KentOve`s Stue Stereo - Side 151

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 151 av 153 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 147 148 149 150 151 152 153 SisteSiste
Viser resultater 3,001 til 3,020 av 3052
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Gratulerer med høyttalervalget, KentOve. Dette er høyttalere flere bør få opp øynene for med de kvalitetene man får. De er jo ikke så forferdelig dyre heller, relativt sett selvfølgelig.
    Takk for det, kenti! Jeg ble hvertfall positivt overrasket når jeg hørte dem hos Resonans. Nå gjenstår det bare å se om de vil spille like bra her. Tannoy sine høyttalere syns jeg generelt sett taper seg veldig når det kommer til design, men DC10T er jo utrolig lekker. Vi får se hvordan det går...

Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Det blir samtidig interessant å høre hvordan de matcher rommet ditt. Nå har jeg ikke fulgt så veldig med her i det siste, men rommet er vel fortsatt mer eller mindre nakent?
    Det stemmer! De siste månedene har ikke Hifi blitt veldig prioritert, men store tunge gardiner, teppe og nytt rack er på vei inn. Det vil nok hjelpe godt på.

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Ikke fått Tannoyene i hus enda Kent Ove ? Jeg for min del skal selge mine når jeg kommer hjem fra offshore turen . Har bestillt meg Audio note Høytallere.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Ikke fått Tannoyene i hus enda Kent Ove ? Jeg for min del skal selge mine når jeg kommer hjem fra offshore turen . Har bestillt meg Audio note Høytallere.
    Nei, det har jeg ikke. De ankom Stavanger en dag før jeg reiste offshore, og jeg kom hjem for noen timer siden. Har stått ekstra 4 dager, så der klarte jeg å lure til meg noen ekstra kroner :-D

De skulle blitt levert idag, men det ble da avlyst, siden jeg sto ekstra. Mulig de blir levert i morgen. Ja, leste i tråden din at du hadde bestilt deg Audio Note høyttalere, gratulerer Når blir disse levert ?

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Nei, det har jeg ikke. De ankom Stavanger en dag før jeg reiste offshore, og jeg kom hjem for noen timer siden. Har stått ekstra 4 dager, så der klarte jeg å lure til meg noen ekstra kroner :-D

De skulle blitt levert idag, men det ble da avlyst, siden jeg sto ekstra. Mulig de blir levert i morgen. Ja, leste i tråden din at du hadde bestilt deg Audio Note høyttalere, gratulerer Når blir disse levert ?
    Aha ja, greit med litt ekstra cash ja. Er selv på en 4 ukers tur for øyeblikket :\ .

Leveringstid på høytallerene fikk jeg beskjed om ca 8-10 uker. De bygges jo på bestilling. Men skulle få mer info etterhvert, men har nå god tid jeg

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Aha ja, greit med litt ekstra cash ja. Er selv på en 4 ukers tur for øyeblikket :\ .

Leveringstid på høytallerene fikk jeg beskjed om ca 8-10 uker. De bygges jo på bestilling. Men skulle få mer info etterhvert, men har nå god tid jeg
    8-10 uker ja, du får smøre deg med tålmodighet :-D Du får skrike ut når de har ankommet!

Jeg fikk forresten mine Tannoy høyttalere idag, så nå er det jul i heimen :-D

Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er klar over at det er ulovlig å poste at man er i besittelse av nye høyttalere uten å legge ved et bilde?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jul hver dag her også - Tannoy er saker!

Gratulerer!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FV.
    Du er klar over at det er ulovlig å poste at man er i besittelse av nye høyttalere uten å legge ved et bilde?
    Alt til sin tid ;-)

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Er jul hver dag her også - Tannoy er saker!

Gratulerer!
    Takk for det :smile:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke blitt mindre spent på lytteintrykkene dine etter en sommer uten front høyttalere

Får hørt på Legacy Focus HD til uka. De må spille svært overbevisende for å gå forbi Tannoy DC10T som står som nr 1 på ønskelista!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Er ikke blitt mindre spent på lytteintrykkene dine etter en sommer uten front høyttalere

Får hørt på Legacy Focus HD til uka. De må spille svært overbevisende for å gå forbi Tannoy DC10T som står som nr 1 på ønskelista!
    Har vært uten høyttalere selv noen måneder, så det var deilig å høre musikk i ett fullskala anlegg igjen!

Jeg kommer tilbake med noen førsteinntrykk, etter at jeg har fått spilt litt. Er også interessert i å høre hva du syns om Legacy Focus HD, så det skal bli spennende å høre hvordan du syns disse står seg vs Tannoyene.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tannoyene ankom stua mi på Tirsdag. Fikk ikke mange timene med lytting før jeg måtte finne senga, og sette kursen mot hytta vår Onsdags morgen.

Kommer tilbake med litt lytteinntrykk når høyttalerene har fått noen timer på baken. Finishen er hvertfall helt rå! Uten tvil det flotteste jeg har hatt i hus, når det kommer til høyttalere!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harddisker til musikken jeg skal rippe, og trådløs router til leiligheten skal handles inn. Derfor søker jeg nå råd hos de datakyndige her på forumet.

Når det kommer til harddisker, aner jeg rett og slett ikke hva jeg skal velge. Det er vel kanskje en fordel, med en harddisk som har FireWire, siden jeg har mac ? Jeg har sett litt på noen fra Western Digital... Dårlig/bra ? Andre som er bedre ?

Komplett.no - Western Digital My Book® Studio 2TB

Så var det router. Her har jeg blandet erfaring med blant annet Jensen og D-Link. Routeren må tåle mye trafikk, og være så stabil som overhodet mulig. Jeg kom over denne, fra ett forholdsvis ukjent merke for meg, men jeg leser mye bra om den:

Komplett.no - Linksys E4200 Wireless Dual-N Band

Hva sier data-nerdene på forumet ?

Det er veldig viktig for meg at harddiskene og routeren er av god kvalitet. Surt når en harddisk full av musikk ryker. Routeren ser jeg er en del dyrere enn de fleste andre routere på diverse Nettbutikker, men det gjør meg ingenting så lenge den holder mål.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAr testet MANGE rutere etc.. ingen holder mål om du stresser dem mye med f.eks bittorrent etc.

Men, en kombo som har fungert smertefritt i godt over 1 år: Zyxcel zywall 5 + Jensen 89300 (Satt opp som AP) fungerer smertefritt.

Tror denne vil gjøre deg lykkelig:
    MPX.no - ZyXEL ZyWALL USG-20W Firewall Appliance

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    HAr testet MANGE rutere etc.. ingen holder mål om du stresser dem mye med f.eks bittorrent etc.

Men, en kombo som har fungert smertefritt i godt over 1 år: Zyxcel zywall 5 + Jensen 89300 (Satt opp som AP) fungerer smertefritt.

Takk for forslag, skorob! Robust sak!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå passer det vel godt å komme med etterspørselen etter bilder, KO???? :-)

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Nå passer det vel godt å komme med etterspørselen etter bilder, KO???? :-)
    Jo, ja...

Macbooken står midlertidig på en kjøkken stol, mens høyttalerene står direkte på gulvet. Spiksene som følgte med var alvorlig spisse, så nå venter jeg på nye Soundcare spikes. De svarte velour gardinene jeg skal ha som en bakvegg, er heller ikke på plass. Så om du skjønner har jeg lite lyst til å legge ut noen bilder enda

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob

kjapt sidespor.. Har hatt router fra Buffalo i rundtom 6 år, aldri gått i "kne", tross høy aktivitet. Aldri hatt behov for å nappe ut strømmen fordi den har låst seg eller likn.

Denne ZyXEL'n.. har den mulighet for prioritering av tjenester.. eks IP telefoni? (som jeg ikke har på buffalo'n)

Ang disker er vel LaCie og WD de "største" på eksterne med FW...

mvh

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er hotell booket, og flybilleter kjøpt! Neste stopp er Horten

Jeg tar turen fra Karmøy med leifen, og maddie her på AVforum.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før spørsmålene begynner å hagle her i tråden, tar jeg på meg ansvaret og svarer like så greit med en gang...

Som kanskje flere vil merke, har jeg i kveld lagt ut Pass Labs forsterkersettet mitt for salg på AVforum og Hifisentralen. Den enkle grunnen til det er som nevnt i annonsen at jeg over lengre tid har prøvd å fått solgt Pass Labs forforsterkeren uten hell. Jeg har selv en tanke om at det kanskje blir lettere og selge, når jeg selger det samlet som ett helt forsterkersett. Tiden vil vise!

Jeg hadde overhode ingen planer om å selge Pass Labs effektforsterkeren, da jeg er meget fornøyd med den. Men, viss det er dette som skal til, for å få solgt forforsterkeren, får jeg bare bite i det sure eplet.

Flere vil sikkert komme med spørsmålet om jeg har sett på og vurdert erstatter til Pass effekten, og det har jeg selvfølgelig. Jeg har en to-tre navn på blokka, men det holder jeg for meg selv inntil videre.

:smile:

Side 151 av 153 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 147 148 149 150 151 152 153 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •