KentOve`s Stue Stereo - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 153 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 3052
    Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Hensikten med Scenemolton er å dempe lyden, så om målet ditt er å få et dempet rom, burde du kanskje gå for det.
    Ellers kan du gjøre som meg å plassere akustikkplate bak gardinene
    Hensikten med Molton er å få scener til å se svart ut. Deco-Molton brukes mye til teater for å legge et bakteppe som matcher den scenen man skal ha.
    Molton er absolutt ikke konstruert for å dempe, det skal være lystett, strekkfast og (svært) brannhemmende.

Det tar nok noe oppover i frekvens, men det er så smalt at man ikke vil f noen aha-opplevelse av å slenge inn noen meter med Molton her og der. Massen per meter er ikke så stor at det monner skikkelig.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener å ha lest at noen av de molton produktene som leveres kan dempe lyd også, stemmer ikke det? Hvis ikke har jeg blandet to ting, har hendt før

Hvis ikke er det mulig å gjøre som jeg nevnte å plassere noen akustikkplater bak gardinene, fungerer fint hos meg, men mine gardiner er veldig lyse og man kan se platene. Vil bli bortgjemt dersom jeg har tykkere gardiner.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [I]Scenemolton er et tekstilstoff av 100% bomull som benyttes som til alle typer inndekning (baktepper, sidetepper, kappe, avmaskering m.m.) på dagens scener.

Scenemolton er et uunnværlig hjelpemiddel for alle som ønsker å dekke inn et større eller mindre område som skal være lystett og lyddempende. Vår scenemolton (R55) har en standard tykkelse på 300 g/m2 og er behandlet med flammehemmende middel som tilfredsstiller krav i henhold til DIN 4102 B1 (tysk standard)./I]
    Klippet fra sidene til Norsk Sceneteknikk.

De sier ingenting om hvilke frekvenser som dempes, men trolig demper det nok litt mer oppe i frekvens. Vil tro det ikke gjør noe særlig utslag i bassområdet. Dette er også scenemolton og ikke dekomolton. Her er det kanskje også en liten forskjell.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Too late, all too late.
    Jeg linket til den for en stund tilbake, men Kent Ove har allerede kjøpt sine hörlurar og aplificatör nye således er vel disse godbitene "up for grabs"

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Hei

Denne har allerede Gwandarion vist meg, men foretrekker å kjøpe nytt. Ellers takk for linken

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei å hå folkens!

Da var jeg kommet meg hjem fra Sverige, og fem harde dager med festing er overstått. Fikk bare sove noen timer hjemme når jeg kom fra nordsjøen sist Mandag, så bar det videre til Sverige. NÅ skal det bli deilig å slappe av, det er jo trossalt det som er deilig å gjøre når du har fri

Uansett, så har jeg vært å hentet høyttalerne, kabler og nye hodetelefoner idag. Bilder og intrykk kommer nok fortløpende. Når det gjelder X-CANv8 har jeg ikke fått bestilt denne enda, men er rett rundt hjørnet!!!

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Goodie! Gleder meg til bilder!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som du må glede deg en liten stund til. Har fått tatt litt bilder, men av enn eller annen grunn har de toskene som jobber i Get tullet bort nettet mitt, så nå har jeg bare nett her hos mamma.

Uansett så er høyttalerne oppe og spiller, og det hele ser lekkert ut. Høyttalerne, kablene og hodetelefonene har ett fantastisk kvalitets intrykk syns jeg, men lyden på det hele er det nok for tidlig å si noe om. Eneste jeg kan nevne er at at jeg gleder meg til å få ett større rom, for her er det nesten ikke dypbass, litt trist. Og som Pioneer "anbefaler" skal de stå ca 20cm fra bakvegg, og minst 50cm fra sidevegg. Sidevegg tallene klarer jeg ikke halvparten engang. Jeg krysser alle fingrene for at det er det lille rommet mitt som ikke gir noe særlig dypbass.

Noen som har ett tips på hvordan jeg kan forbedre dette litt til jeg flytter??!

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes fremdeles ingen absolutt fasit for høyttalerplassering. Plasseringen på mine S-3EX virker kanskje litt koko, men du selv hørt hvor bra det funker. Hvordan det akutelle rom absorberer og reflekterer forskjellige frekvenser er en vel så stor faktor. Dessuten må du nesten la høyttalerne få en dose innspilling før du kjører på med superkritisk lytting

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, de står og spiller hele veien. Så jeg skal ikke si noe særlig på lyden før de har fått spilt skikkelig med timer. De spiller godt over hele linja, men dypbassen er langt borte. Hører det er ett voldsomt potensiale for dypbass der, men er ikke lett å få den fram.

Jeg er meget godt fornøyd, men savner det lille ekstra som jeg er overbevist har med rommet å gjøre. Håper dette kommer seg, men ellers spiller de forbløffende godt rett opp av eskene. Ellers kan jeg nevne at det var en tung jobb med å bære disse fjellene ned i kjelleren. Herregud hvor tungt. Eskene ser jo ut som emballasjen til en svær dobbel seng. Og når jeg fikk ut høyttalerne, fikk jeg meg enda ett sjokk.. tenkte emballasjen løy litt på størrelsen, men jesus.. Svææære! Tok også noen bilder med Pioneer og Audiovector på siden av hverandre

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Uansett så er høyttalerne oppe og spiller, og det hele ser lekkert ut. Høyttalerne, kablene og hodetelefonene har ett fantastisk kvalitets intrykk syns jeg, men lyden på det hele er det nok for tidlig å si noe om. Eneste jeg kan nevne er at at jeg gleder meg til å få ett større rom, for her er det nesten ikke dypbass, litt trist. Og som Pioneer "anbefaler" skal de stå ca 20cm fra bakvegg, og minst 50cm fra sidevegg. Sidevegg tallene klarer jeg ikke halvparten engang. Jeg krysser alle fingrene for at det er det lille rommet mitt som ikke gir noe særlig dypbass.

Noen som har ett tips på hvordan jeg kan forbedre dette litt til jeg flytter??!
    Så litt på bildene dine du har på profilen din og det ser ikke ut som du har dempet sideveggene. Stemmer det?

Hvis det stemmer så anbefaler jeg at du starter der. Det er slik at null refleksjon fra en vegg er lik ikke noe vegg (eller infinitt avstand til veggen). Det samme gjelder for resten av rommet selv.

Ok, det ser ikke bra ut men det er egentlig bare å prøve for å se hvis det hjelper deg

Når det gjelder dypbass såp er det rommet ditt som også 'spiser' dem. Prøv å gå rundt i rommet og hør hvor du får dypbass og hvor du ikke får noe. Så får vi prøve å hjelpe deg herfra :-D

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer Jerome, verken sidevegger eller bakvegger er dempet. Jeg vet ikke om jeg vil bruke tid å penger på det, når det største problemet til rommet er størrelsen. Det er utrolig lite, jeg er liksom klemt helt sammen til å ha anlegget på bredden av rommet.

Jeg har prøvd det, å gå litt rundt for å sjekke hvor dypbassen er best. Den blir noe bedre enkelte steder, men ingen av plassen er den slik den bør være i mine ører. Høyttalerne virker enkelt å greit veldig gode, men potensiale i dem får jeg ikke frem i dette lille rommet. Tror det hjelper stort lite om jeg trår til med akustikk tiltak og demping. Det er nok i første omgang størrelsen som er mitt store problem.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På høy tid at du slenge rut noen bilder din pung, regner med at det her ser rimelig sinnsvakt ut har du klemt høyttalerne inn i hjørnene der Audiovectorene stod, eller har du prøvd deg med en plassering en meter lenger fram? Har du plass til det forresten?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye bilder av hele oppsettet skal komme. Jeg har tatt noen, men er ikke helt fornøyd enda. Det gjør det heller ikke bedre, enn at Get ikke har stødig internett. Av en eller annen grunn har ikke internetten min visst tegn til liv siden jeg kom hjem på Søndags natt. Ganske irriterende, da jeg for det meste er mest hos pappa og har det meste der.

Jeg har plassert Pioneerene der Audiovectorene sto. Dog litt lenger framme. Jeg kan nok klare å få de lenger frem, men da begynner lengden til sweetspot å minske. Rommet ser jo ikke ut som en hall Jeg tror jeg også vil prøve å klemme høyttalerne så godt opp i racket som mulig. Er vel bedre at det står nærmere ett rack, enn enn vegg ??

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med høyttalerne:-D

Ikke så små nei

Anbefaler deg å kjøpe en pakke med Rockwool akustikkplater. Prøv med 50mm tykkelse. Trekk de med dynetrekk/gardin/etc og sett 2 på sidene av høyttalerne (1.refleksjon), 2 på frontvegg(litt innenfor HT) og 2 ved siden av sweetspot eller bak sweetspot. Dette utgjør en enorm forskjell på dybde og bredde i et lite rom.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for det Mor10

Jeg har prøvd meg litt fram på plassering idag, det ble litt bedre men langt i fra bra nok. Det ser også litt merkelig ut slik de står nå. Ellers har de stått og spilt i hele dag, men mangler jo enda mange mange timer før de sitter skikkelig. Mellomtonen er virkelig imponerende, syns diskanten kan virke litt kvass på høyere volum på noen innspillinger. Håper denne mjukner litt, vi får bare ta tiden til hjelp og se.

Hvor selges sånne Rockwoll plater da, og hva er prisen ?

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diskanten blir nok litt mykere etterhvert, men akustikkplatene vil hjelpe en del på diskanten i tillegg.

Platene selges på de vanlige byggevareutsalgene, men må ofte bestilles.

Koster vel en 7-800,- + mulig frakt. Disse kan du gjenbruke ved å lage en ramme og kle med et fint stoff som står til den nye leiligheten:-D

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, håper det ordner seg med litt tid. Anlegget har stått på i natt også, men måtte justere volumet litt ned, da fattern har soverommet rett ovenfor.

Har ikke hatt tid til å lytte så lenge hver gang. Fikk meg hallannen time i dag tidlig når jeg sto opp. Mye å gjøre fortiden. Fikse noen papirer med jobben, litt småting med leiligheten, hjelpe fattern å litt andre ting. Dagene går veldig fort. Håper det blir litt bedre neste uke, så jeg får litt tid til å oppsummere med meg selv hvordan resultatet har blitt. Hva jeg liker og ikke liker

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Okei, håper det ordner seg med litt tid. Anlegget har stått på i natt også, men måtte justere volumet litt ned, da fattern har soverommet rett ovenfor.

Har ikke hatt tid til å lytte så lenge hver gang. Fikk meg hallannen time i dag tidlig når jeg sto opp. Mye å gjøre fortiden. Fikse noen papirer med jobben, litt småting med leiligheten, hjelpe fattern å litt andre ting. Dagene går veldig fort. Håper det blir litt bedre neste uke, så jeg får litt tid til å oppsummere med meg selv hvordan resultatet har blitt. Hva jeg liker og ikke liker
    Diskanten forandrer seg ikke spesielt nevneverdig med tiden. Er det kvasst nå, så er det ikke høyttaleren sin feil. Du har dratt balansegangen altfor langt mot det analytiske med kabler og elektronikk.

Side 33 av 153 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •