KentOve`s Stue Stereo - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 153 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 3052
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det kommer jo veldig ann på hvilke fronthøyttalere og hvilken sub det er snakk om.

Array 1400 har eksempelvis et stort basselement, men er ikke tunet til å spille dypbass. Også har man jo 12" sub som virkelig kan spille dypbass. Også kommer matching, hurtighet etc etc inn.

Så svaret inntil videre er både ja og nei

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Det kommer jo veldig ann på hvilke fronthøyttalere og hvilken sub det er snakk om.

Array 1400 har eksempelvis et stort basselement, men er ikke tunet til å spille dypbass. Også har man jo 12" sub som virkelig kan spille dypbass. Også kommer matching, hurtighet etc etc inn.

Så svaret inntil videre er både ja og nei
    Inntil videre ja.. Da hjelper jeg deg litt videre, med kanskje ett bedre svar?

Vi kan godt ta utgangspunktet i Array 1400 som har ett basselement på 14". Ville det da være vits for meg å kjøpe en DD12 eller en Fathom F113? Eller burde jeg hoppe et steg og to på stigen, til f,eks DD15 eller DD18?

Husk på at anlegget mitt er ett 100% spillende musikk anlegg, brukes ikke til film. Med det mener jeg, at det er jo veldig masse meninger om at 15" og 18" blir i det meste laget til musikk? Bare nevner det jeg, så kanskje det blir lettere for deg å svare meg

Active Sven Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja
    Karla her på forumet bruker en Rel storm 5. 10" element 200w forsterker
    tunet ned til 16hz.
    Dette har jeg hørt og det spiller bra, Rellen henger med i svingene.
    Det enda som saknas er en till :wink:

(sammen med array 1400)

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven Roger
    Tja
    Karla her på forumet bruker en Rel storm 5. 10" element 200w forsterker
    tunet ned til 16hz.
    Dette har jeg hørt og det spiller bra, Rellen henger med i svingene.
    Det enda som saknas er en till :wink:

(sammen med array 1400)
    Skal ikke skryte på meg at jeg har hørt så mye på REL subber, men fikk hørt en en gang på Resonans i Stavanger, husker ikke modell men. At en 10" henger med 14" bassen til Array høres hvertfall imponerende ut for meg

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    You think?!?!!?

602 er MYE kraftigere enn 402, Array er kapabel til åndsvake lydtrykk med en vanvittig dynamikk, og med to(!) DD15 i tillegg ville jeg anbefalt bleier og nyrebelte før man slapp seg løs med volumkontrollen!
    Når jeg var på Soundgarden i går fikk jeg fortalt at sjefen for Soundgarden/hfc har Array 1400 hjemme + 2xDD18.
    Tidligere har han hatt PA anlegg for det ble aldri høyt nok

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Inntil videre ja.. Da hjelper jeg deg litt videre, med kanskje ett bedre svar?

Vi kan godt ta utgangspunktet i Array 1400 som har ett basselement på 14". Ville det da være vits for meg å kjøpe en DD12 eller en Fathom F113? Eller burde jeg hoppe et steg og to på stigen, til f,eks DD15 eller DD18?

Husk på at anlegget mitt er ett 100% spillende musikk anlegg, brukes ikke til film. Med det mener jeg, at det er jo veldig masse meninger om at 15" og 18" blir i det meste laget til musikk? Bare nevner det jeg, så kanskje det blir lettere for deg å svare meg
    JL 113 spiller dypere og høyere enn DD18... Ikke la deg lure av størrelsen :-)

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Når jeg var på Soundgarden i går fikk jeg fortalt at sjefen for Soundgarden/hfc har Array 1400 hjemme + 2xDD18.
    Tidligere har han hatt PA anlegg for det ble aldri høyt nok
    Fikk du du høre/sett på noe som fristet også i samme slenge pahf ?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    JL 113 spiller dypere og høyere enn DD18... Ikke la deg lure av størrelsen :-)
    Det vet jeg. Eller, jeg fikk vite det for en stund tilbake

Men, det var ikke helt det som var mitt spørsmål da. Jeg lurte på om at viss jeg skulle ha kjøpt subber til Array 1400, som vi tok som ett utgangspunkt, hadde det da vært vits i å gå for Velodyne DD12 eller Fathom F113, som begge har mindre elementer enn selve høyttaleren Array som er bestykket med 14" bass. Eller, måtte jeg ha slengt meg på DD15/DD18. Det var egentlig det som va spørsmålet. Men du svarte jo delvis på spørsmålet mitt nå så.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, fikk høre på det jeg skulle høre på Dynaudio, og LS80 +Hegel.

Array og DD har jeg hørt før og helt klart trivelige bekjentskap. Har famla litt i blinde fant jeg ut i går, for selv om Array er en av de tøffeste høytalerne jeg vet om så lurer jeg på om også den har skinnjakke preget som LS80 hadde, at den må på død og liv rocke opp alt? Jeg hørte kun litt tøffere musikk da jeg hørte de så jeg kom til og tenke på det når jeg satt der.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men, det var ikke helt det som var mitt spørsmål da. Jeg lurte på om at viss jeg skulle ha kjøpt subber til Array 1400, som vi tok som ett utgangspunkt, hadde det da vært vits i å gå for Velodyne DD12 eller Fathom F113, som begge har mindre elementer enn selve høyttaleren Array som er bestykket med 14" bass. Eller, måtte jeg ha slengt meg på DD15/DD18. Det var egentlig det som va spørsmålet. Men du svarte jo delvis på spørsmålet mitt nå så.

Fronthøyttalerene og en dedikert sub er bygget for to helt forskjellige foremål. Størrelsen på elementene er totalt underordnet hvilke prestanda man får, det blir som å tro at Klipsch horn spiller dypt og at S 3EX ikke gjør det.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er viktig å ikke bare stirre seg blind på element størrelse i bass gjengivelse så er det mengde luft som flytter som betyr noe. JL med sine 10 cm slag lengde flytter mer luft enn en 18' rom ikke slår så langt. jeg vil tro at jbl sine 14' er rimelig stivt hengt opp og ikke har så stor vandring selv om de er store. Gamle jbl proff basser var i alle fall det.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, fikk høre på det jeg skulle høre på Dynaudio, og LS80 +Hegel.

Array og DD har jeg hørt før og helt klart trivelige bekjentskap. Har famla litt i blinde fant jeg ut i går, for selv om Array er en av de tøffeste høytalerne jeg vet om så lurer jeg på om også den har skinnjakke preget som LS80 hadde, at den må på død og liv rocke opp alt? Jeg hørte kun litt tøffere musikk da jeg hørte de så jeg kom til og tenke på det når jeg satt der.
    Det kan godt være du syns den skal prøve å rocke opp alt, har også hørt andre nevne dette. Jeg har ikke helt samme oppfattelsen. Jeg mener den takler roligere musikk på den måten den skal takles, men derimot blir veldig kjedelig så lenge du ikke har vridd opp volum knappen ett stykke. Å det er veldig domt, at du må høre all musikk på ett høyt volum før høyttaleren kommer til sin rett. Selv syns jeg det er greit med litt volum. Sjeldent jeg sitter med noe koselig bakgrunns alene liksom. Men men, det er jo smak å behag selvsagt

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Fronthøyttalerene og en dedikert sub er bygget for to helt forskjellige foremål. Størrelsen på elementene er totalt underordnet hvilke prestanda man får, det blir som å tro at Klipsch horn spiller dypt og at S 3EX ikke gjør det.
    Når du tar eksempelet med at Klipsch horn spiller dypt, og Pioneer ikke gjør det forstår jeg vel litt mer hvor stor forhold det egentlig er. Jeg forstår hva du mener med at frontene er bygget med ett helt annet formål enn en sub. Det er jo sånn jeg har det hjemme nå, Audiovectorene kommer ikke helt ned ditt jeg vil de skal, derfor blir resultatet veldig mye bedre når JBL subben klarer de nederste tonene, da blir alt mer komplett å mye gøyere.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan godt være du syns den skal prøve å rocke opp alt, har også hørt andre nevne dette. Jeg har ikke helt samme oppfattelsen. Jeg mener den takler roligere musikk på den måten den skal takles, men derimot blir veldig kjedelig så lenge du ikke har vridd opp volum knappen ett stykke. Å det er veldig domt, at du må høre all musikk på ett høyt volum før høyttaleren kommer til sin rett. Selv syns jeg det er greit med litt volum. Sjeldent jeg sitter med noe koselig bakgrunns alene liksom. Men men, det er jo smak å behag selvsagt
    Kan ikke spille grisehøyt hele tiden, når det gjelder det jeg skrev så mente jeg LS80 ja, som sagt ikke spilt annet enn musikk som passer til høy spilling på Array!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Det er viktig å ikke bare stirre seg blind på element størrelse i bass gjengivelse så er det mengde luft som flytter som betyr noe. JL med sine 10 cm slag lengde flytter mer luft enn en 18' rom ikke slår så langt. jeg vil tro at jbl sine 14' er rimelig stivt hengt opp og ikke har så stor vandring selv om de er store. Gamle jbl proff basser var i alle fall det.
    Jeg er tildels med på hva du sier, tror jeg. Jeg er ofte i Stavanger, kunne jeg fått hørt subbene de da kanskje?

Jeg har hørt de noen ganger på Resonans, men da alltid koblet opp med fullt hjemmekino oppsett, kunne tenkt meg å fått de til med ett musikk anlegg. Siste gang jeg var innom Resonans skulle de få dette til, men da var ikke subben like medgjørlig, så det hele ble en katastrofe

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke spille grisehøyt hele tiden, når det gjelder det jeg skrev så mente jeg LS80 ja, som sagt ikke spilt annet enn musikk som passer til høy spilling på Array!
    Jeg mente heller ikke at du skal spille grisehøyt hele tiden, men jeg syns Arrayene trenger litt volum for å komme til sin rett, ellers kan det fort bli litt kjedelig. Misforstå meg rett, jeg elsker Arrayene de er helt konge

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå! Har du lagt Pioneerene på is?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du tar eksempelet med at Klipsch horn spiller dypt, og Pioneer ikke gjør det forstår jeg vel litt mer hvor stor forhold det egentlig er. Jeg forstår hva du mener med at frontene er bygget med ett helt annet formål enn en sub. Det er jo sånn jeg har det hjemme nå, Audiovectorene kommer ikke helt ned ditt jeg vil de skal, derfor blir resultatet veldig mye bedre når JBL subben klarer de nederste tonene, da blir alt mer komplett å mye gøyere.
    Det handler om ha headroom ved den delen av frekvensspekteret også. Om du kan dele av frontene og la de operere mest mulig innenfor sitt område vil du få et løft over hele fjøla. Med DD12 hos meg kunne jeg renkse opp i mange av problemene jeg fikk fra frontene.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Nå! Har du lagt Pioneerene på is?
    Neida. Jeg bare forhører meg om ting, før jeg bestemmer meg Ingen ting er lagt på is, å ingenting er bestemt!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Det handler om ha headroom ved den delen av frekvensspekteret også. Om du kan dele av frontene og la de operere mest mulig innenfor sitt område vil du få et løft over hele fjøla. Med DD12 hos meg kunne jeg renkse opp i mange av problemene jeg fikk fra frontene.
    Jeg er med på hva du sier. Hm, rett før jeg kobla opp JBL subben til preen, var det noe merkelig som skjedde. Subben henger ikke med frontene i det hele tatt, det er ett helt dødt trykk. Joda, subben er på å elemenetet rører på seg, men det er også bare såvidt uansett hvor mye jeg drar på. Jeg har prøvd å stilt litt på den, men virker ut som det er ingenting som nytter. Vet ikke hva jeg kan ha gjort galt.....

Side 20 av 153 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •