KentOve`s Stue Stereo - Side 153

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 153 av 153 FørsteFørste ... 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 149 150 151 152 153
Viser resultater 3,041 til 3,052 av 3052
    Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nice.
    Må ha vært et viktig besøk;da du klarer å vente

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper "etterhvert" betyr "rimelig snart"

Har vurdert denne mastodonten selv og gleder meg til å lese hva du synes om den.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei gutter!

Sitter offshore om dagen, men heldigvis nærmer turen seg slutten, og 4 uker fri venter.

Jeg fikk en del spilletimer med McIntosh MA7000 i anlegget på Onsdagen før jeg reiste offshore, men ville ikke komme med noen konklusjon riktig enda. Førsteinntrykket var bra, men jeg trenger og spille noen timer til, før jeg kommer med en skikkelig tilbakemelding.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag har jeg ett Panasonic Lumix DMC-FT4. Jeg reiser mye og da er alltid dette kameraet med. Grunnen for at jeg valgte dette kameraet er ganske enkelt for at det tåler en trøkk, og det er vanntett. Før dette hadde jeg ett Canon EOS 550D, men merket at iPhonen som oftest ble prioritert pga størrelsen, så jeg solgte det.

Nå har jeg igjen funnet ut at jeg ønsker ett råere og bedre kompaktkamera på mine reiser, så hva velger jeg ?

Størrelsen er viktig, minst mulig. At det "funker" bra på det meste, altså byferie, strandferie og div utflukter om jeg er i Filippinene eller England er også viktig. En god allrounder med andre ord. Jeg ønsker ikke ett speilrefleks igjen. Jeg vil ha ett GODT kamera som funker til "alt" på mine reiser. Jeg har det på meg hele dagen, og knipser som en gal. Panasonic Lumix DMC-FT4 som jeg har nå kommer jeg nok til å beholde og bruke til snorkling, strandaktiviteter osv.

Jeg har lest meg både grønn og blå på Akam.no, og der står det mye nyttig. Jeg tror jeg har blitt litt smartere, men ikke smart nok til at jeg "vet" hva jeg trenger. Fujifilm X20 og Olympus XZ2 iHS er vel favorittene mine. Men, det finnes så mange kamera i denne "high end - kompaktkamera klassen", så jeg blir usikker. Canon S110/G15/G1 X og Panasonic LX7 er også gode kamera.

Sony RX100 er selvfølgelig vurdert, men det begynner og eldre, selv om det ennå er ledende. Det sies at Fujifilm X20 skal være tett på.

Hva sier foto-nerdene der ute ?!!!?!?

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha fått et Fujifilm FinePix S5000 Zoom i bursdagsgave for 10 år siden, viste erfaringer at størrelsen teller. Behovet for mindre kamera resulterte i et Fujifilm FinePix F30 Zoom og nå sist et Panasonic Lumix DMC-LX5. Gleden ved det tekniske ved bl.a. blitz-sko på LX5 gjenfødte begeistringa for fotografering, uten at den hadde ligget brakk mens jeg brukte F30. Sistnevnte var et perfekt kamera å ha med seg, til tross for litt høy vekt er det lite og kompakt og går lett ned i jakkelomma. Det gjør LX5 også men ruver p.g.a. objetivet.

Dersom jeg skulle ha et på-farten-kamera i dag, ville jeg kjøpt Canon PowerShot S100. Det dekker mine brukskrav/-måter og passer økonomien. Størrelse og håndterbarhet, grunnleggende krav til bildekvalitet, batteritid og byggekvalitet er for meg viktig. (Men det kan lett bli som med hodetelefonene; ett par er i bruk og de sju andre henger og tørker inn.)

Fujifilm X20 er jo en lekker sak og Canon PowerShot S110 også (men lavere batteritid enn forgjengerne?). Uansett lurt å ha (originalt) ekstra batteri med seg.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått hørt noe mer på den?

Trenger ingen laaaaaang konklusjon; noen vellvalgte ord holder lenge
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager seint svar, men jeg bruker ikke AVforum så ofte lenger.

McIntosh MA7000 er en god integrert forsterker. Dette er min første integrerte forsterker etter å ha eid Hegel H4SE og Pass Labs X350.5. Jeg ville jo ha McIntosh MC452, men ble akkurat da litt for dyr.

McIntosh har alltid vært en våt drøm. Ikke designmessig, for det tok det meg noen år og svelge, men lyden har jeg alltid vært tilhenger av. Det meste virker solid. God innpakning, forsterkeren er bra skrudd sammen, og siden jeg etter flere år også er blitt fan av designet, fremstår det som ett lekkert produkt.

Det jeg ikke liker, er høyttalerterminalene. Jeg bruker Kimber Monocle XL spade som høyttalerkabler. Disse passer fint inn i terminalene på McIntoshen, men når jeg skrur fast, blir det aldri 100%. Det virker noe jalla, og ja - andre har også prøvd. Kontakten på lyden er helt superb, men med meg selv er jeg ikke tilfreds, når jeg vet at de ikke sitter 100%. Kall meg syk, men det kan vel være en lett tvangstanke.

Så var det noen ord om lyden. Lyden totaltsett er veldig, veldig bra. Den svarte veldig til forventningene om rørlyd i transistor innpakning. Oppover er det rett og slett nydelig, enda bedre enn Passen, selvom det var en krute god match med dCS og Tannoy. Jeg blir stadig overrasket over hvor mye Tannoyene orker, og det viser seg igjen med McIntoshen at den er enda bedre til og takle de lyse tonene, når jeg spiller HØYT. Ikke at det var ett nevnverdig problem med Passen heller, men nå er det rett og slett farlig, for jeg hører ikke hvor høyt jeg egentlig spiller.

Nedover er det også bra, men en god del bløtere bass enn Passen. Hadde jeg ikke hatt Passen i 3 år, før jeg kjøpte denne McIntoshen, tviler jeg på at jeg hadde tenkt over det, men jeg savner stramheten til Passen. På enkelte innspillinger er det faktisk og foretrekke den litt mer bløte bassen, men i det store og det hele ønsker jeg det mer stramt og kontant. Det skal være sagt at McIntosh er det produktet jeg har hatt i hus, som har forandret seg mest (til det positive) lydmessig når jeg har spilt på det noen timer.

Noen vil kanskje reagere her, men - jeg mistenker faktisk McIntoshen til å være noe for svak til og yte Tannoyene 100% rettferdighet. For all del, den leverer krefter i bøtter og spann, men det er ikke en Pass Labs!!! Det kan også være matchen med en Tannoy høyttaler som er noe mørk i lyden, som ikke er perfekt. Men jeg aner litt pusteproblemer.

F,eks: Jeg gir gass på volumet, og kommer til klokken 10. Da er det høyt. Jeg gir gass videre og passerer både 11 og 12 på klokka, før jeg kommer til kl 1. Da har lyden gått for å være høy, til ***** høy. Det fins liksom ingen mellomting der, ingenting skjer i lyden fra klokken 10, før det er ***** høyt, klokken 1. Jeg finner liksom ikke heeelt komfortsonen om jeg kan kalle det det.

Stort sett er det en god forsterker som har gitt meg en flott friperiode med masse god musikk. Jeg er veldig fornøyd med forsterkeren, men du er hele veien på jakt etter og forbedre noe. Det som kanskje er ett kjempepluss, er jo at den er svært tilgivende. Setter jeg på en litt shabby innspillingen, gjør ikke det så mye når McIntosh slører det litt til, og resultatet alikevell ikke blir så verst. For noen er dette skikkelig bad, for meg syns jeg det bare er ett pluss.

Så for og oppsummere, så dere forstår hva dere har lest:

Nirvana for meg er en forsterker med kreftene til Passen, som leverer den stramme og kontante bassen. Samtidig som den har den romantiske mellomtonen, og herlige diskanten jeg syns McIntosh har.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har full forståelse for at du ikke er så ofte innom her; jeg skal vel ikke akkurat påstå at jeg renner ned dørene her på avf selv dessverre....

Men takker og bukker for en særdeles ærlig - og saklig - oppsummering av den første tiden med denne forsterkeren. Lyd er subjektivt og den litt bløte bassen du beskriver er noe jeg selv setter veldig pris på, men du har så absolutt et poeng der for akkurat dette er jo som regel det som skiller mcintosh-fansen og de som avskyr hele merket.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jakter på ny forsterker om dagen, og tenkte derfor å skrive noen ord om hvordan jeg tenker:

Noen har vel kanskje fått med seg at jeg la McIntosh MA7000 ut for salg, for en tid tilbake. Denne er nå solgt til en kar fra Oslo, og jakten på ny forsterker er i gang. I April 2013 fant jeg ut at det var på tide og bytte ut Pass Labs forsterkeren min etter og ha spilt på den i over 3 år. Etter at jeg begynte å tenke på det, tok det meg under ett døgn, før den lå på bruktbørsen. Og vips, på to dager var den betalt og hentet av en kar fra Bergen. I ettertid ser jeg nok at dette var en forhastet avgjørelse. Da jeg satt på en dødsbra forsterker, som jeg var rimelig godt fornøyd med, valgte jeg og selge Passen, kun for at «Nå var det på tide med noe nytt». McIntosh MA7000 var jo da som dere forstår, ett bomkjøp. På an igjen!

Nok om det, gjort er gjort – og nå er jakten i gang igjen. Men, jeg sliter. Jeg klarer rett og slett ikke og bestemme meg for hvilken forsterker jeg skal gå for. Jeg har sånn noe lunde bestemt meg for en transistor forsterker. Det skal være en ren effektforsterker, og den skal være i klasse A.

Flere kandidater har vært på blokka. Men, de mest aktuelle er nok Pass Labs, Musical Fidelity og Accuphase. Jeg har flere ganger tenkt at «Kom igjen, send mailen, ta telefonen, du vett Pass Labs funker, det er bare til og hoppe i det», likevel er det noe som holder meg igjen.

Jeg liker at en forsterker er litt myk i kantene oppover, og at den da ikke blir kvass eller for hissig når jeg spiller høyt. Her er jo McIntoshen god, men nedover blir den rotete og ullen i bassen, i tillegg til at den virker veldig svak til å være 250w. Pass Labs leverer tett opp mot lyden jeg ønsker, men McIntoshen er noe frodigere og med litt mer kropp oppover. Det er små små detaljer det er snakk om, Pass Labs forsterkeren gruser McIntoshen totalt sett.

Vil en vesentlig kraftigere McIntosh gjøre jobben ? F,eks MC601 blokker ?

Skjønner dere litt hva jeg mener ? Jeg sliter med å ordlegge meg her, men prøver etter beste evne. Vet ikke helt hva jeg vil oppnå med dette innlegget, men det må vel kanskje være at dere likesinnede sjeler kan hjelpe meg i mål. Uansett deilig å få ut litt Hifi-tanker!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke svar på spørsmålene dine, men hvis det er aktuelt å kjøpe brukt ligger det et par MC501 på HFS nå

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kontroll. Saumfarer bruktbørsen flere ganger daglig.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt denne ? Accuphase A-65 ? Skriv gjerne noen ord.

Side 153 av 153 FørsteFørste ... 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 149 150 151 152 153

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •