KentOve`s Stue Stereo - Side 152

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 152 av 153 FørsteFørste ... 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 148 149 150 151 152 153 SisteSiste
Viser resultater 3,021 til 3,040 av 3052
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå er det for alvor på tide at jeg oppgraderer bilde her hjemme, og ikke bare konsentrerer meg om lyden. Det nærmer seg 5 år siden jeg sist kjøpte meg ett nytt tv. Derfor har jeg bestemt meg for at jeg skal ut på jakt etter ett nytt tv i morgen. Føler meg sikker på at det blir Panasonic eller Samsung.

Blu Ray spiller må også på plass. Der gjør jeg det rett og slett så enkelt at jeg går for en spiller som er fra samme produsent som tven jeg finner. Da blir det mer stil på det hele.

Disse skjermene er det jeg vurderer..

Panasonic TX-P65VT30Y

Viera TV - NeoPDP TV - TX-P65VT30Y - overview - Norge

Samsung UE65C8705

8-serien 3D LED-TV – opplev en ny dimensjon - UE65C8705 - LED-TV - TV | SAMSUNG

- Hvorfor Panasonic ?
    - Hvorfor ikke Panasonic ?
    - Hvorfor Samsung ?
    - Hvorfor ikke Samsung ?

Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før jeg velger side så vil jeg anbefale deg å vurdere om du trenger 3D-funksjonen. Om du er litt i tvil om det kommer til å bli brukt, så la vær. Jeg har VT20 med 3D som har vært brukt ca fem ganger på halvannet år. Nå ser ikke jeg nevneverdig mye film, men likevel, det var ikke verdt pengene mener nå jeg
    Men at Panasonic lager fantastisk bra TVer er det liten tvil om! Det samme gjør Samsung, så her tror jeg den store forskjellen er om du vil ha plasma eller LCD LED.
    Budal har kanskje en 65" VT20 liggende å slenge til en rimelig penge, da har du stort nok TV i allefall

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg valgte selv Panasonic. Dog i 55". Syntes den har bedre bildeprosessor. Men det er ikke voldsomt store forskjeller.

3D briller er svindyrt til Pana, om du trenger fler enn de 2 som følger med. Enig i at 3D ikke blir brukt mye, men alle toppmodeller har jo 3D. Samsung er vesentlig billigere.

Edit: Så nå det var LED fra Samsung du vurderte. Hadde inntil jeg kjøpte VT30 en 55" 8-serie LED fra i fjor. Angrer ikke på at jeg byttet, selv om den nye 8-serien er blitt litt bedre er kontrasten i mørke partier overlegen på VTen. De beste LED har litt over 1000 soner. Plasma har 2mill soner, og det merkes.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om jeg har bestilt meg andre høyttalere er jeg fremdeles nysgjerrig på hva du mener om de nye Tannoyene. Har du rukket å få spilt de inn og lyttet?

Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sortnivået i Panasonic er jo som ganilsen sier, mye bedre enn på Samsung. En annen ting er 3D-funksjonen er bedre på Panasonic om du har behov for det.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Update på utfallet av min TV og Blu-ray spiller jakt idag..

Følgende ble handlet inn:

Panasonic TX-P65VT30Y:

Panasonic DMP-BDT310 3D:

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Selv om jeg har bestilt meg andre høyttalere er jeg fremdeles nysgjerrig på hva du mener om de nye Tannoyene. Har du rukket å få spilt de inn og lyttet?
    Jeg skal prøve og sette av litt tid til noen ord en dag!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan gjøre det for deg. :P

Den er enkelt og greit helt rå! Serlig mer er det ikke å si om denne.

Hadde jeg visst det jeg vet nå, hadde jeg endt på 65" jeg også. Men får klare meg med en stusselig 55" frem til neste generasjon i allefall.

Geir Arne

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Jeg kan gjøre det for deg. :P

Den er enkelt og greit helt rå! Serlig mer er det ikke å si om denne.

Hadde jeg visst det jeg vet nå, hadde jeg endt på 65" jeg også. Men får klare meg med en stusselig 55" frem til neste generasjon i allefall.

Geir Arne
    Jeg tror Ivaols snakket om Tannoy høyttalerene :-D

Har du noen tips til filmer jeg bør handle inn på Blu-ray ? Reiv bare Fast and Furious 5 og The Book of Eli med meg i farten idag..

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik går det når man ikke leser alt. :P

Har sett en del filmer i det siste, men husker ikke hva alle heter.

Book of Eli likte jeg godt. Battle Los Angeles, The Adjustment Bureau, The Mecanic og Unstoppable var filmer jeg selv likte godt når jeg så de. Er også en hel del andre. Filmtråden her på forumet er ganske bra.

Geir Arne

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik går det når man ikke leser alt. :P

Har sett en del filmer i det siste, men husker ikke hva alle heter.

Book of Eli likte jeg godt. Battle Los Angeles, The Adjustment Bureau, The Mecanic og Unstoppable var filmer jeg selv likte godt når jeg så de. Er også en hel del andre. Filmtråden her på forumet er ganske bra.

Geir Arne
    Ett par av dem har jeg ikke sett. Får legge dem til i handlekurven.

Har du handlet noe fra Play ? Ser det er mange som handler der, men hvordan er det med norsk tekst ? Jeg er ikke nødt til å ha norsk tekst, men skal jeg først kjøpe en film, ser jeg ikke poenget med å kjøpe uten norsk tekst.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering:

Pass Labs XP-10 forforsterkeren er solgt. Det tok litt tid, men det gjelder og smøre seg med litt tålmodighet.

Det var ingen vits for meg å sitte med denne forforsterkeren som ett mellomledd, mellom dac og poweramp. Etter å ha kjørt dac direkte i poweramp en stund, satte jeg inn Pass forforsterkeren og spilte med dette en uke. Etter denne ukes testen, var det for min del liten tvil: dCS Debussy låter klart best direkte i powerampen. Det ble mer liv i musikken, med direkte drift. Mindre analytisk og strammere bass. Lyden fikk mere kropp, og totalt sett slapper jeg mere av med musikken nå.

Så da beholder jeg Pass Labs effekten, spør dere kanskje ? Ja, det er selvsagt planen! Men!! Etter at jeg la ut hele Pass Labs settet mitt, måtte jeg jo begynne og sjekke opp litt andre muligheter, når og viss dette settet ble solgt. Som tenkt, så gjort. For å gjøre en historie veldig kort: Jeg sjekket opp mulige alternativer, og jeg har fått noen gode pristilbud. Jeg håper jeg klarer og slå meg til ro med Passen en stund til, men når planen om ny effekt først har startet, er det vanskelig og overse den!

8)

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, folkens og godt nyttår! Jeg ser at det ikke har blitt skrevet en eneste post her i tråden min på 4 mnd, og det er jo litt for slakt. Det har ikke skjedd store forandringene, men noen ord skal jeg klare å få til.

I September 2011 kjøpte jeg meg nytt Panasonic tv, og ny Panasonic blu-ray spiller. Gikk for toppmodellen til Panasonic, på hele 65", angrer ikke på det i ettertid. Jeg har aldri sett så mye film, som jeg har sett disse 4 siste mnd. Bildet på Panasonic skjermen er i en klasse for seg selv. Jeg har aldri sett ett så styggelig bra bilde, verken hos andre, eller i butikk. Min far har toppmodellen til Samsung, og via mine øyne er min Panasonic skjerm sjefen. Har i snitt kjøpt inn 15 filmer pr mnd, noe jeg syns er mye ? Har vel nå rundet 60 blu-ray filmer, så her holder jeg ett høyt tempo. Film har aldri vært kjekkere, og jeg rett og slett storkoser meg med det nye innkjøpet.

Har koblet opp min MacBook Pro til Panasonic skjermen, og det fungerer glimrende. Brukte en stund appen "Remoteless" til å styre Spotify med iPhonen min, men dette syns jeg ikke fungerte tilfredsstillende nok, så jeg gikk til innkjøp av Apple tastatur, og Magic Mouse. Veldig gøy og sitte i stua med en 65" skjerm til dataen. Nå sitter jeg mer her og trykker om dagene, enn inne på selve datarommet hvor hovedmaskinen står. Gøy og sitte på vorspiel med Spotify på en så svær skjerm, og morsomme YouTube filmer. MacBooken står nå med bare delvis åpen skjerm, siden jeg ikke kan åpne den helt opp, mtp at den står i racket med de andre komponentene. Det kommer nok en Mac mini med tiden.

KentOve`s Stue Stereo-apple-mus-tastatur-jpg

Som dere forstår er jeg godt fornøyd med systemet mitt for tiden, og det er en herlig følelse. Vi får jo se da, når skatte og feriepenger kommer på kontoen om noen mnd, hva som skjer, men akkurat nå er det ikke noen kjøp som er planlagt. Mye som frister på lyd og bilde siden, men ingenting jeg ha. Jeg håper jeg klarer og prioritere en Sea Doo vannscootere i år, for det har jeg snakket seriøst om i flere år nå. En annen ting som tar mye av pengene er reise. Jeg har vel nevnt det før, at reising er en utgiftspost som kommer til å bli prioritert høyt fremover. I Desember var jeg og to venner 3 uker i Indonesia, og det var litt av en tur. Helt fantastisk!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

En kjapp update fra Karmøy! Det skjer lite på Hifi fronten om dagen, godt fornøyd, og ingenting er vel bedre enn det ? 8)

Ellers så kjøpte jeg jo ett Canon EOS 550D for ett års tid siden, viss noen husker det? Dette er nå solgt, da det har blitt alt for lite brukt. Hadde rett og slett ikke samvittighet til og la ett så flott kamera bare ligge og støve. iPhonen ble alt for ofte det letteste valget, så nå har valget falt på ett mye nettere digitalkamera. iPhonen kommer nok fortsatt til og bli mye brukt, men da jeg skal ut og reise er det greit med ett eget kamera.

Valget falt på Panasonic DMC-FT4:

Ellers er det fortsatt reising som blir prioritert høyest om dagen. Reiser i slutten på Mai, 30 dager til USA. Og i November/Desember setter jeg kursen for Asia igjen, og tilbringer en liten måned i Filippinene! Spennende :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk vi noen gang en beskrivelse/bilde av ditt inntrykk av Tannoy høytalerene? Har lest gjennom nå og var veldig spent....men så ikke noe. Er det jeg som er svimmel? Vurdere de som neste(siste? høytaler kjøp Krever de blodhissig forsterker for å spille bra? Tenker på å sette opp med Hegel H200, men den blir kanskje for puslete?
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pelzi80
    Fikk vi noen gang en beskrivelse/bilde av ditt inntrykk av Tannoy høytalerene? Har lest gjennom nå og var veldig spent....men så ikke noe. Er det jeg som er svimmel? Vurdere de som neste(siste? høytaler kjøp Krever de blodhissig forsterker for å spille bra? Tenker på å sette opp med Hegel H200, men den blir kanskje for puslete?
    De krever nok en stor forsterker for og yte sitt beste, da det er en veldig sulten høyttaler. Men, du kan sikkert få bra resultat med en mindre forsterker også.

Hegel H200 bør du komme langt med, det er ingen pyse.

Jeg er veldig fornøyd med mine Tannoyer, de hadde det meste jeg var på jakt etter. Jeg kan spille høyt på dårlige innspillinger, uten at det blir for skrikete, de e veldig oppløst, med ett stort lydbilde, og midbassen bare elsker jeg. De tåler uendelig mye bank, og kan spille alvorlig høyt. Jeg spiller mye Iron Maiden, Rammstein og Metallica, så da er det greit og kunne dra på litt.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som noen kanskje har registrert la jeg min Pass Labs effektforsterker ut på AVtorget på Mandag. Den er allerede solgt, og ble hentet av en hyggelig herremann fra Bergen for 1 time siden.

Nå er planen videre og kjøpe inn en mindre integrert forsterker, men det kan også være at jeg kjøper inn en mindre effektforsterker. Jeg får se. Jeg merker at lysten på og bytte ut det andre også melder seg når jeg tuller rundt på nettet etter ny forsterker.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel nesten på plass med et velkommen tilbake!

Noen bilder av skjønnhetene hadde jo vært flott.

Geir Arne

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel nesten på plass med et velkommen tilbake!

Noen bilder av skjønnhetene hadde jo vært flott.

Geir Arne
    Takk for det

Jeg har ikke vært "borte", bruker bare forumet veldig lite. Min personlige AVforum profil har ikke fungert som den skal, og det gjør den ikke nå heller. Jeg har luftet problemet til flere som styrer dette forumet, men lite har blitt gjort. Alt for dårlig, er min mening om det.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er erstatter for Pass Labs X350.5 på plass. Denne gangen ble det en integrert forsterker, av typen McIntosh MA7000. Fikk koblet den opp for noen timer siden, men akkurat når jeg var klar til og spille, fikk jeg besøk. Kommer tilbake med noen lytteinntrykk etterhvert.

McIntosh MA7000

Side 152 av 153 FørsteFørste ... 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 148 149 150 151 152 153 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •