KentOve`s Stue Stereo - Side 149

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 149 av 153 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 145 146 147 148 149 150 151 152 153 SisteSiste
Viser resultater 2,961 til 2,980 av 3052
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå begynner det å smake fugl Kent Ove
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, devilej!

Lytteinntrykk vil komme. Det første som slår meg, er den vannvittige vekten på fjernkontrollen. For en kvalitet!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt tidligere ble AKG K701 og Musical Fidelity X-CANv8 settet solgt relativt kjapt. Jeg har snust på forskjellige erstattere, og ett sett bestående av Sennheiser HD800 og Lehmann Audio Linear USB kunne jeg godt ha tenkt meg.

Men, andre ting er høyere prioritert om dagen. Derfor nøyer jeg meg med ett sett Beats Studio by Dr. Dre inntil videre..

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ASJ! Hadde skrevet ett utfyllende referat fra min lytterunde i Bergen. Men, selvfølgelig glemte jeg og lagre og alt jeg hadde skrevet ble slettet. Det var rett før tastaturet røyk ut vinduet, og i sjøen!!! Jeg gidder ikke å skrive alt på nytt, men her kommer ett super-duper kjapt referat fra runden min:

Musik Magazinet:

- Sonus Faber Cremona M på full Naim rigg, med en iPhone som styrte alt. God sammenheng i hele lydbildet. Fin snert i bassen, men litt begrensninger i max volum. Mellombassen klarer ikke helt å "mette" meg, da jeg foretrekker en mellombass med en partypukkel. Til gjengjeld er diskant og mellomtone i superklasse. Magisk! Størrelsen på høyttalerene er perfekt i mitt rom, og finishen er rå lekker!

BMH:

- Canton Vento Reference 5 på Rotel elektronikk fra topp til tå, sammen med den "nye" Rega dacen og squeezebox. Denne Reference serien er nå byttet ut med en ny Reference serie, derfor ble det kjørt gode priser på disse høyttalerene. De hadde kun få sett igjen på lager, kun i svart pianolakk. Førpris var 45k, nå gikk parene ut for 27k. Jeg vil påstå at dette er ufattelig mye lyd for pengene!

Lydbildet var super oppløst, uten å bli for pågående. De var rett og slett en sann fryd og lytte til på all musikk høyttalerene ble fort med. De to 8" som sitter i høyttalerene flytter mye luft, derfor likte jeg bedre bassen som ble presentert her. En anelse mer brumming i bassen, ikke så definert å flott som i Sonusene, men det er ikke krise. Stemmer kom godt frem og her var det også godt samarbeid mellom diskant og mellomtone. Alt i alt en positiv demo, forutenom at det ble spilt utrolig høyt under hele seansen 8)

Renaissance Audio:

- Hos Roald, som forøvrig er en super hyggelig kar ble det spilt på Kef Reference 203/2, sammen med Emm Labs transport og dac, og Edge forsterkeri. Roald spilte først noen spor jeg ikke har kjennskap til, og heller ikke (for å si det rett ut) liker. Det ble uten tvil presentert veldig flott, men vondt og gjøre seg opp en mening om ett system når man ikke kjenner musikken, syns jeg.

Etterhvert ble det spilt litt mer musikk i min gate, og da syns jeg høyttalerene kom til sin rett. Jeg gjorde straks kjennskap på hvor nydelig det låter oppover, slik jeg husker fra min demo av Kef Reference og Naim hos Resonans i Stavanger, samtidig som de kan flytte luft når de skal. Lydbildet er stramt og presis, og veldig direkte. Jeg har hørt Kef Reference på en god del elektronikk etterhvert, og jeg må bare si det at jeg syns de leverer stort sett hva enn de blir koblet opp mot ?! Jeg holder kanskje en knapp på Naim og McIntosh.

Alt i alt en hyggelig dag i Bergens hifi-jungel, og må jeg plassere demoene fra dårligt til best, må det blir Naim + Sonus nederst, og Canton + Rotel og Kef + Emm Labs + Edge på delt førsteplass, litt avhengig hva du ser etter i din søken på god lyden!

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig å se at du likte Canton såpass bra etter å ha hørt dem i lydrommet til BMH. Det er ikke mindre enn et tragisk rom, som de dessverre ikke har lagt mye innsats i å forbedre i særlig stor grad. Jeg kjøpe mine Ref. 9 der basert på magefølelsen, og en lytte-seanse hjemme hos Whitedmon(som har jobbet på BMH). Jeg må si høyttalerne mine låt enda mer oppløst, og med større scene hjemme, enn på BMH. Bassen ble der litt vel påtrengende, noe som ble vesentlig forbedret hjemme. Det bor ufattelig mye i Canton-høyttalerne, spesielt om man ser opp mot hva man betaler. Lykke til.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt at Canton overbeviste. Jeg fikk et pent tilbud på den nye serien her for leden, men ikke noe sted å høre på de.

203/2 fungerer meget godt med McIntosh, men som du sier har jeg prøvd de med mye og lite har blitt helt krise. Husker spesielt godt Bryston som en god match.
    Har fortsatt et par til salgs om du nærmer deg innkjøp Måtte utsette salget pga en tannlegeregning jeg ikke hadde forutsett, kjedelige sak og bruke penger på.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Artig å se at du likte Canton såpass bra etter å ha hørt dem i lydrommet til BMH. Det er ikke mindre enn et tragisk rom, som de dessverre ikke har lagt mye innsats i å forbedre i særlig stor grad. Jeg kjøpe mine Ref. 9 der basert på magefølelsen, og en lytte-seanse hjemme hos Whitedmon(som har jobbet på BMH). Jeg må si høyttalerne mine låt enda mer oppløst, og med større scene hjemme, enn på BMH. Bassen ble der litt vel påtrengende, noe som ble vesentlig forbedret hjemme. Det bor ufattelig mye i Canton-høyttalerne, spesielt om man ser opp mot hva man betaler. Lykke til.
    Rommet til BMH er ikke det verste jeg har hørt. Har hørt system spille i mye verre rom enn dette. Men, som jeg påpekte i mitt tidligere innlegg, opplevde jeg bassen som mer brumlete og udefinert enn f,eks Sonus Faber tidligere på dagen. Forstår hva du mener med at bassen ble for påtrengende. Kan delvis være enig der, men ser ikke på det som ett problem. Det er lettere å dempe bassen, enn å få mer bass.

Har du lest deg frem til, eventuelt fått prøvd ut elektronikk du mener passer godt sammen med Canton ?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Morsomt at Canton overbeviste. Jeg fikk et pent tilbud på den nye serien her for leden, men ikke noe sted å høre på de.

203/2 fungerer meget godt med McIntosh, men som du sier har jeg prøvd de med mye og lite har blitt helt krise. Husker spesielt godt Bryston som en god match.
    Har fortsatt et par til salgs om du nærmer deg innkjøp Måtte utsette salget pga en tannlegeregning jeg ikke hadde forutsett, kjedelige sak og bruke penger på.
    Hva er planen din med elektronikk på dine kommende Kef Reference ? Skal du utvide med McIntosh pre, eller skal du prøve deg på Naim ?

Jeg vet om dine 203/2. Jeg har god kontroll på bruktbørsen om dagen Men, desverre er XP-10 utrolig tung solgt. Får jeg ikke snart inn ett seriøst bud, blir jeg nødt til å levere den i innbytte hos forhandleren jeg kjøper nye høyttalere av.

Newcomer Sviggum sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Joda det er fult mulig å høre de 8) men kanskje litt langt unna :-?

Men skulle dere være i traktene er det bare å ta kontakt for en liten demo.

Mvh

Sviggum

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hva er planen din med elektronikk på dine kommende Kef Reference ? Skal du utvide med McIntosh pre, eller skal du prøve deg på Naim ?

Jeg vet om dine 203/2. Jeg har god kontroll på bruktbørsen om dagen Men, desverre er XP-10 utrolig tung solgt. Får jeg ikke snart inn ett seriøst bud, blir jeg nødt til å levere den i innbytte hos forhandleren jeg kjøper nye høyttalere av.
    Planen når det kommer til elektronikk er å beholde det jeg har. Bel Canto 3.5vb er bedre enn de fleste preamps jeg har testet og en fantastisk DAC. Noe stereophile bekreftet i siste utgave. De skrøt forøvrig veldig av den nye ref strømkabelen til bruk mellom vbs1 og 3.5, men litt usikker på om den er verdt 500 USD.. Har fortsatt lys på C48, men Dacen i den er ikke i nærheten av 3.5 og da må jeg evt benytte dacen i transporteren. Skulle det bli et slikt bytte blir det samtidig som jeg kjøper meg en Rega P5 og henter min fars 300 LP'er fra sent 60 til tidlig 80-tallet.

Bruktmarkedet er helt krise om dagen, bra jeg ikke har dårlig tid.. Normalt sett har et par ke ref gått på under en uke. 202/2-ene mine og de første 203/2-ene jeg solgte gikk for mer enn prisforlangende fra min side.

Litt irritert for at jeg ikke solgte de for en mnd siden da je hadde en kjøper, men det var samtidig som tannlegen avslørte at det kostet 9k og fikse en tann, o at jeg hadde to slike tilfeller...

Hva er planen din på ht siden? Synes det har vært hemmelig lenge nok

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sviggum
    Joda det er fult mulig å høre de 8) men kanskje litt langt unna :-?

Men skulle dere være i traktene er det bare å ta kontakt for en liten demo.

Mvh

Sviggum
    Hehe, skal rope neste gang jeg er i området. Dessverre er det ikke altfor ofte jeg er nord for Lillehammer.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, skal rope neste gang jeg er i området. Dessverre er det ikke altfor ofte jeg er nord for Lillehammer.

Regnet nesten med det. Men nå vet du hvertfall at muligheten fins :wink:

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Rommet til BMH er ikke det verste jeg har hørt. Har hørt system spille i mye verre rom enn dette. Men, som jeg påpekte i mitt tidligere innlegg, opplevde jeg bassen som mer brumlete og udefinert enn f,eks Sonus Faber tidligere på dagen. Forstår hva du mener med at bassen ble for påtrengende. Kan delvis være enig der, men ser ikke på det som ett problem. Det er lettere å dempe bassen, enn å få mer bass.

Har du lest deg frem til, eventuelt fått prøvd ut elektronikk du mener passer godt sammen med Canton ?

Har ikke lest så mye dessverre om elektronikk til Canton enda. Der virker ikke som om der finnes så veldig mye erfaringer ute på nettet enda. Jeg har en Abrahamsen på dem nå, som fungerer greit. Har prøvd Hegel H100, noe jeg ikke helt likte. Rotel (den nye serien, husker ikke modellen), funket heller ikke.
    Skal prøve ut BelCanto tenkte jeg i første omgang, så får vi se.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lest så mye dessverre om elektronikk til Canton enda. Der virker ikke som om der finnes så veldig mye erfaringer ute på nettet enda. Jeg har en Abrahamsen på dem nå, som fungerer greit. Har prøvd Hegel H100, noe jeg ikke helt likte. Rotel (den nye serien, husker ikke modellen), funket heller ikke.
    Syns Hegel er en kjempe match til Canton. Har testet H20/P4 på mine Ref 3.2 og hørt H30/P30 på Ref 1.2 ved flere anledninger hos en venn. Men mulig det ikke låter like bra på Vento Reference serien.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sviggum
    Syns Hegel er en kjempe match til Canton. Har testet H20/P4 på mine Ref 3.2 og hørt H30/P30 på Ref 1.2 ved flere anledninger hos en venn. Men mulig det ikke låter like bra på Vento Reference serien.
    Vento Ref. 9 og Ref 9.2 er samme høyttaler faktisk. Men, smaken er som baken.
    Hegel H200 fungerte bra hjemme hos Whitedmon, men H100 fungerte ikke like bra her dessverre. Rom påvirker lyden mer enn man vil til tider.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vento Ref. 9 og Ref 9.2 er samme høyttaler faktisk. Men, smaken er som baken.
    Hegel H200 fungerte bra hjemme hos Whitedmon, men H100 fungerte ikke like bra her dessverre. Rom påvirker lyden mer enn man vil til tider.

Sant så sant Er mange faktorer som spiller inn. Og den beste måten å teste utstyr, er helt klart å teste det i eget oppsett. Men hyggelig å se at det fins flere lykkelige Canton eiere.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planen når det kommer til elektronikk er å beholde det jeg har. Bel Canto 3.5vb er bedre enn de fleste preamps jeg har testet og en fantastisk DAC. Noe stereophile bekreftet i siste utgave. De skrøt forøvrig veldig av den nye ref strømkabelen til bruk mellom vbs1 og 3.5, men litt usikker på om den er verdt 500 USD.. Har fortsatt lys på C48, men Dacen i den er ikke i nærheten av 3.5 og da må jeg evt benytte dacen i transporteren. Skulle det bli et slikt bytte blir det samtidig som jeg kjøper meg en Rega P5 og henter min fars 300 LP'er fra sent 60 til tidlig 80-tallet.

Bruktmarkedet er helt krise om dagen, bra jeg ikke har dårlig tid.. Normalt sett har et par ke ref gått på under en uke. 202/2-ene mine og de første 203/2-ene jeg solgte gikk for mer enn prisforlangende fra min side.

Litt irritert for at jeg ikke solgte de for en mnd siden da je hadde en kjøper, men det var samtidig som tannlegen avslørte at det kostet 9k og fikse en tann, o at jeg hadde to slike tilfeller...

Hva er planen din på ht siden? Synes det har vært hemmelig lenge nok
    Bruktmarkedet er elendig om dagen. De budene jeg har fått på XP-10 er nesten så jeg ikke gidder å svare på en gang.

Planen på ht siden hos meg, er usikker. 203/2 er en mulig kandidat, de har overbevist meg hver gang jeg har hørt de. Men, det er også andre høyttalere som er aktuelle. Jeg er nødt til å ha en høyttaler som orker litt, og som har en liten partypukkel i midbassen, som jeg har nevnt flere ganger før. Reiser offshore på Torsdag, så får vi se om jeg gjør en bestilling, når jeg kommer hjem på fri neste gang.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei! Hold meg oppdatert på hva du tester og syns

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye høyttalere er bestilt. Denne gangen falt valget på Tannoy Definition DC10T, i high gloss cherry finish. Leveringstid er estimert til ca 2 uker.

Tannoy - Residential - Summary

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 149 av 153 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 145 146 147 148 149 150 151 152 153 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •