KentOve`s Stue Stereo - Side 146

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 146 av 153 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 142 143 144 145 146 147 148 149 150 ... SisteSiste
Viser resultater 2,901 til 2,920 av 3052
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vet du hvor mange timer AP anbefaler, før Avanti eller høyttalerene deres generelt er "ferdig" innspilt?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Vet du hvor mange timer AP anbefaler, før Avanti eller høyttalerene deres generelt er "ferdig" innspilt?
    Lurer på om det var i AP manualen det stod tre dager, med små forandringer etter dette. Vil tippe de mener det samme om Avanti.

Geir Arne

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Lurer på om det var i AP manualen det stod tre dager, med små forandringer etter dette. Vil tippe de mener det samme om Avanti.

Geir Arne
    Okei. Da bør de nærme seg ferdig innspilt.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har heldigvis ingen fordommer for billigere Hifi, så satser på jeg skal komme i mål med ett bra resultat her også. Det du nevner har slått meg flere ganger. Klatrer jeg en del ned på prisstigen, er det ikke fullt så stor risiko å prøve å feile litt mtp det økonomiske tapet. Dette blir jo klart en stor fordel nå, når jeg har bestemt meg for å nedgradere litt. Uansett så blir det tungvint med hjemlån osv for meg som bor på en så liten plass som Karmøy.

Jeg lurer jo som nevnt litt på disse dacene fra Bel Canto. Hva er din erfaring med dem? Ser du har 3.5VB nå, men denne har vel ikke plug and play USB som de to mindre brødrene? Har du prøvd 1.5 og 2.5 også? Hvordan låter de, og hva får du ekstra med å klatre på stigen?

Jeg har eid 1.5 som resulterte i kjøpet av 3.5 etter ganske kort tid. DAC 1.5 er per-krone noe av det beste jeg har hørt, spesielt når den fikk gjøre jobben som pre også. Om du skal ned i pris ser jeg overhodet ingen grunn til å ikke anbefale DAC 1.5.

3.5vb på sin side har tatt lyden hos meg til et helt annet nivå. Dens evne til å formidle rom, kombinert med dynamikk, detaljering og et innsyn som jeg aldri har hørt før. I hvert fall ikke hos meg.

Måten den finner absolutt alt i opptaket gir en utrolig følelse av rom, dette uten at du får presset detaljer ned i halsen som er det verste jeg vet om.

DAC 3.5VB + VBS 1 er med unntakt av Ref 203/2 det beste kjøpet jeg har gjort innen hifi.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Jeg har eid 1.5 som resulterte i kjøpet av 3.5 etter ganske kort tid. DAC 1.5 er per-krone noe av det beste jeg har hørt, spesielt når den fikk gjøre jobben som pre også. Om du skal ned i pris ser jeg overhodet ingen grunn til å ikke anbefale DAC 1.5.

3.5vb på sin side har tatt lyden hos meg til et helt annet nivå. Dens evne til å formidle rom, kombinert med dynamikk, detaljering og et innsyn som jeg aldri har hørt før. I hvert fall ikke hos meg.

Måten den finner absolutt alt i opptaket gir en utrolig følelse av rom, dette uten at du får presset detaljer ned i halsen som er det verste jeg vet om.

DAC 3.5VB + VBS 1 er med unntakt av Ref 203/2 det beste kjøpet jeg har gjort innen hifi.
    Spiller du musikken direkte fra iMacen din og via 3.5VB ? Hvordan løser du dette, da jeg har forstått at det bare er 1.5 og 2.5 som har USB?

Testet du 2.5 også, før du bestemte deg å gå for 3.5VB ?

Jeg kan godt forstå at du er fornøyd med Ref 203/2. Det er en knakende god stativ høyttaler, og jeg personlig syns denne høyttaleren sammen med en integrert McIntosh forsterker spilte forrykende godt sammen.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller du musikken direkte fra iMacen din og via 3.5VB ? Hvordan løser du dette, da jeg har forstått at det bare er 1.5 og 2.5 som har USB?

Testet du 2.5 også, før du bestemte deg å gå for 3.5VB ?

Jeg kan godt forstå at du er fornøyd med Ref 203/2. Det er en knakende god stativ høyttaler, og jeg personlig syns denne høyttaleren sammen med en integrert McIntosh forsterker spilte forrykende godt sammen.
    Musikken går fra iMac til en USB -> BNC konverterer og inn i 3.5. Per nå bruker Bel Canto sin løsning, se om jeg får plukket opp en annen spennede sak i London til helgen.

Testet aldri 2.5, jeg ville ha 3.5 pga de åpenbare fordelene ved ekstern strømforsyning og reviews verden over.

203/2 er den minste gulvstående, solgte stativversjonen i sommer og oppgraderte kikker litt på en MC252 effekttrinn jeg tror kunne passet bra inn. Litt avhengig av hva som ruller inn for Hegelen.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke et Bel Canto-trinn? Pris?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hvorfor ikke et Bel Canto-trinn? Pris?
    Tja, si det. Litt skeptisk til Klasse D fortsatt. Prismessigblir det mye det samme, men vi får se. Klart! To REF500 mobilnummer tar wafen til nye høyder

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Musikken går fra iMac til en USB -> BNC konverterer og inn i 3.5. Per nå bruker Bel Canto sin løsning, se om jeg får plukket opp en annen spennede sak i London til helgen.

Testet aldri 2.5, jeg ville ha 3.5 pga de åpenbare fordelene ved ekstern strømforsyning og reviews verden over.

203/2 er den minste gulvstående, solgte stativversjonen i sommer og oppgraderte kikker litt på en MC252 effekttrinn jeg tror kunne passet bra inn. Litt avhengig av hva som ruller inn for Hegelen.
    Du har selvfølgelig rett. Det gikk litt fort over tastene her. 201/2 heter stativ høyttaleren i Reference serien, og det var den jeg prøvde sammen med en integrert forsterker fra McIntosh.

Har hatt noen runder med Kef og Naim som jeg syns spiller skikkelig bra sammen, men etter denne opplevelsen med Kef og McIntosh skal jeg jammen meg prøve dette nærmere ut om det noen gang kommer Kef inn i dette huset.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei gutter!

Trenger litt hjelp, med noe som ikke har med Hifi å gjøre i det hele tatt.

PayPal. Er det noen her som har erfaringer, eller pleier å bruke dette? Hvordan fungerer det, og er det en sikker måte å betale på?

Altså jeg har en bil, og jeg har fått kontakt med en person som sier han vil betale bilen gjennom PayPal, men jeg har absolutt ingen kjennskap til dette.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God kveld!

Tenkte å kjøpe meg ett teppe i stuen, som jeg skal ha fremforbi hvor stereoanlegget står. Så lurte jeg bare på hvilket stoff teppet burde være laget av, mtp akustikk i rommet. Er det noen stoff som egner seg bedre til den jobben, enn andre ??

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Persiske tepper gjør at du får en eksotisk lydgjengivelse. Hvis ikke dette er viktig ville jeg fokusert på et teppe som er så tykt som mulig siden du har en ganske naken stue.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for forslag, kenti!

Selges Persiske tepper over alt? Typisk Teppeland, Møbelringen osv?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kjapp oppdatering fra denne fronten. Mange med meg merker nok at bruktmarkedet er skikkeligt slapt om dagen, men har du litt tålmodighet får du tilslutt solgt.

Ayon CD-2 er solgt, og sendt til en hyggelig kar fra Oslo. Audio Physic Avanti 5 er også solgt, og blir hentet på førstkommende Mandag. Da er det bare Pass Labs forforsterkeren igjen, før jeg kan begynne å handle inn erstattere.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra det forsvinner.

Vet ikke om det er markedet eller produktene man skal selge, men det går litt tregt om dagen ja. Sitter med endel saker her som støver ned. :P

Geir Arne

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid en lettelse når ting du har hatt lenge for salg, blir solgt

Jeg tipper det er 50/50. Jeg har fått flere mailer hvor folk skriver " Du vet at en tommelfing regel for bruktbørsen er halvpris uansett hvor gammelt utstyr er? "... Det er vel for f*** ingen "tommelfing" regel på sånt noe. Tåpeligste jeg har hørt, men muligens meg om det

Får jeg ikke en pris jeg kan leve med, uten at det plager meg i flere mnd fremover, pakker jeg heller ned komponentene og lar de støve bort 8)

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid en lettelse når ting du har hatt lenge for salg, blir solgt

Jeg tipper det er 50/50. Jeg har fått flere mailer hvor folk skriver " Du vet at en tommelfing regel for bruktbørsen er halvpris uansett hvor gammelt utstyr er? "... Det er vel for f*** ingen "tommelfing" regel på sånt noe. Tåpeligste jeg har hørt, men muligens meg om det

Får jeg ikke en pris jeg kan leve med, uten at det plager meg i flere mnd fremover, pakker jeg heller ned komponentene og lar de støve bort 8)
    Den regelen har jeg aldri hørt selv og det bryr jeg meg svært lite om at finnes.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her. Men, det bekymrer meg at såkalte "voksne" mennesker, kan si noe sånt.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at du er aktiv på avf og et konkurrerende forum; kan det være en ide å oppdatere begge trådene med den samme infoen?

Du skriver vel på hfs at du skal ha inn en macbook pro 13" og dac samt at nye høytalere er under planlegging og at du nå bare mangler å få solgt forforsterkeren fra PL.

Skal du kjøre musikken trådløst fra macbooken? Over Airport Express eller velger du f.eks. Squeezebox eller Sonos?

Hvis kabla; optisk, coax eller usb?

Hvilket format planlegger du å lagre musikken i?

Hvilket avspiller-program vil du bruke?

Hvorfor valgte du macbook og dac foran f.eks. mac mini og dac?
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her. Men, det bekymrer meg at såkalte "voksne" mennesker, kan si noe sånt.
    Har ofte stusset på hvor voksne enkelte er selv. Når jeg solgte et nytt par høyttalere akkurat selv som koster 9000 og hadde dem omtrent ubrukt ute til 6500,- så så man "bud" på 2500 - ja, da vet jeg ikke hva jeg skal si...

Godt du fikk solgt, blir spennende å se hva du skal ha inn i stedet.

Side 146 av 153 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 142 143 144 145 146 147 148 149 150 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •