: en hard diskant kan være pga av akustikken i rommet ditt. En ikke dempet rom med mange harde flater kan forandre en veldig hyggelig høyttaler i en diskanttortur (hvis det skriver slik).
    Nå har jeg ikke sett så mye av rommet ditt så jeg skal ikke si at DET er problemet ditt, spesielt hvis det fungerte veldig med de høyttalerne du hadde før. Men bare ha det i bakhodet når du skal endre akustikken at diskanten kan bli bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Enda en runde med synsing om hvem som har belegg og ikke...
    Om du tar kakehodes innlegg med et smil så er det ikke så ille, men å være så selvhøytidlig er tåpelig. Du må gjerne motbevise påstanden min ved å bidra, det er bare hyggelig og langt mer spennende enn hovmod.
    Det er vanskelig å ta kakehode med et smil etter han beskyldte meg for ditt og datt etter jeg kom med en vennlig anbefaling i tråden hans for ikke så lenge siden.. Tar du også setningen jeg skrev med et smil, så er ikke den heller ikke så ille. Hadde Medvedev tatt invaderingen av Sør-Osseta med et smil hadde Saakashvili sluppet å spise slipset sitt. Nok om det, jeg er ferdig med den saken.

Hvor er det du mener jeg ikke bidrar? Hva er det jeg skriver som ikke faller i smak? Er meningen med AVforum å være hverandres cheerleadere å kunne skrive sine egne synspunkter? uten Tror du virkelig at diskanten hos kentove kommer til å fløyelsmykt bare han får spilt inn høyttalerne?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Kanskje er det bare en misforståelse? Eller en litt for lang kveld på byen i går... ;-)

For å komme tilbake til det viktigste: en hard diskant kan være pga av akustikken i rommet ditt. En ikke dempet rom med mange harde flater kan forandre en veldig hyggelig høyttaler i en diskanttortur (hvis det skriver slik).
    Nå har jeg ikke sett så mye av rommet ditt så jeg skal ikke si at DET er problemet ditt, spesielt hvis det fungerte veldig med de høyttalerne du hadde før. Men bare ha det i bakhodet når du skal endre akustikken at diskanten kan bli bedre.
    Haha. Vi får satse på det

Rommet er ikke særlig dempet, og veggene er generelt tomme. Jeg har tidligere sagt at jeg ikke gidder å bruke noe særlig tid å penger på dette rommet, da det bare er midlertidig. Jeg føler meg også rimelig sikker på at det er rommet som er hoved problemet med at høyttalerene ikke spiller slik jeg ønsker. Det er derfor jeg vurderer for og i mot hva jeg skal gjøre videre nå...

Når det gjelder mine gamle Audiovector høyttalere fungerte disse meget bra her i dette rommet. Disse er jo veldig lettdrevne, ikke vanskelige i det hele tatt på hvor du plasserer dem og de låter meget bra til prisen. Jeg siklet jo lenge på toppserien til Audiovector, men valgte dette bort da de skal oppgradere også denne til neste år.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vanskelig å ta kakehode med et smil etter han beskyldte meg for ditt og datt etter jeg kom med en vennlig anbefaling i tråden hans for ikke så lenge siden.. Tar du også setningen jeg skrev med et smil, så er ikke den heller ikke så ille. Hadde Medvedev tatt invaderingen av Sør-Osseta med et smil hadde Saakashvili sluppet å spise slipset sitt. Nok om det, jeg er ferdig med den saken.
    Brillefint. Da hopper vi over resten av posten

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var bare for svare på kakehode sitt poengløse innlegg. for det er hva det når han trekker inn 1) Klipsch , 2) insinuerer svada om hva jeg måtte ha vært borti eller ikke.
    Du har svært lite belegg for å komme med det siste du skriver, jeg har skrevet aldri noe uten å ha en saklig grunn for det, og holder meg som regel til topic.
    bye.
    Såså, jeg mener det er bred enighet om at innspilling har noe for seg, og at en kliss ny høyttalers diskant vil endre seg til en viss grad avhengig av modell. Ingen grunn til å bli småsur, og skulle det vise seg at jeg tar fullstendig feil med hele den innspillingsgreia skal jeg selvsagt ta min kamel og spise den.

Hvor er det du mener jeg ikke bidrar? Hva er det jeg skriver som ikke faller i smak? Er meningen med AVforum å være hverandres cheerleadere å kunne skrive sine egne synspunkter? uten Tror du virkelig at diskanten hos kentove kommer til å fløyelsmykt bare han får spilt inn høyttalerne?
    At jeg kom i skade for å være så skrekkelig uvennlig i tråden min var intet mindre enn en misforståelse. Som jeg vel også har beklaget i samme tråd...

Og nei, du har helt rett i at diskanten ikke vil endre seg fra et skrikekor til fløyelsmyk med en dose innspilling. Selv mine fordums Klipsch RF-7 endret seg ikke SÅ mye. Akkurat hvor mye endring det blir snakk om må nesten kaptein karmøy finne ut av på egenhånd, så får vi bare håpe at det holder med noen akustiske tiltak, og at man ikke må til med dramatiske investeringer i ny elektronikk for å få styr på galskapen...

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Akkurat hvor mye endring det blir snakk om må nesten kaptein karmøy finne ut av på egenhånd, så får vi bare håpe at det holder med noen akustiske tiltak, og at man ikke må til med dramatiske investeringer i ny elektronikk for å få styr på galskapen...
    Høyttalerne ryker før elektronikken

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser den at elektronikken kan være synderen her, men av en eller annen grunn får jeg det ikke til å rime helt heller. Jeg ser også at høyttalerne kan være synderen, så nøytrale som de skal være. Men nøytral er ikke like "skrinkende", så i mitt vannhode kjøper jeg ikke den forklaringen. Se f.eks. testen i Stereophile. De mener den er lett å ha med å gjøre, sammenlignet med et par andre high-endere de har kjørt gjennom testprosedyrene...
    Stereophile: Pioneer S-1EX loudspeaker

Du får slepe med deg pre og cd-spiller så får vi teste full hegel-rigg på s-3ex. Da får vi i det minste en indikasjon på om komplett hegel på pioneer er døden eller ei. Jeg har jo tross alt kun Hegel effektforsterker.
    Greit at det er litt forkjell på de to modellene, men funker det finfint her, og ikke i det hele tatt hos deg må rommet ditt daskes med spanskrør. Min H2A MkII er også hakket mer nøytral enn din H4SE, så en liten test her i heimen kan fort gi noen svar.
    Du må gjerne ta med høyttalerne også, men de får du bære selv

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Jeg ser den at elektronikken kan være synderen her, men av en eller annen grunn får jeg det ikke til å rime helt heller. Jeg ser også at høyttalerne kan være synderen, så nøytrale som de skal være. Men nøytral er ikke like "skrinkende", så i mitt vannhode kjøper jeg ikke den forklaringen. Se f.eks. testen i Stereophile. De mener den er lett å ha med å gjøre, sammenlignet med et par andre high-endere de har kjørt gjennom testprosedyrene...
    Stereophile: Pioneer S-1EX loudspeaker

Du får slepe med deg pre og cd-spiller så får vi teste full hegel-rigg på s-3ex. Da får vi i det minste en indikasjon på om komplett hegel på pioneer er døden eller ei. Jeg har jo tross alt kun Hegel effektforsterker.
    Greit at det er litt forkjell på de to modellene, men funker det finfint her, og ikke i det hele tatt hos deg må rommet ditt daskes med spanskrør. Min H2A MkII er også hakket mer nøytral enn din H4SE, så en liten test her i heimen kan fort gi noen svar.
    Du må gjerne ta med høyttalerne også, men de får du bære selv
    Jeg kunne kanskje fått med meg kilde og pre, så kanskje vi hadde fått konkludert med noen svar. Det hadde vært en utrolig deilig lettelse, før jeg bestemte meg for noe som helst. Høyttalerne tar jeg dessverre ikke med meg. De skal ikke bæres noen plass, uten at det er svært aktuelt. Fyyyf for noen beist.

Hva tror du om å bytte kilde Jakob? Til noe som går over på den varme siden. Kunne det gjort underverker?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hva tror du om å bytte kilde Jakob? Til noe som går over på den varme siden. Kunne det gjort underverker?
    TJA!

Skulle det være rommet som er den o'store synderen kan du bytte elektronikk til du blir koko og blakk, uten å nødvendigvis å komme noen vei. I så fall er svaret nei.
    Er det imidlertid ikke uutholdelig grusomt og du bare trenger en liten justering her og der kan meget vel en annen cd-spiller være løsningen. Eller en annen pre, eller en annen høyttalere, en annen plassering, romtuning og i det hele tatt. I så fall er svaret tja, inntil vi får gjennomført noen tester som faktisk har praktisk relevans blir det rent gjetning.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, reknet ikke med at det var noe vits i å bytte ut kilden min viss det viser seg at det er rommet som er hoved problemet. Men, jeg tenker viss vi finner ut at de samme problemene oppstår hos deg, når vi får koblet opp med ren Hegel elektronikk, da kan kanskje svaret være å få prøve ut en kilde med varmere klang.

Vi får uansett ikke svar på det nå, så jeg får hoppe i kassen og sove på det

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stikk innom maxwell og lån med deg en UnisonResearch Segundo cd-spiller, denne burde ordne opp i at ting har skarpe kanter. Den er rund som en snømann

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    kakehode, den er god. Jeg er hverken småsur, eller langsur for den saks skyld. Men man må kunne ta igjen med samme mynt her og da, uten at det plutselig skal bli helt texas av den grunn..

Uansett:
    Det er ikke høyttalerne som er skyld i dette. Bastant, ja, men det er faktum.

Og hvis det ikke er høyttalerne som er skyld i det, så må det enten enten være en av 3 ting, 2 av de, eller alle 3. Nemlig elektronikken, kabler, og rommet.
    Siden du skal flytte inn i ny leilighet, så burde du kanskje vente med de største justeringene til da. Et større rom vil uansett gi bassen friere tøyler om ikke annet.
    Men for å ta det kjapt og gale:

Nordost (så godt som det måtte være) kan vi vel være enige om ikke vil hjelpe mot en spiss diskant.
    Hegel (så godt som det måtte være) man kan vi vel være enige om ikke vil hjelpe mot en spiss diskant.
    Rommet, som er nakent, kan vi vel være enige om ikke vil hjelpe mot en spiss diskant.

Den største synderen er her et sted. Jeg vet hva jeg ville satset penger på..

Side 34 av 153 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •