KentOve`s Stue Stereo - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 153 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 3052
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vet da pokker hvilken bil jeg kan ta. Hm.. Eneste muligheten jeg ser nå, er at han som jeg kjenner som kjører møbler rundt på Haugalandet kan kjøre innom og hente dem, viss han skal en tur til Haugesund. Den bilen er plenti stor, kunne fått mangen esker med S-1EX inni der

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hello Folkens

Ja, da skal jeg faktisk handle litt igjen. Så lenge jeg ikke får noe dyrisk med overtid i fremtiden fremover, eller vinner i lotto, blir dette mitt absolutt siste "dyrere" innkjøp før jeg har flyttet inn i ny leilighet. Resten av året må jeg bruke til å spare penger til innredning og ting jeg trenger i leiligheten.

Det første jeg har bestilt meg, er nye hodetelefoner. Selger de gamle AKG K301XTRA når jeg kommer hjem, så da trenger jeg jo nye. Valget falt på AKG K701. Dette er toppmodellen til AKG, og skal visstnok være referanse hodetelefoner for mange. Disse hodetelefonene har fått uendelig mye skryt, og kjempe gode tester. Så, jeg tror nok jeg kommer til å bli strålende fornøyd. Jeg har ikke hørt dem før jeg kjøper, men jeg er storfornøyd med mine gamle AKG hodetelefoner, og jeg har hørt en rekke med andre AKG hodetelefoner som jeg syns er kjempe gode. Har også hørt forskjellige modeller fra Beyerdynamic, Sennheiser og noen dyrer modeller fra Sony. Joda, masse gode ord å si om disse, men AKG er det som tiltaler meg mest. Jeg så også litt på Grado, som skal være kjempe hodetelefoner. Disse har jeg dessverre ingen erfaring med. Håper jeg får hørt litt på noen Grado modeller snart, så kanskje jeg liker dem. Men, det får nå bli en annen gang.

AKG Personal Audio - K 701

AKGene er en smule tungdrevne, det er da vi kommer over til mitt neste innkjøp ...

Det andre jeg skal bestille, er en hodetelefonforsterker som heter Musical Fidelity X-CANv8. Dette er en ny modell for året, og erstatter den gamle X-CANv3 som har blitt rost opp i skyene verden over. Jeg har absolutt ingen erfaring med hodetelefonforsterkere, så jeg har lest nettet opp ned, og også søkt litt hjelp her i tråden min på AVforum. Nå finner jeg ikke noe særlig med treff og info om denne nye modellen som jeg har bestilt, men den gamle X-CANv3 finner jeg en hel del om. Såvidt jeg forstår, er det nesten bare skryt og oppdrive om denne på nettet. Folk mener dette er en kjempe god hodetelefonforsterker, og du får masse igjen for pengene. Det er også nevnt at de mener dette er den beste hodetelefonforsterkeren opptil 4000kr+. En plass på nettet jeg sikkert har lest mest om denne forsterkeren er forumet Head-Fi. Her finner du en hel del med info om X-CANv3, også litt om X-CANv8. På dette forumet er det mangen som har hatt utrolig gode resultater med denne forsterkeren, sammen med nettopp AKG K701. Det var kanskje litt dumt at jeg ikke fant mer info/erfaringer om min egen modell v8 som jeg har bestilt, men det kan jo bare bli spennende og få prøve ut selv.

Welcome to Musical Fidelity

Uansett, så gleder jeg meg veldig til å få teste hvordan dette låter sammen, og om det var verdt alle høvdingene opp ifra mine tidligere AKG K301XTRA

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva måtte du gi for AKGene?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Hva måtte du gi for AKGene?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Kent Ove, da ble det Musical Fidelity alikevel
    Jeg regner med at du gir oss noen ord om lyden når den er på plass.
    Hvor kjøpte du den forresten?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Gratulerer Kent Ove, da ble det Musical Fidelity alikevel
    Jeg regner med at du gir oss noen ord om lyden når den er på plass.
    Hvor kjøpte du den forresten?
    Takk for det Gwandarion

Ord om lyden kommer så fort jeg har fått testet de. Prøver litt uten forsterker først, bare for å se hvor "mye" bedre lyd det blir når forsterkeren blir koblet til. Rekner nå med den reiser kvaliteten ett par hakk, men vil uansett sjekke dette selv for å høre hva jeg syns.

Jeg har jo ikke kjøpt den enda, den blir bestilt i løpet av neste uke. Men, bestiller den her: audioart.no !

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DER har Pioneer S-1EX ankommet Soundgarden, Haugesund gitt Da var det bare å vente til Mandagen kommer, så jeg får kommet meg i land

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok enda en god uke til jeg får hentet noe som helst av det jeg har bestilt :-o

Kommer hjem rett over helgen på Mandag, men allerede Tirsdags morgen i femtiden, kjører jeg avgårde til Sverige med tre andre kamerater. Rekner med at jeg er hjemme igjen Søndag 10 August

Pioneer og Nordost kablene venter på meg i Haugesund. AKG K701 ventes å ankomme Soundgarden i Haugesund tidlig i neste uke, mens jeg må få fingen ut og bestille X-CANv8 mens jeg er i Sverige, så slipper jeg kanskje å vente noen dager

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er også AKG K701 ankommet Soundgarden. Har litt snadder utstyr som står og venter på meg der oppe nå! Det er bare så synd at jeg ikke får hentet noe av det, før tidligst 11. August

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har kjenskap til denne butikken?

Er de greie å behjelplige? Tenkte jeg skulle handle litt akustikk plater der fra til den nye leiligheten min. Fant masse stilig der innpå, men vet ikke hvor mange jeg trenger og hvor mye dette forbedrer lyden og rommet. Innspill?

En annen ting er, viss jeg bestiller plater der fra, og får de tilsendt i posten. Er disse klare til å henges rett på veggen da? Eller må jeg lage ramme og styre på selv?

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørt mye bra om den butikken.

Har selv hatt lyst å kjøpe Doge Audios hodetelefonforsterker som de selger.

Tror du må sende de mail eller ringe de ang festing av plater, evt så har vel Hellnoob noen av skumplatene de selger.

Dersom du ser slik som Tiger har satt opp plater, altså ved første refleksjon, så er du berget.
    DVS: taket, sideveggene og gulvet. Gulvet fikser du med ett flossteppe eks, og sideveggene med akustikkplater, men taket er ikke like stor grad nødvendig.

Hvis du ser nedenfor, kan du se hvor du skal plassere platene iforhold til høyttalere og lytteposisjon.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik kan du også gjøre det med plater i taket.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, kjempe greier gorg. Ble hvertfall litt smartere.

Men jeg tenkte litt med meg selv..

Rommet stereoen skal stå i blir jo som sagt en stue/kjøkken løsning, altså rommet blir veldig avlangt i mitt tilfelle. Med kjøkken biten i den ene enden, og stuen i andre enden. Slik som jeg har planlagt det i hodet mitt, skal jeg ha stereoen stående inntil en vegg, med store vinduer bak, som strekker seg fra gulvet og nesten til taket. Bak sweetspoot er det vegg, som er av gips. Altså, det blir ingen side vegger. For den ene siden blir jo helt åpen mitt i rommet mot kjøkken delen, mens den andre siden er det skyvedør ut til terrasen og brygga.

Det jeg kan gjøre da, er å legge slike plater/paneler i taket. Det tror jeg er lite sannsynlig. Men jeg får plass til noen plater bak sweetspot på veggen der. Vil det hjelpe??! Jeg kan også kjøpe ett stort teppe foran stereoen, som mest sannsynlig kommer til å bli gjort uansett. Ikke helt bestemt meg hva jeg skal gjøre me vinduene bak stereoen, om jeg skal kjøpe persienner fra topp til bunn å gi blanke i gardiner. Mangen av kameratene mine har det sånn, og det er veldig fint å greit. En annen løsning er jo gardinger fra gulvet og opp, ser for meg noen tykke mørke.

Håper du/dere fikk en liten forståelse på hvordan rommet ser ut. Men, jeg skal se om jeg ikke klarer å få ut en tegning av rommet.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke opplevd annet enn god service fra Frode ved Acoustic Tuning.
    Jeg har også dempeplater og bassfeller derfra som er verdt pengene.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Se der ja, kjempe greier gorg. Ble hvertfall litt smartere.

Men jeg tenkte litt med meg selv..

Rommet stereoen skal stå i blir jo som sagt en stue/kjøkken løsning, altså rommet blir veldig avlangt i mitt tilfelle. Med kjøkken biten i den ene enden, og stuen i andre enden. Slik som jeg har planlagt det i hodet mitt, skal jeg ha stereoen stående inntil en vegg, med store vinduer bak, som strekker seg fra gulvet og nesten til taket. Bak sweetspoot er det vegg, som er av gips. Altså, det blir ingen side vegger. For den ene siden blir jo helt åpen mitt i rommet mot kjøkken delen, mens den andre siden er det skyvedør ut til terrasen og brygga.

Det jeg kan gjøre da, er å legge slike plater/paneler i taket. Det tror jeg er lite sannsynlig. Men jeg får plass til noen plater bak sweetspot på veggen der. Vil det hjelpe??! Jeg kan også kjøpe ett stort teppe foran stereoen, som mest sannsynlig kommer til å bli gjort uansett. Ikke helt bestemt meg hva jeg skal gjøre me vinduene bak stereoen, om jeg skal kjøpe persienner fra topp til bunn å gi blanke i gardiner. Mangen av kameratene mine har det sånn, og det er veldig fint å greit. En annen løsning er jo gardinger fra gulvet og opp, ser for meg noen tykke mørke.

Håper du/dere fikk en liten forståelse på hvordan rommet ser ut. Men, jeg skal se om jeg ikke klarer å få ut en tegning av rommet.
    Det du kan gjøre med vinduene er å lage Scenemolton gardiner som jeg har hørt mange bruke med suksess.

Bak sweetspot tror jeg også vil fungere, hadde tenkt det selv, men nå har jeg ikke vegg bak sweetspot før 5-6 meter bakover

Men teppe forran stereoen, sånn ca midt imellom sweetsp. og ht, scenemolton gardiner og plater på sideveggene og du har nok et bra dempet rom!

Litt lesestoff! Ide og teori | Vicoustic

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg har ikke opplevd annet enn god service fra Frode ved Acoustic Tuning.
    Jeg har også dempeplater og bassfeller derfra som er verdt pengene.
    Det høres jo betrygende ut.

Skal se om jeg ikke får laget meg en kjapp skisse av rommet, slik at jeg kan legge den ut her, så blir det lettere for folk å bedømme hva som trengs!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Det du kan gjøre med vinduene er å lage Scenemolton gardiner som jeg har hørt mange bruke med suksess.

Bak sweetspot tror jeg også vil fungere, hadde tenkt det selv, men nå har jeg ikke vegg bak sweetspot før 5-6 meter bakover

Men teppe forran stereoen, sånn ca midt imellom sweetsp. og ht, scenemolton gardiner og plater på sideveggene og du har nok et bra dempet rom!

Litt lesestoff! Ide og teori | Vicoustic
    Vi får se hva det blir til. Ennå noen månder til jeg flytter inn, så jeg har tid til litt research Som sagt har jeg jo ingen vegger på en måte, siden rommet er så stort i den ene enden av anlegget, så da hadde platene kommet mange mange meter lenger borte midt på kjøkkenet. Hehe..

Men scenemolton som du nevner. Er ikke dette sånne teater gardiner? Er vel ikke helt optimalt til en ganske vanlig stue?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hensikten med Scenemolton er å dempe lyden, så om målet ditt er å få et dempet rom, burde du kanskje gå for det.
    Ellers kan du gjøre som meg å plassere akustikkplate bak gardinene

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men jeg mener.. Er de fine? Er det forskjellige farger og typer? Passer de i en vanlig stue, eller er de mer tilpasset ett dedikert musikk/film rom? Akustikkplater bak gardinene ja, midt på vinduet da?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Hvis du ser nedenfor, kan du se hvor du skal plassere platene iforhold til høyttalere og lytteposisjon.

En annen mulig løsning er å bruke et speil på sideveggen. Du bør ha dempematerialer hvor du klarer å se høyttalerne dine (ja, begge to :-D) fra sitteposisjon din/dine via speilet.

Jeg liker denne metoden fordi den er veldig enkel å bruke. Det er også viktig å finne et speil som er stor nok...

Side 32 av 153 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •