KentOve`s Stue Stereo - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 153 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 3052
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hahah! Nope, ikke som jeg vet hvertfall :-D

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo alltids ta deg en tur innom Musik magazinet når du er i bergen, de har veldig god service.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Takk for pm Mor10. Du har fått deg ett svar nå. Seint, men bedre seint enn aldri

Når det gjelder presten du linket til, fant jeg noe mye artigere å gjøre på! Baren var ett fint sted å få timene til å gå
    Prøvde å finne et kart til baren på Gardermoen, men fant det ikke, så da ble det litt tull i stedet. Baren er som oftest stedet å få tiden til å gå på et slikt sted:-D

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Du kan jo alltids ta deg en tur innom Musik magazinet når du er i bergen, de har veldig god service.
    Da skal jeg se om jeg ikke gjør det. Takk for tipset KIMSIZE

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Prøvde å finne et kart til baren på Gardermoen, men fant det ikke, så da ble det litt tull i stedet. Baren er som oftest stedet å få tiden til å gå på et slikt sted:-D
    Hehe :-D

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er dårlige med gode hifi butikker i Bergen. MusikMagazinet har noe spennende, men et elendig lytterom som gjør at så og si ingen ting låter bra der. Mulig at kinorommet er bedre.
    Hordland hifif har bl.a. Usher og Elac. Sist jeg var der, var lytterommet veldig lite dempet og mye murvegger.
    Hordaland Hifi - Hjem

Ellers så har du jo Peter og Audiofreaks. Han har sikkert en del spennende, men neppe spesielt billig.
    Audiofreaks High End Audio

Roald Mikkelsen har ikke butikk lengre, men tror han selger hjemmefra. Han kan ha en del interessant. Vet han selger Von Schweikert høyttalere som mange skryter veldig av.
    Renaissance Audio AS - 45227819

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Det er dårlige med gode hifi butikker i Bergen. MusikMagazinet har noe spennende, men et elendig lytterom som gjør at så og si ingen ting låter bra der. Mulig at kinorommet er bedre.
    Hordland hifif har bl.a. Usher og Elac. Sist jeg var der, var lytterommet veldig lite dempet og mye murvegger.
    Hordaland Hifi - Hjem

Ellers så har du jo Peter og Audiofreaks. Han har sikkert en del spennende, men neppe spesielt billig.
    Audiofreaks High End Audio

Roald Mikkelsen har ikke butikk lengre, men tror han selger hjemmefra. Han kan ha en del interessant. Vet han selger Von Schweikert høyttalere som mange skryter veldig av.
    Renaissance Audio AS - 45227819
    Se her ja. Takk for tipsene

Ligger Hordaland Hifi og Audiofreaks sentralt ifra Bergen sentrum?

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hordaland hi-fi ligger litt ute på landet mellom Arna og Nesttun. Du er avhengig av bil for å komme dit. Kjøretid på ca. 30 fra sentrum.

Ikke sikker på hvor Peter (Audiofrekas) bor. Tror ikke han har butikk lokale. Mener han bor i Arna som er øst for Bergen. Mulig å ta toget fra togstasjonen, da går det veldig kjapt. Bergen Lydlaug har vært hos Audiofrekas to ganger:
    Bergen Lydlaug hos Audiofreaks
    Bergen Lydlaug på besøk hos Audiofreaks - høst 07

Roald Mikkelsen holder muligens til i sentrum.

BMH ligger like i nærheten av MusikkMagazinet. De har ikke så veldig mye interessant.
    BMH - Bergens Musikk Handel

Bang&Olufsen ligger 50m fra BMH. De har jo Beloab 5 som er gode høyttalere.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempe greier bomholt. Takk skal du ha Mens jeg er i Bergen, skal jeg bo på Arna, så det passet jo fint! Får se om jeg får tid til å stikke innom de forskjellige plassen da. Spørs hva kameraten min orker, han er ikke så keen på lyd og slikt

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var JBL subben min utav huset. Og i morgen ser jeg ikke bort fra at det kommer en spennende nyhet her i tråden min

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det ikke er at du befinner deg i Bergen.... Bestiller du høyttalere imorgen??

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Håper det ikke er at du befinner deg i Bergen.... Bestiller du høyttalere imorgen??
    Ja, kanskje jeg gjør det? Kaaaanskje også litt annet snadder

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Da var JBL subben min utav huset. Og i morgen ser jeg ikke bort fra at det kommer en spennende nyhet her i tråden min

i morgen................. det er 7min til.
    Sitter å venter8)

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei da. Jeg skal holde deg/dere på pine benken noen minutter til. Må lese ferdig noen greier. Hold ooooon!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig klart for ny stor bestilling ;D ;D ;D

DA var det nok en gang tid for en liten bestilling av nytt utstyr til stereon min igjen. Etter lengre tid med tester av forskjellige høyttalere tror jeg muligens jeg har funnet det rette for meg.

Høyttaleren som blir bestilt er Pioneer S-1EX. Jeg har dessverre ikke fått hørt denne selv, men etter en meget overbevisende demo av lillebroren S-3EX våger jeg meg utpå isen uten å ha testet den først. Det er hvertfall ingen som helst tvil om at av alle høyttalerne jeg har testet og fått hørt på, knuste S-3EX dem samtlige med unntak av råskapen til JBL Array 1400. Utenom Pioneerene bestiller jeg også i samme slengen litt kabel godis. Her er hva som blir bestilt i idag:

- Ett par Pioneer S-1EX i finishen lys bøk.
    - Ett par Nordost Heimdall 2x3 meter Bi-wire høyttaler kabel.
    - Tre par Nordost Shiva 2 meter strømkabler.

Etter dette kjøpet blir det rolig fra meg fremover tror jeg. Det blir kanskje noen små kjøp, men ingen større kjøp med det første. Eneste jeg kommer til å gjøre er å gjemme bort 25-30 tusen til en sub. Dette fordi jeg ikke vet om S-1EX gir meg nok bass i den nye leiligheten de skal spille i. Finner jeg ut at jeg trenger en sub, går jeg til innkjøp av sub i Mars/April neste år når jeg har fått hørt hvordan det låter uten. Får jeg også lysten på enda en sub da, bruker jeg bare ferie pengene som kommer i Juni. JA, det stemmer. Jeg har planlagt bruken av mine penger veldig godt Men, som sagt ingen store kjøp på meg etter dette fremover. Nå blir det kun sparing til møbler og innredning til min kommende leilighet.

PS: Er det noen som har tips til noen flotte gulvstående cd stativ, setter jeg STOR pris på dette. Trenger ikke å være så fancy, men de bør se stødige å flotte ut, helt enkle design messig liksom. Ikke noe typisk tre stativ som alle har. Trenger ikke å være det billigste på markedet, men ikke det dyreste heller. Trenger noen flotte når jeg skal inn i ny leilighet. Jeg har noen som henger på veggen nå, og de ser så jæææv.... ut!

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende! Hadde nesten regnet med det ble en av de to på deg

Men skal du virkelig ha seks strømkabler?? Har ikke du bare tre-fire komponenter i stereoen din?? :P

Du er flink som greier å spare opp store mengder for store innkjøp, det skal du ha!

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han mener sikker 3 stk. Men uansett gratulerer med høytalervalget. Tror du kommer til å bli utrolig fornøyd, da S-3EX spiller fantastiskt bra. Når kommer dem i hus da? Du får glede deg til å prøve å flytte på de. Veier vel over 50kg stk?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende! Hadde nesten regnet med det ble en av de to på deg
    Jepp. Satt lenge og valgte for og i mot Pioneer og JBL. Men, fant tilslutt ut at jeg fikk en mer "komplett" høyttaler, ved å gå for Pioneer. Det er ikke sikkert alle her på forumet er enig i akkurat det, men det er nå min mening.

Men skal du virkelig ha seks strømkabler?? Har ikke du bare tre-fire komponenter i stereoen din?? :P
    Kan det forstås sånn? Beklager. Det jeg mener er tre stk som Vegamannen har forstått

Du er flink som greier å spare opp store mengder for store innkjøp, det skal du ha!
    Jeg ja, jeg er flinkest Hehe, neida. Men, sånn er det bare. Har jeg bestemt meg for ett kjøp, er det bare å kaste seg i det og spare. Er du ikke streng nok med deg selv, kommer du aldri til mål.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Han mener sikker 3 stk. Men uansett gratulerer med høytalervalget.
    Ja, det er akkurat det jeg mener. Og, takk for det

Tror du kommer til å bli utrolig fornøyd, da S-3EX spiller fantastiskt bra.
    Jeg har faktisk gaaanske store forhåpninger selv, etter demoen av S-3EX. Så du kan si jeg gleder meg ganske nå ja!

Når kommer dem i hus da? Du får glede deg til å prøve å flytte på de. Veier vel over 50kg stk?
    Når jeg snakket med Soundgarden igår sa de at viss jeg ringte veldig tidlig idag for å bekrefte kjøpet, kunne jeg KANSKJE klare å få de til Fredagen, men de ville ikke love noe. Uansett, det haster ikke, selvom det hadde vært gøy å fått de i hus til jeg reiser i nordsjøen på førstkommende Mandag. Og ja, de veier over 50kg pr stk... Faktisk 66kg pr stk

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var jo en passelig vekt. Hvordan spiller Audiovectorene dine da? De fristet litt. Ikke galen pris heller.

Side 24 av 153 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •