KentOve`s Stue Stereo - Side 147

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 147 av 153 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 143 144 145 146 147 148 149 150 151 ... SisteSiste
Viser resultater 2,921 til 2,940 av 3052
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    I og med at du er aktiv på avf og et konkurrerende forum; kan det være en ide å oppdatere begge trådene med den samme infoen?
    Det er jo akkurat det jeg gjør.

Du skriver vel på hfs at du skal ha inn en macbook pro 13" og dac samt at nye høytalere er under planlegging og at du nå bare mangler å få solgt forforsterkeren fra PL.
    Får jeg spørsmål, så skal jeg svare akkurat likt her, som på Sentralen.

Skal du kjøre musikken trådløst fra macbooken? Over Airport Express eller velger du f.eks. Squeezebox eller Sonos?

Hvis kabla; optisk, coax eller usb?

Hvilket format planlegger du å lagre musikken i?

Hvilket avspiller-program vil du bruke?

Hvorfor valgte du macbook og dac foran f.eks. mac mini og dac?
    1. usb.

2. Det blir nok i Apple formatet, ALAC.

3. iTunes, med muligheter for Pure Music når jeg har fått lest meg litt mer opp på det.

4. MacBook Pro har skjerm, og jeg slipper utlegget til en ekstra skjerm når jeg spiller musikken fra iTunes/Spotify når jeg har folk. Macen kommer jeg også til å ha med meg på hytta, og på jobb offshore.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Har ofte stusset på hvor voksne enkelte er selv. Når jeg solgte et nytt par høyttalere akkurat selv som koster 9000 og hadde dem omtrent ubrukt ute til 6500,- så så man "bud" på 2500 - ja, da vet jeg ikke hva jeg skal si...

Godt du fikk solgt, blir spennende å se hva du skal ha inn i stedet.
    Det skal ikke være mulig. Du vet ikke om du skal le, eller grine.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Det er jo akkurat det jeg gjør.

Får jeg spørsmål, så skal jeg svare akkurat likt her, som på Sentralen.

1. usb.

2. Det blir nok i Apple formatet, ALAC.

3. iTunes, med muligheter for Pure Music når jeg har fått lest meg litt mer opp på det.

4. MacBook Pro har skjerm, og jeg slipper utlegget til en ekstra skjerm når jeg spiller musikken fra iTunes/Spotify når jeg har folk. Macen kommer jeg også til å ha med meg på hytta, og på jobb offshore.
    1: Så det blir et kabeltrekk igjennmo stua?

4: Du kan jo bruke en bærbar til å fjernstyre mac mini? Eller eventuelt en iPad? Og det er jo veldig mye som tyder på at Apple kommer til å tilby brukere av MobilMe til å lagre musikken sin i nettskyen slik at den er tilgjengelig uavhengig hvor man er.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om jeg har drømt at det kommer inn noen horn i kåken?

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker Itunes selv og mener det er det mest brukervennlige programmet.
    En kan bruke airport express for å slippe kabelen. Stødig og stabil sak.:-D

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1: Så det blir et kabeltrekk igjennmo stua?

4: Du kan jo bruke en bærbar til å fjernstyre mac mini? Eller eventuelt en iPad? Og det er jo veldig mye som tyder på at Apple kommer til å tilby brukere av MobilMe til å lagre musikken sin i nettskyen slik at den er tilgjengelig uavhengig hvor man er.
    1. Nei. Det blir en usb kabel på 1m som går fra Macen til dac. Macen skal stå på toppen av racket, akkurat sånn som Ayon spilleren sto. Den kommer til å få mer eller mindre fast plass der som kilde. Skal bruke iPhone 4 som kontroll til dagligdags med Remote installert.

2. En bærbar data, eller en iPad blir en veldig dyr fjernkontroll.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Lurer på om jeg har drømt at det kommer inn noen horn i kåken?
    Du må nok ha drømt! Det har hvertfall ikke jeg nevnt noe om 8-)

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Bruker Itunes selv og mener det er det mest brukervennlige programmet.
    En kan bruke airport express for å slippe kabelen. Stødig og stabil sak.:-D
    Jeg er ikke veldig kjent med iTunes, men en del tukling har det blitt. Liker veldig godt brukervennligheten og oppbygningen av programmet. Gleder meg til å begynne å rippe inn cdene, og lære mer om dette

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny status fra denne fronten:

Som tidligere nevnt er Ayon CD-2 sendt til Østlandet, og nå er også Audio Physic Avanti 5 endelig på plass på Østlandet. Første gang klarte TNT å returnere høyttalerene til meg, så det ble en liten omvei. Men men, de er hvertfall på rett plass nå, og ingen skade skjedd. Det er jo det viktigste!

Min første plan var å gå til innkjøp av en iMac 27". Men, så funderte jeg litt på dette, og fant ut at det bare var tull, siden macen som nå kommer i hus mer eller mindre skal stå "fastmontert" som kilde til anlegget. For stor, ble den også.

iMac 27"

Derfor ombestemte jeg meg, og valget falt på en iMac 21,5". En god del mindre i størrelse, og penger spart. Igjen begynte jeg å tenke. Jeg har jo rett og slett ikke bruk for en svær skjerm stående midt på toppen av racket, som bare skal brukes som kilde.

iMac 21,5"

La også denne planen på hylla, og bestemte tilslutt for å gå for en MacBook Pro 13" med 2,7 GHz prosessor. Mange vil nok si at også denne macen er for "drøy" når den bare skal brukes som kilde, men det får heller være. Valget falt hvertfall på denne, og den blir plukket opp på Eplehuset i Stavanger i morgen.

Jeg skulle egentlig handle meg mac for noen måneder tilbake, men er glad jeg ventet. Nå får jeg jo den splitter nye MacBook Proen som kom for ikke så veldig mange uker siden.

Bare for å nevne det: Min stasjonære datamaskin synger på siste vers, så dere skal ikke se bort fra at det kommer en iMac 21,5/27" til sommeren 8)

MacBook Pro 13"

Når jeg først velger å bruke mac som kilde, er det jo også ett must med en skikkelig dac. Planen var vel å gå for Ayre sin QB-9, eller Naim sin "DAC".

Ayre QB-9

Naim DAC

Begge disse planene ble skrinlagt, og jeg bestilte en dCS Debussy. Bestillingen har jeg drøyet litt, siden Debussy ikke blir levert med muligheten for 24/192KHz overføring på USB før i midten av Mai. Men, en bestilling ligger inne hos Høium, og jeg blir nok den første som får levert en Debussy som støtter 24/192KHz på USB. :-D

Nå er det bare Pass Labs forforsterkeren igjen. Jeg håper også denne blir solgt snart, da pengene jeg får for den, skal brukes til nye høyttalere.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende Kent Ove.
    Er det dine Avanti som Høium har for salg?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Spennende Kent Ove.
    Er det dine Avanti som Høium har for salg?
    Jepp!

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende og høre om dine valg, dCS er nok en meget god dac.
    Jeg ville absolutt satt meg inn i iTunes og Pure Music da det fungerer meget godt hos de fleste som har prøvd. I tillegg er jo brukervennligheten på topp.
    Sørg for å aktivere memory play og så kan du jo forske litt på software upsamlingen som finnes i programmet.
    Når Debussy støtter 24/192 så kan du jo prøve å upsample 16/44khz til denne samplingen. Leser om flere på CA som har gjort dette med stort hell. Verdt ett forsøk ihvertfall :-D

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis
    Spennende og høre om dine valg, dCS er nok en meget god dac.
    Jeg ville absolutt satt meg inn i iTunes og Pure Music da det fungerer meget godt hos de fleste som har prøvd. I tillegg er jo brukervennligheten på topp.
    Sørg for å aktivere memory play og så kan du jo forske litt på software upsamlingen som finnes i programmet.
    Når Debussy støtter 24/192 så kan du jo prøve å upsample 16/44khz til denne samplingen. Leser om flere på CA som har gjort dette med stort hell. Verdt ett forsøk ihvertfall :-D
    Takk for det, Johnnygrandis!

iTunes blir avspillings program her hos meg, og cdene blir rippet til ALAC. Spotify Premium blir brukt til hverdags, og fest. Jeg holder på og lese meg opp på Pure Music, så det er nok muligheter for at dette blir prøvd ut litt på sikt. Jeg har ikke helt skjønt meg på dette programmet enda, hva det gjør osv, men jeg bruker Ceroxol på Sentralen som rådgiver.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dette ligger jo an til å bli en voldsom nedgradering. :P

Geir Arne

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Ja dette ligger jo an til å bli en voldsom nedgradering. :P

Geir Arne
    Haha, har ventet på en slik kommentar. Forunderlig at den ikke har kommet før

Men; Alt i alt, ser jeg på dette som en totalt kraftig nedgradering. Ayon CD-2 og Pass Labs XP-10 blir byttet ut med dCS Debussy, så Debussyen skal altså fungere som både dac og forforsterker. Det ble jo som tidligere nevnt vurdert billigere dacer, som Naim DAC og Ayre QB-9. Men, som dere nå vet falt valget på Debussy fra dCS.

Nye høyttalere er enda ikke kjøpt inn. Jeg er nødt til å få solgt forforsterkeren fra Pass, for å frigjøre litt penger for å ro nye høyttalere i land. Og som jeg sa, ser jeg på dette som en totalt stor nedgradering. Det vil du/dere kanskje skjønne når jeg røper hvilke høyttalere som kommer inn.

Ellers gru/gleder jeg meg veldig til å teste hvordan Debussy vil fungere som volumkontroll. Det har vært en diskusjon rundt dette i dCS tråden på Sentralen i det siste, derfor blir det ekstra spennende. Hva vet jeg, kanskje blir denne nedgraderingen dyrere enn forventet, viss det viser seg at jeg trenger ny forforsterker igjen

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, nedgraderingen lar vente på seg
    Skjønner at du har en plan, men ser ut som du ikke legger deg på budsjettnivå av den grunn. Gratulerer med mye snacks, gleder meg til å se hva som kommer inn på høyttalersiden

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Hehe, nedgraderingen lar vente på seg
    Skjønner at du har en plan, men ser ut som du ikke legger deg på budsjettnivå av den grunn. Gratulerer med mye snacks, gleder meg til å se hva som kommer inn på høyttalersiden
    Jeg er godt i gang med nedgraderingen jeg :-D

En plan har jeg. Den har så langt blitt fulgt slavisk, viss du ser bort fra den lille "glippen" mtp hvilken dac jeg gikk for. Jeg gleder meg til å få nye høyttalere på plass, det er alltid spennende hvordan de vil kle rommet.

Denne nedgraderingen ble jo startet da jeg bestemte meg for å prioritere litt andre ting fremover, da jeg kanskje syns at hifien tok litt overhånd her en stund. Nå har vi jo også fått utlevert selvangivelsene, og for min del ble dette en bombe av en opptur. Skal se jeg fortsatt kan prioritere litt hifi fremover :-D

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det vel tid for en liten update fra Karmøy igjen:

Pass Labs XP-10 er fremdeles ikke solgt. Det virker som om Pass er veldig vanskelig og få solgt her til lands. Prisen har jeg satt til 29.900kr, men om noen er seriøst intressert, kommer vi nok til enighet. Fikk bud på 20k for ett par dager siden, noe jeg syns er litt lite. Jeg avventer derfor med å bestille nye høyttalere, før jeg har fått frigjort litt ekstra kroner.

Over til noe helt annet. Nå har jeg bestemt meg for å gå til innkjøp av mitt første speilrefleks kamera, og begynne fra null og lære meg å ta skikkelige bilder. Har fra før ett Sony kompakt kamera som jeg har brukt, men nå ønsker jeg altså å legge litt mer arbeid i dette med å få skikkelige, og flotte bilder. Har alltid syns foto virker spennende, så det er vel bare til å kaste seg i det.

Har lest litt på nettet, og har lest meg frem til at det er Canon og Nikon som er "høvdingen" av speilrefleks kameraer. Og for å gå rett på sak. Etter en del timer med research etter "riktig" kamera, og ett par og ti telefoner, begynner jeg og fatte en beslutning på at Canon EOS 550D kan være det rette for meg.

Er det noen av dere foto-guruer her inne, som mener dette er ett helt feil valg? Hvorfor er det isåfall det? Prisen jeg har fått er 5495kr på en lokal fotobutikk her på Karmøy. Tok ett par telefoner idag, og ingen kunne matche denne prisen.

Har også bestilt meg denne boken, som visstnok skal være en kjempe bok, når du skal lære deg å ta fine bilder.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canon er et utmerket valg. Selv har jeg Pentax, men to av barna mine har gått for Canon - og begge er kjempefornøyde. Svogeren min sverger til Nikon - også han er godt fornøyd. I det hele tatt: man kan nesten ikke gjøre feil ved å kjøpe et kurant merke. Med disse får du også tilgang til et stort utvalg av brukte objektiver - se f.eks. brukmarkedet på foto.no.

Anbefaler også å investere i et redigeringsprogram. Jeg bruker Photoshop Elements - koster i underkant av tusenlappen - men det finnes visstnok også brukbare gratis alternativer som man kan finne på nettet.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig lite forskjell på kameraene i klassen. God optikk er det som virkelig skiller klinten fra hveten.

Side 147 av 153 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 143 144 145 146 147 148 149 150 151 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •