KentOve`s Stue Stereo - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 153 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 3052
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kyrie neslie
    Når er det egentlig du flytter i ny leilighet og hvor mange kvadrat er stuen i den nye krypinnet?:???:
    Da er stuen/kjøkkenet på tilsammen 42m2. Kjøkken i ene enden, å stue i andre enden på en måte Tror det skal bli bra.

Takk for "cd stativ" linke

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerar! Så det blev S1-EX till slut:-D

Blev lite orolig när du funderade på Array som
    högtalare i första egna lägenheten. Det hade
    kunnat sluta illa;-) Lynchad av grannarna.....

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karla
    Gratulerar! Så det blev S1-EX till slut:-D

Blev lite orolig när du funderade på Array som
    högtalare i första egna lägenheten. Det hade
    kunnat sluta illa;-) Lynchad av grannarna.....
    Takk takk Karla

Ja! Det ble Pioneer på meg. Tror ikke jeg vil angre på det! Nå gleder jeg meg til å få de i hus

Hehe. Hadde ikke gjort noe med Array i leiligheten heller, naboene hadde nok sagt ifra viss det var noe som plagte dem. Jeg må da få kose meg jeg også. Leiligheten ligger nede ved sjøen, og sånn jeg har forstått det er det nesten bare unge folk som har kjøpt rundt meg. Ellers er det ikke så veldig mye andre boliger i nærheten, så her er det bare å dra på med volumet

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Låter bra med ungt folk som grannar!! Jag fick
    ju besök av en stenkaka (60+)som bodde 150m
    bort...

Synd att du bor i fel ända av Norge. En demo med S1-EX
    med riktig elektronik hade vart förbenat trevligt

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karla
    Låter bra med ungt folk som grannar!! Jag fick
    ju besök av en stenkaka (60+)som bodde 150m
    bort...

Synd att du bor i fel ända av Norge. En demo med S1-EX
    med riktig elektronik hade vart förbenat trevligt
    Skal du mot formodning befinne deg i denne kanten av Norge, er det bare å sende en PM, så fikser vi alltid noe

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God kveld, AVforumere

Da var jeg ankommet Valhall, og nok en gang står to uker på jobb for tur. Som sikkert de fleste har fått med seg har jeg bestilt meg Pioneer S-1EX og noe kabel snacks fra Nordost fra Soundgarden, men jeg vil ikke la kontoen hvile heeelt enda.

Jeg har lenge vært på tanken med å bytte ut mine gamle hodetelefoner, og nå ser det ut som det endelig skjer noe med meg. Klokkene jeg har bestemt meg for å kjøpe er AKG K701. Jeg har lest veldig mye gode ord om disse på nettet, pluss at jeg er utrolig fornøyd med de gamle AKG klokkene mine og andre modeller fra AKG jeg har prøvd. Skikkelige drømme klokker altså

Etter all lesinga på nettet, har jeg fått med meg at AKG K701 er hodetelefoner som krever en del, og er veldig tungdrevne, det er altså ett lite "must" med en ekstra hodetelefonforsterker. Jeg har ikke så veldig mye peiling på hodetelefonforsterkere, derfor hadde jeg satt pris på litt hjelp og råd når jeg skal velge meg en forsterker som kan passe til disse hodetelefonene, og som kan gi den nok power til å yte sitt beste.

Gwandarion her på forumet gav meg en link til Headaudio | Hovedtelefoner, høretelefoner, forstærkere, in ear , som var en flott side med mye snadder. Det hjelper bare så lite, når jeg ikke helt vet hva jeg leter etter.

Jeg har egentlig ikke satt noe spesielt budsjett på denne forsterkeren, men jeg kan se for meg en pris på ca 3000kr - 4500 kr +/- ! Lydkilden blir nok først og fremst PC, men etterhvert ser jeg for meg at jeg også skal bruke hifi-anlegget som kilde. Håper medlemmer her på forumet med mer erfaring enn meg, kan hjelpe meg frem til den rette forsterkeren.

Kent Ove

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ringer å høre hos soundgarden så skaffer de sikkert Vincent KVH 1, da er du helt sikkert sikret en god stund fremover.

Har veldig lyst til å kjøpe den, da jeg har nogenlunde samme tanker som deg :P

Vi hadde jo en tråd om det tidligere, og jeg ville ikke bruke så mye penger på forsterker, men etter litt ettertanke så vil jeg nok gå for den om en stund.

Har selv utgang på AVR 255, men vil ha når jeg nærmer meg litt mere hiend utstyr, som kommer etterhvert.

Synes det passer bra med en slik forsterker siden man kan henge hodetelefonene på forsterkeren istedet for et kjipt stativ, eller la de henge.

Hvis det er for dyrt kan du jo kjøpe denne:
    Firestone Audio Fubar III USB DAC - Headaudio

Vil forbedre lyden ytterligere: Firestone Audio Power Supplier - Headaudio

Ganske stilige produkter, får litt Primare følelse av volumkontrollern

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Hvis du ringer å høre hos soundgarden så skaffer de sikkert Vincent KVH 1, da er du helt sikkert sikret en god stund fremover.

Har veldig lyst til å kjøpe den, da jeg har nogenlunde samme tanker som deg :P

Vi hadde jo en tråd om det tidligere, og jeg ville ikke bruke så mye penger på forsterker, men etter litt ettertanke så vil jeg nok gå for den om en stund.

Har selv utgang på AVR 255, men vil ha når jeg nærmer meg litt mere hiend utstyr, som kommer etterhvert.

Synes det passer bra med en slik forsterker siden man kan henge hodetelefonene på forsterkeren istedet for et kjipt stativ, eller la de henge.

Hvis det er for dyrt kan du jo kjøpe denne:
    Firestone Audio Fubar III USB DAC - Headaudio

Vil forbedre lyden ytterligere: Firestone Audio Power Supplier - Headaudio

Ganske stilige produkter, får litt Primare følelse av volumkontrollern
    Hei

Jeg vet at Soundgarden skaffer Vincent, det er allerede sjekket. Jeg tok kontakt med Headaudio for noen dager siden, og fikk kontakt med en hyggelig kar som heter Jakob Lund. Han mente jeg ikke burde gå for Vincent KVH 1, men heller den du linker til - Firestone Audio Fubar III USB DAC. Vet ikke hvorfor han sier det, da prisen er under halvparten. Han mente Firestone Audio Fubar III USB DAC , var helt konge og passet ypperlig til AKG K701.

Er veldig i tvil hva jeg skal gjøre. Jeg får bare lese litt mer på nettet, og håpe at flere brukere her inne er mer aktive og hjelper med å fortelle om sine egne erfaringer.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Kom over noen skriverier på nettet igår om akkurat den der Gwandarion. Virker jo temmelig bra. Har du kjennskap, eller erfaringer med den?

Viss bildene i annonsa på hifisentralen er tatt av han karen som selger den, tyder jo dette bra, da han har kjørt den i sammen med AKG K701.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Kom over noen skriverier på nettet igår om akkurat den der Gwandarion. Virker jo temmelig bra. Har du kjennskap, eller erfaringer med den?

Viss bildene i annonsa på hifisentralen er tatt av han karen som selger den, tyder jo dette bra, da han har kjørt den i sammen med AKG K701.
    jeg har ikke hørt den selv, men det er mange gode erfaringer (og tester) med den som jeg har lest. Ta en titt på HeadFi eller tilsvarende så finner du den sikkert.

jeg regner med at selger kan svare på spørsmål vedrørende lyden med K701 siden han har det selv.

Det er uansett billig (og med DAC) så jeg tror det er et veldig godt kjøp.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke dette er greit alternativ? USD140 + frakt er jo "gratis".

Audiomagus - high end not high priced audio products

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Temmelig interessant tråd du har gående her, Kent Ove

Er ikke meningen å spore av din jakt på headsetforsterker, men som tidligere rogalending (er fra Haugesund), så fikk jeg lyst til å bidra med et innlegg.

Må si de komponentene du har endt opp med er innertier for mitt vedkommende.

Helt siden omtalene av TAD's S-1EX begynte å komme inn fra inn- og utland, så har det ligget an til denne høyttaleren i mitt fremtidige, dedikerte hjemmekinorom (7.2 oppsett).

Synes Hegel også fremstår som mere og mere lovende, og interessen har ikke akkurat blitt mindre etter å ha lest meg igjennom denne tråden her

Hittil har det for mitt vedkommende ligget an til bruk av Classe sammen med S-1EX'ene, men nå virker H4SE mere og mere interessant. I tillegg er jo Hegel norsk, og det er jo ekstra stas! Må innrømme jeg er svak for industridesignet til Classe, men jeg kommer nok ikke til å ta noen avgjørelse på dette med det første - så her er det gode påvirkningsmuligheter.

Det første jeg skal kjøpe inn nå er CD-spiller, forforsterker og 2 stk effektforsterkere (for bi-amping) til mine nye Jamo R 909 (i svart). Sjansen er stor for at dette blir en ren Hegel-løsning, gitt at dette er en god match (noen som vet?).

Til slutt vil jeg bare spørre deg om du har vurdert å benytte 1 stk H4SE pr. S-1EX i stedet for sub, altså bi-ampe S-1EX'ene - med fare for å rasere din nye leilighet?

Du kan vel uansett kjøre bi-wiring mellom høyttalerne og H4SE. Forsterkeren har vel også 2 par høyttalerutganger pr. kanal etter hva jeg har lest (altså totalt 8 utganger). Stemmer det? Finner ingen bilder av baksiden til H4A/H4SE på nettet. I så fall vil jo ikke egne bi-wire kabler være aktuelt, men i stedet et par single-wire kabler pr. høyttaler.

Gleder meg til å høre om dine erfaringer når alt er på plass og finjustert...

Alan
    PS. Så forresten at noen nevnte Dynlavy et sted fremme i tråden og at det ikke var noen som kjente til disse. Kan jo nevne som en kuriositet at referanse kinoen til sjefsredaktøren av WSR er utstyrt med 6 stk høyttalere fra nettopp Dynlavy (SC-V), i tillegg til noen enorme subwoofer tårn (2 stk TSW-V), også fra Dynlavy.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    jeg har ikke hørt den selv, men det er mange gode erfaringer (og tester) med den som jeg har lest. Ta en titt på HeadFi eller tilsvarende så finner du den sikkert.

jeg regner med at selger kan svare på spørsmål vedrørende lyden med K701 siden han har det selv.

Det er uansett billig (og med DAC) så jeg tror det er et veldig godt kjøp.
    Enig me deg, tror dette kan være en fin forsterker til mine kommende AKG K701. Nå så jeg at denne modellen, er faktisk en ny modell, eller noe oppgradert dette året faktisk, så det er jo også gøy med ett "helt" nytt produkt.

Jaja. Jeg får lese litt videre rundt på nettet, og se hva jeg finner ut før jeg bestemmer meg for noe Uansett, takk for hjelpen Gwandarion!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Er ikke dette er greit alternativ? USD140 + frakt er jo "gratis".

Audiomagus - high end not high priced audio products
    Det er det nok. Vet ikke om jeg har nevnt det her i min egen tråd, men jeg har hvertfall nevnt det i andre tråder. Men, jeg er ikke noe fan av å handle fra utlandet, hvertfall ikke så langt borte. Det er helt sikkert kjempe greier, men jeg har aldri gjort å er alltid litt skeptisk til nye ting!

Men, takk for tipset asvaberg

Newcomer kablang sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har god erfaring med denne til å drive AKG K701. Kan brukes som DAC og preamp også.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Temmelig interessant tråd du har gående her, Kent Ove

Er ikke meningen å spore av din jakt på headsetforsterker, men som tidligere rogalending (er fra Haugesund), så fikk jeg lyst til å bidra med et innlegg.
    Hei hei X3MHC!

Kjekt at du fant tråden min intressant. Det gjør da ikke noe om vi sporer av i blant, det er bare hyggelig at flere finner veien inn her i tråden min, å kommer med sine meninger å syn.

Må si de komponentene du har endt opp med er innertier for mitt vedkommende.

Helt siden omtalene av TAD's S-1EX begynte å komme inn fra inn- og utland, så har det ligget an til denne høyttaleren i mitt fremtidige, dedikerte hjemmekinorom (7.2 oppsett).

Synes Hegel også fremstår som mere og mere lovende, og interessen har ikke akkurat blitt mindre etter å ha lest meg igjennom denne tråden her

Hittil har det for mitt vedkommende ligget an til bruk av Classe sammen med S-1EX'ene, men nå virker H4SE mere og mere interessant. I tillegg er jo Hegel norsk, og det er jo ekstra stas! Må innrømme jeg er svak for industridesignet til Classe, men jeg kommer nok ikke til å ta noen avgjørelse på dette med det første - så her er det gode påvirkningsmuligheter.

Det første jeg skal kjøpe inn nå er CD-spiller, forforsterker og 2 stk effektforsterkere (for bi-amping) til mine nye Jamo R 909 (i svart). Sjansen er stor for at dette blir en ren Hegel-løsning, gitt at dette er en god match (noen som vet?).
    Veldig hyggelig å høre at du liker oppsettet mitt, er meget kry og fornøyd selv. Jeg har også følgt med på Pioneer S-3EX/S-1EX siden disse høyttalerne ble ett stort diskusjon tema både her på forumet, og andre plasser på nettet, for ikke å snakke om noen av verdens største hifi blader. Sannheten er at jeg ble introdusert for disse høyttalerne av en selger i Soundgarden, men jeg beit ikke på agnet med en gang. Jeg bare tenkte "Pioneer? Er det noe heftig da?" Så plutselig begynte debattene å storme her på forumet, og i forskjellige hifi blader rundtom, det var da tankene begynte å svirre hos meg.

Hegel ja, det er og forblir en strålende go elektronikk på alle måter. Jeg er så fornøyd med Hegel riggen min, at jeg nesten ikke kan få sagt det nok. Nå er ikke Audiovectorene jeg hadde noen stor last for Hegel forsterkersettet, men uansett det viser godt hva det er i stand til å gjøre. Det har stålkontroll på det meste av høyttalere, det har ett vannvittig skyv i bassen, og all musikk som blir spilt ut er så ærlig å tøft at jeg bare digger der. Utseende på komponentene er heller ikke noe å kimse av spør du meg

Til slutt vil jeg bare spørre deg om du har vurdert å benytte 1 stk H4SE pr. S-1EX i stedet for sub, altså bi-ampe S-1EX'ene - med fare for å rasere din nye leilighet?
    Akkurat det du sier der, var vel planen min viss jeg skulle kjøpe JBL Array 1400. Jeg sikla veldig lenge på Array 1400 ser du, men endte tilslutt opp med Pioneerene. Pioneerene er tungdrevne, men langt i fra så tungdrevne at H4SE ikke klarer å holde stålkontroll på disse. Den er oppgitt til 300w pr kanal, som visstnok er lite tatt i, og strømforsynigen er også ganske vill. Men, jo.. Jeg hadde nok fått oppgradert lyden ett par hakk viss jeg hadde bi-ampet Pioneerene med 2 stk H4SE. Men tror ikke det ville gitt meg den bassen, jeg muligens kommer til å savne, da må jeg nok gå til innkjøp av en sub, eller gjerne to.

Du kan vel uansett kjøre bi-wiring mellom høyttalerne og H4SE. Forsterkeren har vel også 2 par høyttalerutganger pr. kanal etter hva jeg har lest (altså totalt 8 utganger). Stemmer det? Finner ingen bilder av baksiden til H4A/H4SE på nettet. I så fall vil jo ikke egne bi-wire kabler være aktuelt, men i stedet et par single-wire kabler pr. høyttaler.

Gleder meg til å høre om dine erfaringer når alt er på plass og finjustert...
    Jepp, det kan jeg. Og, det skal jeg. Jeg har bestilt Heimdall bi-wire høyttaler kabler, og høyttalerne støtter også bi-wiring. Du har også rett i at forsterkeren har totalt 8 utganger. Jeg finner heller ikke bilde på nettet av baksiden til Hegel H4A/H4SE, men viss du går innpå minHiFi og scroller ned til det kommer forskjellige bilder, så får du se ett bilde av baksiden til forsterkeren.

Erfaringer, inntrykk, bilder.. ja, alt dette kommer når alt er på plass, og jeg har fått brukt litt tid til å lytte selv

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kablang
    Har god erfaring med denne til å drive AKG K701. Kan brukes som DAC og preamp også.
    Takk for tipset

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ingen tvil om at H4SE vil kunne forsyne dine S-1EX med det de behøver av krefter. Det er jo 300 strømsterke watt pr. kanal H4SE kan by på.

Nå står det ingenting på Hegel sine nettsider om hvor mye watt H4SE/H4A gir ved 4 ohm, men H4A er oppgitt med 2x1000W ved 2 ohm.

En forsterker med nær utømmelige strømreserver vil jo typisk levere dobbelt så mange watt ved 4 ohm som ved 8 ohm, og Hegel er nok neppe langt unna den bragden :-D

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ingen tvil om at H4SE vil kunne forsyne dine S-1EX med det de behøver av krefter. Det er jo 300 strømsterke watt pr. kanal H4SE kan by på.

Nå står det ingenting på Hegel sine nettsider om hvor mye watt H4SE/H4A gir ved 4 ohm, men H4A er oppgitt med 2x1000W ved 2 ohm.

En forsterker med nær utømmelige strømreserver vil jo typisk levere dobbelt så mange watt ved 4 ohm som ved 8 ohm, og Hegel er nok neppe langt unna den bragden :-D
    At den er 300w pr kanal, skal visst også være ganske beskjedent oppgitt

Nei, det er en temmelig rå forsterker, og jeg vil neppe trenge noen ny effekt på en god stund fremover. Men, jeg må jo innrømme at det hadde vært sinnsykt rått å fått eid ett av de tredve para av Hegel H10 og P10 som kommer til høsten!

Mens vi først er inne på hvor kraftig å rå H4SE egentlig er så kan jeg jo nevne at den også ble testet på TAD R1 med ganske gode resultater i Hjemmekino. Det er jo litt stilig å eige en forsterker til 40k, som får skryt av å klare å takle høyttalere til 500 tusen på en grei måte

Side 29 av 153 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •